Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

Υπόθεση Νεράιδα: "Έκανε πατάτα" η Δημοτική Αρχή ή μήπως ένα "σκόπιμο" λάθος;

«Από την παραπάνω παρατεθείσα νομοθεσία προκύπτει ότι οίκοθεν ενέργεια του Δήμου προβλέπεται μόνο στις περιπτώσεις που δεν συντρέχουν λόγοι που επιβάλλουν τη διατήρηση του ακινήτου ή μέρους αυτού ως κοινοχρήστου ή κοινωφελούς χώρου».

Αυτό απάντησε στις 15 Δεκεμβρίου 2021 η Περιφέρεια Αττικής (Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Έργων & Υποδομών – Τμήμα Πολεοδομικών Θεμάτων & Εφαρμογών) στο αίτημα της Δημοτικής Αρχής με θέμα την εκ νέου επιβολή της αρθείσας οικοδομικής απαλλοτρίωσης στο οικόπεδο Ο.Τ. 42, της συμβολής των οδών Χρυσοθέμιδος και Π. Τσαλδάρη (στην περιοχή Νεράιδα).

 

Δηλαδή με άλλα λόγια η Περιφέρεια Αττικής είπε στη Δημοτική Αρχή Βύρωνα ότι η ενέργεια που έκανε ήταν σαν να μην την ενδιέφερε πλέον η διατήρηση του οικοπέδου ως κοινόχρηστου χώρου… Αυτό τους είπε! Δείτε παρακάτω το έγγραφο.

Περιμένουμε να ακούσουμε τι θα απαντήσει η Δημοτική Αρχή πάνω σε αυτό αλλά και σε ένα σωρό ερωτήματα όταν το θέμα έρθει για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο… γιατί μην ξεχνάτε ότι στις 31 Μαρτίου 2022, Πάνω από 110 πολίτες κατέθεσαν (Αρ.Πρωτ.: 5662) ΝΕΟ ΑΙΤΗΜΑ για συζήτηση στο Δ.Σ. του θέματος του οικοπέδου στη Νεράιδα.!


Έκανε "πατάτα"-γκάφα η Δημοτική Αρχή ή μήπως η "απερίσκεπτη" ενέργειά της κρύβει κάτι άλλο;

Ας δούμε τι αναφέρει το Άρθρο 88 του Νόμου 4759/2020 

Ο Ν. 4759/2020 επέφερε μία σειρά αλλαγών στην πολεοδομική νομοθεσία. Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγονται: αλλαγές στην εκτός σχεδίου δόμηση, στα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, στη Μεταφορά του Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ), αλλά και στις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις κ.λπ.

Το Κεφάλαιο Η’ του νόμου (άρθρα 87-93) επανοργανώνει τις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις. Ο νέος νόμος δεν αφορά την κήρυξη της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, ούτε τόσο την καθαυτή συντέλεσή της, αλλά κυρίως τα ζητήματα άρσης της και της επανεπιβολής της.

Άρθρο 88: Άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης

1. Η ρυμοτομική απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης, εάν παρέλθουν:
α. δεκαπέντε (15) έτη από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου, με το οποίο αυτή επιβλήθηκε για πρώτη φορά, ή
β. πέντε (5) έτη από την κύρωση της σχετικής πράξης εφαρμογής ή πράξης αναλογισμού, ή
γ. δεκαοκτώ (18) μήνες από τον καθορισμό τιμής μονάδας, σύμφωνα με τα άρθρα 18 έως 20 του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ν. 2882/2001,Α΄ 17).

2. Μετά από την άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ο ιδιοκτήτης, με αίτηση προς τον οικείο δήμο, δύναται να ζητήσει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, προκειμένου η ιδιοκτησία του να καταστεί οικοδομήσιμη. Η αίτηση, στην οποία γίνεται συνοπτική περιγραφή της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, πρέπει να συνοδεύεται από δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την κυριότητα του αιτούντος επί του ακινήτου.

3. Το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την κατάθεση της αίτησης της παρ.2 (σ.σ.: αίτημα του ιδιοκτήτη δεν υπήρξε) είτε αποδέχεται την αίτηση και εκκινεί τη διαδικασία τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου είτε προτείνει στον οικείο περιφερειάρχη την εκ νέου επιβολή της αρθείσας ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης για τον ίδιο σκοπό ή τη μερική επανεπιβολή της. Η ολική ή μερική επανεπιβολή της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης είναι δυνατή μόνο, όταν συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) σοβαροί πολεοδομικοί λόγοι επιβάλλουν τη διατήρηση του ακινήτου ή μέρους αυτού ως κοινόχρηστου ή κοινωφελούς χώρου, και
β) ο οικείος δήμος διαθέτει την οικονομική δυνατότητα για την άμεση καταβολή της προσήκουσας αποζημίωσης στους δικαιούχους, που αποδεικνύεται με την εγγραφή της προσήκουσας αποζημίωσης σε ειδικό κωδικό στον προϋπολογισμό του οικείου δήμου. Ως προσήκουσα αποζημίωση ορίζεται, η υπολογιζόμενη με βάση το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το ημερολογιακό έτος υποβολής της αίτησης.

Η σχετική εγγραφή δαπάνης στον προϋπολογισμό του οικείου δήμου γίνεται ταυτοχρόνως με εγγραφή ισόποσου εσόδου από χρηματοδότηση προερχόμενη από το Πράσινο Ταμείο, εφόσον αυτή έχει εγκριθεί εντός της προθεσμίας της παρούσας.

Τα παραπάνω εφαρμόζονται αναλογικώς και στην περίπτωση, που η απαλλοτρίωση γίνεται για τη δημιουργία κοινωφελούς χώρου και ο αρμόδιος φορέας είναι άλλος, πλην του δήμου. Εναλλακτικά, το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί, σταθμίζοντας τις πολεοδομικές ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες του δήμου, είτε να προτείνει τη μερική επανεπιβολή της αρθείσας απαλλοτρίωσης είτε να αποφασίσει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, σύμφωνα με την αίτηση του ιδιοκτήτη.

Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να προτείνει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου μετά από αυτοδίκαιη άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ακόμη κι εάν, δεν έχει προηγηθεί αίτηση του ιδιοκτήτη του ακινήτου, όταν κρίνει ότι δεν συντρέχουν σοβαροί πολεοδομικοί λόγοι, που επιβάλλουν τη διατήρηση του ακινήτου ή μέρους αυτού ως κοινόχρηστου ή κοινωφελούς χώρου.

Αυτά αναφέρει το Άρθρο 88 του Νόμου 4759/2020 και οι πολίτες του Βύρωνα πρέπει να γνωρίζουν ότι αίτηση του ιδιοκτήτη δεν υπήρξε και, επομένως, το αίτημα της Δημοτικής Αρχής προς την Περιφέρεια έγινε γιατί θεωρεί ότι δεν συντρέχουν σοβαροί πολεοδομικοί λόγοι που επιβάλλουν τη διατήρηση του οικοπέδου ως κοινόχρηστου χώρου; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου