Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024

50 χρόνια από τη μεταπολίτευση και η λέξη "Δημοκρατία" είναι άγνωστη στο Δήμο Βύρωνα!

Παρά τα 50 ΧΡΌΝΙΑ από τη μεταπολίτευση, η Δημο-κρατία, στον Βύρωνα, δεν καθιερώθηκε ποτέ,

γιατί στο Δήμο Βύρωνα διαχρονικά υπάρχει το εξής σοβαρό πρόβλημα: η έλλειψη βούλησης από τις εκάστοτε Δημοτικές Αρχές για την υλοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας (το -κατά τον Συνήγορο του Πολίτη- «φαινόμενο της Κακοδιοίκησης», τα δικαιώματα των πολιτών ή των εργαζομένων κλπ, αυτά είναι άλλα κεφάλαια!).

Από το έτος 2006, υπάρχει ο Νόμος 3463, ο οποίος εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να είναι σε πλήρη ισχύ, σκοπίμως όμως δεν εφαρμόζεται, παρότι αυτός αφορά όλους τους δήμους της χώρας, τις διοικήσεις τους και, κυρίως εμάς, τους πολίτες.

Τα Άρθρα 214, 215 και 217 του Νόμου είναι ότι πιο κοντινό σε αυτό που λέμε Δημο-κρατία στη σημερινή εποχή, αλλά, δυστυχώς, οι διοικήσεις δεν θέλουν να εφαρμόζονται... τα αποκρύπτουν!!!

 ========================================

114 Α' 2006
ΝΟΜΟΣ 3463/2006
Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.

ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ
ΤΟΠΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Άρθρο 217
Απολογισμός πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής

Το Άρθρο 217 -«Απολογισμός πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής»- του Νόμου 3463/2006, που ΞΕΧΝΟΥΝ οι δημοτικές παρατάξεις (άραγε, γιατί;), αναφέρει ότι ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ πρέπει να γίνεται ο απολογισμός πεπραγμένων της δημοτικής αρχής, σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, βλέπε τις παραγράφους 1 και 2:

1. Κάθε χρόνο (σ.σ: μετάφραση στα Ελληνικά: δηλαδή, ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ) γίνεται ο απολογισμός πεπραγμένων της δημοτικής αρχής, σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση, τη διοίκηση του Δήμου και την εφαρμογή του προγράμματος δημοτικής δράσης. 

2. Η ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου γίνεται μέχρι τέλος Ιουνίου και ανακοινώνεται πριν από δεκαπέντε (15) τουλάχιστον ημέρες με κάθε πρόσφορο τρόπο. Σε αυτήν καλούνται οι κάτοικοι και όλοι οι φορείς της πόλης.

3. Το δημοτικό συμβούλιο επιλέγει τον προσφορότερο χώρο για τη διεξαγωγή της ανωτέρω συνεδρίασης.

4. Κατά την ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τοποθετούνται όλες οι δημοτικές παρατάξεις και μπορούν να πάρουν το λόγο τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και τα μέλη των συμβουλίων των δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων.

5. Κάθε φορέας, δημότης, κάτοικος ή φορολογούμενος από το Δήμο έχει δικαίωμα να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή.

Το προαναφερόμενο άρθρο (217, Ν. 3463/2006), σύμφωνα με το Άρθρο 5. «Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής» της υπ’ Αριθμό 98 Α.Π: 8182/26.01.2024 Εγκυκλίου (ΑΔΑ: 9ΝΚ846ΜΤΛ6-Π6Λ) του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ - ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ - ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ΒΑΘΜΟΥ) παραμένει σε ισχύ:
5. Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής
«Εκτός από τη συνεδρίαση η οποία πραγματοποιείται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά τον μήνα με αντικείμενο τις τρέχουσες υποθέσεις του δήμου, το δημοτικό συμβούλιο συγκαλείται υποχρεωτικά κάθε δύο (2) μήνες*(91) σε ειδική συνεδρίαση κατά την οποία η δημοτική αρχή λογοδοτεί για το έργο και τη δράση της* (92).
91. Η χρονική περίοδος των δύο (2) μηνών εντός της οποίας θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση λογίζεται ημερολογιακά, ανά δίμηνο του έτους (δηλ. Ιανουάριο-Φεβρουάριο, Μάρτιο-Απρίλιο, Μάιο-Ιούνιο, Ιούλιο- Αύγουστο, Σεπτέμβριο - Οκτώβριο, Νοέμβριο - Δεκέμβριο).
92. Σημειώνεται ότι παραμένει σε ισχύ το άρθρο 217 του ν.3463/2006, αναφορικά με τον απολογισμό πεπραγμένων της δημοτικής αρχής.
 

Εύκολα, λοιπόν, διαπιστώνουμε ένα σημαντικό έλλειμμα δημοκρατίας στο Δήμο Βύρωνα, από τη στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια (εάν εξαιρέσουμε τα έτη 2020 και 2021 λόγω της πανδημίας του Κορωνοϊού SARS–CoV-2) υπήρξε μόνον μία Ειδική Δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα, στις 19 Φεβρουαρίου 2017. 

Σουλιώτης Δημήτριος

Βούρτσης Νικόλαος

Γι’ αυτό, ευθύνονται τόσο οι διοικήσεις του Δήμου Βύρωνα όσο και οι δημοτικές παρατάξεις, κυρίως της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που από αδιαφορία (sic!) «σκόπιμα αγνοούν» την νομοθεσία, καθώς στην παράγραφο 6, του Άρθρου 217 του Νόμου 3463/2006 αναφέρεται ότι:
«Σε περίπτωση που το χρονικό διάστημα που προβλέπει το παρόν άρθρο παρέλθει χωρίς να κινηθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση της ειδικής δημόσιας συνεδρίασης απολογισμού, μπορούν οι δημοτικές παρατάξεις ή οι δημοτικοί σύμβουλοι να προκαλέσουν τη συνεδρίαση αυτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 95».

Η ιδεολογικοπολιτικά πολυσυλλεκτική  Ένωση Πολιτών «Ενάργεια», στις 17 Ιουνίου 2024 απέστειλε, προς τον Δήμο Βύρωνα, σχετικές ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ με θέμα «Περί της Ειδικής ΔΗΜΟΣΙΑΣ Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου», που έλαβαν τον Αριθμό Πρωτοκόλλου: 13090. 

Δείτε τις ερωτήσεις... αλλά μην ψάχνετε για τις απαντήσεις {Δ.Σ.: "αυτός που δεν θα βγει δημόσια να ενημερώσει τον λαό για τις αιτίες της οικονομικής εξαθλίωσης του Δήμου Βύρωνα συμπράττει στην εξαπάτηση του Βυρωνιώτικου λαού"}!!!

Δήμαρχε, ... .... .... ...
α) εάν σκοπεύετε να κινήσετε τις διαδικασίες για την πραγματοποίηση της Ειδικής ΔΗΜΟΣΙΑΣ Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου,
και
β) εάν αυτή θα πραγματοποιείται κάθε χρόνο, όπως ο νόμος ορίζει.

========================================

Άρθρο 214
Συμμετοχή στις τοπικές υποθέσεις

1. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές προωθούν τη λαϊκή συμμετοχή στις τοπικές υποθέσεις, την ευαισθητοποίηση και οργάνωση των δημοτών και κατοίκων για την έρευνα, τον εντοπισμό, την καταγραφή και την επίλυση των τοπικών προβλημάτων και αναγκών των κατοίκων των τοπικών ή δημοτικών διαμερισμάτων και μεμονωμένων συνοικιών κάθε Δήμου ή Κοινότητας.

2. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές διασφαλίζουν το δικαίωμα πρόσβασης όλων των δημοτών και κατοίκων, χωρίς διάκριση, στη χρήση των υπηρεσιών που παρέχουν, ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκείας, φύλου, γλώσσας, φυλετικής ή κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκουν. Διασφαλίζουν επίσης την άσκηση του δικαιώματος πρόσβασης των δημοτών και κατοίκων στην πληροφόρηση και μεριμνούν για τη διαρκή βελτίωση της διαφάνειας της δράσης τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής.

Διαβουλεύονται με τους κατοίκους των περιοχών τους, τους συλλογικούς κοινωνικούς φορείς και τις ενδιαφερόμενες ομάδες πληθυσμού τόσο κατά την προεργασία εκπόνησης των προγραμμάτων δράσης και των κανονιστικών πράξεων, όσο και κατά τη λήψη αποφάσεων γενικού ενδιαφέροντος.

3. Ειδικότερα, με ευθύνη των αρμόδιων οργάνων σε κάθε Δήμο και Κοινότητα μπορεί να:

α. καταρτίζεται Χάρτα, στην οποία καταγράφεται το πλαίσιο των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των δημοτών και των κατοίκων με ειδικές προβλέψεις για τους νέους και τους πολίτες που αντιμετωπίζουν ειδικά προβλήματα.
β. καταρτίζεται οδηγός του δημότη, στον οποίο περιγράφονται η διαδικασία, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής των υπηρεσιών τους και
γ. αξιοποιείται η Κοινωνία της Πληροφορίας, ο θεσμός της Κοινωνικής Εργασίας και οι αρχές του εθελοντισμού.

========================================

Άρθρο 215
Αναφορές και προτάσεις Πληροφόρηση δημοτών και κατοίκων

1. Οι δημότες και οι κάτοικοι συμμετέχουν ενεργά στην προαγωγή των τοπικών υποθέσεων και στις δραστηριότητες του Δήμου ή της Κοινότητας. 

2. Οι δημότες και οι κάτοικοι μπορούν να καταθέτουν ατομικά ή συλλογικά στο Δήμο ή την Κοινότητα, στα τοπικά ή δημοτικά διαμερίσματα και στα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου δικαίου αναφορές και ερωτήσεις, για την ενημέρωσή τους επί αποφάσεων που τους ενδιαφέρουν. Την ίδια δυνατότητα έχουν και ενώσεις προσώπων κάθε μορφής για ζητήματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος.
Το αρμόδιο όργανο οφείλει να απαντά στις ανωτέρω αναφορές και ερωτήσεις, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών. 

3. Οι δημότες και οι κάτοικοι μπορούν επίσης να καταθέτουν προτάσεις για την επίλυση διαφόρων ζητημάτων αρμοδιότητας του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου ή του συμβουλίου του τοπικού ή δημοτικού διαμερίσματος. Οι προτάσεις συζητούνται υποχρεωτικά στο οικείο συμβούλιο, εφόσον έχουν κατατεθεί από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα*** και ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι για τη σχετική απόφαση που λαμβάνεται.

4. Το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο ή το συμβούλιο του δημοτικού ή τοπικού διαμερίσματος μπορεί με απόφασή του να καθορίζει τον τρόπο και τις διαδικασίες, με τις οποίες θα εξασφαλίζεται στους δημότες πλήρης πληροφόρηση για τα κάθε είδους προβλήματα της περιφέρειάς του, καθώς και για τη δραστηριότητα του οικείου συμβουλίου και των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ή της Κοινότητας, αναφορικά με την αντιμετώπιση και λύση των προβλημάτων αυτών.
 
***ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ: Στο σημείο αυτό είναι απαραίτητο να προσθέσουμε ότι, στις 6 Απριλίου 2011 το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εξέδωσε την, με Αριθμό Πρωτοκόλλου 16852, ΑΠΟΦΑΣΗ (ΑΔΑ: 4ΑΓΝΚ-Θ) με ΘΕΜΑ: «Πρότυπος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου», η οποία Απόφαση εξακολουθεί να είναι ΣΕ ΙΣΧΥ, και στην οποία: 

Στο Άρθρο 3: «Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου», στην παράγραφο 2, αναφέρεται ότι: 

2. «Ο Πρόεδρος φροντίζει  η πρόσκληση να σταλεί, εκτός από τους δημοτικούς συμβούλους, υποχρεωτικά στο Δήμαρχο και στον κατά περίπτωση  Πρόεδρο Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας ή Εκπρόσωπο Τοπικής Κοινότητας,  όταν συζητούνται θέματα που αφορούν την αντίστοιχη κοινότητα. Σε περίπτωση μη πρόσκλησής του, οι σχετικές αποφάσεις πάσχουν από ακυρότητα. Επίσης, δύναται να καλεί δημοτικούς υπαλλήλους ή ιδιώτες, προκειμένου να πληροφορήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με τα θέματα που συζητούνταιΤέλος, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους πολίτες για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όταν στα θέματα της ημερήσιας διάταξης συμπεριλαμβάνονται αιτήσεις, αναφορές ή προτάσεις τους».

Στο Άρθρο 4: «Λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου», αναφέρεται ότι: 

«Ο Πρόεδρος έχει το δικαίωμα να καλεί στη συνεδρίαση δημοτικούς υπαλλήλους, εκπροσώπους φορέων ή ιδιώτες προκειμένου να συμβάλλουν με τις τοποθετήσεις τους στην καλύτερη διαμόρφωση της απόφασης.
Τυχόν διευκρινιστικές ερωτήσεις έπονται της εισήγησης και προηγούνται των τοποθετήσεων των ομιλητών
».

Στο Άρθρο 5: «Δημοσιότητα των συνεδριάσεων - Αναφορές – Προτάσεις - Πληροφόρηση Πολιτών», στις παραγράφους 6, 7 και 8, αναφέρεται ότι: 

6. Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σ` αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη σχετική απόφαση που ελήφθη.

7. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφαίνεται επί αναφορών, ερωτήσεων και αιτήσεων αρμοδιότητάς του, που υποβάλλονται σε αυτό από δημότες και κατοίκους ατομικά ή συλλογικά,  εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση τους.

8. Το Δημοτικό Συμβούλιο εξασφαλίζει στους δημότες πλήρη πληροφόρηση για τα, κάθε είδους, προβλήματα της περιφέρειας του, καθώς και για τη δραστηριότητα του, αναφορικά με την αντιμετώπιση και λύση των προβλημάτων αυτών.

Όλα τα παραπάνω μπορεί να μην αναφέρονται στον Ν. 5056/2023, όμως εξακολουθούν να ισχύουν, και καλό θα είναι να ενσωματωθούν, το συντομότερο δυνατόν, στον νέο ψηφισμένο Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα, με τροποποίηση αυτού

Βύρωνας, η πόλη μας / Ένωση Πολιτών «Ενάργεια»

12 Ιουλίου 2024

σ.σ: Η πρώτη εικόνα του κειμένου προέρχεται από το ιστολόγιο Politicalbank.gr και το πρόσφατο άρθρο: "Πώς αξιολογούν οι πολίτες τη Μεταπολίτευση και την τρίτη ελληνική Δημοκρατία;" (που αξίζει να διαβαστεί). Δείτε εδώ: https://politicalbank.gr/pos-axiologoun-oi-polites-ti-metapolitefsi-kai-tin-triti-elliniki-dimokratia/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου