Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

Όπου και να περπατήσουμε ο Βύρωνας μας πληγώνει. Δεκάδες τα ανύπαρκτα ή μικρά πεζοδρόμια. Μπορεί όμως ένα πεζοδρόμιο να γίνει μικρότερο από ότι είναι; 
Βεβαίως, εάν πάνω σ' αυτό σταθμεύσει παροδικά ένα αυτοκίνητο, μια μοτοσικλέτα ή για περισσότερο χρονικό διάστημα μια πινακίδα, όπως συμβαίνει κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών.
Δείτε την εικόνα:


Το πεζοδρόμιο που εικονίζεται στη φωτογραφία βρίσκεται στην οδό Φορμίωνος. 
Η φωτογραφία είναι της 14ης Νοεμβρίου 2010. Προεκλογική περίοδος δημοτικών εκλογών 2010.
Εικονίζεται μια πινακίδα που «κλείνει» τον (ελάχιστο) χώρο διέλευσης των πεζών και αριστερά, διερχόμενο λεωφορείο (για ευνόητους λόγους η φωτογραφία έχει σκιαστεί).
 
Και όταν καταγγείλαμε το γεγονός στο Δήμο, λάβαμε την απάντηση ότι στείλαμε την αναφορά σε Αναρμόδια υπηρεσία.
Και όταν διαμαρτυρηθήκαμε εκ νέου, λάβαμε την εξής απάντηση (παραθέτουμε σχεδόν ολόκληρη την απαντητική επιστολή στο τέλος):  

«Περαιτέρω, οι ξύλινες αυτές κατασκευές, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που έχετε επισυνάψει στην επιστολή σας, αλλά και από το γεγονός ότι ουδέποτε αναφέρθηκε στο δήμο μας κάποιο περιστατικό ή ατύχημα προκαλούμενο από αυτές, ήταν τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο και σε σημεία που δεν παρεμπόδιζαν τη διάβαση πεζών ούτε παραβίαζαν τα δικαιώματα των πολιτών».

Δεν το βρίσκετε σωστό; Η παραβίαση των δικαιωμάτων των πεζών προϋποθέτει την ύπαρξη πεζοδρομίου. Δεν νοείται ως πεζοδρόμιο το στένωμα της οδού Φορμίωνος που εικονίζεται στη φωτογραφία. Και εφόσον δεν αναφέρθηκε κάποιο ατύχημα ή περιστατικό προκαλούμενο από την παρουσία της πινακίδας, όλα έβαιναν καλώς! Οποία θρασύτητα!

Είχε όμως και συνέχεια η απαντητική επιστολή, σχετικά με την διαμαρτυρία μας για το θέμα της Αρμοδιότητας ή μη της υπηρεσίας που εστάλη η αίτησή μας:

«Τέλος, σχετικά, με το ερώτημά σας γιατί ο ……….. ………… κος ……. …….., εφόσον το τμήμα του ήταν αναρμόδιο να απαντήσει σε σχετικό αίτημά σας, δεν παρέπεμψε ο ίδιος το θέμα στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δήμου, η οποία ήταν αρμόδια, η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι το αίτημά σας απευθυνόταν αποκλειστικά στην Υπηρεσία Καθαριότητας και δεν ζητήθηκε από εσάς να παραπεμφθεί αρμοδίως. Κατά συνέπεια ο Τμηματάρχης περιορίστηκε στο να σας ενημερώσει για την αναρμοδιότητά του στην επίλυση του ζητήματος που τέθηκε υπόψη του και να σας πληροφορήσει για τον καθ’ ύλη αρμόδιο, θέτοντας στη διακριτική ευχέρεια του αιτούντος τις περαιτέρω πιθανές ενέργειες από μέρους του».
 
Απαράμιλλη Ευρηματικότητα!

Γιατί τι ισχύει σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και τον Συνήγορο του Πολίτη;
[Διαβάστε προηγούμενο άρθρο, "Το Δικαίωμα των Πολιτών για έγγραφη απάντηση στα αιτήματά τους από τις Αρχές" ετικέτα, Δικαιώματα των πολιτών]

«Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε 3 ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτή η προθεσμία αρχίζει από τότε που περιήλθε η αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία».

Πάντως εμείς, το δικαίωμα στην έγγραφη απάντηση στις αιτήσεις μας από το Δήμο Βύρωνα «ΤΟ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ» τον Απρίλιο του 2010.
Έκτοτε, απαντήσεις λαμβάναμε, τι σημασία έχει το περιεχόμενο τους;

Ακολουθεί το στοιχείο της ορθής διοικητικής συμπεριφοράς που ενισχύει καθοριστικά την εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ κράτους και πολιτών.
Ποιος (δεν) έχει διαβάσει το βιβλίο του Κυριάκου Διακογιάννη "ΟΙ ΣΑΠΙΟΙ";






  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου