Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΨΕΥΔΑΛΑΖΟΝΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ¨ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΝΟΜΙΑΣ¨


Ψευδαλαζών: Εκείνος που επαίρεται για ανύπαρκτα πράγματα.
Ψευδαλαζονία: Το να είναι κάποιος ψευδαλαζών.
[Από το Μέγα Λεξικόν της Ελληνικής Γλώσσης, του Δ. Δημητράκου.]



Εάν διαβάσουμε το έντυπο που διένειμε η Δημοτική Αρχή σχετικά με τον Απολογισμού της για το 2016, θα δούμε στην ενότητα 6 «Κατασκευή και Συντήρηση Εγκαταστάσεων» το εξής εδάφιο:
«Κατεδαφίσαμε τον 1ο όροφο του επικίνδυνου για την ασφάλεια των πολιτών κτιρίου στη διασταύρωση των οδών Χρ. Σμύρνης & Παν. Τσαλδάρη».

Τι μας λένε εδώ; Ότι ο Δήμος Κατεδάφισε!

Εάν όμως διαβάσουμε προσεκτικά το απόσπασμα που ακολουθεί, από τα πρακτικά του 2ου θέματος της ημερησίας διάταξης της τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, της Τετάρτης 6 Απριλίου 2016, για την:
«Παροχή εξηγήσεων σχετικά με την κατεδάφιση του Α' ορόφου του ετοιμόρροπου κτιρίου στη συμβολή των οδών Χρυσ. Σμύρνης και Π. Τσαλδάρη», και συγκεκριμένα ένα τμήμα του εισηγητικού ενημερωτικού σημειώματος του Αντιδημάρχου της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Καραγιάννη, θα διαπιστώσουμε μιαν Αντίφαση:

Μ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ:
«Θέλω να πω λοιπόν ότι, ο Δήμος δεν έκανε καμία κατεδάφιση. Η κατεδάφιση που έγινε, έγινε με έξοδα των ιδιοκτητών, πληρώθηκαν από τους ιδιοκτήτες. Εμείς επιβλέψαμε μόνο την κατεδάφιση για να γίνει μόνο ο Α’ όροφος, όπως έλεγε η εισαγγελική παραγγελία, γιατί δεν μπορούσαμε παρακάτω, δεν πληρώθηκε τίποτα από το Δήμο, επίβλεψη μόνο της Τεχνικής Υπηρεσίας και μια υδροφόρα για να ρίχνει νερό και να ξεπλένει τα πεζοδρόμια. Αυτή ήταν η συμβολή του Δήμου».

Τι μας απάντησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο; Ότι ο Δήμος δεν έκανε καμία κατεδάφιση!

Διαβάστε τώρα πως ήταν διατυπωμένη η ανακοίνωση του Δήμου, όταν στα τέλη Δεκεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε η κατεδάφιση του Α΄ ορόφου του ετοιμόρροπου κτηρίου:
«Με την επίβλεψη της τεχνικής υπηρεσίας και μετά από πολύ καιρό και απίστευτη γραφειοκρατία, ο Δήμος κατόρθωσε να υλοποιήσει την πολεοδομική και εισαγγελική εντολή για κατεδάφιση του πρώτου ορόφου της ετοιμόρροπης διώροφης κατοικίας Χρ. Σμύρνης και Παναγή Τσαλδάρη».

Τι μας ανακοίνωσαν δηλαδή; Ότι, ο Δήμος κατόρθωσε να υλοποιήσει … την εντολή του αρμοδίου Εισαγγελέα Πρωτοδικών, κατόπιν ενημερώσεώς του για την υπόθεση με την υπηρεσιακή και με αρ.πρωτ: 332254/15712 της 13ης Οκτωβρίου 2015 καταγγελία της Δ/νσης Σχεδίου Πόλεως & Δόμησης, ως αποτέλεσμα της ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ και με αρ.πρωτ: 31242/14801/29 Σεπτεμβρίου 2015 αναφοράς προς το Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών, για κατεδάφιση …

Το Άρθρο 14, παρ.1 του Συντάγματος αναφέρει ρητά ότι:
«Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους».
Στοχασμός, ως γνωστόν σημαίνει και: εικασία, σκέψη, δόκηση, επίνοια, ή αλλιώς γνώμη.

Και βασιζόμενοι σε αυτό, θέτουμε (ξανά) κάποια ερωτήματα:
Τελικά τον Α’ όροφο του κτηρίου, τον κατεδάφισε ο Δήμος ή όχι;
Εάν δεν τον κατεδάφισε ο Δήμος, αλλά οι ιδιοκτήτες του κτηρίου, τότε γιατί η ενέργεια της κατεδάφισης περιλαμβάνεται στον έντυπο Απολογισμό (για το 2016) της Δημοτικής Αρχής;

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια Ψευδαλαζονία ή σε μια ψευδολογία;
Ιδού η απορία.



Επειδή, όταν φέραμε το θέμα του ετοιμόρροπου κτηρίου (του Συμβόλου της Ανομίας, όπως το είχε ονοματίσει ο κ. Δημ. Σουλιώτης υπεύθυνος του Κοινωνικού Φαρμακείου Βύρωνα) για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, χαρακτηριστήκαμε από την Δημοτική Αρχή ως ‘’κακοπροαίρετοι’’, θα πιστέψουμε τα λεγόμενα του Αντιδημάρχου της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Καραγιάννη, δηλαδή, ότι, ο Δήμος δεν έκανε καμία κατεδάφιση.
Για τον λόγο αυτό, γράψαμε εξαρχής, Ψευδαλαζονία της Δημοτικής Αρχής. Παρά το γεγονός ότι, ιδιοκτήτες του εν λόγω κτηρίου μας μίλησαν περί του αντιθέτου.

Εμείς δεν θα ασχοληθούμε άλλο με το θέμα. Υπάρχουν οι Δημοτικές παρατάξεις, ή όποιος άλλος ενδιαφέρεται να ανασκαλέψει ή να ερευνήσει περαιτέρω .. για παραστατικά εφορίας κλπ όπως ακούστηκε ..

Θα σταθούμε όμως σε τρία σημεία της υπόθεσης:

Α] Στο ότι ο Α’ όροφος του κτηρίου, βάσει*** της Έκθεσης- Απόφασης Επικινδύνως Ετοιμορρόπου Οικοδομής με ΑΔΑ: ΒΙΥΗΟΠ1Κ-1ΙΜ και του Άρθρου 428, έπρεπε να είχε κατεδαφιστεί επί Δημαρχίας Ν. Χαρδαλιά:

Βλέπε Προεδρικό διάταγμα 14/7/99 Άρθρο 428: Διαδικασία άρσης του κινδύνου σε επικινδύνως ετοιμόρροπες κατασκευές: 1. Σε περίπτωση επικινδύνως ετοιμόρροπων κατασκευών (άρθρο 422, παράγραφος 2) την έκθεση συντάσσει επιτροπή που καταρτίζεται σύμφωνα με τα παρακάτω οριζόμενα. Τρεις ημέρες μετά την κοινοποίηση αντίγραφου της έκθεσης αυτής στον ιδιοκτήτη και τους ενοίκους η πολεοδομική υπηρεσία προβαίνει ευθύς αμέσως στην κατεδάφιση της επικίνδυνης κατασκευής, αποκλειόμενης οποιασδήποτε ένστασης ή παρέμβασης. Αν η επιτροπή διαπιστώσει σοβαρό και άμεσο κίνδυνο, ύστερα από σχετική μνεία στην έκθεσή της για την αμεσότητα του κινδύνου είναι δυνατό η εκκένωση και κατεδάφιση να συντελεστεί αμέσως.

Β] Στο ότι υπήρξε τουλάχιστον 12μηνη αδράνεια από την νυν Δημοτική Αρχή, παρά το γεγονός ότι γνώριζε την ύπαρξη της Έκθεσης Επικινδύνου Ετοιμορρόπου Οικοδομής, παρά τις αναφορές και τα διαβήματα της συλλογικότητας των «Πολιτών του Βύρωνα» και του κ. Σουλιώτη (ΚΙΦΒ), ή την πτώση των λαμαρινών της περίφραξης του κτηρίου πάνω σε σταθμευμένα αυτοκίνητα, τον Απρίλιο του 2015. Για ποια ασφάλεια πολιτών μιλάνε και γράφουν στο έντυπο; Έπρεπε να υπάρξει η καταλυτική παρέμβασή μας, τον Σεπτέμβριο του 2015, για να δραστηριοποιηθεί ο Δήμος και εντός 2 μηνών να υλοποιηθεί η Πολεοδομική και Εισαγγελική εντολή!

Δυστυχώς, για τα Α & Β, αυτή είναι η αλήθεια. Θα πρέπει να αποσιωπηθεί;

Γ] Ότι έγινε, έγινε. Τι μέλλει γενέσθαι;
Με την υπ’ αρ. πρωτ: 287229/19-09-2016 αίτηση προς την Πολεοδομία Αθηνών, θέσαμε τη βάση για την Εκκίνηση νέας διαδικασίας επικινδύνου, όσον αφορά το υφιστάμενο ισόγειο, ώστε να δοθεί Οριστική Λύση στο πρόβλημα, δηλαδή, κατεδάφιση και του εναπομείναντος κτίσματος. Ίσως τότε ο συγκεκριμένος χώρος θα μπορεί να αξιοποιηθεί από τον Δήμο, όπως πρότεινε στο Δ.Σ ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κόνσουλας, πρόταση που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους (είτε ως κοινόχρηστος χώρος πρασίνου, είτε με την ανέγερση κάποιου χαμηλού ύψους –διώροφο- κτηρίου, πχ για δημιουργία πολιτιστικού κέντρου, που απουσιάζει από την πόλη μας. Όχι όμως για υπέργειο παρκινγκ).

*** Για την καλλίτερη ενημέρωσή σας, Παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο σχετικά με την υπόθεση του ετοιμορρόπου κτηρίου, θέμα που συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, την 6η Απριλίου 2016. Διαβάστε επίσης στην ετικέτα «Ετοιμόρροπο» της ιστοσελίδας μας, την Ανακοίνωση-Ενημέρωση της 5ης Ιανουαρίου 2016 για το ίδιο θέμα. 


ΘΕΜΑ: «ΠΑΡΟΧΗ ΕΞΗΓΗΣΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ Α’ ΟΡΟΦΟΥ ΤΟΥ ΕΤΟΙΜΟΡΡΟΠΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΧΡ. ΣΜΥΡΝΗΣ & ΠΑΝ.ΤΣΑΛΔΑΡΗ»


κ. Δήμαρχε,
Κυρία Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,


Ως γνωστόν το τελευταίο δεκαήμερο του 2015, πραγματοποιήθηκε η κατεδάφιση του Α’ ορόφου του ετοιμόρροπου προσφυγικού κτηρίου της συμβολής των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Παναγή Τσαλδάρη στο Βύρωνα.

Χρειάστηκε γι’ αυτό, η από 29 Σεπτεμβρίου 2015 με αριθμό πρωτοκόλλου 310242 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ δημότη προς το Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών της Δ/νσης Σχεδίου Πόλεως & Δόμησης και η υπηρεσιακή, με αρ.πρωτ: 332254/15712 της 13ης Οκτωβρίου 2015, ενημέρωση για την υπόθεση του αρμοδίου Εισαγγελέα Πρωτοδικών, καθώς και η κοινοποίηση αυτής στο Δήμο Βύρωνα, για να ενεργοποιηθούν επιτέλους, μετά από καθυστέρηση ετών, οι διαδικασίες κατεδάφισης.

Από την έγγραφη απάντηση της Πολεοδομίας (με αρ. πρ. 335041/15-10-2015) διαπιστώθηκε ότι: για την υπόθεση του συγκεκριμένου ακινήτου, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, είχε συγκροτηθεί επιτροπή (αρ. πρωτ. Φ22/οικ.1877/2014/ από τις 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014), η οποία διενήργησε αυτοψία στις 27/05/2014 και συνέταξε την με ΑΔΑ: ΒΙΥΗΟΠ1Κ-1ΙΜ Έκθεση- Απόφαση Επικινδύνως Ετοιμορρόπου Οικοδομής, η οποία διαβιβάστηκε από την Υπηρεσία της Πολεοδομίας Αθηνών, με το υπ’ αριθμ. Πρωτ. ΑΠ.271935/4 Ιουλίου 2014 έγγραφο, στους κατά νόμο υπόχρεους, και η οποία επέβαλε ουσιαστικά την κατεδάφιση του Α’ ορόφου του κτηρίου. Η απόφαση ήταν τελική και δεν προβλεπόταν η υποβολή κατά αυτής τυχόν ενστάσεως!
Είναι Σημαντικό να αναφερθεί εδώ, ότι και το 2014, υπηρεσιακώς μέσω της ΥΔΟΜ, είχε ενημερωθεί ο αρμόδιος Εισαγγελέας Πρωτοδικών!

Υπόχρεοι κατά τον νόμο για την κατεδάφιση του Α’ ορόφου του κτηρίου ήταν οι ιδιοκτήτες.

Αλλά, μέσα από την υπηρεσιακή αλληλογραφία, Αναφύονται επίσης, καθυστερήσεις και ΕΥΘΥΝΕΣ από αρχές και θεσμούς που υποτίθεται ότι είναι ταγμένες να υπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα και τη νομιμότητα.

Γιατί, αρμοδιότητα του Α.Τ Βύρωνα, σύμφωνα με την Εγκύκλιο 23/2001 εκτός της παρ. 1 του άρθρου 2, που προβλέπει τον έλεγχο κάθε κατασκευάσματος από την οικεία Αστυνομική Αρχή για την εξακρίβωση υπάρχοντος τυχόν κινδύνου, είναι και η δίωξη των υπαιτίων, για την μη εφαρμογή των αποφάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας της πολεοδομίας (παρ. 2 του άρθρου 2 και της παρ. 3 του άρθρου 9).

Και γιατί ο Δήμος Βύρωνα, σύμφωνα επίσης με την Εγκύκλιο 23/2001 (ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ) της Δ.Ο.Κ.Κ. του ΥΠΕΧΩΔΕ, το άρθρο 1 παρ.1 του Ν.1512/85 και το άρθρο 75 παρ.Γ11 του Ν.3463/06 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όφειλε να έχει ήδη ενεργήσει, όταν μάλιστα το πρόβλημα ήταν γνωστό από χρόνια. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την παρέμβαση του πρώην Συμπαραστάτη του Δημότη από τις 15/10/2012 με το Α.Π. 27099 έγγραφο, και τις κατά καιρούς, επανειλημμένες, παρεμβάσεις φορέων, πολιτών και πρωτοβουλιών (Πολίτες Βύρωνα 7/05/2014) προς τη Δημοτική Αρχή, οι οποίες αφορούσαν την περίφραξη, δηλαδή, την λήψη μέτρων για την ασφαλή διέλευση των πεζών από το συγκεκριμένο σημείο.

Τέλος, χρήζει επισήμανσης ότι, σύμφωνα με την Έκθεση-Απόφαση Επικινδύνως Ετοιμορρόπου οικοδομής, με ΑΔΑ: ΒΙΥΗΟΡ1Κ-1ΙΜ της 3ης Ιουνίου 2014, μετά την ολοκλήρωση της κατεδάφισης του Α΄ ορόφου, θα πρέπει να ελεγχθεί, από την κατά τόπον αρμόδια ΥΔΟΜ, η στατική επάρκεια του εναπομένοντος ισογείου, με ιδιαίτερη προσοχή ως προς την οροφή του ισογείου και την εξασφάλιση επαρκούς στεγάνωσης αυτής, προς αποφυγή περαιτέρω βλαβών, κατά τη διαδικασία των Άρθρων 421 έως 433 του Π.Δ. της 14/07/1999 του Κ.Β.Π.Ν., ΦΕΚ 580 Δ’ (δηλαδή, Εκκίνηση νέας διαδικασίας επικινδύνου για το υφιστάμενο ισόγειο), καθώς επίσης ότι πρέπει να επιβληθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την προστασία των διερχομένων και των ενοίκων των όμορων ιδιοκτησιών.

Κατόπιν όλων αυτών αιτούμαστε το θέμα να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για παροχή εξηγήσεων σχετικά με την τέλεση της κατεδάφισης, αλλά και για να δοθεί, ΑΜΕΣΑ, οριστική λύση (κατεδάφιση) στο ζήτημα του προσφυγικού κτηρίου.
Συγκεκριμένα ζητάμε να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα που σχετίζονται με την υπόθεση:

1. Στην ανηρτημένη ανακοίνωση του Δήμου αναφέρεται: «Με την επίβλεψη της τεχνικής υπηρεσίας και μετά από πολύ καιρό και απίστευτη γραφειοκρατία, ο Δήμος κατόρθωσε να υλοποιήσει την πολεοδομική και εισαγγελική εντολή για κατεδάφιση του πρώτου ορόφου της ετοιμόρροπης διώροφης κατοικίας Χρ. Σμύρνης και Παναγή Τσαλδάρη». Να αποσαφηνιστεί ποιός τελικά εκτέλεσε την διαταγή κατεδάφισης. Ο δήμος, ή ο ιδιοκτήτης;

2. Εάν τελικά, ο Δήμος προχώρησε με την κατεδάφιση στην άρση του επικινδύνου, χρέωσε τις δαπάνες κατεδάφισης στους ιδιοκτήτες;

3. Ποίο ήταν το κόστος κατεδάφισης; Να υπάρξει επίδειξη των σχετικών εγγράφων.

4. Έχουν ασκηθεί οι κατά νόμο ποινικές διώξεις στους ιδιοκτήτες για την αμέλεια της μη εφαρμογής των αποφάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας της Πολεοδομίας καθώς και των Εισαγγελικών εντολών;

5. Ενημερώστε μας εάν υπήρξαν αποζημιώσεις Φανοποιίας για τα αυτοκίνητα που υπέστησαν υλικές ζημιές, όταν στις 9 Απριλίου 2015 καταπλακώθηκαν από την πτώση των λαμαρινών περίφραξης του οικοπέδου. Ποιός τις χρεώθηκε;

6. Γιατί η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου συστηματικά απέκρυπτε την Απόφαση του Επικινδύνως Ετοιμορρόπου κτηρίου εμπαίζοντας και εξαπατώντας τους πολίτες, όταν αυτή είχε διαβιβαστεί από την Πολεοδομία Αθηνών, με το υπ’ αριθμ. Πρωτ. ΑΠ.271935/ έγγραφο, από τις 4 Ιουλίου 2014 , στους κατά νόμο υπόχρεους να διενεργήσουν την κατεδάφιση;

7. Γιατί αυτή η μακρόχρονη αδράνεια και καθυστέρηση της Τ/Υ, που ξεκινά από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, όταν γνώριζε ότι διακυβεύονταν, όχι μόνον η σωματική ακεραιότητα, αλλά και η ζωή των διερχομένων από τα πεζοδρόμια πεζών καθώς και των εργαζομένων στα παρακείμενα γραφεία από μια πιθανή κατάρρευση του κτηρίου;

8. Ποιες θα είναι οι ενέργειες της Δημ. Αρχής και της Τ/Υ του δήμου όσον αφορά την Εκκίνηση της νέας διαδικασίας επικινδύνου για το υφιστάμενο ισόγειο; Στην οροφή του εναπομείναντος κτίσματος υπάρχουν μπάζα σημαντικού βάρους. Πώς θα αποφευχθεί η περαιτέρω αποδιοργάνωση της τοιχοποιίας από τα νερά της βροχής;

9α. Η υπάρχουσα περίφραξη, είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές ασφαλείας;
9β. Σε παρόμοια περίπτωση, στο οικόπεδο που οριοθετείται από την συμβολή των οδών Μεσολογγίου, Αδαμαντίου Κοραή και Ανακρέοντος, υπάρχει, από ετών, πρόχειρη περίφραξη με λαμαρίνες, η οποία καλύπτει το πεζοδρόμιο, αναγκάζοντας έτσι τους πεζούς να κατεβαίνουν στο δρόμο. Η πρωτοβουλία των Πολιτών Βύρωνα είχε καταγγείλει το γεγονός εδώ και τουλάχιστον 18 μήνες. Υπήρξε επίσης αναφορά, στις 16 Σεπτεμβρίου 2015, κατά την διάρκεια της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο του θέματος της καταστρατήγησης των δικαιωμάτων των πεζών.

Πότε επιτέλους θα ευαισθητοποιηθεί ο Δήμος για την λήψη των απαιτούμενων μέτρων για την ασφαλή διέλευση των πεζών; Ποιος είναι ο λόγος αυτής της προκλητικής αδιαφορίας και της περιφρόνησης των δικαιωμάτων της ασφάλειας των πολιτών; Καλείστε να τοποθετηθείτε.

Υποβάλλεται συνημμένως η με αρ. πρωτ. 335041-19/10/2015 απάντηση της Δ/νσης Σχεδίου Πόλεως & Δόμησης, στην με αρ. πρωτ. 310242/14801/29-9-2015 καταγγελία.


Οι υπογράφοντες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου