Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΒΥΡΩΝΑ

Το διαβάσατε πρώτοι, από εδώ !
Βάσει των όσων ελέχθησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 23ης Νοεμβρίου 2016, Ενημερώνουμε Δίχως λεπτομέρειες ότι, μέσα από το Πρόγραμμα Χρηματοδότησης των Δήμων του Πράσινου Ταμείου Ν.Π.Δ.Δ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΥΠΕΝ), έχει εγκριθεί το ποσό των 200.000 Ευρώ για την ανακατασκευή, με καινούργιο εξοπλισμό, τεσσάρων (4) Παιδικών Χαρών του Δήμου Βύρωνα και συγκεκριμένα των:
  1. Καραολή και Δημητρίου.
  2. Πάρκο Ραιδεστού.
  3. Άγιος Γεώργιος Καρέα.
  4. Προσφυγικά Καρέα, οδός Κισσού.

Ενώ, από το Περιφερειακό Συμβούλιο εγκρίθηκε ήδη κονδύλι για την επισκευή και των κάτωθι οκτώ (8) παιδικών χαρών:
  1. Πλατεία Δημήτρη Βαρουτίδη (Πρώην Αναλήψεως - Αγαλματάκια).
  2. Αλαμάνας (Μανώλη).
  3. Πάρκο Νέας Ελβετίας.
  4. Ντάνκαν.
  5. Πάρκο Αναλήψεως.
  6. Πλατεία Γράμου.
  7. Αγία Τριάδα.
  8. Πάρκο Νικολαίδη Καρέα.

Ακόμη, οι Παιδικές Χαρές των οδών Ιγνατίου Άρτης και Νεάρχου (&Χαριδήμου) θα χρηματοδοτηθούν, με ίδια κεφάλαια, από το δήμο Βύρωνα.

Τέλος, για τις υπόλοιπες 12-13 παιδικές χαρές του δήμου θα υπάρξει Νέα Μελέτη η οποία θα πρέπει να υποβληθεί στη Περιφέρεια μέχρι 31 Δεκεμβρίου. (Θεωρούμε ότι λόγω κάποιων «δυσκολιών», δεν πρέπει να μεταφέρουμε τα όσα ειπώθηκαν στο Δ.Σ.).
Ελπίζουμε οι νέες αυτές προτάσεις να εγκριθούν από την Περιφέρεια, ώστε, σύντομα, όλες οι παιδικές χαρές στο Βύρωνα να «ξαναζωντανέψουν» με Ασφάλεια για τα παιδιά.



  
Διαβάστε το άρθρο της Ετικέτας Παιδικές Χαρές της Δευτέρας 3 Οκτωβρίου 2016: 
"Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ. ΑΛΗΘΕΙΑ, Ή ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ";

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ. ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΣΤΙΣ 10 πμ.


Επανερχόμαστε στην ανακοίνωση του δήμου Βύρωνα για την αναδάσωση του Υμηττού.

Ο Δήμος Βύρωνα καλεί όλους τους μικρούς και μεγάλους δημότες στην αναδάσωση του Υμηττού, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, στις 10.00 π.μ., στον Άγιο Γεώργιο (Καρέας). Η αναδάσωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (Σ.Π.Α.Υ.).


 
Ας δώσουμε μαζικά το παρών στην προσπάθεια αυτή. 
1000 δενδρύλλια μας περιμένουν για τη φύτευσή τους.

Η δενδροφύτευση σε συνδυασμό με τη δημιουργία Ζωνών Πυροπροστασίας (πλάτους περίπου 200 μ) θα δώσει "ανάσα" στην περιοχή μας.




Και κάτι που το διαβάσαμε στο blog "Λόγια Σταράτα":
"Λόγω της επιτακτικής ανάγκης για παρουσία στρατιωτικών πυροσβεστικών οχημάτων δίπλα στις μονάδες των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων σχηματισμών, ώστε να επεμβαίνουν αμέσως αν εκδηλωθεί πυρκαγιά στο άμεσο (δασικό) περιβάλλον όπου είναι κρυμμένα τα άρματα μάχης και τα ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ, αποφασίστηκε η «εκμετάλλευση» υπαρχόντων «σασί» παλαιών αρμάτων μάχης των παλαιοτέρων εκδόσεων του άρματος μάχης Leopard-1, που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία. Επίσης τοποθετήθηκαν δεξαμενή νερού και εκτοξευτήρας αυτού («κανονάκι») στον χώρο όπου υπήρχε ο πύργος με το πυροβόλο του άρματος. Η μελέτη και η κατασκευή πραγματοποιήθηκαν από τα 304 και 308 Προκεχωρημένα Εργοστάσια Βάσεως (304 και 308 ΠΕΒ) του Τεχνικού Σώματος".



Εάν το υβριδικό αυτό πυροσβεστικό όχημα-τάνκ δεν είναι υπαρκτό, αλλά αποτέλεσμα φωτομοντάζ, τότε, θα πρέπει να γίνει πραγματικότητα. Θα συμβάλει σημαντικά στην πυρόσβεση πυρκαγιών σε δύσβατες περιοχές.

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ 4ο ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ



Κατόπιν αιτήματος γονέων, στις 23 Σεπτεμβρίου 2016 επισκεφτήκαμε την διευθύντρια των παιδικών σταθμών κ. Κλωνάρη και την ενημερώσαμε με υπόμνημα σχετικά με την ασφάλεια και τις προδιαγραφές του 4ου Παιδικού Σταθμού.

Οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν οι παρακάτω.


  • 1.Κανείς γονέας δεν έχει παραπονεθεί μέχρι τώρα για κάτι.
  • 2.Ναι το ξέρουμε ότι είναι δίπλα το βενζινάδικο αλλά δεν υπάρχουν κτήρια για να μετακινηθεί ο παιδικός σταθμός και θα κλείσει.
  • 3.Υπάρχουν πυροσβεστήρες αναγομωμένοι.
  • 4.Η σκάλα δεν αποτελεί κίνδυνο γιατί δεν χρησιμοποιείται από τα παιδιά και τους γονείς



Να ανταπαντήσουμε επί της ουσίας:

1, 2 Γονείς έχουν εκφράσει παράπονα και στο παρελθόν και σε αυτή την δημοτική αρχή και στην προηγούμενη, αλλά παίρνουν καρμπόν την ίδια απάντηση: "Θα κλείσει ο σταθμός και δεν έχουμε που να βάλουμε τα παιδιά".

Τα πτητικά αέρια που εξάγονται από το βενζινάδικο και αναπνέουν οι περίοικοι και τα παιδιά όπως γράψαμε και στο προηγούμενο μας άρθρο δεν είναι λόγος ανησυχίας;

Το βενζινάδικο εν γένει δεν είναι λόγος ανησυχίας;

Το ότι το κτήριο του παιδικού σταθμού δεν πληροί της προϋποθέσεις δεν είναι λόγος ανησυχίας;

Για την δημοτική αρχή πότε ακριβώς υπάρχει πρόβλημα;

Μήπως περισσότερο απ' όλα η δημοτική αρχή ανησυχεί για το ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ σε περίπτωση κλεισίματος του παιδικού σταθμού;

Αν δεν ανησυχεί και γι' αυτό είναι ΑΠΛΑ ΑΔΙΑΦΟΡΗ για οτιδήποτε συμβαίνει στο δήμο μας!


3,4  Ας δούμε μερικά προβλήματα ασφαλείας  στις παρακάτω φωτογραφίες.





Εδώ είναι η είσοδος του παιδικού σταθμού και η σκάλα που ανεβαίνει στον πρώτο όροφο, που βρίσκονται τα βρέφη και τα μικρά παιδιά, καθώς και στον δεύτερο όροφο του κτηρίου, όπου υπάρχει κανονικό διαμέρισμα (οι ένοικοι ή ιδιοκτήτες, και ποιος ξέρει ποιος άλλος, χρησιμοποιούν την σκάλα).

Αλήθεια σε ποιον ανήκει το κτήριο που μισθώνει ο δήμος;

Στον πρώτο όροφο, όπως γράψαμε, βρίσκεται το βρεφικό τμήμα. Οι γονείς ανεβοκατεβαίνουν αυτή την σκάλα συνεχώς για να αφήσουν η για να πάρουν τα παιδιά. Τα βρέφη στην αγκαλιά και τα μεγαλύτερα παιδιά από το χέρι.

Η σκάλα είναι θεοσκότεινη τα μάρμαρα γλιστρούν, πολύ περισσότερο δε, όταν βρέχει και οι γωνίες στα σκαλοπάτια είναι μυτερές, πράγμα που σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας απαγορεύεται.

Η ΣΚΑΛΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΜΕΝΗ ΜΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΤΑΠΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΥΤΕΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ!

[σημείωση: Έπρεπε να αιτηθούν οι γονείς για να καλυφθεί η σκάλα;]





Εδώ βλέπετε την σκάλα με τον μη επαρκή - ελλιπή φωτισμό, και σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχει και ένα παρατημένο από χρόνια πλυντήριο που περιορίζει την κίνηση στην ήδη επικίνδυνη σκάλα.

ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΩΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ!




Πάμε στο προκείμενο τώρα, περί των αναγομωμένων πυροσβεστήρων.

Πυροσβεστήρες δεν είδαμε, ούτε στην είσοδο, ούτε στο κλιμακοστάσιο, ούτε και στους κύριους χώρους, δηλαδή, ΕΚΕΙ που θα έπρεπε να υπάρχουν, και όχι συγκεντρωμένοι στο χώρο της κουζίνας.

Αλήθεια, έχει εκπαιδευτεί το προσωπικό να τους χρησιμοποιεί;

Έχει γίνει πότε σε κάποιο παιδικό σταθμό άσκηση κινδύνου;

Που βρίσκεται η ενεργή πυροπροστασία (πυρασφάλεια - πυρανίχνευση); που βρίσκεται η πυροσβεστική φωλιά;  που βρίσκεται η σειρήνα; που βρίσκονται τα μέσα πυρόσβεσης;

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ;


Τίθεται και ερώτημα για το αν το βενζινάδικο απέναντι από τον παιδικό σταθμό πληροί και αυτό τις προϋποθέσεις ασφαλείας.

Το γεγονός ότι το βενζινάδικο βρίσκεται τόσο κοντά δεν είναι απλά ΠΑΡΑΝΟΜΟ αλλά και ΠΕΡΑΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΙΚΗΣ!


Εν κατακλείδι,

Πάγιο αίτημα μας παραμένει η μεταφορά του 4ου παιδικού σταθμού σε άλλο κτήριο που θα πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας και καταλληλότητας που προβλέπονται από τον νόμο.

Δώσαμε μία προθεσμία στην δημοτική αρχή αλλά η αλαζονεία προφανώς της εξουσίας είναι τέτοια που μας αγνόησε παντελώς.

Πέραν αυτού, θα προχωρήσουμε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες που προβλέπονται, όπως ενημέρωση και καταγγελία της κατάστασης στην Πυροσβεστική υπηρεσία, στην Περιφέρεια και σε κάθε αρμόδια αρχή.


[Σημείωση: Στις 27 Σεπτεμβρίου 2016 κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου ο Αντιδήμαρχος της Τ/Υ κ. Καραγιάννης μας ενημέρωσε -παρουσία της κας Κλωνάρη - ότι οι εργασίες για την Ενεργή Πυροπροστασία στον παιδικό σταθμό, ΘΑαα ξεκινούσαν σε 10-12 ημέρες.]

Ακολουθεί η Σχετική νομοθεσία:


1) Προεδρικό Διάταγμα 595/1984


https://drive.google.com/open?id=0B-VfkMmj1Uc-OGxielFJd1c4SXM


2) Άρθρο 12
[Όπως αντικαταστάθηκε και τροποποιήθηκε με τις:
α) Υ.Α. 81813/5428/1993 (ΦΕΚ 647 τ. Α’)
β) Υ.Α. 54229/2498/1994 (ΦΕΚ 312 τ. Β’)]


https://drive.google.com/open?id=0B-VfkMmj1Uc-anpFajgyeTFEMFk


3) Άρθρο 7


[Όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. 58185/2474/1991 (ΦΕΚ 360 τ. Α’)]


https://drive.google.com/open?id=0B-VfkMmj1Uc-LXlfTHFMclE4WUE



Δημοσιογράφος Άρης Μαρτέλης / Βούρτσης Νίκος

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΡΕΑ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΡΕΑ ΣΕ  ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ  ΣΤΙΣ  20/11/2016




Να προστατέψουμε τις δασικές εκτάσεις του Καρέα.  

Εδώ και 25 χρόνια, με τον αγώνα των κατοίκων και του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Καρέα, αποτρέψαμε ως ένα βαθμό την αυθαίρετη οικοδόμηση στην περιοχή του λεγόμενου “Ο.Τ” 524 (η περιοχή πάνω από την οδό Π. Μελά προς το βουνό), με προσφυγές στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας) κατά συγκεκριμένων οικοδομικών αδειών. Κυρίως σταματήσαμε την παράνομη επέκταση της οδού Μάνης προς το βουνό, με την έκδοση της Απόφασης 768/1998 του ΣτΕ που δικαίωσε τις απόψεις μας.  Η περιοχή αυτή κρίθηκε οριστικά από το ΣτΕ ως εκτός σχεδίου περιοχή.

Το Δασαρχείο Πεντέλης, εδώ και πολλά χρόνια, έχει επίσης χαρακτηρίσει όλες τις αδόμητες εκτάσεις πάνω από την Π. Μελά ως εκτάσεις δασικές και αναδασωτέες.

Σήμερα η περιοχή αυτή, η οποία μέχρι και τις τελευταίες πυρκαγιές του 2015 ήταν πάντα πευκόφυτη, κινδυνεύει και πάλι από την αυθαίρετη έκδοση οικοδομικών αδειών και από τις βλέψεις κατασκευαστών για επέκταση της οδού Μάνης, προκειμένου να οικοδομήσουν παράνομα μέσα σε δασικές εκτάσεις.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΑ την ΚΥΡΙΑΚΗ 20/11/2016 και ώρα 11.00 π.μ. στο ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
 

Να μην επιτρέψουμε
  • καμία επέκταση της οδού Μάνης προς το βουνό.
  • καμία οικοδόμηση στις δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις του Καρέα.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από
http://ekpolitistikos-karea.gr/

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από την ιστοσελίδα του Δήμου Βύρωνα:

Αναδάσωση του Υμηττού από τον Δήμο Βύρωνα και τον ΣΠΑΥ την Κυριακή 27 Νοεμβρίου.

"Ο Δήμος Βύρωνα καλεί όλους τους μικρούς και μεγάλους δημότες στην αναδάσωση του Υμηττού, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, στις 10.00 π.μ., στον Άγιο Γεώργιο (Καρέας). Η αναδάσωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (Σ.Π.Α.Υ.).
 



Μετά από έναν διαρκή αγώνα για την αποκατάσταση της μεγάλης ζημιάς που προκάλεσε η μεγάλη φωτιά του 2015 και αφού τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και ακολουθήθηκαν όλες οι ενδεδειγμένες επιστημονικά ενέργειες, ξεκινάει η επιχείρηση αναδάσωσης και αποκατάστασης του τοπίου για να δούμε επιτέλους το βουνό μας πράσινο ως πνεύμονα ζωής και ως έναν φιλόξενο φυσικό χώρο.

H αναδάσωση θα πραγματοποιηθεί:
  • Στις περιοχές όπου το βουνό δεν μπορεί να αναζωογονηθεί από μόνο του. 
  • Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησαν οι επιστήμονες του Σ.Π.Α.Υ. και ενέκριναν οι αρμόδιες υπηρεσίες έτσι ώστε να είναι βιώσιμη. 
  • Στα όρια του αστικού ιστού ώστε να μπορούν τα δενδρύλλια να ποτίζονται και να αναπτύσσονται.
  • Τηρώντας τις προδιαγραφές (αποστάσεις φυτεύσεων), έτσι ώστε τα δέντρα να αναπτυχθούν υγιώς μέσα στις ενδεδειγμένες συνθήκες. 

Ας συμβάλλουμε όλοι στη μεγάλη αυτή εκστρατεία αναδάσωσης και αναζωογόνησης του βουνού, για να αποκαταστήσουμε τη φύση δίπλα στα σπίτια μας.

Ο Υμηττός είναι ο κήπος των σπιτιών μας".

Ο ΥΜΗΤΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ !!!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ανακοίνωσης της ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ.

Σύντομο ιστορικό:
Το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) για την προστασία του Υμηττού (ΦΕΚ 187Δ’/16.6.2011) που καθόρισε το νέο πλαίσιο προστασίας του Υμηττού (επέκτεινε την Ζώνη Α’ απόλυτης προστασίας του βουνού), συνάντησε εξ’ αρχής τις έντονες αντιδράσεις εκατοντάδων αυθαιρετούχων - διεκδικητών - καταπατητών του βουνού, καθώς και κάποιων Δημάρχων όμορων δήμων (Κορωπίου, Παιανίας-Γλυκών Νερών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γλυφάδας, Ηλιούπολης), οι οποίοι έχουν (επίσης) καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αιτήσεις ακύρωσης του Π.Δ., επικαλούμενοι προσχηματικά την «προστασία του περιβάλλοντος», διεκδικώντας ουσιαστικά την νομιμοποίηση περιοχών αυθαιρέτων, την προσθήκη νέων χρήσεων γης και, κυρίως, τη συρρίκνωση της Ζώνης Α’ απόλυτης προστασίας του βουνού.



Το ΣτΕ πριν αποφανθεί επί των αιτήσεων ακύρωσης, ζήτησε γνωμοδότηση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Μετά την προδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (10.9.2015), σε απάντηση του ερωτήματος του ΣτΕ που αφορά το Π.Δ 187/2011 “περί καθορισμού μέτρων προστασίας της περιοχής του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή – Ιλισίων” προέκυψε το ενδεχόμενο να ακυρωθεί το ισχύον Π.Δ. 187/2011 και να επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς μειωμένης προστασίας του βουνού.

Σε αναμονή της τελικής απόφασης του ΣτΕ και με δεδομένη την αναγκαιότητα ύπαρξης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ζητήσαμε πριν ένα χρόνο από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να λάβει τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μη τεθεί σε κίνδυνο το ισχύον καθεστώς προστασίας του Υμηττού -βλέπε σχετικά το συνημμένο Yπόμνημα της «Διαδημοτικής Επιτροπής για την προστασία του Υμηττού», (14.10.2015) το οποίο συνυπέγραψαν 35 φορείς και συλλογικότητες και έχει κατατεθεί στο ΣτΕ και στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.

Οι πρόσφατες εξελίξεις – Η κρίσιμη απόφαση του ΣτΕ.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η βασική θεσμική εκκρεμότητα, δηλαδή η κύρωση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το πλαίσιο προστασίας του βουνού και οι υπηρεσίες του ΥΠΕΝ έχουν αποδυθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να προλάβουν την ακύρωση του Π.Δ από το ΣτΕ.

Ενόψει της εκδίκασης της υπόθεσης στις 2 Δεκεμβρίου 2016 στο ΣτΕ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ) (Δήμαρχος Ηλιούπολης Β. Βαλασόπουλος), αντί να πρωτοστατεί στην υπεράσπιση του Π.Δ. προστασίας του Υμηττού, επιδιώκει μαζί με τους καταπατητές την ακύρωσή του και δήλωσε :

«…Το Προεδρικό Διάταγμα του 2011 είναι ακραίο…. Δεν μπορεί η Α’ Ζώνη να επεκταθεί έως τα όρια του σχεδίου πόλης… δεν μπορεί να μας απαγορεύουν να κάνουμε νέα Νεκροταφεία… Ούτε είναι λογικό να μας ζητούν να κατεδαφίσουμε αυθαίρετα φτωχών ανθρώπων, απόγονων προσφύγων που ζουν με κοινωνικές παροχές…»(!!!)

Επισημαίνεται ακόμη ότι, το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα του 2011 για την προστασία του Υμηττού προβλέπει την καταγραφή όλων των υφιστάμενων αυθαιρέτων κτισμάτων και ότι, το 2013, με «φωτογραφική» ρύθμιση στον Ν.4178 εξαιρέθηκαν από την κατεδάφιση για 10 χρόνια τα αυθαίρετα στον Υμηττό…

Σήμερα, όχι μόνο ισχύει ακόμη αυτή η «ρύθμιση», αλλά επιδιώκεται η πλήρης κατεδάφιση, ολόκληρου του ισχύοντος Π.Δ. προστασίας του Υμηττού.

Επιπλέον, ως προς τις αυθαίρετες κατασκευές, διατηρούμε πολλές επιφυλάξεις αν εξακολουθούν να ανήκουν σε φτωχούς, χώρια που αυτό δε μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την παραμονή τους σε δασική έκταση και τη νομιμοποίησή τους!

Καλούμε τα εμπλεκόμενα όργανα και τις υπηρεσίες της πολιτείας, καθώς και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς - ιδιαίτερα τους όμορους στον Υμηττό Δήμους - να τοποθετηθούν στο θέμα που έχει ανακύψει και να αποτρέψουν οποιαδήποτε δυσμενή εξέλιξη.

14/11/2016
ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
Για επικοινωνία: diadimotikiimittou@gmail.com

ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ στο Βύρωνα - Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ανακοίνωσης της πρωτοβουλίας "ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ" σχετικά με  διανομή προϊόντων χωρίς μεσάζοντες στο Βύρωνα:

"Η πρωτοβουλία "ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ" ετοιμάζουν την 24η συνάντηση για διανομή προϊόντων χωρίς μεσάζοντες.



Καλούμε τους πολίτες του Βύρωνα να στηρίξουν, να συμμετέχουν και να επωφεληθούν από τη δράση χωρίς μεσάζοντες, συμμετέχοντας σε μια προσπάθεια αλληλέγγυας κοινωνικής οικονομίας, αμοιβαίου όφελος ανάμεσα στους παραγωγούς και τους πολίτες καταναλωτές. Θα διατεθούν ποιοτικά προϊόντα σε πολύ καλύτερες τιμές από αυτές που συναντάμε καθημερινά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η δράση αυτή για διανομή προϊόντων χωρίς μεσάζοντες δεν έχει σχέση με λαϊκή αγορά. Όσοι πολίτες θέλουν να συμμετέχουν και να προμηθευτούν ποιοτικά προϊόντα θα πρέπει να τα παραγγείλουν μέσω ηλεκτρονικής διεύθυνσης ή τηλεφωνικής παραγγελίας.

Τα προϊόντα μεταξύ άλλων θα είναι: Λάδι, Αλεύρι, Ζυμαρικά, Τυροκομικά, Όσπρια, Πατάτες, Μέλι, Καφέδες.

Η συμμετοχή των πολιτών για την αγορά προϊόντων γίνεται μόνο με παραγγελίες.

ΕΑΝ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ και για πληρέστερη ενημέρωση σας, μπορείτε να παρακολουθείτε την ηλεκτρονική μας σελίδα http://www.politestouvirona.blogspot.gr τις προσεχείς ημέρες, όπου αναμένεται να αναρτήσουμε την επίσημη ανακοίνωση της 24ης συνάντησης και την φόρμα παραγγελιοδοσίας".
 

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ...

Γιατί πρέπει να χαίρεται κανείς με την Ανακοίνωση του Δήμου Βύρωνα για τα Ληξιπρόθεσμα Χρέη προς τρίτους;

"Ο Δήμος Βύρωνα επιχορηγείται με το ποσό των 2.994.094,92 Ευρώ με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για την εξόφληση υποχρεώσεων τους προς τρίτους (φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης) από πιστώσεις που μεταφέρονται για τον σκοπό αυτό στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που  τηρείται  στο  Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο «Επιχορηγήσεις εποπτευόμενων φορέων του ΥΠ.ΕΣ.- Κάλυψη ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων».

Με την απόφαση αυτή επωφελείται σημαντικά ο Δήμος Βύρωνα καθώς ενισχύεται οικονομικά από την κυβέρνηση για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών, μεγάλο μέρος των οποίων αφορά τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις από εκτελεσθέντα έργα και προμήθειες προηγουμένων ετών.

Η επιχορήγηση αυτή είναι μια σημαντική συμβολή στην προσπάθεια που γίνεται από την Δημοτική Αρχή με την αρωγή των Οικονομικών του Υπηρεσιών, για την οικονομική εξυγίανση του Δήμου.

Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας προς το τέλος του 2017, θα δώσει μια επιπλέον δυνατότητα στο Δήμο Βύρωνα να περάσει σε μια νέα περίοδο ανάπτυξης προς όφελος της πόλης και των δημοτών της".


Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014, στο Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» στη πρώτη συγκέντρωση – παρουσίαση της πολιτικής της νέας Δημοτικής Αρχής, από τον Δήμαρχο Βύρωνα Γρηγόρη Κατωπόδη, στην ενότητα Οικονομικά – Διοικητικά, είχε γίνει λόγος για την τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει ο Δήμος (χρεωμένος κατά 22 εκατομμύρια ευρώ), και είχαν αποδοθεί - ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ - σοβαρές ευθύνες για την κακοδιαχείριση, στην προηγούμενη δημοτική αρχή.

Και εκεί μείναμε ! Στα λόγια. 
Πότε θα ενημερωθούν λεπτομερώς οι κάτοικοι του Βύρωνα για το Υπερχρέος κ. Δήμαρχε;
Πότε θα ενημερώσετε το που κατέληξαν τα 3.000.000 Ευρώ του δυνητικού τέλους;
Γιατί πρέπει να χαιρόμαστε για το ποσό των 2.994.094,92 ευρώ που σας "δωρίζουν" οι κυβερνητικοί "σύντροφοί" σας, αφού τα χρήματα αυτά βγαίνουν από την τσέπη του ταλαίπωρου Ελληνικού λαού, για να ΣΥΓκαλύψουν μεγάλο μέρος χρέους από τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις και από εκτελεσθέντα έργα και προμήθειες προηγουμένων ετών, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση;

ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ - ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2016 - ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ  ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΥΤΟΥ; 

 


 

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

ΥΠΕΒΛΗΘΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ

Ενημερώνουμε ότι:

  1. Όσον αφορά την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των πεζών στο Βύρωνα, αρχές Νοεμβρίου, υπεβλήθη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών το πόρισμα της διοικητικής ανάκρισης της Δ/νσης Αστυνομίας Αθηνών, το οποίο θα συσχετισθεί με την καταγγελία μας και τη συναφή προανακριτική δικογραφία που υπέβαλλε σε αυτή το Α. Τ. Βύρωνος.
  2. Η προσπάθεια μας για την υπεράσπιση των Συνταγματικώς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των πεζών θα συνεχισθεί σε οποιοδήποτε επίπεδο και με οποιοδήποτε κόστος.
Σημείωση:
Η υπεράσπιση της δημοκρατίας στην Αρχαία Ελλάδα κατοχυρωνόταν από τον νόμο της εισαγγελίας που θέσπισε ό Σόλων, και ο οποίος όριζε ότι, κάθε πολίτης μπορούσε να καταγγείλει τον άρχοντα ο οποίος δεν ήταν συνεπής με τα καθήκοντα του, παραμελώντας τα. (Αριστοτέλους fragment 434).


Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ άρθρου από το blog της συλλογικότητας "ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ".
http://politestouvirona.blogspot.gr/

Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Βύρωνα
Οι κάτοικοι με την παρουσία τους επέβαλαν να συζητηθούν τα αιτήματα τους.
 

Την Δευτέρα 7 Νοέμβριου, το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η συνεδρίαση έγινε παρουσία αρκετών κατοίκων της πόλης που έφεραν προς συζήτηση θέματα που τους αφορούσαν και ζήτησαν να συζητηθούν έκτακτα. Συγκεκριμένα, τα προβλήματα από την τοποθέτηση κεραίας κινητής τηλεφωνίας στην οδό Ευμένους και την έλλειψη κτιριακών υποδομών και φθορών του αύλειου χώρου στο 3ο δημοτικό σχολείο.


Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου στην αρχή έκανε προσπάθεια να τα παρακάμψει και να μην συζητηθούν ορισμένα από αυτά προφασιζόμενος διαδικαστικούς λόγους. Με την πίεση που άσκησε η παρουσία των κατοίκων και με την επιμονή ορισμένων συμβούλων, διαβάστηκαν τα αιτήματα των πολιτών και τα ερωτήματα που είχε θέσει εγγράφως η παράταξη του κ. Γώγου για το κολυμβητήριο, τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και τους αύλειους χώρους των σχολείων.

Στην απάντησή του για το κολυμβητήριο, ο αντιδήμαρχος κ. Κόκαλης, επιχείρησε να διακωμωδήσει και να υποβαθμίσει τα ερωτήματα αυτά, λέγοντας ότι δημοτικοί σύμβουλοι συμμετέχουν στην επιτροπή του κολυμβητηρίου και άρα γνωρίζουν τις απαντήσεις. Για τους παιδικούς σταθμούς δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση παρά τη σοβαρότητα του ζητήματος. Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι ο Δήμος δεν έχει πληρώσει το ενοίκιο του 8ου παιδικού σταθμού στην οδό Αναλήψεως και έχει σταλεί εξώδικο από τον ιδιοκτήτη. Την ίδια στιγμή η δημοτική αρχή δηλώνει σε κάθε ευκαιρία ότι έχει οικονομικό ταμείο πάνω από δυο εκατομμύρια ευρώ. Αυτό μοιάζει να είναι σχήμα οξύμωρο, εάν είναι αληθινό.

Η επιτροπή κατοίκων της Νεραΐδας πλαισιωμένη από κατοίκους που παρευρέθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο, κατέθεσε για δεύτερη φορά αίτημα με πάνω από 490 υπογραφές, που ζητούν από το Δήμο Βύρωνα, όχι απλά να πάρει θέση, αλλά και να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες, έτσι ώστε να απομακρυνθεί η κεραία κινητής τηλεφωνίας Wind που είναι τοποθετημένη σε οίκημα στην οδό Ευμένους 112. Ο αντιδήμαρχος κ .Καραγιάννης δεσμεύτηκε ότι άμεσα ο Δήμος θα προχωρήσει σε όλες τις δέουσες ενέργειες και κάλεσε την επιτροπή των κατοίκων να συνεργαστεί μαζί του.


Στο δημοτικό συμβούλιο παραβρέθηκε και ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου δημοτικού σχολείου της Αγ. Τριάδας για να εκφράσει, για άλλη μια φορά, τα αιτήματά του για τα προβλήματα του σχολείου, την έλλειψη αίθουσας πληροφορικής, τον επικίνδυνο αύλειο χώρο και άλλες τεχνικές ελλείψεις που έχει το σχολείο και σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία του και την ασφάλεια των παιδιών.


Στην τοποθέτησή της η εκπρόσωπος των γονέων κ. Νάνου Χριστίνα, που πήρε το λόγο, αναφέρθηκε στα προβλήματα του σχολείου και στις παρεμβάσεις του συλλόγου γονέων και είπε ότι, παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής , οι κατασκευές θα γίνονταν πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Μέχρι σήμερα ωστόσο δεν έχει γίνει τίποτα.

Ο αντιδήμαρχος κ. Καραγιάννης δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι για όλα φταίει η γραφειοκρατία, πως όλα τελικά τα εμπόδια ξεπεράστηκαν και ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον εργολάβο για να αρχίσουν τις επόμενες ημέρες οι εργασίες, αποφεύγοντας ωστόσο να δεσμευτεί -για ακόμα μία φορά- για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Η αγωνία των γονιών συνεχίζεται, αφού ο κ. Καραγιάννης δεν εξήγησε πώς θα συνυπάρξουν οι οικοδομικές εργασίες με την παρουσία των παιδιών, τη λειτουργία του σχολείου και την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Θα πρέπει, όπως έλεγε και ένας εκπαιδευτικός, αυτά να είχαν γίνει όταν το σχολείο ήταν κλειστό, επισημαίνοντας τις ευθύνες της δημοτικής αρχής. Σήμερα, οι οικοδομικές εργασίες επιβάλλεται να γίνουν Σαββατοκύριακα για να μην παρενοχλείται η λειτουργία του σχολείου.

ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ - 8 Νοέμβρη 2016

Παραθέτουμε την επιστολή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Βύρωνα

Βύρωνας, 05/10/2016

ΠΡΟΣ:
- Δήμαρχο
- Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Βύρωνα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
- Διευθυντή 3ου Δημοτικού Σχολείου Βύρωνα
- Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βύρωνα
- Δημοτικοί Σύμβουλοι Δήμου Βύρωνα

ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

Η επιστολή αυτή αποτελεί συνέχεια των εγγράφων που έχουν κατατεθεί στον Δήμο Βύρωνα και αφορούν στα κτιριακά προβλήματα του 3ου δημοτικού σχολείου Βύρωνα και, συγκεκριμένα:

   1.     του εγγράφου με αριθμό πρωτοκόλλου 175/2-05-2016 που είχε αποσταλεί από την κα. Κων/να Παλαιολόγου, Διευθύντρια του 3ου δημοτικού
  2.      του εγγράφου με αριθμό πρωτοκόλλου 24019/23-09-2016 που απέστειλε το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

καθώς και των συναντήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βύρωνα κο. Μιχαήλ Καραγιάννη (πολλάκις) και του Δημάρχου κου. Γρηγόρη Κατοπώδη με τη Διευθύντρια αλλά και με μέλη του ΔΣ του Συλλόγου στο χώρο του σχολείου ή στα γραφεία του Δήμου.

Τα προβλήματα που εντοπίσαμε και σας καταθέσαμε με τα προαναφερόμενα έγγραφα αφορούν σε θέματα ασφάλειας, λειτουργικότητας και συντήρησης. Αναλυτικότερα ΟΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ:

1.    ο αύλειος χώρος έχει υποστεί σοβαρές φθορές και δημιουργούνται επικίνδυνες συνθήκες για τα παιδιά.
2.    η πόρτα επι της Μεσολογγίου δε λειτουργεί οπότε δεν υπάρχει πρόσβαση – είσοδος σε ασθενοφόρο ή κάποιο άλλο όχημα εάν παραστεί ανάγκη.
3.    χρειάζεται κατασκευή ξεχωριστής πόρτας για το νηπιαγωγείο για την προσέλευση – αποχώρηση των μαθητών του στο σχολείο, αφού η πόρτα που το εξυπηρετεί είναι του δημοτικού η οποία μένει ανοικτή διαφορετικές ώρες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκής φύλαξη του σχολικού χώρου.
4.    δεν υπάρχει αίθουσα υπολογιστών για να διδάσκεται το μάθημα της πληροφορικής το οποίο από φέτος είναι υποχρεωτικό για όλες τις τάξεις του δημοτικού.

Αναφορικά με τα παραπάνω, θεωρούμε το θέμα της ασφάλειας εξαιρετικά ΚΡΙΣΙΜΟ και σας καθιστούμε ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ για την ασφάλεια των παιδιών μας στο χώρο του σχολείου και για την ποιότητα του σχολικού περιβάλλοντος.

Θεωρούμε ότι η Τεχνική Υπηρεσία οφείλει να εκπονήσει μελέτες, να συντάξει τεχνικές εκθέσεις, να εποπτεύσει τις απαιτούμενες εργασίες και να εγγυηθεί για το τελικό αποτέλεσμα.

Σας ζητάμε:

  •     να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης του αύλειου χώρου και η δημιουργία αίθουσας υπολογιστών.
  •     να λάβουμε ουσιαστική ενημέρωση όλων των εκπονούμενων μελετών, των τεχνικών εκθέσεων και του μητρώου επισκευών και να προσκομισθούν τα έγγραφα καταλληλότητας του σχολικού κτιρίου.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
3ου δημοτικού σχολείου Βύρωνα

Ακολουθούν υπογραφές γονέων:

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

Όπου και να περπατήσουμε ο Βύρωνας μας πληγώνει. Δεκάδες τα ανύπαρκτα ή μικρά πεζοδρόμια. Μπορεί όμως ένα πεζοδρόμιο να γίνει μικρότερο από ότι είναι; 
Βεβαίως, εάν πάνω σ' αυτό σταθμεύσει παροδικά ένα αυτοκίνητο, μια μοτοσικλέτα ή για περισσότερο χρονικό διάστημα μια πινακίδα, όπως συμβαίνει κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών.
Δείτε την εικόνα:


Το πεζοδρόμιο που εικονίζεται στη φωτογραφία βρίσκεται στην οδό Φορμίωνος. 
Η φωτογραφία είναι της 14ης Νοεμβρίου 2010. Προεκλογική περίοδος δημοτικών εκλογών 2010.
Εικονίζεται μια πινακίδα που «κλείνει» τον (ελάχιστο) χώρο διέλευσης των πεζών και αριστερά, διερχόμενο λεωφορείο (για ευνόητους λόγους η φωτογραφία έχει σκιαστεί).
 
Και όταν καταγγείλαμε το γεγονός στο Δήμο, λάβαμε την απάντηση ότι στείλαμε την αναφορά σε Αναρμόδια υπηρεσία.
Και όταν διαμαρτυρηθήκαμε εκ νέου, λάβαμε την εξής απάντηση (παραθέτουμε σχεδόν ολόκληρη την απαντητική επιστολή στο τέλος):  

«Περαιτέρω, οι ξύλινες αυτές κατασκευές, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που έχετε επισυνάψει στην επιστολή σας, αλλά και από το γεγονός ότι ουδέποτε αναφέρθηκε στο δήμο μας κάποιο περιστατικό ή ατύχημα προκαλούμενο από αυτές, ήταν τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο και σε σημεία που δεν παρεμπόδιζαν τη διάβαση πεζών ούτε παραβίαζαν τα δικαιώματα των πολιτών».

Δεν το βρίσκετε σωστό; Η παραβίαση των δικαιωμάτων των πεζών προϋποθέτει την ύπαρξη πεζοδρομίου. Δεν νοείται ως πεζοδρόμιο το στένωμα της οδού Φορμίωνος που εικονίζεται στη φωτογραφία. Και εφόσον δεν αναφέρθηκε κάποιο ατύχημα ή περιστατικό προκαλούμενο από την παρουσία της πινακίδας, όλα έβαιναν καλώς! Οποία θρασύτητα!

Είχε όμως και συνέχεια η απαντητική επιστολή, σχετικά με την διαμαρτυρία μας για το θέμα της Αρμοδιότητας ή μη της υπηρεσίας που εστάλη η αίτησή μας:

«Τέλος, σχετικά, με το ερώτημά σας γιατί ο ……….. ………… κος ……. …….., εφόσον το τμήμα του ήταν αναρμόδιο να απαντήσει σε σχετικό αίτημά σας, δεν παρέπεμψε ο ίδιος το θέμα στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δήμου, η οποία ήταν αρμόδια, η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι το αίτημά σας απευθυνόταν αποκλειστικά στην Υπηρεσία Καθαριότητας και δεν ζητήθηκε από εσάς να παραπεμφθεί αρμοδίως. Κατά συνέπεια ο Τμηματάρχης περιορίστηκε στο να σας ενημερώσει για την αναρμοδιότητά του στην επίλυση του ζητήματος που τέθηκε υπόψη του και να σας πληροφορήσει για τον καθ’ ύλη αρμόδιο, θέτοντας στη διακριτική ευχέρεια του αιτούντος τις περαιτέρω πιθανές ενέργειες από μέρους του».
 
Απαράμιλλη Ευρηματικότητα!

Γιατί τι ισχύει σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και τον Συνήγορο του Πολίτη;
[Διαβάστε προηγούμενο άρθρο, "Το Δικαίωμα των Πολιτών για έγγραφη απάντηση στα αιτήματά τους από τις Αρχές" ετικέτα, Δικαιώματα των πολιτών]

«Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε 3 ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτή η προθεσμία αρχίζει από τότε που περιήλθε η αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία».

Πάντως εμείς, το δικαίωμα στην έγγραφη απάντηση στις αιτήσεις μας από το Δήμο Βύρωνα «ΤΟ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ» τον Απρίλιο του 2010.
Έκτοτε, απαντήσεις λαμβάναμε, τι σημασία έχει το περιεχόμενο τους;

Ακολουθεί το στοιχείο της ορθής διοικητικής συμπεριφοράς που ενισχύει καθοριστικά την εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ κράτους και πολιτών.
Ποιος (δεν) έχει διαβάσει το βιβλίο του Κυριάκου Διακογιάννη "ΟΙ ΣΑΠΙΟΙ";






  

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ

Προς ενημέρωση του Βυρωνιώτικου λαού, Αναδημοσιεύουμε ένα άρθρο του Ευάγγελου Ν. Θωμόπουλου (Msc Πολιτικής Επιστήμης & Δημόσιας Διοίκησης, Ειδικός Επιστήμονας στο Συνήγορο του Πολίτη) σχετικά με το δικαίωμα των πολιτών για έγγραφη απάντηση στα αιτήματά τους από τις Αρχές: 
 

Ο πολίτης στην καθημερινότητά του συναλλάσσεται με δημόσιους φορείς. Η συναλλαγή του αυτή δύναται να αφορά σε συμμετοχή ενός ενδιαφερόμενου σε διοικητικές διαδικασίες (π.χ. προκηρύξεις, δημόσιοι διαγωνισμοί), σε αιτήματά του για την έκδοση διοικητικών εγγράφων και πράξεων που τον αφορούν (π.χ πιστοποιητικά, βεβαιώσεις, άδειες), σε αιτήματά του για υλοποίηση ενεργειών και παροχή υπηρεσιών από τη διοίκηση (π.χ. αποκατάσταση κάποιας βλάβης) και τέλος σε αιτήματά του για ενημέρωση και πληροφόρηση.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να συντελεστεί η υπόθεση για την οποία ο πολίτης απευθύνθηκε σε μια δημόσια αρχή, είναι η υποβολή έγγραφου αιτήματος από μέρους του προς την αρμόδια δημόσια υπηρεσία. Το έγγραφο αυτό αίτημα, απαιτείται να είναι επώνυμο και ενυπόγραφο, να έχει δε πρωτοκολληθεί στο πρωτόκολλο της δημόσιας υπηρεσίας.

Η υποβολή αιτήματος σε μια δημόσια υπηρεσία, ενεργοποιεί, με βάση το δίκαιο της χώρας μας, το δικαίωμα στον αιτούμενο να τύχει έγγραφης απάντησης εντός μάλιστα ορισμένης χρονικής προθεσμίας.

Πράγματι, το δικαίωμα να τύχουμε απάντησης στα αιτήματα που υποβάλουμε προς τη διοίκηση και έγκαιρης διεκπεραίωσης των υποθέσεών μας, αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματά μας ως πολίτες, το οποίο μάλιστα έχει κατοχυρωθεί στο Σύνταγμα της χώρας μας.
Συγκεκριμένα το άρθρο 10, παρ. 3, του Συντάγματος αναφέρει ότι η αρμόδια υπηρεσία ή αρχή, υποχρεούται να απαντά στα αιτήματα για παροχή πληροφοριών μέσα σε ορισμένη προθεσμία, όχι μεγαλύτερη των 60 ημερών, όπως νόμος ορίζει. Σε περίπτωση παρόδου άπρακτης της προθεσμίας αυτής ή παράνομης άρνησης, πέραν των άλλων τυχόν κυρώσεων και έννομων συνεπειών, καταβάλλεται και ειδική χρηματική ικανοποίηση στον αιτούντα όπως νόμος ορίζει.
Επίσης, κατ’ εφαρμογή του Συντάγματος, η υποχρέωση της διοίκησης για έγγραφη απάντηση στα αντίστοιχα αιτήματα των πολιτών εντός ορισμένης προθεσμίας, ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 4, του Ν.2690/1999  - Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας. Ειδικότερα προβλέπεται ότι οι δημόσιες υπηρεσίες, οι ΟΤΑ (α΄και β΄βαθμού – δήμοι και περιφέρειες αντίστοιχα) και τα ΝΠΔΔ, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους μέσα σε προθεσμία 50 ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες.

Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε 3 ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτή η προθεσμία αρχίζει από τότε που περιήλθε η αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία.

Για υποθέσεις αρμοδιότητας περισσότερων υπηρεσιών, η προθεσμία των 50 ημερών παρατείνεται κατά 10, ακόμη, ημέρες.
Εάν κάποια υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί λόγω αντικειμενικής αδυναμίας, ειδικά αιτιολογημένης, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει, εντός 5 τουλάχιστον ημερών πριν από την εκπνοή τους, να γνωστοποιήσει εγγράφως στον αιτούντα: α) τους λόγους της καθυστέρησης, β) τον υπάλληλο που έχει αναλάβει την υπόθεση και τον αριθμό τηλεφώνου του, για την παροχή πληροφοριών και γ) κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία.

Οι διοικητικές αρχές επίσης, οφείλουν, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου, να χορηγούν αμέσως πιστοποιητικά και βεβαιώσεις. Αν η άμεση χορήγηση τούτων δεν είναι δυνατή, αυτά αποστέλλονται ταχυδρομικώς, μέσα σε προθεσμία δέκα ημερών, στη διεύθυνση που έχει δηλωθεί.
Σημειώνεται ότι η προθεσμία των 50 ημερών είναι ημερολογιακή, άρχεται από την ημερομηνία εισόδου της αίτησης στη δημόσια υπηρεσία και πρωτοκόλλησης της και εφόσον έχουν συνυποβληθεί το σύνολο των τυχών απαιτούμενων δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων.

Κατά την περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω προθεσμιών καταβάλλεται στον αιτούντα, από τον οικείο φορέα, πλήρης αποζημίωση.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο νομοθέτης στο άρθρο 3, του Ν.2690/1999, προνόησε για διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, την υποχρέωση οι δημόσιες υπηρεσίες να χορηγούν υποχρεωτικώς, έντυπα αιτήσεων στους πολίτες στα οποία να αναφέρονται οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία προϋποθέσεις για την ικανοποίηση του αιτήματος, οι εφαρμοστέες διατάξεις, τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομιστούν καθώς και ο χρόνος μέσα στον οποίο θα δοθεί η απάντηση. Επίσης, εάν ο ενδιαφερόμενος δηλώσει ότι δεν μπορεί να γράψει, ο αρμόδιος υπάλληλος ύστερα από προφορική έκθεση του αιτήματος του ενδιαφερόμενου, οφείλει να συντάξει ο ίδιος την αίτηση.

Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω, σημειώνουμε ότι, ανώνυμα, ανυπόγραφα και προφορικά αιτήματα δεν δημιουργούν υποχρέωση στη διοίκηση να ενεργήσει. Επίσης, η διοίκηση απαλλάσσεται από την υποχρέωση να απαντήσει  σε εμφανώς παράλογα, αόριστα, ακατάληπτα ή καταχρηστικά επαναλαμβανόμενα αιτήματα. Τέλος, τα κοινοποιούμενα αιτήματα  σε δημόσιους φορείς, δεν δεσμεύουν τη διοίκηση να απαντήσει.

Συνοψίζοντας, επισημαίνουμε ότι: η έγγραφη απάντηση της διοίκησης στα γραπτά αιτήματα που υποβάλουν οι πολίτες προς αυτή, έγκαιρα και εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, αποδεικνύει έμπρακτα τον οφειλόμενο σεβασμό που οφείλει η διοίκηση προς την αρχή της νομιμότητας, συνιστά εκπλήρωση για τους πολίτες του σχετικού συνταγματικού τους δικαιώματος, αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο ορθής διοικητικής συμπεριφοράς και ενισχύει καθοριστικά την εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ κράτους και πολιτών.

Ευάγγελος Ν. Θωμόπουλος
Msc Πολιτικής Επιστήμης & Δημόσιας Διοίκησης
Ειδικός Επιστήμονας στο Συνήγορο του Πολίτη

[1] Hπρωτοκόλληση των εισερχομένων εγγράφων σε μια δημόσια υπηρεσία είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με το άρθρο 12, του Ν.2690/1999.

[2] Όπως τροποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 1, του Ν.3242/2004.

[3] Όπως ειδικότερα αναφέρεται στις διατάξεις του άρθρου 5, του Ν.1943/1991.

[4] Εκτός εάν η διοίκηση αξιολογώντας το εν λόγω αίτημα, κρίνει να ενεργήσει αυτεπαγγέλτως.

[5] Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 4, του Ν.2690/1999.

[6] Αιτήματα με τα οποία η διοίκηση απλά λαμβάνει γνώση ενός θέματος χωρίς να ζητείται η εμπλοκή της.

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Το 2010, σύμφωνα με τα λεγόμενα της προηγούμενης δημοτικής Αρχής, διατέθηκαν 2.500.000 ευρώ για την αγορά σύχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού στο τομέα καθαριότητας του Δήμου. 



6 χρόνια μετά, είναι δυνατόν να πληροφορηθεί ο Βυρωνιώτικος λαός σε ποιά κατάσταση βρίσκεται το σύνολο του μηχανολογικού εξοπλισμού του δήμου;  
Το ερώτημα, δεν είναι ρητορικό.
Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014, ο Δήμαρχος κ. Κατωπόδης στην πρώτη του δημόσια ομιλία, είχε κάνει λόγο για την εγκατάλειψη του μηχανοκίνητου εξοπλισμού της υπηρεσίας, ενώ 2 χρόνια μετά, ο έντυπος Απολογισμός του 2016 της Δημοτικής Αρχής, αναφέρει ότι γίνεται "Συντήρηση ενός μεγάλου μέρους του στόλου των οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου" και ότι "Η διαδικασία τεχνικών ελέγχων ολοκληρώνεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς".

Αντιθέτως, η Ανακοίνωση της 27ης Οκτωβρίου του Αντιδημάρχου Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος, Διαχείρισης Κοινόχρηστων Χώρων, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης κ. Μαυρίκη, σχετικά με τα ογκώδη αντικείμενα, κάνει αναφορά σε 4 παλαιωμένα οχήματα τα οποία δεν είναι πάντα επιχειρησιακά διαθέσιμα.

Ανεξάρτητα από αυτό, επειδή πιστεύουμε ότι,
Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ, 
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ την ανακοίνωση του κ. Γ. Μαυρίκη, σχετικά με τα «Ογκώδη Αντικείμενα», γιατί θεωρούμε ότι βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση.

"Σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη με τα ογκώδη αντικείμενα, επιθυμώ να καταθέσω κάποιες σκέψεις προς πάσα κατεύθυνση.

Τα ογκώδη είναι υλικά που απορρίπτονται από τους πολίτες και είναι συνήθως:
Μπάζα που προέρχονται από ανακαινίσεις ή επισκευές κατοικιών και καταστημάτων.
Άχρηστα ή μη χρειαζούμενα έπιπλα.
Κλαδέματα από κήπους ή ακάλυπτους πολυκατοικιών.
Στρώματα.
Ηλεκτρικές συσκευές.

(Παραθέτουμε χαρακτηριστικές φωτογραφίες από το αρχείο μας, που επιβεβαιώνουν και ενισχύουν τα γραφόμενα του Αντιδημάρχου)
3 Φεβρουαρίου 2010, σε κάποιο σημείο του Βύρωνα, ΧΩΜΑΤΕΡΉ
4 Φεβρουαρίου 2010, το συνεργείο Καθαριότητας είχε επιτελέσει το έργο του
4 Φεβρουαρίου 2010, ΑΠΟΓΕΥΜΑ ! ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ
Το φαινόμενο είναι εποχιακό. Βρίσκεται σε έξαρση κυρίως το φθινόπωρο μέχρι πριν Χριστούγεννα και μετά το Πάσχα, μέχρι αρχές Ιουνίου. Είναι τότε που ετοιμάζουμε τις κατοικίες μας  για το χειμώνα και για το καλοκαίρι.

Τα υλικά αυτά δεν είναι δυνατόν να περισυλλεχθούν από τα απορριμματοφόρα. Η διαδικασία αποκομιδής τους γίνεται με ανοικτά φορτηγά, φορτώνονται δε συνήθως με τα χέρια λόγω του όγκου τους και των διαφορετικών χαρακτηριστικών τους.

Ειδικά για τα στρώματα πρέπει να υπολογίσουμε ότι αντικαθίστανται περίπου 3000 κατ΄ έτος. Αν δεν προλάβει η υπηρεσία να τα περισυλλέξει πριν βραχούν από βροχή ή άλλους λόγους, η διαδικασία γίνεται πολύ επίπονη και ανθυγιεινή και για τους εργαζόμενους και για τους πολίτες.

Η υπηρεσία μας διαθέτει δύο (2) ανοικτά φορτηγά χωρητικότητας 2,5 τόνων και δύο (2) μικρά οχήματα 0,5 τόνων. Τα οχήματα είναι παλαιωμένα και δεν είναι πάντα επιχειρησιακά διαθέσιμα. Η στελέχωσή τους δεν είναι πάντα δεδομένη λόγω της έλλειψης προσωπικού.

Η διαδικασία για την περισυλλογή των ογκωδών είναι η εξής:
Δεν βγάζουμε ογκώδη αν δεν έχουμε κλείσει ραντεβού με την υπηρεσία στα τηλέφωνα: 2107640512 – 2107658247.
Κατά την επικοινωνία μας δηλώνουμε με ακρίβεια, την ποσότητα, την περιγραφή των υλικών προς περισυλλογή και τη διεύθυνση. Η ευθύνη της υπηρεσίας καθαριότητας είναι να ανταποκριθεί με συνέπεια στο ραντεβού.
Δένουμε τα δέματα και τα κλαδιά.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Όταν τα μπάζα είναι σε ποσότητα πάνω από δεκαπέντε (15) «σάκοι αδρανών» δεν είναι δυνατόν να αναλάβει ο Δήμος την αποκομιδή τους. Μπορείτε να φροντίσετε για την ενοικίαση ειδικού κάδου.
Τα υλικά ανακαινίσεων δεν υπόκεινται στις αρμοδιότητες του δήμου και το κόστος μεταφοράς και απόθεσης τους στη χωματερή (ΧΥΤΑ) είναι δυσβάστακτο (περίπου 60 €/ τόνο ). Δεν μπορούμε βέβαια να απαιτούμε την ενοικίαση ειδικού κάδου για 5 - 10 σάκους, αλλά ούτε είναι δυνατόν να γίνεται κατάχρηση αυτής της δυνατότητας.

Δεν αφήνουμε στο πεζοδρόμιο ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.
Οι ηλεκτρικές συσκευές περισυλλέγονται χωριστά και ανακυκλώνονται. Σε αυτή την περίπτωση καλό θα είναι όταν κλείσετε το ραντεβού να συμφωνήσετε και στην ώρα που θα εξυπηρετηθείτε από την αρμόδια υπηρεσία.

Δεν πρόκειται να είναι καθαρός και ανθρώπινος ο Βύρωνας αν δεν υπάρξει συνεργασία και αμοιβαία ανάληψη ευθύνης ανάμεσα στους πολίτες και τη Διεύθυνση Καθαριότητας".

ΥΓ.
Στο σημείο αυτό εμείς Παραθέτουμε και μέρος των ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ του 2010 της δημαρχίας του Ν. Χαρδαλιά: 





 Bonus - προσφορά, οι ακόλουθες φωτογραφίες αρχείου και πρόσφατες. Είτε για γέλια είμαστε, είτε για κλάματα, το σίγουρο είναι ότι βρισκόμαστε κοντά στη εξέλιξη του είδους μας.





Το νέο είδος ανθρώπου. Ο Γουρουνάνθρωπος!