Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022

ΕΝΑΡΓΕΙΑ: Να ανακληθεί η πρόταση "περί του τρόπου απάντησης των ερωτήσεων" γιατί είναι ΛΑΘΟΣ!



Με τη συζήτηση που έγινε την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022 στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορικά με το 1ο θέμα της ημερήσιας διάταξης «Eνημέρωση για την αντιμετώπιση των πρόσφατων καιρικών φαινομένων», της χιονοκαταιγίδας «Ελπίδα», ΔΕΝ θα ασχοληθούμε καθόλου, από τη στιγμή που, όπως δήλωσε, ο Δήμαρχος Βύρωνα κ. Άκης Κατωπόδης έλαβε από πολίτες συγχαρητήρια ή μπορεί να έβγαλε και selfies ή ακόμη και να έπαιξε χιονόμπαλες μαζί τους…  

Όχι, όσο γκρινιάρηδες να είμαστε, εμείς, και, οι της αντιπολίτευσης δημοτικοί σύμβουλοι, ΔΕΝ θέλουμε να του χαλάσουμε το αφήγημα! Όλα πήγαν εξαιρετικά και για ότι δεν λειτούργησε σωστά φταίνε όλοι οι άλλοι (Κυβέρνηση, Περιφέρεια)... και ο κακός μας ο καιρός.

Ούτε συντρέχει κάποιος λόγος για να παραιτηθεί, σύσσωμη, εκείνη η Επιτροπή πολιτικής προστασίας του Δήμου. Άλλωστε δεν το ζήτησε και κανείς... μα κανείς! 

Όπως δεν πρέπει να σταθεί κανείς και στην ομιλία του Προέδρου αυτής, του κ. Κώστα Αγγέλη, που σαν άλλος κύριος Σμιθ, βγαλμένος από την ταινία του Φρανκ Κάπρα «Ο κύριος Σμιθ πάει στην Ουάσινγκτον», “δεν έλεγε” να αφήσει το μικρόφωνο και μίλαγε, έλεγε, έλεγε, έλεγε… έλεγε! Και το καλύτερο; Όταν κάποια στιγμή τελείωσε, βούιξε η τηλεδιάσκεψη από τις φωνές των γκρινιάρηδων δημοτικών συμβούλων (Αλέξη Σωτηρόπουλου, Τάσου Μαυρόπουλου, Βασίλη Δεμπόνου και άλλων πολλών) που φωνασκούσαν: «κ. Πρόεδρε, δεν απαντήθηκαν οι ερωτήσεις μου».

Ερχόμαστε λοιπόν στο προκείμενο. Στις ερωτήσεις! 

Όχι σε αυτές που δεν απαντήθηκαν την ώρα της προαναφερόμενης συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στις άλλες ερωτήσεις, αυτές που υποβάλλονται ή κατατίθενται από τις Δημοτικές Παρατάξεις (ή άλλους) προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή τις Υπηρεσίες του δήμου και οι οποίες θα πρέπει να απαντώνται είτε προφορικά, πριν την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης της εκάστοτε συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, είτε γραπτώς!

Μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι δημοτικές παρατάξεις, κάνοντας (υποτίθεται) το χρέος τους, κατέθεταν ερωτήσεις στο Δ.Σ., τις οποίες απαντούσαν, όπως τις απαντούσαν, δια των Αντιδημάρχων, οι Υπηρεσίες του Δήμου. Όμως, οι ερωτήσεις αυτές, μαζί με τις "μισοαπαντήσεις", έστω κι έτσι, περνούσαν προς τα έξω, σε όσους παρακολουθούσαν (10, το πολύ 12 πολίτες) τις με τηλεδιάσκεψη συνεδριάσεις και οι οποίοι μπορούσαν να διαμορφώσουν άποψη ή ελάμβαναν και απάντηση, εάν το θέμα της ερώτησης τους αφορούσε άμεσα.

Αυτό πλέον με πρόταση της αξιοσέβαστης κυρίας Βάσιας Σάρολα, επικεφαλής «της Πρωτοβουλίας Πολιτών Βύρωνα», που έγινε δεκτή, δηλαδή, οι ερωτήσεις των δημοτικών παρατάξεων να απαντώνται γραπτώς από τις διάφορες Υπηρεσίες, αλλάζει προς το χειρότερο την ενημέρωση των (όποιων) πολιτών.

Οι «ερωτώ/απαντήσεις» εάν δεν περνάνε στον κόσμο, τι νόημα έχει, εάν παραμένουν στα συρτάρια ή στα μέηλ των δημοτικών παρατάξεων;  Απλώς για να βαυκαλίζονται, ότι κάτι κάνουν; Μα οι ερωτήσεις, που οι δημοτικές παρατάξεις καταθέτουν, δεν αφορούν κυρίως προβλήματα της κάθε γειτονιάς της πόλη μας; Αφήνουμε στην άκρη το ότι η πόλη δεν ενημερώνεται σχεδόν ποτέ γι’ αυτές τις ίδιες τις ερωτήσεις (για παράδειγμα: τα ιστολόγια «Βύρωνας, η πόλη μας» και «Βύρωνας και τριγύρω», πλην της «Ριζοσπαστικής Ενωτικής Κίνησης» και περιστασιακών ελάχιστων εξαιρέσεων, δεν λαμβάνουν καμία σχετική ενημέρωση από τις υπόλοιπες δημ. Παρατάξεις).

Να μιλήσουμε και για τις γραπτές απαντήσεις των Υπηρεσιών; Μισόλογα και αόριστες απαντήσεις οι οποίες ενίοτε δεν έχουν καμία σχέση με το ότι πραγματικά συμβαίνει. Πράγμα που αναγκάζει τους ερωτώντες να επανέρχονται ξανά (και ξανά) στο ίδιο θέμα, μήπως και απαντηθεί σωστά η ερώτησή τους.

Με τη διαφορά ότι, βάσει του Κανονισμού, μια ίδια ερώτηση δεν μπορεί να υποβληθεί προς την υπηρεσία εάν δεν παρέλθει ένα δίμηνο από την προηγούμενη κατάθεσή της. Χαμένος χρόνος δηλαδή, έως εμπαιγμός, αν συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι ενδέχεται η ερώτηση να μην απαντηθεί καθόλου. Γιατί συμβαίνει και αυτό. Ως συλλογικότητα (Ενάργεια) σαν παραδείγματα έχουμε δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις μη απάντησης, μισοαπάντησης, ψευδούς απάντησης, βλακώδους απάντησης. Το έχουμε γράψει πολλές φορές, το έχουμε πάει και ως θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο, πάνω από δυο φορές! Είναι γνωστό ότι, στο Δήμο Βύρωνα το φαινόμενο της Κακοδιοίκησης (κατά τον Συνήγορο του Πολίτη στον οποίο έχουμε πολλάκις αποταθεί) καλά κρατεί!

Έχουμε ήδη συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου παρωδία. Δυστυχώς, έχουμε και μια περιγέλαστη Δημοτική Αρχή, ξεφτίλα, όπως θα έλεγε και ο δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος. Δεν χρειάζεται να δοθεί και η χαριστική βολή στις δημοκρατικές διαδικασίες της αυτοδιοίκησης του Βύρωνα με την επίταση της έλλειψης ενημέρωσης των πολιτών. 

Εν κατακλείδι,

οι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα πρέπει άμεσα να προχωρήσουν στην ανάκληση της πρότασης, της κυρίας Σάρολας, περί γραπτών απαντήσεων στις ερωτήσεις που υποβάλλονται, γιατί θεωρούμε ότι ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ! 

ΩΣ "ΕΝΑΡΓΕΙΑ" ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: 

  • α) Την πλήρη αποσύνδεση των ερωτήσεων (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων –κατεπειγουσών καταστάσεων) από την προκαταρκτική διαδικασία της εκάστοτε συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Έτσι θα μειωθεί σημαντικά και ο χρόνος των συνεδριάσεών του.
  • β) Την ΘΕΣΠΙΣΗ της Παρασκευής (από τις 3 μ.μ. έως 5 μ.μ.) ως ημέρα απάντησης των ερωτήσεων (που υποβάλλουν οι δημοτικές παρατάξεις, οι συλλογικότητες, οι φορείς κλπ.) με απευθείας μετάδοση της διαδικασίας από τον σύνδεσμο Βύρωνας TV, μέσω του youtube. Στην περίπτωση δε που δεν μπορούν να παρευρεθούν οι ερωτώντες δημοτικοί σύμβουλοι ας ορίζουν α/α κάποιους εκπροσώπους (διαφορετικά τί είδους δημοτικές παρατάξεις είναι;).

 Ενάργεια

11 Φεβρουαρίου 2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου