«Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟΥ ΒΥΡΩΝΑ. Οι υποχρεώσεις της δημοτικής
Αρχής και τα Δικαιώματα των πολιτών».
Το οδόστρωμα εντός του κοιμητηρίου του δήμου, παρουσιάζει διαβρώσεις και
λακκούβες (φωτογραφία 1, Σεπτέμβριος 2014)
Και είναι γνωστό σε όλους ότι, στα δρομάκια αυτά, η διέλευση γίνεται (ως
επί το πλείστον) πεζή, από τις ακολουθίες κηδειών, μνημόσυνων, εκκλησιαστικών
τελετουργιών κ.λπ. και ελλοχεύει κίνδυνος ατυχημάτων καθώς και προκλήσεως
σοβαρών σωματικών βλαβών (κυρίως των ηλικιωμένων ατόμων), είτε από πτώση (π.χ.
κατάγματα λεκάνης, ισχίου), είτε από παραπάτημα (π.χ. διαστρέμματα, συνδεσμικές
κακώσεις, κακώσεις της άρθρωσης του γόνατος).
Πληροφορίες που μας έχουν
μεταφερθεί από τους υπαλλήλους υποστηρίζουν ότι, τα περιστατικά των
ατόμων-πεζών που έχουν χάσει την ισορροπία τους, εντός του κοιμητηρίου, ΔΕΝ
ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ.
Σε επερώτηση(*)
που κάναμε προς την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου, την 23η Ιουνίου 2015, σχετικά
με την συντήρηση του οδοστρώματος, την οποία χαρακτηρίζαμε ως επιτακτική,
ζητούσαμε να πληροφορηθούμε το συνολικό μήκος (σε μέτρα) των δρόμων του
κοιμητηρίου, το μέσον όρο του πλάτους (σε μέτρα) των δρόμων εντός αυτού, ποιό (κατά
προσέγγιση) θα ήταν το κόστος της ανακατασκευής των δρόμων αυτών, καθώς και εάν
υπήρχε σχεδιασμός- προγραμματισμός για την ανακατασκευή των.
Γιατί μόνον με την άμεση και
σωστή ανακατασκευή, με ιδιαίτερη προσοχή στην δημιουργία των ρείθρων, και την καλή
συντήρηση του οδοστρώματος, θα εξέλειπαν περιστατικά απώλειας της ισορροπίας.
Η πρόχειρη αντιμετώπιση της
υπάρχουσας κατάστασης με μπαλώματα πίσσας, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ.
Η απάντηση που λάβαμε από τον
Αντιδήμαρχο κ. Καραγιάννη είχε ως εξής:
20 (είκοσι) μήνες μετά από την, προς το Δήμο, πρώτη μας
αναφορά με αίτημα για διενέργεια αυτοψίας στο χώρο του κοιμητηρίου, και η οποία
τελείωνε με την φράση: «Αναμένω τις ενέργειές σας», καθώς και 11 μήνες από την απαντητική επιστολή του Αντιδημάρχου, η
κατάσταση του οδοστρώματος παραμένει (σχεδόν) ως είχε, όπως καταδεικνύεται
από τις ένθετες φωτογραφίες της 16ης Μαΐου 2016, οι οποίες
απεικονίζουν την ίδια διαδρομή με την 1η φωτογραφία του κειμένου.
Καμία ενέργεια, αναπολόγητος αδράνεια. Σχεδόν, «σαν να μην πέρασε μια μέρα». Και γράφουμε σχεδόν, γιατί στο αναφερόμενο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι επιπρόσθετες διαβρώσεις που προκλήθηκαν στο οδόστρωμα από τις βροχοπτώσεις, ή και από την νεροσυρμή του πλυσίματος των μνημάτων.
Δεν θα προβούμε σε αξιολογικές κρίσεις, αφήνουμε τους στοχασμούς σε όσους
μας παρακολουθούν. Απλώς καταγράφουμε την πραγματικότητα, προσπαθούμε να
ενημερώσουμε τον Βυρωνιώτικο λαό και μεταφέρουμε την αλήθεια, προσδοκώντας στην
διακίνησή της.
Όμως, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ, από την αιρετή Δημοτική Αρχή να σεβαστεί, επιτέλους,
τα δικαιώματα των πολιτών και να πράξει, άμεσα, ως οφείλει. Είναι το μόνον
χρέος της, άλλωστε γι’ αυτό έχει εκλεγεί.
Επειδή η πλειονότητα των κατοίκων (ή και δημοτών) του δήμου δεν γνωρίζει
τα δικαιώματά της, και η εκάστοτε Δημοτική Αρχή ξεχνά (;) τις υποχρεώσεις
της, θεωρούμε καθήκον μας να
ενημερώσουμε τους κατοίκους του Βύρωνα, παραθέτοντας μερικά στοιχεία από την
ισχύουσα νομοθεσία:
Σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 1 του Δημοτικού και
Κοινοτικού Κώδικα (ΠΔ 410/1995, ΦΕΚ Α-231) «… Στην αρμοδιότητα των δήμων και των κοινοτήτων ανήκουν ιδίως: α) η
κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία:
i)
συστημάτων ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης, αντιπλημμυρικών και
εγγειοβελτιωτικών έργων, έργων δημοτικής
και κοινοτικής οδοποιίας, πλατειών, γεφυρών και έργων ηλεκτροφωτισμού των
κοινόχρηστων χώρων.»
Και σύμφωνα με τα άρθρα 105 και 106 του Εισαγωγικού
Νόμου του Αστικού Κώδικα:
Άρθρο 105
Για
παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του δημοσίου κατά την άσκηση της
δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί, το δημόσιο ενέχεται σε αποζημίωση,
εκτός αν η πράξη ή η παράλειψη έγινε κατά παράβαση διάταξης, που υπάρχει για
χάρη του γενικού συμφέροντος. Μαζί με το δημόσιο ευθύνεται εις ολόκληρον και το
υπαίτιο πρόσωπο, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για την ευθύνη των
υπουργών.
Άρθρο 106
Οι
διατάξεις των δύο προηγούμενων άρθρων εφαρμόζονται και για την ευθύνη των
δήμων, των κοινοτήτων ή των άλλων νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου από πράξεις
ή παραλείψεις των οργάνων που βρίσκονται στην υπηρεσία τους.
Έχει δε ήδη κριθεί με σωρεία Δικαστικών αποφάσεων [Ευθύνη εναγομένου Δήμου κατ’άρθρο 106
Εισ.Ν.ΑΚ. λόγω παράλειψης οφειλομένης υλικής ενέργειας : την χωρίς κακοτεχνίες
ανακατασκευή οδού] ότι, κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, για
παράνομες πράξεις, ή παραλείψεις των οργάνων των ΟΤΑ, παρέχεται στο ζημιωθέντα δικαίωμα αποζημίωσης, όχι μόνο από πράξεις
ή παραλείψεις που παραβιάζουν διάταξη νόμου, αλλά και όταν από υλικές ενέργειες
που τελέσθηκαν ή υλικές παραλείψεις που συντελέσθηκαν σε συνάρτηση προς την
οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών των ΟΤΑ, παραλείπονται όσα προσιδιάζουν
εις τη συγκεκριμένη υπηρεσίαν καθήκοντα, υποχρεώσεις και μέτρα προνοίας, τα
οποία υπαγορεύονται εκ της κειμένης νομοθεσίας, των δεδομένων της κοινής πείρας
και των αρχών της καλής πίστεως (ΣτΕ 3308/96, 347/97, 4776/97, 3102/99) ως και
των κανόνων της καλής λειτουργίας της διοικήσεως (ΑΠ 875/83).
Δηλαδή, με βάση τα παραπάνω, ο
εκάστοτε Δήμος ευθύνεται από παραλείψεις κατασκευής ή συντήρησης οδών (δηλαδή
από κακοτεχνίες), σε αποζημιώσεις από τραυματισμούς λόγω πτώσης σε
λακκούβες που υπάρχουν σε δημοτική οδό, η χώρο.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
(*) Πρέπει να αναφερθεί ότι, σχετικά με την συντήρηση του οδοστρώματος εντός
του κοιμητηρίου, το αίτημα είχε σταλεί προς την Τεχνική υπηρεσία του Δήμου, με ηλεκτρονική μορφή, την 10η/9/2014
και την 6η/11/14, ενώ στις 13
Φεβρουαρίου 2015, είχε υποβληθεί η με αρ. πρωτ: 3242 αίτηση, η οποία δεν διέφερε
σε τίποτα από τις προηγούμενες. Δεν υπήρξε καμία ενέργεια από το Δήμο, όπως δεν
υπήρξε και καμία απάντηση. Αυτή η αντισυνταγματική
συμπεριφορά (ΑΡΘΡΟ 10 παρ. 2 &3 του Συντάγματος) δείχνει έλλειψη σεβασμού
της Δημοτικής Αρχής προς τους πολίτες και συνιστά ΚΑΚΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Ν.Δ.ΒΟΥΡΤΣΗΣ (δημότης Βύρωνα)/ 17 MAIOY 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου