Ως "διοικητικές αβελτηρίες", δηλαδή, ανοησίες ή κοινώς κουτοπονηριές, χαρακτηρίζει σε έγγραφό του (στις 30 Νοεμβρίου 2018, Αριθ. Πρωτ: 244108/53871/2018) ο Συνήγορος του Πολίτη την, κατά παράβαση του Νόμου 2690/1999, μη απάντηση των υπηρεσιών του Δήμου Βύρωνα στα αιτήματα των πολιτών, ενώ επαναλαμβάνει ότι, έχει ήδη αποστείλει πόρισμα προς το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο, εισηγούμενος την τροποποίηση της νομοθεσίας, με σκοπό την επίλυση του φαινομένου.
Και είναι αυτή η λεγόμενη κουτοπονηριά που ενώ αποθαρρύνει τους
περισσότερους πολίτες, αναδάκνει εκείνους που με πείσμα διεκδικούν τα
νόμιμα δικαιώματά τους, και τελικά, η συμπεριφορά των υπηρεσιών, έχει
αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, και στρέφεται σε βάρος των
ιδίων που εφαρμόζουν την τακτική αυτή.
Θα αναφέρουμε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τον πανικό που προκλήθηκε, τον Μάρτιο του 2010, στην τότε διοίκηση του δήμου, με τις επτά (7) υποβολές αιτήσεων αποζημίωσης στην Ειδική Επιτροπή του δευτέρου άρθρου του Ν.2690/1999 και τις οποίες παρουσιάζουμε:
Αρ. Πρωτ: 7906/2994/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7907/2995/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7908/2996/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7909/2997/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7910/2998/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7911/2999/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7912/3000/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7906/2994/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7907/2995/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7908/2996/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7909/2997/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7910/2998/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7911/2999/04-03-2010
Αρ. Πρωτ: 7912/3000/04-03-2010
Έκτοτε, τρομοκρατημένη η Δημοτική Αρχή, φρόντιζε εμπρόθεσμα να απαντά σε όλα μας τα αιτήματα.
Σήμερα όμως, που από το 2013 έπαψε να ισχύει το δεύτερο άρθρο, η διοίκηση Κατωπόδη, άρχισε να κάνει "κατάχρηση της αβελτηρίας".
Σε αυτό συνυπεύθυνοι θα πρέπει να θεωρηθούν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι, γιατί ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν αληθινά ούτε για τα προβλήματα της πόλης, ούτε και για τα Συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών που καταστρατηγούνται διαρκώς.
Εάν ίσχυε το αντίθετο, το φαινόμενο στο οποίο αναφερόμαστε δεν θα υπήρχε, και ούτε οι πολίτες θα ταλαιπωρούνταν από την γραφειοκρατία, ως απόρροια της σκόπιμης, μεθοδευμένης και βλακώδους άρνησης απάντησης των υπηρεσιών του δήμου, όταν, το άρθρο 10, παρ. 3 του Συντάγματος, όπως ισχύει μετά την αναθεώρηση του 2001, ορίζει ότι, οι αρχές είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον που υπέβαλε την αναφορά, σύμφωνα με τον νόμο (εκτός και εάν το αίτημα είναι εμφανώς παράλογο, αόριστο, ακατάληπτο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό) και η υπ.αρ. 20239/2017 Δικαστική Απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών (δημοσιευμένη στην Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών του ΔΣΑ) συνηγορεί επίσης κι ορίζει ότι, είναι Υποχρέωση της Διοίκησης να απαντά στα αιτήματα των πολιτών!
Πόσες φορές πρέπει να το γράψουμε;
Σήμερα όμως, που από το 2013 έπαψε να ισχύει το δεύτερο άρθρο, η διοίκηση Κατωπόδη, άρχισε να κάνει "κατάχρηση της αβελτηρίας".
Σε αυτό συνυπεύθυνοι θα πρέπει να θεωρηθούν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι, γιατί ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν αληθινά ούτε για τα προβλήματα της πόλης, ούτε και για τα Συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών που καταστρατηγούνται διαρκώς.
Εάν ίσχυε το αντίθετο, το φαινόμενο στο οποίο αναφερόμαστε δεν θα υπήρχε, και ούτε οι πολίτες θα ταλαιπωρούνταν από την γραφειοκρατία, ως απόρροια της σκόπιμης, μεθοδευμένης και βλακώδους άρνησης απάντησης των υπηρεσιών του δήμου, όταν, το άρθρο 10, παρ. 3 του Συντάγματος, όπως ισχύει μετά την αναθεώρηση του 2001, ορίζει ότι, οι αρχές είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον που υπέβαλε την αναφορά, σύμφωνα με τον νόμο (εκτός και εάν το αίτημα είναι εμφανώς παράλογο, αόριστο, ακατάληπτο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό) και η υπ.αρ. 20239/2017 Δικαστική Απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών (δημοσιευμένη στην Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών του ΔΣΑ) συνηγορεί επίσης κι ορίζει ότι, είναι Υποχρέωση της Διοίκησης να απαντά στα αιτήματα των πολιτών!
Πόσες φορές πρέπει να το γράψουμε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου