ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΠΡΟΣ ΣΕΔΕ
ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
ΑΘΗΝΑ: 22/ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ/2016
ΘΕΜΑ:
«ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ»
Κ. Επιθεωρητά,
Οι υπογράφοντες την παρούσα
καταγγελία, αιτούμεθα όπως εξετάσετε τα στοιχεία που παραθέτουμε και αφορούν
κακοτεχνίες κατά την εκτέλεση έργων οδόστρωσης στο Δήμο Βύρωνα τα οποία
ξεκίνησαν το έτος 2010, και που ταυτόχρονα
υποκρύπτουν διασπάθιση χρηματικών κονδυλίων, θεωρώντας ως κύριους υπεύθυνους, τον πρώην Δήμαρχο
Βύρωνα Νίκο Χαρδαλιά και τον προϊστάμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας Αναστάσιο Βαλλιανάτο.
Συγκεκριμένα, το δεύτερο εξάμηνο του 2010
και λίγο πριν τις Αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου, ξεκίνησε στο
Βύρωνα ένα έργο οδοποιίας-ασφαλτόστρωσης των περισσοτέρων δρόμων του δήμου. Σε
κάποια τμήματα οδών που παρουσίαζαν
ανηφορική ή κατηφορική κλίση, ανάλογα με την κατεύθυνση των αυτοκινήτων,
τοποθετήθηκαν πλάκες. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις οδούς, Παν. Τσαλδάρη, Βρυούλων,
Νεοπτολέμου, Αρρύβου.
Όμως σε λιγότερο από 2 χρόνια, ήδη κατά
την διάρκεια της θητείας της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, τα τμήματα αυτά,
άρχισαν να εμφανίζουν διαβρώσεις και φθορές. Ξεκίνησε τότε, από την Τεχνική
Υπηρεσία του δήμου, κατόπιν αναφορών μας, μια διαδικασία μπαλωμάτων με πίσσα
στα διαβρωθέντα σημεία. Επειδή όμως οι φθορές μεγεθύνονταν και επεκτείνονταν, οι
κάτοικοι της περιοχής, με την συνδρομή μηχανικών, διενεργήσαμε δειγματοληπτική ΑΥΤΟΨΙΑ στα
πλακόστρωτα τμήματα των οδών Παν. Τσαλδάρη, Βρυούλων κι άλλων, και με τα
συμπεράσματα, διαμαρτυρόμενοι, φέραμε το θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό
Συμβούλιο Βύρωνα με την υπ’ αριθμό Πρωτοκόλλου: 13632/05-06-2015
αίτηση-καταγγελία και το οποίο συζητήθηκε στην τακτική συνεδρίαση αυτού, στις 22/7/2015
ημέρα Τετάρτη, ως: «Συζήτηση για
την κατάσταση των πλακόστρωτων οδοστρωμάτων των οδών Π. Τσαλδάρη, Βρυούλων,
Δηλβόης, Ευμένους κ.α., κατόπιν αιτήματος δημοτών». (βλέπε ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΕΓΓΡΑΦΟ
Ν.1)
Από τα συνημμένα πρακτικά της
συνεδρίασης, ακολουθεί ενδεικτικό απόσπασμα της ομιλίας του Δημοτικού Συμβούλου
Σ. Τζιορτζιώτη (αρχηγού της ‘’Αριστερής Παρέμβασης Πολιτών Βύρωνα’’):
Σ.ΤΖΙΟΡΤΖΙΩΤΗΣ: «Το συγκεκριμένο έργο είναι μια μεγάλη
αμαρτία στον Δήμο Βύρωνα. Επειδή το παρακολούθησα από την αρχή και μάλιστα πολύ
επισταμένα, ο τίτλος του έργου ήταν «Διευθέτηση
ομβρίων και πρόσβαση ΑΜΕΑ». Είναι τα έργα και τα χρήματα που άλλες φορές
λέγεται στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι δεν μπορούν να αλλάξουν ρόλο και να γίνουν
για άλλα πράγματα. Και γίνανε ασφαλτοστρώσεις. Και οι ασφαλτοστρώσεις γίνανε το
καλοκαίρι του 2010, προεκλογική χρονιά. …. Σ.ΤΖΙΟΡΤΖΙΩΤΗΣ: το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα έργο βιτρίνας
και προεκλογικό. Ήταν ένα έργο το οποίο είχε άλλους στόχους και δεν είχε αυτό
που έπρεπε, δηλαδή τη διευθέτηση ομβρίων και την πρόσβαση των ΑΜΕΑ».
Ας εστιάσουμε όμως στο τι ειπώθηκε από
τον πρώην Αντιδήμαρχο της Τεχνικής Υπηρεσίας (και νυν Δημοτικό Σύμβουλο της
Παράταξης ‘’Νέα Εποχή Βύρωνα’’)
κ. Ζούμπο κατά
την διάρκεια της συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο (βλέπε συνημμένο
έγγραφο των πρακτικών), που ουσιαστικά,
δικαιώνει την καταγγελία μας:
K. ΖΟΥΜΠΟΣ:
«Θέλω να αναφέρω τα εξής: Ότι υπήρχαν αρκετοί δρόμοι στον Δήμο Βύρωνα
που είχαν γίνει με πλάκες, οι οποίες, κατά τη δική μου επιστημονική άποψη ως μηχανικός,
δεν έπρεπε να είχαν γίνει με πλάκες, γιατί δεν είχαν απαγορευτική κλίση. Όταν σχεδιαζόταν αυτή η εργολαβία, η οποία
ήταν και επείγουσα, εσπευσμένη, γιατί είχαν αρχίσει τότε οι περικοπές λόγω
κρίσης κλπ. Και ο Νίκος ο
Χαρδαλιάς ήθελε να την προχωρήσει και να την ολοκληρώσει μέσα στο 2010, εγώ
είχα εγείρει σοβαρές αντιρρήσεις στο θέμα των δρόμων που δεν είχαν
απαγορευτική κλίση και είχα υποστηρίξει ότι έπρεπε να γίνουν με άσφαλτο
αντιολισθηρή ορισμένοι απ’ αυτούς τους δρόμους. Δεν εισακούστηκα ούτε από
τον πρώην Δήμαρχο, ούτε από την ηγεσία της Τεχνικής Υπηρεσίας σ’ αυτό το θέμα.
Και έπρεπε να κάνω πίσω.
Δημοπρατήθηκε, ότι οι δρόμοι που ήταν με πλάκες, έπρεπε όλοι να γίνουν ξανά με
πλάκες.
….
Επίσης το έργο δεν περιλάμβανε ολική
ανακατασκευή των οδών, παρά μόνον αφαίρεση των παλαιών πλακών και επίστρωση με
νέες. Σε κάποιες απ’ αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν, προφανώς δεν έγινε σωστή
δουλειά. Διότι το να τοποθετηθούν νέες πλάκες σε οδόστρωμα, θέλει πλήρη
καθαρισμό, θέλει εξυγίανση του υπόβαθρου το οποίο πρέπει να είναι από μπετό
οπλισμένο κανονικά για να μην έχει καμία φθορά. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρχε
μπετό αλλά είχε προβλήματα και ο παλαιό υπόστρωμα και είχαν φθαρεί και οι
προηγούμενες πλακοστρώσεις. Εκεί, λοιπόν, η εργολαβία και οι όροι της δεν
περιλάμβαναν εξυγίανση του υποστρώματος και του μπετόν αρμέ».
Όμως, μέσα από τα έγγραφα που ζητήσαμε
και παραλάβαμε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, με την βοήθεια του
Αντιδημάρχου Τ/Υ κ. Μιχαήλ Καραγιάννη, δηλαδή,
α) το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής
και
β) απόσπασμα από το πρακτικό της 11ης/27-5-2013
τακτικής συνεδρίασης του Δ.Σ,
προκύπτουν
τα εξής ερωτήματα:
η επιτροπή οριστικής παραλαβής του
έργου, αποτελούμενη από τους:
1) Αλευρά Ηλία, Πολιτικό Μηχανικό, υπάλληλο του
Δήμου Ζωγράφου, ως Πρόεδρο της επιτροπής
2)
Τζανέτο Φώτιο,
Πολιτικό Μηχανικό, υπάλληλο του Δήμου Ηλιούπολης
3) Βλήσμα Ουρανία, Αρχιτέκτονα Μηχανικό, υπάλληλο
του Δήμου Π. Φαλήρου
που πήγε κατόπιν της υπ’ αριθμόν
2678/20-3-2013 προσκλήσεως του Προέδρου της επιτροπής, την 27-03-2013
επί τόπου του έργου, ΠΩΣ ΔΕΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕ τα προβλήματα των
φθορών και διαβρώσεων, μαζί με τα μπαλώματα πίσσας στα συγκεκριμένα πλακόστρωτα
τμήματα των οδών που αναφέρουμε και κυρίως, ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΔΕ τα 300-500
φρεάτια που η ανάδοχος εταιρεία ΧΩΡΟΤΕΧΝΙΚΗ Α.Τ.Ε. ισοπέδωσε-σκέπασε, και έκρινε (η επιτροπή)
ότι οι εργασίες ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στις σχετικές προδιαγραφές και
υπέγραψε για την παραλαβή του έργου;;
Ας δούμε τι δήλωσε ο νυν Αντιδήμαρχος
της Τ/Υ κ. Καραγιάννης στις 22/Ιουλίου 2015, κατά την διάρκεια της συζήτησης
του θέματος στο Δ.Σ. ως απάντηση προς τον πολίτη κ. Δημήτριο Σουλιώτη που έκανε
την παρέμβαση (υπάρχει στα πρακτικά):
Μ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: «Συνεχίζω, κ.
συνάδελφοι. Μια εργολαβία που ξέρω από ασφαλτοστρώσεις, ο εργολάβος λοιπόν
έκανε τις ασφαλτοστρώσεις και ισοπέδωσε και τα φρεάτια, με την προοπτική να τα
ανοίξει σε δεύτερο χρόνο, αυτό ήταν, και να τα φέρει επάνω. Γιατί ξέρετε, με
την ασφαλτόστρωση που γίνεται … ο εργολάβος λοιπόν έφυγε, τα παράτησε, με
αποτέλεσμα τώρα εμείς να κάνουμε αυτή τη δουλειά, είναι γεγονός. Να σηκώσουμε
τα φρεάτια. Και δεν τα έχουμε σηκώσει. Είναι 500. Δεν προλαβαίνουμε. Θέλει μια
διαδικασία. Και εκεί βρίσκεται το θέμα».
Για το ίδιο θέμα, ακολουθεί η άποψη
Δημοτικού Συμβούλου:
Σ. ΤΖΙΟΡΤΖΙΩΤΗΣ: «Τα φρεάτια που
σκεπάστηκαν ήταν εκτός εργολαβίας. Σκεφτείτε μια Τεχνική Υπηρεσία, που δεν
είναι ότι δεν γνωρίζει, όταν ανεβαίνει ο δρόμος 10 εκατοστά, ότι θα έχει
πρόβλημα στο φρεάτιο. Και τα φρεάτια τα άνοιξε ο Δήμος μετά, αμέσως τα άνοιξε.
Και ήταν επικίνδυνα και μάλιστα βάζανε οι άνθρωποι τους κυβόλιθους. Θα τα έχετε
δει πολλές φορές αυτά, και ατυχήματα
έχουν γίνει. Και αυτοκίνητα έχουν σπάσει. Και καλείται ο Δήμος να πληρώσει και
γι’ αυτά σε κάποια. Έχει καταδικαστεί δηλαδή για βλάβες αυτοκινήτων. Αυτά δεν
είναι προβλήματα; Δεν είναι δηλαδή ότι κανείς δεν έχει ευθύνη;»
Μετά
από τις ανωτέρω αναφορές, πώς είναι
δυνατόν στο συνημμένο έγγραφο του Πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής να
αναγράφεται: «14. Στις 12-7-2012 (αρ. πρωτ. ΣΕΕΔΔ/Φ.1Δ/6967/211/Α/2012)
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΈΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΣΕΕΔΔ, σύμφωνα με την οποία δεν διαπιστώθηκε
κάποιο πρόβλημα στο έργο, ούτε ποσοτικά, ούτε ποιοτικά». Πως είναι δυνατόν;
Τι συμβαίνει με τις αναθέσεις έργων;
Όπως
ερωτήματα προκύπτουν και στο γιατί, ο πρώην Αντιδήμαρχος της Τ/Υ κ.
Ζούμπος (που προς τιμήν του, αν και με πενταετή καθυστέρηση, επιβεβαίωσε την κακοτεχνία
της εργολαβίας), δεν τόλμησε να Αναφέρει δημόσια τις αντιρρήσεις του, ή έστω να
παραιτηθεί, όταν το θέμα, από ότι προκύπτει μέσα από το πρωτόκολλο οριστικής
παραλαβής, ερχόταν επανειλημμένως στο Δημοτικό Συμβούλιο, κατά την διάρκεια της
θητείας του πρώην Δημάρχου Νίκου Χαρδαλιά, για χορήγηση παρατάσεων;
κ. Επιθεωρητά,
επειδή
πέρασαν έξι (6) μήνες από την συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο και
δεν υπήρξε, μέχρι στιγμής, καμία ενέργεια από την παρούσα Δημοτική Αρχή, προς
την κατεύθυνση που εξέφρασε ο Δημοτικός Σύμβουλος και Δικηγόρος κ. Α.
Σωτηρόπουλος (αρχηγός της Παράταξης ‘’Δημοτική Κίνηση Πολιτών Βύρωνα’’),
[Α.
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Εγώ θα πρότεινα να ζητήσει ο Δήμος από την αρμόδια
Ελεγκτική Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών να ελέγξει το έργο και ταυτοχρόνως
να ελεγχθεί από τη Νομική μας Υπηρεσία η σύμβαση και ο Νόμος περί Δημοσίων
Έργων, να δούμε τι δυνατότητες
έχουμε, είτε να διεκδικήσουμε κάποια αποζημίωση, είτε τουλάχιστον αποκατάσταση
του έργου από την εταιρεία. Δηλαδή καλά το διαπιστώσαμε. Από τη στιγμή που το
διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα και είναι και πολύ σύντομο το χρονικό
διάστημα, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μ’ αυτό»],
δηλαδή, στο να ελεγχθεί η συγκεκριμένη εργολαβία,
Εμείς οι κάτοικοι του Βύρωνα, που
έχουμε απαυδήσει με την επικρατούσα κατάσταση των οδοστρωμάτων, τον εμπαιγμό με
τις κακοτεχνίες, ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΑΘΙΣΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΕΡΓΑ
ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ,
Αιτούμεθα, την διερεύνηση της
συγκεκριμένης καταγγελίας, όσον αφορά την
ποιότητα των αναφερθέντων έργων,
και την επισήμανση των παραβάσεων που προκύπτουν μέσα από τα έγγραφα που
προσκομίζουμε για τους υπευθύνους, οι οποίες επισύρουν διοικητικές ή ποινικές
κυρώσεις, καθώς και την επιβολή αυτών, όταν μάλιστα έγινε προσπάθεια
απόκρυψης-συγκάλυψης από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου της σωστής ημερομηνίας
υλοποίησης της εργολαβίας, που ήταν το έτος 2010, αφήνοντας έκθετο τον
Αντιδήμαρχο κ. Καραγιάννη κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού
Συμβουλίου, ενημερώνοντάς τον ότι τα έργα είχαν τελεσθεί το 1998.
Συνημμένως
υποβάλλουμε:
1.
Την Αίτηση-Καταγγελία μας (ΑΠ: 13632,
05-06-2015).
2.
Φωτογραφικό υλικό.
3.
Την ανακοίνωση του Δημοτικού Συμβουλίου.
4.
Τα Πρακτικά της συνεδρίασης του Δημοτικού
Συμβουλίου της 22/07/2015
5.
Το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής του έργου και
6.
Την απόφαση 157/2013 του Δημοτικού Συμβουλίου
περί έγκρισης του πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής.
Οι υπογράφοντες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου