ΥΠΟΘΕΣΗ ΝΕΡΑΙΔΑ: Ο ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ ΠΡΟΧΩΡΕΙ ΣΕ ΚΗΡΥΞΗ ΝΕΑΣ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ
Τι να γράψει κανείς για την υπόθεση του οικοπέδου στη συμβολή των οδών Χρυσοθέμιδος και Π. Τσαλδάρη (Νεράιδα), του οποίου η διαδικασία απόδοσης στον Δήμο εκκρεμεί επί μια εικοσαετία, όταν έχει κάνει τόσες προσπάθειες, όταν έχει γράψει σχεδόν τα πάντα και όταν διαπιστώνει ότι εκείνο που φοβόταν, εκείνο έγινε τελικά από τη νεραϊδοπαρμένη διοίκηση Γρηγόρη Κατωπόδη, δηλαδή μια τρύπα στο νερό!
Είναι "νωπά" ακόμη τα λόγια του αιθεροβάμονα Δημάρχου, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 13ης Ιανουαρίου 2021, που, απαντώντας σε ερώτηση της δημοτικής παράταξης «Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση Βύρωνα», του επικεφαλής κ. Τάσου Μαυρόπουλου, έλεγε ότι «βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, και πολύ σύντομα, σε λιγότερο από μήνα ή σε 1-2 μήνες το πολύ» θα έφερνε το θέμα ξανά για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Δείτε στο youtube από το 34,50 λεπτό έως και το 42,30 λεπτό την απάντηση που είχε δώσει στο Δ.Σ. ο Δήμαρχος.
Ποιός είναι ο λόγος που ο Δήμαρχος, ο οποίος στα χέρια του έχει και την «περγαμηνή» της Απόφασης του Εφετείου για τον λόφο Κοπανά, απέφυγε να φέρει ξανά το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο;
Μα γιατί είχε αποτύχει παταγωδώς! Γιατί από τον Αύγουστο του 2020 γνώριζε το Άρθρο 88 του Ν 4759/2020 που ανέφερε ότι μετά την 15ετία αυτοδικαίως γίνεται Άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης:
«1. Η ρυμοτομική απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης, εάν παρέλθουν: α. δεκαπέντε (15) έτη από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου, με το οποίο αυτή επιβλήθηκε για πρώτη φορά».
Πότε έληξε η 15ετία για το οικόπεδο στη στάση Νεράιδα;
Στις 4 Μαΐου του 2021, δηλαδή, 15 χρόνια μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 363/04-05-2006) της με αριθμό Πρωτ.: 3384/140/11-04-2006 απόφασης του Νομάρχη Αθηνών, που αποφάσισε την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Βύρωνα στο Ο.Τ. 42, με χαρακτηρισμό του χώρου με στοιχεία Α-Β-Γ-Δ-Ε-Α σαν κοινόχρηστο χώρο πλατείας. Δείτε στην φωτογραφία την πινακίδα που έχει τοποθετηθεί στον χώρο του οικοπέδου, και που αναγκαστικά πλέον η Διοίκηση Γρηγόρη Κατωπόδη θα πρέπει άμεσα να απεγκαταστήσει-αποξηλώσει αφού το ΦΕΚ 363/04-05-2006 έχει παύσει να είναι σε ισχύ!!!
Η ΑΡΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΣΙΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ: Καθόλου τυχαίο δεν ήταν το άρθρο που γράψαμε την Δευτέρα, 17 Μαΐου 2021, με τίτλο Οικόπεδο Νεράιδα: Μια υπόθεση που «κακοφόρμισε», όπου αναφέραμε: «Για ακόμη μια φορά, συνεπής στην ασυνέπεια που την διακρίνει, και έχοντας χάσει πλέον κάθε ίχνος αξιοπιστίας, η Δημοτική Αρχή Βύρωνα άφησε να περάσει ο διπλάσιος (έως και ο τετραπλάσιος) χρόνος από αυτόν που η ίδια είχε προσδιορίσει… και τώρα τηρεί αρποκράτειον σιγήν. Ούτε λόγος βέβαια για συζήτηση του θέματος στο Δ.Σ.». Δείτε εδώ: https://vironasipolimas.blogspot.com/2021/05/blog-post_30.html
Και πότε έφερε το θέμα για ενημέρωση και συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο η επί επτά (7) έτη θητεύουσα Δημοτική Αρχή;
Στις 20 Σεπτεμβρίου 2021, ύστερα από την από 9/9/2021 γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Βύρωνα που ανέφερε ότι έχει αυτοδίκαια αρθεί η ρυμοτομική απαλλοτρίωση… δηλαδή τεσσερισήμισι (4,5) μήνες μετά την άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, και στο παρά πέντε για την κήρυξη της νέας ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης («Προκειμένου περί απαλλοτριώσεων προς εφαρμογή σχεδίων πόλεων και ανάπτυξη οικιστικών περιοχών, δεν κωλύεται μια μόνο φορά η επανεπιβολή ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης για τον ίδιο σκοπό πριν την παρέλευση έξη μηνών από την άρση της προηγούμενης, ακόμα και χωρίς συναίνεση του ιδιοκτήτη, τηρουμένης της προβλεπόμενης διαδικασίας- Ο Γνωμοδοτών Χρίστος Κ. Χριστόπουλος Δικηγόρος - Νομικός Σύμβουλος), πάλι με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κουνηθεί φύλλο αντίδρασης από τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις, όπως ακριβώς είχε πράξει και με την υπόθεση του λόφου Κοπανά (ή τα θέατρα Βράχων όπως η ίδια αποκαλεί την υπόθεση).
Πάνω στην δήθεν θυσία της διοίκησης του να μην χρεωθούν οι περίοικοι το κόστος της απαλλοτρίωσης του οικοπέδου, όπου περίοικοι θεωρούνται εκείνοι που “βλέπουν” στον κοινόχρηστο χώρο ή που θα μπορούσαν να αποκτήσουν θέα ή αλλιώς μπορούν στο μέλλον να έχουν πρόσβαση στον κοινόχρηστο χώρο, καλλιεργήθηκαν ψευδαισθήσεις και επί χρόνια το δούλεμα πήγε σύννεφο!
Μέσα από τη διαπραγματευτική διαδικασία του «μου είπε», «του είπα», που διήρκεσε έξι (6) ολόκληρα χρόνια (δείτε το απόσπασμα από τα Πρακτικά της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Μαΐου 2018),
περάσαμε από τις χαμηλές αντικειμενικές αξίες και την προσφορά των 160.000 ευρώ, στις ανεβασμένες σημερινές τιμές: «Η αντικειμενική αξία του οικοπέδου με βάση το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, υπολογίσθηκε στο ποσό των Διακοσίων ογδόντα χιλιάδων διακοσίων τριάντα έξι ευρώ και εβδομήντα οκτώ λεπτών (280.236,78) σύμφωνα με το συνημμένο φύλλο υπολογισμού» (Αντιδήμαρχος Τ.Υ.Δ.Β. Μιχάλης Καραγιάννης 15/9/2021 ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 16491), και τώρα βρισκόμαστε εν αναμονή των νέων, και πιθανώς, αυξημένων αντικειμενικών αξιών!
Μην ξεχνάμε ότι «Στον Προϋπολογισμό του Δήμου Βύρωνα έτους 2021, και με κωδικό 7112.0001, είναι εγγεγραμμένο ποσό 368.594,12 ευρώ για Αποζημίωση απαλλοτρίωσης του συγκεκριμένου οικοπέδου, επομένως μπορεί άμεσα να καταβληθεί η προσήκουσα αποζημίωση στο δικαιούχο.» (Αντιδήμαρχος Τ.Υ.Δ.Β. Μιχάλης Καραγιάννης 15/9/2021 ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 16491)
Βέβαια κάποια στιγμή θα πρέπει να δοθεί εξήγηση και για το πώς θα παρακαμφθεί το παρακάτω απόσπασμα: «Η σχετική εγγραφή δαπάνης στον προϋπολογισμό του οικείου δήμου γίνεται ταυτοχρόνως με εγγραφή ισόποσου εσόδου από χρηματοδότηση προερχόμενη από το Πράσινο Ταμείο, εφόσον αυτή έχει εγκριθεί εντός της προθεσμίας της παρούσας» (Ο Γνωμοδοτών Χρίστος Κ. Χριστόπουλος Δικηγόρος - Νομικός Σύμβουλος).
Το τι μέλλει γενέσθαι από δω και πέρα μας το εξηγεί ο κ. Χρίστος Χριστόπουλος στο εισηγητικό του σημείωμα προς τον Δήμο
«Σύμφωνα με το αρ. 89 του ιδιου Ν 4759/2020
Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
1. Η πρόταση "της παρ. 3 του άρθρου 88" διαβιβάζεται στον αρμόδιο περιφερειάρχη. Εάν, δι` αυτής προτείνεται η ολική ή μερική επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης, ο περιφερειάρχης λαμβάνει απόφαση εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η απόφαση περιλαμβάνει το εμβαδόν του ρυμοτομούμενου τμήματος της ιδιοκτησίας, προκειμένου να καθοριστεί η αποζημίωση και δημοσιεύεται, χωρίς άλλες διατυπώσεις, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά από την έκδοση της απόφασης επανεπιβολής της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ο οικείος δήμος είτε παρακαταθέτει, εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών, την προσήκουσα αποζημίωση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπέρ δικαιούχου, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 8 του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, είτε εκδίδει χρηματικό ένταλμα πληρωμής της προσήκουσας αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη.
Παράβαση οποιασδήποτε από τις παραπάνω προθεσμίες, έχει ως συνέπεια την αυτοδίκαιη οριστική άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης. Η παράβαση αυτή μπορεί να διαπιστώνεται με πράξη του συντονιστή της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης, μετά από σχετικό αίτημα του ενδιαφερομένου.
2. Ο δικαιούχος της αποζημίωσης, ακόμη και εάν εισπράξει την προσήκουσα αποζημίωση, δικαιούται, εντός έξι (6) μηνών από την παρακατάθεσή της ή την έκδοση του χρηματικού εντάλματος πληρωμής, να ασκήσει ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων αίτηση για τον προσδιορισμό προσωρινής ή οριστικής τιμής μονάδας απαλλοτρίωσης, στρεφόμενος κατά του οικείου δήμου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων. Μετά από την παρέλευση της προθεσμίας αυτής συνάγεται αποδοχή της προσήκουσας αποζημίωσης από τον ιδιοκτήτη και η ρυμοτομική απαλλοτρίωση θεωρείται συντελεσθείσα».
Για να δούμε πως τελικά θα εξελιχθούν τα πράγματα...
Ο Δήμαρχος, θα προλάβει να ζήσει το Μύθο του;
ή θα τον φάνε τα παραμύθια του;
Ενάργεια
8 Οκτωβρίου 2021
Υ.Γ.: Όποιος ενδιαφέρεται να διαβάσει τα Άπαντα για την υπόθεση του οικοπέδου στην περιοχή της Νεράιδας, ας ανοίξει το σύνδεσμο: https://vironasipolimas.blogspot.com/search/label/%CE%9D%CE%B5%CF%81%CE%AC%CE%B9%CE%B4%CE%B1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου