Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Οι πεζοί έχουν ή δεν έχουν δικαιώματα στη χώρα αυτή;

Ένα σχόλιο σχετικά με την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών. 


Λάβαμε μια καταγγελία από κάποιο φίλο για ένα περιστατικό που συνέβη την περασμένη Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2021, όχι στο Βύρωνα, στο Νέο Κόσμο, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία, γιατί η συμπεριφορά των συνεργείων που εκτελούν έργα σε κοινόχρηστους χώρους είναι παντού η ίδια!

Στις 21 Ιουλίου λοιπόν, στην οδό Ηλία Ηλίου αρ. 91 στη διασταύρωση με την οδό Ρουμπέση αρ. 25, στο Νέο Κόσμο, για κάποια αιτία, πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία «Ατ….» τοπικές  εργασίες στο πεζοδρόμιο και τμήμα του δρόμου, δίχως όμως να ληφθεί κάποια μέριμνα για τους πεζούς, οι οποίοι αναγκάστηκαν έτσι να περπατούν στο οδόστρωμα της οδού Ηλία Ηλιού, με κίνδυνο τη σωματική τους ασφάλεια.

Όταν ο φίλος διαμαρτυρήθηκε και ενημέρωσε τον υπεύθυνο της εργολαβίας ότι έπρεπε να λάβει μέριμνα για τους πεζούς, τοποθετώντας κώνους για την ασφαλή διεύλευσή τους, αυτός δεν το έπραξε, και όταν ο φίλος μας προσπάθησε να φωτογραφίσει το σημείο, οι εργάτες κινήθηκαν με απειλητικές διαθέσεις εναντίον του και προσπάθησαν να τον εμποδίσουν και να του πάρουν το κινητό, αναγκάζοντάς τον με τη συμπεριφορά τους να καταγγείλει το συμβάν στην Αστυνομία. Υπάρχει και φωτογραφικό υλικό που δεν το χρησιμοποιήσαμε.

Και όμως η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη, αλλά – εδώ στην Ελλάδα, τη χώρα των Βαλκανίων- ποτέ δεν τηρείται από τους εργολάβους!!!

Δείτε από την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ΥΑ 6952/ΦΕΚ 420/Β/16.3.2011 τα παρακάτω αποσπάσματα: 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ 

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 48 τον Ν. 2696/1999 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Α'57). 

Άρθρο 5
Υπεύθυνοι - υποχρεώσεις -κυρώσεις στους παραβάτες 

Υποχρεώσεις και μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών.
1. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η κατάληψη τμήματος ή όλου πεζοδρομίου ή/και λοιπών κοινόχρηστων χώρων κυκλοφορίας πεζών για την εκτέλεση έργων, εάν προηγουμένως δεν έχει διασφαλιστεί και διαμορφωθεί κατάλληλος διάδρομος για την κίνηση των πεζών σύμφωνα με τα παραπάνω άρθρα. 

Άρθρο 1
Ασφαλείς διάδρομοι κίνησης πεζών 

1. Κατά την εγκατάσταση εργοταξίου, οιασδήποτε διάρκειας, σε πεζοδρόμια και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών (όπου στην παρούσα απόφαση αναφέρεται ο όρος «πεζοί» συμπεριλαμβάνει και τα άτομα με αναπηρία), προβλέπονται ασφαλείς διάδρομοι κίνησης πεζών με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: 

α. Πλάτος: Ο διάδρομος πρέπει να εξυπηρετεί τους υπάρχοντες φόρτους πεζών και να έχει ελάχιστο πλατος 1,20μ ελεύθερο από κάθε είδους εμπόδια. Εφόσον τεχνικά δεν είναι εφικτό να προβλεφθεί το παραπάνω πλάτος, ορίζεται ελάχιστο πλάτος 0,90μ ελεύθερο από κάθε είδους εμπόδια για να επαρκεί για τη διέλευση αναπηρικού αμαξιδίου. Σε περιοχές αλλαγών της πορείας του αναπηρικού αμαξιδίου απαιτείται ελεύθερος χώρος 1,50μ Χ 1,50 μ για την εκτέλεση ελιγμών από τον ίδιο το χρήστη του αμαξιδίου. Μόνο εφόσον το υφιστάμενο πεζοδρόμιο έχει πλάτος μικρότερο των 0,90, ο διάδρομος κίνησης περιορίζεται στο ίδιο πλάτος.

Ούτε ο "ένας νόμος για να εφαρμόζονται οι νόμοι" δεν αρκεί στη χώρα που λέγεται Ελλάδα, η οποία, μάλλον, δεν θα μας απασχολήσει ξανά! Δεν θα συμβεί το ίδιο όμως με τον Δήμο Βύρωνα όπου και εδώ δεν εφαρμόζονται οι Νόμοι... Μάλιστα στο θέμα αυτό θα επανέλθουμε πολύ-πάρα πολύ- σύντομα...

Ενάργεια 


ΥΓ.: Η φωτογραφία είναι από τη Google και από το Gr.Times

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου