Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΝΑΣΦΑΛΤΩΣΕΙΣ; ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ;


Σε λίγες μέρες ξεκινά η υλοποίηση της Απόφασης αρ. 101 του Δημοτικού Συμβουλίου, της 23 Μαΐου 2016, που αφορά την έγκριση του σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Αττικής για το έργο: «Ανασφαλτώσεις, αντιολισθηρές  πλακοστρώσεις κλπ οδών Δήμου Βύρωνα».

Εάν εξαιρέσει κανείς τις περιπτώσεις εκείνες όπου επιβαλλόταν η ανασφάλτωση των οδών που έχουν επιλεγεί, είτε λόγω καταστροφής ή σημαντικής φθοράς του οδοστρώματός των, είτε λόγω των κακοτεχνιών στις πλακοστρώσεις μιας ολόκληρης περιοχής (εργολαβία του 2010), θέμα το οποίο φέραμε πέρσι στο Δημοτικό Συμβούλιο, μα και καταγγείλαμε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης (βλέπε ετικέτα Οδοποιίας της ιστοσελίδας μας), τότε δημιουργεί προβληματισμό το ερώτημα: ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ, Ή ΕΣΤΩ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ, ΟΔΩΝ;

Κι αυτό γιατί, μέσα στο πρόγραμμα ανασφάλτωσης περιλαμβάνεται  και η οδός Ν. Αρώνη, από Μεσολογγίου έως Νικηφορίδη, μήκους περίπου 250 μ, η οποία έχει ανασφαλτωθεί, επί δημαρχίας Ν.Χαρδαλιά, ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ (αυτή θα είναι η τρίτη στη σειρά) από το 2010 και μετά, ενώ το οδόστρωμα της δεν παρουσιάζει φθορές … εκτός από 2 μικρές τρύπες!
Το ερώτημα, δηλαδή, γιατί ανασφαλτώνεται ξανά η οδός Ν. Αρώνη, το θέσαμε στον Αντιδήμαρχο της Τ/Υ κ. Καραγιάννη, στις 7 Σεπτεμβρίου, κατά την διάρκεια της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο του Έκτακτου θέματος περί «συγκρότησης Επιτροπής για την διερεύνηση ύπαρξης ή μη κακοτεχνιών σε οδοστρώματα του Δήμου Βύρωνα», αλλά,  … απάντηση δεν πήραμε!
Μήπως εξαιτίας του «εξαμβλωματικού υπέργειου μπαλώματος» που διατρέχει σχεδόν όλο το μήκος της οδού, λόγω εγκατάστασης κεντρικού αγωγού αποχέτευσης;
Ήταν, ή όχι, υπεύθυνη η Εταιρεία που ανέλαβε το έργο υποδομής για την σωστή αποκατάσταση του οδοστρώματός της οδού;
Που ήταν τότε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου; Αγρόν ηγόραζε;
Δεν έπρεπε να επιβλέπει; Δεν έπρεπε να απαιτήσει την σωστή αποκατάσταση του ΄΄φρεσκοανασφαλτωμένου΄΄ δρόμου;;
Πότε επιτέλους θα σταματήσει αυτό το «ξήλωνε, και προχείρως μπάλωνε» των δημοτικών δρόμων από τις Δημόσιες (ή και άλλες) Υπηρεσίες;

Αντιθέτως, η κάθετος στην οδό  Ν. Αρώνη, η οδός Ν. Νικηφορίδη, και ειδικά το τμήμα αυτής, από την οδό Ιφικράτους, έως την οδό Τιμοθέου, μήκους 100 περίπου μέτρων, όχι μόνον δεν έχει ανασφαλτωθεί ΠΟΤΕ, όπως έχει συμβεί στα υπόλοιπα 2/3 της οδού, αλλά, παρουσιάζει και προβλήματα.
(Δείτε τις ένθετες φωτογραφίες).
Κυρίως μπροστά στο Συμβολαιογραφείο της σχολάζουσας κληρονομιάς, όπου υπάρχει καταβύθιση του οδοστρώματος, και έχει δημιουργηθεί χαντάκι, με αποτέλεσμα την ενόχληση των περιοίκων, που διαμαρτύρονται για τον θόρυβο, από την "θορυβώδη" διέλευση -(πτώση)- των οχημάτων.
Με μία επιτόπου επίσκεψη (αυτοψία), ευκόλως θα διαπιστώσετε την αλήθεια των γραφομένων μας.

Φωτογραφία 1: Η οδός Ν. Νικηφορίδη, πριν την διασταύρωσή της με την οδό Ιφικράτους, εμφανίζει δύο σημεία με σημαντική φθορά του οδοστρώματος.
Φωτογραφία 2: Το μεγαλύτερο πρόβλημα της οδού Ν. Νικηφορίδη, παρουσιάζεται στην διασταύρωσή της με την οδό Αρώνη, στο ύψος του Συμβολαιογραφείου.

Είναι απορίας άξιον πως η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ενέταξε στο πρόγραμμα την δις ανασφαλτωμένη οδό Ν. Αρώνη, και δεν «αντιλήφθηκε» το πρόβλημα, για το οποίο γράφουμε, ακριβώς στην διασταύρωσή αυτής με την οδό Ν. Νικηφορίδη.  

Εδώ πρέπει να τονισθεί ότι, κάτοικοι της οδού Νικηφορίδη είχαν, από το 2009, ενημερώσει για την κατάσταση του οδοστρώματος την Τ/Υ του δήμου, αλλά και εγγράφως αιτηθεί προς τη δημοτική Αρχή Χαρδαλιά-Ζούμπου, την ανασφάλτωσή της, το 2010.

Θεωρούμε χρέος από την πλευρά μας να αναδεικνύουμε τέτοιες περιπτώσεις, να τις επισημαίνουμε και να τις υπενθυμίζουμε στους εκάστοτε κρατούντες. Μόνον έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον (ή έστω και τώρα, στο παραπέντε) τις διπλο-τριπλοανασφαλτώσεις (πχ οδός Εμπεδοκλέους), με την χρηματική διασπάθιση και την άνιση ανάπτυξη ορισμένων περιοχών της πόλης μας, σε βάρος κάποιων άλλων.
Πάνω σε αυτό στηρίζεται η προσπάθεια που κάνουμε.
Εμείς αναφέραμε ένα παράδειγμα, είναι βέβαιο πως υπάρχουν κι άλλα!
Ζητάμε, στηριζόμενοι στις δεσμεύσεις του Δημάρχου που υπάρχουν στην πρώτη σελίδα του διανεμηθέντος φυλλαδίου με τον Απολογισμό του 2016, την επανεξέταση κάποιων περιπτώσεων και τον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων του προγράμματος των τεχνικών έργων.
Διαφάνεια και Υπευθυνότητα. Αυτό επιβάλλει η αναγκαία σοβαρότητα!
Και η Υπευθυνότητα θα κριθεί από την Αρτιότητα του έργου των ανασφαλτώσεων που θα παραδοθεί και θα παραληφθεί, καθώς και την αντοχή αυτών στο χρόνο, γιατί στην Εποχή των Μνημονίων δεν υπάρχουν περιθώρια λαθών, κακοτεχνιών, αλλά, ούτε και αστοχιών!

Σημείο αναφοράς, η του 2015 εργολαβία ανασφάλτωσης της οδού Χρ. Σμύρνης, ως παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα αποτελέσει "σημείο τριβής"!
 
Νίκος Βούρτσης (Δημότης Βύρωνα)
19 Σεπτεμβρίου 2016
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου