Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

Κινηματογραφικές βραδιές, Παρασκευή 8/2/2019, "Κρυμμένος" του Μίκαελ Χάνεκε

Με μια μικρή αλλαγή στο πρόγραμμα συνεχίζονται οι Κινηματογραφικές Βραδιές του Δήμου Βύρωνα. Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 8 μ.μ. στον κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» (Ν. Ελβετίας 34 και Σεβαστείας), θα προβληθεί, αντί της προγραμματισμένης "Η μάχη του Αλγερίου", η ταινία "Κρυμμένος", του σκηνοθέτη Μίκαελ Χάνεκε.
Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Κώστα Δουζίνα, καθηγητή του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και πρόεδρο του Ιδρύματος Νίκος Πουλαντζάς.

Είσοδος Ελεύθερη.



Κριτική της ταινίας από τον Λευτέρη Αδαμίδη (cinemagazine.gr) 
http://www.cinemagazine.gr/themata/arthro/agapimenes_tainies_tou_sinema_krymmenos_2005-130378507/

H ζωή ενός τηλεπαρουσιαστή αναστατώνεται όταν αρχίζει να λαμβάνει μυστηριώδεις βιντεοκασέτες...
 

O «κλινικός» Αυστριακός ανατόμος της σύγχρονης Ευρώπης καταπιάνεται συστηματικά με την πανταχού παρούσα βία, αποφεύγοντας να δίνει εύκολες απαντήσεις, επιμένοντας μόνο να φωτογραφίζει την παρουσία της ή την ελλειπτική απειλή της. Στον «Κρυμμένο» η βία, κυρίαρχη, εισβάλλει πάλι μέσα από τις εικόνες, με αποδέκτη έναν άνθρωπο της... εικόνας, ο οποίος παραδόξως θα αναγκαστεί μέσα από τις βιντεοσκοπημένες εικόνες της ιδιωτικής του ζωής να ανακεφαλαιώσει ολόκληρη τη διαδρομή του.

Όπως και στα «Παράξενα Παιχνίδια», ο Χάνεκε σε πρώτο επίπεδο δανείζεται αριστοτεχνικά τη φόρμα ενός υπαινικτικού θρίλερ, στήνοντας ένα παιχνίδι απόκρυψης, έναν ωρολογιακό μηχανισμό ακριβείας που αργοχτυπά βασανιστικά, μεταθέτοντας διαρκώς την αναμενόμενη έκρηξη.


Στην καρδιά της ιστορίας βρίσκεται το αγαπημένο του «αντικείμενο» και πρωταρχικό κύτταρο κάθε σύγκρουσης, η οικογένεια στην ελάχιστη τριαδική δομή της. Ο Χάνεκε θρυμματίζει σταδιακά την επίπλαστη εικόνα της αρμονίας της, ανασύροντας τους πιο μύχιους φόβους της, απειλώντας τις εύθραυστες ισορροπίες της, ξεγυμνώνοντας την αποξένωσή της. Από μέσα της αναδύεται απρόσμενα (;) το ένοχο τραύμα όχι μόνο μιας χώρας (εν προκειμένω της Γαλλίας και του βρώμικου πολέμου στην Αλγερία), αλλά μιας ολόκληρης ηπείρου.

Μέσα από τα αγωνιώδη όνειρα της παιδικής ηλικίας του απειλούμενου πατριάρχη, ο Χάνεκε βυθίζει τη σύγχρονη αστική ευρωπαϊκή ευημερία της άγνοιας και της υποκρισίας στον κρυμμένο εφιάλτη της πρόσφατης Ιστορίας της, στην απώθηση της «ένδοξης» αποικιοκρατίας, στα φαντάσματα του ξένου που έχει επιστρέψει στη διπλανή πόρτα.

Ωστόσο, σε αυτή την αριστουργηματική, ζοφερή σπουδή πάνω στην απειλή και τον φόβο ο σπουδαίος δημιουργός για πρώτη ίσως φορά αγκαλιάζει στοργικά τους τραγικούς ήρωές του. Αναμφισβήτητα, η πιο ολοκληρωμένη ταινία ενός από τους ελάχιστους σκηνοθέτες- στοχαστές της εποχής μας.

Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε
Παίζουν: Ντανιέλ Οτέιγ, Ζυλιέτ Μπινός, Ανί Ζιραρντό, Ντανιέλ Ντιβάλ
Διέυθυνση φωτογραφίας: Κρίστιαν Μπέργκερ
Μοντάζ: Μίκαελ Χούντετσε-Ναντίν Μιουζ
Σκηνικά: Εμανουέλ Ντε Σεβινί
Παραγωγή: Γαλλία/Αυστρία, 2005, 114
Ενδεικτική φιλμογραφία του σκηνοθέτη Μίκαελ Χάνεκε: Η δασκάλα του πιάνου, Η λευκή κορδέλα, Το βίντεο του Μπένι, Αγάπη.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου