Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2018

Αφού για όλα φταίει πάντα ο προηγούμενος, γιατί αποφεύγεται ο έλεγχος και ο διάλογος;

"Η αλήθεια είναι πάντα σωστή" είχε πει ο Σωκράτης,
όμως, πρέπει πρώτα να αποκαλυφθεί.

Με αφορμή την υποβολή, τον Σεπτέμβριο του 2018, αιτήματος 42 πολιτών για να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της οικονομικής διαχείρισης των διοικήσεων του Δήμου από το 2002 έως και σήμερα, κάτι που μέχρι στιγμής -Αντικαταστατικά- δεν έχει γίνει, κρίνουμε απαραίτητο να κάνουμε μιαν αναδρομή στην προεκλογική περίοδο του 2014 και να θυμηθούμε τις απαντήσεις των τότε υποψηφίων δημάρχων (ορισμένων, όχι όλων) στην ερώτηση "Ποια είναι κατά την γνώμη σας η σημερινή οικονομική κατάσταση του Δήμου Βύρωνα;" του δημοσιογράφου της ιστοσελίδας Βύρωνας.gr., και κυρίως, την απάντηση του σημερινού Δημάρχου κ. Γ. Κατωπόδη.
["Η μνήμη είναι το ημερολόγιο της ζωής μας που πάντα το φέρνουμε μαζί μας", Οσκαρ Ουάιλντ]

Άκης Κατωπόδης


Ο «Καλλικράτης» έδωσε επιπλέον αρμοδιότητες στους δήμους χωρίς τους αντίστοιχους θεσμοθετημένους οικονομικούς πόρους. Οι αυτοτελείς πόροι μειώθηκαν κατά 60% με αποτέλεσμα; να καταχρεωθούν οι Δήμοι.
O Δήμος Βύρωνα, με την κακοδιαχείριση της δημοτικής αρχής, είναι στο «κόκκινο». Οι ισολογισμοί 2009 και 2010 (από τότε δεν έχει υπάρξει άλλος!) παρουσίαζαν έλλειμμα 13 εκ. ευρώ, πλέον των δανείων που φτάνουν τα 20 εκ. και του χρέος 15,7 εκατ. της δημοτικής επιχείρησης που κεφαλαιοποιήθηκε από τον Δήμο. Χρέη που έχουν άμεση επίπτωση στην καθημερινή διαχείριση των προβλημάτων της πόλης.
Οι δεσμεύσεις μας είναι:
-Άμεσα* μετά την ανάληψη της διοίκησης του δήμου θα παρουσιάσουμε πλήρη απολογισμό των οικονομικών του Δήμου από ανεξάρτητη αρχή.

[*Μια δέσμευση που δεν τηρήθηκε, παρότι κατά τη διάρκεια της  Ειδικής Δημόσιας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα στις 19 Φεβρουαρίου 2017 ακούστηκε και το: "Όπως σας ανέφερα ήδη, παραλάβαμε έναν δήμο με επιβαρυμένη οικονομική ρευστότητα. Παραλάβαμε έναν δήμο που είχε στο ταμείο του μόνο 30.000 € …"
Μια στάση που γέννησε πολλά ερωτήματα, μαζί με το εάν ή όχι επρόκειτο τελικά για μια περίπτωση εξαπάτησης των ψηφοφόρων]

Χρήστος Γώγος 


Οι σημαντικές περικοπές στη χρηματοδότηση που λαμβάνουν οι Δήμοι από το κράτος, σε συνδυασμό με το χρέος που κληροδότησε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή στη σημερινή, έχουν επηρεάσει αρνητικά την οικονομική κατάσταση του Δήμου μας. Αυτή τη στιγμή, ο Δήμος εξυπηρετεί χρέη της Δημοτικής Επιχείρησης που δημιουργήθηκαν πριν αναλάβουμε (το 2003), και τα οποία εντός των επόμενων μηνών πρόκειται να αποπληρωθούν. Με την εξόφληση, λοιπόν, αυτών των χρεών, για τα οποία δεν ευθύνεται η σημερινή Δημοτική Αρχή, τόσο η οικονομική κατάσταση όσο και η ρευστότητα του Δήμου μας βελτιώνεται.

 Αλέξης Σωτηρόπουλος

Ο Δήμος μας, ως αποτέλεσμα των κεντρικών οικονομικών πολιτικών (μείωση των ΚΑΠ περίπου 60% τα τελευταία χρόνια) και των πολιτικών και προτεραιοτήτων της δημοτικής αρχής τα περασμένα χρόνια, βρίσκεται στα πρόθυρα της οικονομικής καταστροφής. Έχει σημαντικές οφειλές σε δάνεια που έλαβε η σημερινή δημοτική αρχή, υστερεί διαχρονικά στην είσπραξη των εσόδων και λειτουργεί μ` ένα αναχρονιστικό μοντέλο διοίκησης. Χαρακτηριστικά, προκειμένου να μην αποκαλυφθεί αυτή η κατάσταση, η δημοτική αρχή αποφεύγει να φέρει προς ψήφιση τους ισολογισμούς από το 2010 και μετά. Πρέπει, λοιπόν, όχι μόνο να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα, που αποκρύβεται σήμερα, αλλά και να αλλάξει το μοντέλο διοίκησης, να επαναιεραρχηθούν οι προτεραιότητες, να υπάρξει ριζική διοικητική αναδιάρθρωση και οικονομική εξυγίανση, με παράλληλη βέβαια διεκδικητική στάση απέναντι στην ανάλγητη κεντρική εξουσία. Προφανώς, δεν μπορεί σε μία ημέρα να λυθεί το οικονομικό πρόβλημα. Με σκληρή δουλειά, αλλαγή προτεραιοτήτων και ριζικές αναδιαρθρώσεις μπορούμε, όμως, και σ` αυτόν τον τομέα σταδιακά να αλλάξουμε την κατάσταση. Μία τέτοια αλλαγή δε μπορεί να στηριχθεί σε ανθρώπους, που συντέλεσαν στη δημιουργία των προβλημάτων ή ταυτισμένους με κατεστημένα και αντιλήψεις του χθες.

 Παναγιώτης Κόνσουλας


Σας θυμίζω ότι, από το 2010 λέμε την αλήθεια στους πολίτες του Βύρωνα για τα οικονομικά του Δήμου μας. Τότε μάλιστα, επειδή ακριβώς λέγαμε τα πράγματα με το όνομα τους, για την κακή οικονομική κατάσταση στο Δήμο μας, είχαμε κατηγορηθεί …
Η επιβεβαίωση βέβαια ήλθε λίγο μετά, όταν και χαρακτηρίστηκε ο Βύρωνας «κόκκινος Δήμος» από πλευράς χρεών και υποχρεώσεων. Από εκεί και πέρα, από τα ελάχιστα που έχουμε ως πληροφόρηση σήμερα, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε επακριβώς την οικονομική κατάσταση στην οποία παραδίδεται ο Δήμος. Σίγουρα όμως, κάθε άλλο παρά οικονομικά υγιής είναι.

------------------------------------------------------------ 

Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι όλοι οι, τότε, υποψήφιοι δήμαρχοι συμφωνούσαν στην ύπαρξη κακής οικονομικής κατάστασης στο δήμο Βύρωνα. Όμως στα 4,5 χρόνια που μεσολάβησαν κανένας δημοτικός σύμβουλος ή παράταξη δεν τόλμησε να "ανοίξει τον φάκελο" της οικονομικής διαχείρισης του Δήμου.
"Πρέπει, λοιπόν, όχι μόνο να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα, που αποκρύβεται σήμερα" είχε δηλώσει, τον Μάιο του 2014, ο κ. Α. Σωτηρόπουλος, κι αυτό ακριβώς επιδιώκει το αίτημα των πολιτών που υπεβλήθη τον Σεπτέμβριο του 2018:  
"Η συζήτηση την οποία ζητούμε αφορά την έρευνα της όλης οικονομικής διαχείρισης αυτών των οργανισμών για την περίοδο 2002 μέχρι και σήμερα. Θα θέλαμε να επισημάνουμε, επίσης, ότι ενώ είναι γνωστά στους κατοίκους του Βύρωνα τα τεράστια οικονομικά ελλείμματα, τα οποία σημάδεψαν τις δημοτικές περιόδους της προηγούμενης δημοτικής αρχής και τα οποία, αν και καταγγέλθηκαν από τον ίδιο τον σημερινό Δήμαρχο κ. Κατωπόδη στον πρώτο δημόσιο οικονομικό απολογισμό της σημερινής δημοτικής αρχής, ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν έχει διαταχθεί από τον Δήμο καμιά απολύτως σχετική έρευνα, δεν προκλήθηκε καμιά απολύτως σχετική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα αίτια, τους υπεύθυνους, τις συγκεκριμένες παραβιάσεις του δημόσιου λογιστικού, την εξειδίκευση και την συγκεκριμενοποίηση των μεγάλων αυτών οικονομικών ελλειμμάτων και την οικονομική, τελικά χρεοκοπία του Δήμου καθώς και την ενημέρωση του ελληνικού λαού, η οποία αποτελεί δημοκρατικό χρέος της δημοτικής αρχής."
Ένα αίτημα που δυστυχώς προσέκρουσε (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) στην Αντιδημοκρατική και Αντικαταστατική συμπεριφορά της διοίκησης Γρ. Κατωπόδη και του Προέδρου του Δ.Σ.
"Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Αγγέλης παραβιάζοντας τα καθήκοντά του αρνείται να θέσει το θέμα αυτό για συζήτηση στο Δ.Σ του Δήμου Βύρωνα κατά παράβαση του Πρότυπου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των Δήμων, ο οποίος έχει θεσπισθεί και ισχύει για όλους τους ΟΤΑ με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών από το 2008. Σύμφωνα με το άρθρο 14 του αναφερόμενου κανονισμού παρ. 2 "Το Δημοτικό συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά (εντός 30 ημερών) προτάσεις που κατατίθενται σ΄αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του δημοτικού συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για την σχετική απόφαση που ελήφθη." αναφέρει σε επιστολή του ο εκπρόσωπος των πολιτών που κατέθεσαν το αίτημα κ. Δ. Σουλιώτης.

Είναι απορίας άξιον η Στάση αυτή της Δημοτικής Αρχής, αφού, από ότι φαίνεται "για όλα φταίνε οι προηγούμενοι". Ή μήπως να υποθέσουμε ότι, ίσως, συντρέχουν άλλοι λόγοι;

Η Τοποθέτηση του Αντιδημάρχου Οικονομικών, Διοικητικών Υπηρεσιών και Προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής κ. Δημήτρη Κόκκαλη, κατά τη διάρκεια της Ειδικής Δημόσιας Συνεδρίασης της 19ης Φεβρουαρίου 2017,  δεν ήταν επαρκής.




Επίσης είναι απορίας άξιον η στάση του Προέδρου του Δ.Σ. κ. Αγγέλη, όταν είναι γνωστόν ότι, η μη συζήτηση του αιτήματος των πολιτών στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι καθαρή περίπτωση παράβασης καθήκοντος, για την οποία μπορεί να ασκηθεί από το αρμόδιο όργανο, δηλαδή, τον Επόπτη ΟΤΑ, πειθαρχικός έλεγχος, σύμφωνα με το Άρθρο 233 του ν 3852/2010, το οποίο προσφάτως αντικαταστάθηκε από το ΄Άρθρο 122 του "Κλεισθένη", περί Πειθαρχικής Ευθύνης και το οποίο παραθέτουμε:

«Πειθαρχική ευθύνη
1. Την πειθαρχική δικαιοδοσία ως προς τους περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, περιφερειακούς συμβούλους, δημάρχους, αντιδημάρχους, δημοτικούς συμβούλους, συμβούλους και προέδρους κοινοτήτων, η οποία αφορά παραβάσεις των καθηκόντων τους, ασκεί ο Επόπτης ΟΤΑ.
2. Στους αιρετούς της προηγούμενης παραγράφου επιβάλλονται οι πειθαρχικές ποινές της αργίας έως έξι (6) μηνών και της έκπτωσης.
3. Ο Επόπτης ΟΤΑ μπορεί να επιβάλλει τις πειθαρχικές ποινές της προηγούμενης παραγράφου στους αιρετούς που αναφέρονται σε αυτή:
α. αν έχουν διαπράξει σοβαρή παράβαση των καθηκόντων τους ή υπέρβαση της αρμοδιότητας τους από δόλο ή βαριά αμέλεια,
β. αν έχουν διαπράξει παραβάσεις των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί σύμφωνα με ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις.
4. Οι πειθαρχικές ποινές της παραγράφου 2 επιβάλλονται μετά προηγούμενη τήρηση της διαδικασίας του επόμενου άρθρου.
5. Τα πειθαρχικά παραπτώματα της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή, η οποία αρχίζει από την ημέρα που διαπράχθηκαν».


Δείτε τη συνέντευξη του 2014 των υποψηφίων δημάρχων από το Βύρωνας.gr. εδώ:




       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου