Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

"ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ"... μάλλον δεν τόλμησαν!






Τέλη Μαρτίου και αρχές Απριλίου 2019, με ηλεκτρονικό μήνυμα στείλαμε κάποιες "ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ" ερωτήσεις σε ορισμένους από τους θεωρούμενους μη σπεδισμένους σε πολιτικές παρατάξεις υποψήφιους δημάρχους, δίνοντας τους με τον τρόπο αυτό, από τη στιγμή βέβαια που είχαν συμφωνήσει, τον απαιτούμενο χρόνο για να τις απαντήσουν.


Κάτι τέτοιο δεν έγινε, και γι' αυτό εξάγαμε το συμπέρασμα ότι, "επί της ουσίας", μάλλον, δεν τόλμησαν!
Πάντως εμείς, για την ιστορία, απλώς τις παραθέτουμε:


Ερώτηση 1η:
Τα τελευταία χρόνια -στη χώρα μας-τα ψηφοδέλτια των δημοτικών παρατάξεων κατακλύζονται είτε από διάσημους, λόγω τηλεοπτικής προβολής, είτε από μωροφιλόδοξους των selfies και των δημοσίων σχέσεων, οι οποίοι ψηφισμένοι λόγω αυτής της αναγνωρισιμότητάς τους καταλήγουν σε δημοτικούς συμβούλους που αφενός μεν εμφανίζονται αραιά και που στο Δημοτικό Συμβούλιο, αφετέρου δε παραμένουν απαθείς-γλάστρες στις συνεδριάσεις του και αδρανείς καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους. Αφού μας πείτε τη γνώμη σας για το θέμα αυτό, μιλήστε μας για τη στελέχωση του δικού σας συνδυασμού. Θεωρείτε ότι τα στελέχη είναι ικανά να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες ενός δήμου με πολλά και σοβαρά προβλήματα;

Ερώτηση 2η:
Ένας συνετός δήμαρχος όχι μόνο πρέπει να αντιμετωπίζει τις τρέχουσες δυσκολίες αλλά πρέπει να προβλέπει εγκαίρως και τις μελλοντικές, ώστε να τις προλαμβάνει με κάθε τρόπο. Με τη λήξη της περιόδου χάριτος που δόθηκε στη σημερινή διοίκηση για την αποπληρωμή δανείων του δήμου, με την αυτήκοη μαρτυρία της δήλωσης από την παρακολούθηση συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου: «Ξέρετε τώρα πως γίνονται οι ισολογισμοί», με μια θεωρητική έξοδο από τα μνημόνια -καθώς η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται υπό αυστηρή οικονομική εποπτεία-  σε ένα ρευστό διεθνές πολιτικό-οικονομικό περιβάλλον και με αυξημένο το ενδεχόμενο μιας νέας Παγκόσμιας οικονομικής και χρηματιστηριακής κρίσης, ακόμα και μέσα στο 2019, μπορείτε να μας ενημερώσετε τι επιπτώσεις θα είχε μια τέτοια παράμετρος για το δήμο, και εάν προτίθεστε να ζητήσετε –στην πράξη- τον έλεγχο των οικονομικών του Δήμου;

Ερώτηση 3η:
Σχετικά με το «Υπερταμείο»

Ερώτηση 4η:
Πλειστηριασμοί, κατασχέσεις, δάνεια και Α’ κατοικία (στο Βύρωνα). Θα αναλάβετε κάποια πρωτοβουλία για υπεράσπιση όσων αδυνατούν να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις υποχρεώσεις;

Ερώτηση 5η
Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα (χώρος εκθέσεων, ομιλιών, παρουσιάσεων βιβλίων κλπ)

Ερώτηση 6η:
Οι αμαρτωλές ανασφαλτώσεις: Για την εργολαβία των ανασφαλτώσεων των δρόμων την περίοδο 2010-2011 εκτός του ότι είδαμε την καταβύθιση 400 περίπου φρεατίων -με ότι και να σημαίνει αυτό για όσους γνωρίζουν από τεχνικά έργα- είχαμε και τη διενέργεια Πραγματογνωμοσύνης για τις πλακοστρώσεις μιας περιοχής, το πόρισμα της οποίας δυστυχώς εξακολουθεί να παραμένει στο Τ.Ε.Ε. εδώ και ένα χρόνο, δηλαδή, από τις 23 Μαρτίου 2018. Δεν θα έπρεπε ήδη να έχουμε πληροφορηθεί το περιεχόμενο της Έκθεσης; Και μάλιστα πολύ πριν τις εκλογές του Μαΐου 2019;
Με την παρούσα διοίκηση είχαμε την επίστρωση της Χρ. Σμύρνης και τις αμφιβόλου ποιότητας ανασφαλτώσεις της περιόδου 2017-2018, σε οδούς που, προσφάτως, ανασκάφτηκαν σχεδόν όλες, για τις εργασίες τρίτων, δίχως  όμως την ικανοποιητική αποκατάσταση των οδοστρωμάτων τους. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η υγρασία θα διεισδύσει εντός των ρηγματωμένων οδοστρωμάτων, θα μειώσει την αντοχή της υπόβασης και τελικά θα επιταχυνθεί η φθορά τους. Η μεταθετή ευθύνη θα είναι και το άλλοθι της σημερινής διοίκησης και της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου.
Γιατί, ποτέ, καμία δημοτική παράταξη δεν κατήγγειλε (όχι στα λόγια) τα έργα οδοποιίας; Έχετε σκεφτεί με ποιο τρόπο στο άμεσο μέλλον η πόλη μας μπορεί  να διαφυλαχθεί και να απαλλαγεί από παρόμοιες καταστάσεις διασπάθισης οικονομικών πόρων;

Ερώτηση 7η: 
Οι πολίτες στο Βύρωνα διαμαρτύρονται, σε καθημερινή βάση, γιατί αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα (εκτός από την καθαριότητα και τον φωτισμό για τα οποία πληρώνουν δημοτικά τέλη)από την έλλειψη πεζοδρομίων (πεζοδρόμια με μικρό πλάτος, σκαλιά που προεξέχουν, μηχανές και αυτοκίνητα σταθμευμένα όπου λάχει πάνω σε αυτά)αλλά και από την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους από τις επεκτάσεις των περιπτέρων καθώς και των ξύλινων κατασκευών (deck) και των τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων υγ. ενδιαφέροντος. Τον Ιούλιο του 2012, ο Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης κ. Σάρολας, ανέφερε: «Η δημοτική Αρχή ανέχεται την ανομία και είναι φανερό ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση. Το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου δεν επεμβαίνει αποφασιστικά για την αντιμετώπιση του προβλήματος».  Και ότι έγινε μέχρι σήμερα (δηλαδή, διαγραμμίσεις στις πλατείες, μειώσεις πλάτους ξύλινων κατασκευών κλπ) κερδήθηκε μόνο μετά από καταγγελίες στο Συνήγορο του Πολίτη και σε άλλες αρμόδιες αρχές! Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε –όχι στα λόγια- τα προβλήματα της καταστρατήγησης των δικαιωμάτων των πεζών;

Ερώτηση 8η:
Λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου/Κακοδιοίκηση: Σε αυτή τη 5ετία πιστεύετε ότι λειτούργησαν οι δημοκρατικές αξίες; Υπήρξαν αιτήματα πολιτών που συζητήθηκαν με 4μηνο ή και 2μηνο καθυστέρηση από την καταληκτική ημερομηνία που ορίζει ο Κανονισμός Λειτουργίας του Δ.Σ. ο οποίος ρητά αναφέρει ότι, αιτήματα που υπογράφονται από 25 πολίτες συζητούνται εντός προθεσμίας 30 ημερών. Που οφείλεται το φαινόμενο αυτής της καθυστέρησης; Είναι θέμα μόνον του Προέδρου ή πιθανόν ασκείται και άνωθεν πίεση ή και παρεμβάσεις; Που οφείλεται αυτή η δυσλειτουργία και Κακοδιοίκηση; Αναπάντητα μένουν και ερωτήματα δημοτικών συμβούλων… Τι πρέπει να διορθωθεί στην όλη διαδικασία;

Ερώτηση 9η:
Αιτήματα Πολιτών/Κακοδιοίκηση: Αιτήσεις που χάνονται, αιτήματα και ερωτήματα πολιτών που μένουν αναπάντητα. Ένα πρόσφατο παράδειγμα: Αίτημα που υποβλήθηκε την 1η Μαρτίου 2019, έλαβε αριθμό Πρωτοκόλλου στις 5 Μαρτίου, αφού χρειάστηκε να γίνει αναζήτησή του και προώθησή του ξανά στις αρμόδιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη αυτά συνιστούν παράβαση του Νόμου 2690/1999 και φαινόμενα αβελτηρίας και κακοδιοίκησης, για την επίλυση δε του φαινομένου, έχει εισηγηθεί, προς το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο, την τροποποίηση της νομοθεσίας, με την επαναφορά του Συνταγματικώς κατοχυρωμένου δικαιώματος της καταβολής χρηματικής ικανοποίησης. Που κατά τη γνώμη σας οφείλεται το φαινόμενο της Κακοδιοίκησης στο δήμο μας και με πιο τρόπο θα μπορούσε διορθωθεί; Πιστεύετε ότι η επαναφορά της αποζημίωσης όπως ο Συνήγορος του Πολίτη εισηγείται θα βελτίωνε την κατάσταση;

Ερώτηση 10η
Σχετικά με την Καθαριότητα

Ερώτηση 11η
«Κλεισθένης» και συνεργασίες

Ερώτηση 12η
Κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου της 18ης Δεκεμβρίου 2018, στο τέλος μιας επεισοδιακής συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Άκης Κατωπόδης αποκάλυψε (για πρώτη φορά, μετά από 4 χρόνια. Δεν είναι παράξενο;) ότι, τον Οκτώβριο του 2014, είχε επισκεφτεί τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιτζή και είχε ενημερωθεί σχετικά με το ότι δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη κατάχρησης χρημάτων κατά τη διάρκεια της θητείας του πρώην δημάρχου Νίκου Χαρδαλιά. Παρόλα αυτά, εξακολουθούμε να μην γνωρίζουμε που κατέληξαν τα 3.000.000 ευρώ του δυνητικού τέλους της χρονικής περιόδου 2007-2009 ή να μην έχουμε εικόνα για την κατάληξη ολόκληρου του ποσού των 9.000.000 που είχε συγκεντρωθεί με σκοπό απαλλοτριώσεις χώρων στην πόλη μας. Δεν πρέπει κάποια στιγμή –έστω και 10 χρόνια μετά- να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για το θέμα αυτό;  

Ερώτηση 13η 
Η διοίκηση Άκη Κατωπόδη αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων. Εσείς, πιστεύετε ότι «Υπερέχετε» από τις προηγούμενες διοικήσεις; και γιατί να σας εμπιστευτούν οι ψηφοφόροι; 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου