Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Βύρωνα νομιμοποίησε παράνομο στέγαστρο;

ΠαραΚΑΛΟΥΜΕ τον αξιότιμο Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής κ. Ντόβολο Γεώργιο (Φιλόλογο) και το μέλος αυτής κ. Δεμπόνο Βασίλειο (Δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω), αμφοτέρων δημοτικών συμβούλων της δημοτικής παράταξης «Νέα Εποχή Βύρωνα», αλλά ΚΑΛΟΥΜΕ και τα υπόλοιπα μέλη αυτής (κα Σφακιανάκη, κ. Οικονόμου) σε όποιες δημοτικές παρατάξεις και αν ανήκουν οι δημοτικοί σύμβουλοι, όπως δημοσίως αιτιολογήσουν την απόφασή τους για το 1ο θέμα: «Αίτηση της MERSO EE για έγκριση κατασκευής στεγάστρου σε κοινόχρηστο χώρο» της ημερήσιας διάταξης της Τακτικής -δια ζώσης, και κεκλεισμένων των θυρών- συνεδρίασης (της Ε.Π.Ζ.) της 12ης Οκτωβρίου 2020.

 
Τους παραΚΑΛΟΥΜΕ δημοσίως να απαντήσουν εάν, το στέγαστρο με τα δύο σταθερά κάθετα στηρίγματα που εικονίζεται στην παραπάνω φωτογραφία, είναι νόμιμο, και εάν πληροί τις προδιαγραφές και τις προϋποθέσεις τοποθέτησης "σκιαδίων", όπως αναλυτικά αναφέρει, στο Κεφάλαιο Ζ, παρ. 2, ο Κανονισμός Χρήσης και Παραχώρησης των Κοινοχρήστων Χώρων Δήμου Βύρωνα (που έχει εγκριθεί με την 26/2016 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου) και όπως ισχυρίζεται ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου στο Εισηγητικό του (της 8ης Οκτωβρίου 2020) σημείωμα.

Παραθέτουμε το Κεφάλαιο Ζ, παρ. 2 του Κανονισμού:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ.: ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 

2. Σκιάδια 

α. "Τα σκιάδια μπορεί να έχουν κυκλική ή τετράγωνη κάτοψη και μόνο ένα κατακόρυφο στοιχείο στήριξης στο έδαφος. Πρέπει να έχουν μηχανισμό που επιτρέπει το κλείσιμό τους και δεν επιτρέπεται σε αυτά να στερεώνονται, κατακόρυφα ή οριζόντια, οποιουδήποτε είδους πρόσθετα στοιχεία. Επίσης επιτρέπεται να κατασκευάζονται κινητά προστεγάσματα (τέντες) χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα, τα οποία προεξέχουν το μέγιστο κατά ενάμισι (1,5) μέτρο σε οριζόντια προβολή από αυτό σε απόσταση μικρότερη των 0,5 μέτρων από το ρείθρο, σε υποχρεωτικό ύψος τουλάχιστον τρία (3) μέτρα.
β. Το ελεύθερο ύψος του σκιαδίου δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 2,10μ. και το συνολικό ύψος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο των 3,50μ. Το μέγεθος των σκιαδίων προσδιορίζεται κατά περίπτωση, σε συνάρτηση με τις διαστάσεις του παραχωρούμενου χώρου και τα χαρακτηριστικά του κοινόχρηστου χώρου.
γ. Η στήριξη κάθε σκιαδίου επί του δαπέδου είναι ανεξάρτητη και γίνεται με τρόπο ανάλογο του μεγέθους του, ώστε να εξασφαλίζεται η στατική επάρκεια και η σταθερότητά του σκιαδίου. Για μεγάλου μεγέθους ομπρέλες και εφόσον απαιτείται σταθερή στερέωση επί του δαπέδου του κοινόχρηστου χώρου, αυτή πρέπει να γίνεται με τρόπο που δεν απαιτεί αποξήλωση της δαπεδόστρωσης ή εκτεταμένη φθορά της. Μετά την προσωρινή ή οριστική απομάκρυνση του σκιαδίου, δεν μπορεί να παραμένουν ή να εξέχουν στοιχεία στο δάπεδο του κοινόχρηστου χώρου, ενώ σε περίπτωση που η στήριξη του σκιαδίου προκάλεσε φθορά, η ευθύνη αποκατάστασης βαρύνει το κατάστημα Υ.Ε.
δ. Τα σκιάδια, πρέπει να είναι κατασκευασμένα από καλής ποιότητας υλικά. Η καθαριότητα, συντήρηση ή αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς αποτελεί υποχρέωση του καταστήματος Υ.Ε.
ε. Το πανί των σκιαδίων μπορεί να είναι μονόχρωμο ή δίχρωμο και πάντως ανοιχτόχρωμο, με..."

Η επιδίωξή μας, από τη στιγμή που δεν καταστρατηγούνται δικαιώματα πεζών, δεν έχει να κάνει με τον παραχωρημένο κοινόχρηστο χώρο, άλλωστε ουδέποτε ήμασταν ενάντια στην επιχειρηματικότητα, αλλά έχει να κάνει με τη διαχρονική νοοτροπία των Δημοτικών Αρχών (Υπηρεσιών και δημοτικών συμβούλων) στο να κλείνουν τα μάτια και να ευλογούν τη παρανομία

Γιατί ουσιαστικά περί παρανομίας πρόκειται! Το στέγαστρο που τοποθετήθηκε στον παραχωρημένο κοινόχρηστο χώρο για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στη συμβολή των οδών Φορμίωνος και Μυσίας μετά την απόφαση της Επιτροπής, δεν διαφέρει σε τίποτα από το στέγαστρο που καταγγέλθηκε, και για το οποίο ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 5ης Οκτωβρίου 2020, είχε δηλώσει ότι η κατασκευή ήταν παράνομη και γι' αυτό οι ορθοστάτες "αποξηλώθηκαν"... προσωρινώς (δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες).

 
Δηλαδή τελικά, συγκρίνοντας τις φωτογραφίες, «άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς»!
Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής χορήγησε άδεια κατασκευής προστεγάσματος (τέντας) με κάθετα στηρίγματα επί κοινοχρήστου χώρου, ΕΝΑΝΤΙΑ στην Απόφαση 3447/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που αναφέρει ότι, "σύμφωνα με το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία του πολεοδομικού σχεδιασμού στον οποίο υπάγονται και οι κοινόχρηστοι χώροι, τον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό και την πολεοδομική νομοθεσία απαγορεύεται ρητά η κατασκευή προστεγάσματος με κάθετα στηρίγματα στους πεζόδρομους, πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους".
 
ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ» ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ.
 
Εμείς, οι πολίτες της "Ενάργειας" θα περιμένουμε την δημόσια τοποθέτηση όλων των μελών της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής καθώς και των παρατάξεων στις οποίες ανήκουν. Όπως περιμένουμε και τις τοποθετήσεις εκείνων των δημοτικών παρατάξεων που δεν συμμετέχουν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Θυμίζουμε σε όλους το χαρακτηριστικό απόσπασμα της ομιλίας της Πόρσια από το θεατρικό έργο του Σαίξπηρ ο «Έμπορος της Βενετίας»:
«Δε γίνεται, δεν είναι μες στη Βενετιά εξουσία
που να μπορεί ν’ αλλάξει καταστημένο διάταγμα.
Θα καταχωρηθεί σαν προηγούμενο,
και πλήθος λάθη θα ξεχυθούν απ’ αυτό το παράδειγμα στην πολιτεία. Αυτό δεν γίνεται».   
 
Δείτε ακόμη, εδώ, στο 25 λεπτό στο Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=yqPAVWCf9gQ  τι είχε δηλώσει για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, της 5ης Οκτωβρίου 2020, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου.
 
Για το ίδιο θέμα διαβάστε επίσης το άρθρο μας της 6ης Οκτωβρίου https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/10/1.html    

Βύρωνας, 29 Οκτωβρίου 2020
 
ΠΡΟΣΘΗΚΗ
 
Το θέμα στο άρθρο δεν είναι η παραχώρηση του κοινόχρηστου χώρου προς ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ούτε και η ξύλινη κατασκευή deck, θα λέγαμε ούτε και το ίδιο το στέγαστρο, αλλά, είναι η νομιμοποίηση από το θεσμό της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Βύρωνα, ενός -ΚΑΠΟΙΟΥ- στεγάστρου –ΤΟΥ ΌΠΟΙΟΥ ΣΤΕΓΑΣΤΡΟΥ- που αντίκειται στον ψηφισθέντα από το Δημοτικό Συμβούλιο Κανονισμό και που προσκρούει στη νομοθεσία και στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
 
ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ» ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ.
 
Υπενθυμίζουμε ότι, το άρθρο που αναρτήσαμε στις 6 Οκτωβρίου και του οποίου τον σύνδεσμο ενσωματώσαμε σε αυτό της 29ης Οκτωβρίου, ξεκινούσε ως εξής: «Εφιστούμε την προσοχή στους δημοτικούς συμβούλους που απαρτίζουν την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της πόλη μας να είναι πολύ προσεκτικοί στα θέματα που ψηφίζουν. Αν δεν γνωρίζουν νομοθεσίες ή άλλα στοιχεία να είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί…».
Στο κείμενο, για την καλύτερη ενημέρωσή ΟΛΩΝ σας, παραθέσαμε και το Κεφάλαιο Ζ, παρ. 2 του Κανονισμού αλλά και την ουσία της Απόφασης του ΣτΕ.
 
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ (ΑΦΟΡΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ) το άρθρο μας: «3,40 μ - 1,70 μ = Εξαπάτηση + Καταισχύνη. Στον ιδιωτικό τομέα θα είχαν άμεσα εκδιωχθεί κλοτσηδόν!» https://vironasipolimas.blogspot.com/2018/09/340-170.html που έχει να κάνει ακριβώς με μια παρόμοια διαδρομή εισήγησης και απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (μην αναφέρουμε και την διαδρομή εισήγησης για τα δένδρα του Παλαιού Δημαρχείου)… 
 
Επειδή –σύμφωνα με πληροφορίες- κατά τη συνεδρίαση της 12ης Οκτωβρίου 2020, στην Ε.Π.Ζ. παρευρέθησαν και οι επικεφαλής Χρήστος Γώγος, Μίλτος Μπαντής, Βασιλική Σάρολα, και έλαβαν το λόγο για το θέμα, ζητάμε από τις δημοτικές παρατάξεις και τους δημοτικούς συμβούλους της Επιτροπής που έλαβαν την ομόφωνη απόφαση να τοποθετηθούν δημοσίως.

Καλούνται λοιπόν οι δημοτικοί σύμβουλοι να μας αιτιολογήσουν το “σκεπτικό” της απόφασής τους, ούτως ώστε και Εμείς οι πολίτες να καταλάβουμε ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΒΥΡΩΝΑ (;)  και δεν εφαρμόζονται Κανονισμός και νομοθεσία, γιατί σε δυόμισι χρόνια από σήμερα θα κληθούμε να ασκήσουμε στις Αυτοδιοικητικές εκλογές το δημοκρατικό μας δικαίωμα, και πρέπει να γνωρίζουμε καθαρά τις όποιες επιλογές μας… Εάν υπάρχει κάτι σάπιο ας φροντίσουν ΕΚΕΙΝΟΙ να το καθαρίσουν εδώ και τώρα.
 
ΥΓ:
Όσον αφορά το εάν είμαστε ή όχι κατά της επιχειρηματικότητας –και ειδικά των καταστημάτων Υ.Ε- στην πόλη μας, την απάντηση, εκείνοι που μας αμφισβητούν, θα την έχουν/λάβουν με στοιχεία μέσα στον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο του 2020.
 
Συλλογικότητα “Ενάργεια”
Βύρωνας, 1 Νοεμβρίου 2020
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου