"Όπως σας ανέφερα ήδη, παραλάβαμε έναν δήμο με επιβαρυμένη οικονομική ρευστότητα. Παραλάβαμε έναν δήμο που είχε στο ταμείο του μόνο 30.000 € …"
Αυτό ήταν ένα απόσπασμα της ομιλίας του δημάρχου κ. Γ. Κατωπόδη, όσον αφορά την Οικονομική Πολιτική της διοίκησης του δήμου, που ακούστηκε κατά τη διάρκεια της Ειδικής Δημόσιας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα στις 19 Φεβρουαρίου 2017.
Όμως τον Μάιο του 2014, λίγο πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ως υποψήφιος τότε ο δήμαρχος κ. Γ. Κατωπόδης στην παρουσίαση του προγράμματός του είχε δηλώσει το εξής:
"Η δέσμευσή μας είναι, Άμεσα, μετά την ανάληψη της διοίκησης του δήμου να παρουσιάσουμε πλήρη απολογισμό των οικονομικών του Δήμου από ανεξάρτητη αρχή".
Μια δέσμευση που δεν τηρήθηκε (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) Και μια στάση που γεννά ερωτήματα.
Ας εξετάσουμε το θέμα και από μια διαφορετική σκοπιά.
Μήπως η ανάληψη μιας τέτοιας υποχρέωσης εάν δεν γίνει πράξη συνιστά ποινικό αδίκημα;
Γιατί θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι, η συγκεκριμένη δέσμευση εμπίπτει στις περιπτώσεις εξαπάτησης ή και επηρεασμού των ψηφοφόρων με συνέπεια τη νόθευση του εκλογικού αποτελέσματος, που σύμφωνα με το Άρθρο 162 του Ποινικού Κώδικα τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών και με χρηματική ποινή.
Ίσως να είναι ο μόνος τρόπος για να καταπολεμηθεί επιτέλους αυτή η δίχως όρια, αναίσχυντη, γραπτή ή λεκτική ευκολία παροχής υποσχέσεων και δεσμεύσεων που παραλείπεται την επομένη των εκλογών.
Να θυμηθούμε τις 62 ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ, από το προεκλογικό έντυπο της "Εποχής δημιουργίας Συνεργασία Πολιτών 2011-2014 το σχέδιο και οι προτεραιότητές μας", της προηγούμενης διοίκησης του Ν. Χαρδαλιά;
Πόσες από αυτές υλοποιήθηκαν;
Επανερχόμαστε στην ομιλία του δημάρχου, όπου ακούστηκαν επίσης τα εξής:
"Η οικονομική ρευστότητα σήμερα αγγίζει το ποσό των 3.500.000 €. Νομίζω πως αυτή η τάξη μεγέθους σε μόλις 2,5 χρόνια διοίκησης φανερώνει πολλά για το έργο της σημερινής διοίκησης".
Και παρακάτω:
"Καταφέραμε χάρη στη νοικοκυρεμένη και χρηστή διοίκηση να ανακάμψει οικονομικά ο δήμος".
Να εστιάσουμε στο έργο -που αναφέρθηκε- της σημερινής διοίκησης;
Μήπως αυτή η ανάκαμψη σχετίζεται άμεσα
α) με την επιχορήγηση 2.994.094,92 Ευρώ από το Υπουργείο Οικονομικών;
Υπενθυμίζουμε την ανακοίνωση της διοίκησης τον Νοέμβριο του 2016:
"Ο Δήμος Βύρωνα επιχορηγείται με το ποσό των 2.994.094,92 Ευρώ με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για την εξόφληση υποχρεώσεων τους προς τρίτους (φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης) από πιστώσεις που μεταφέρονται για τον σκοπό αυτό στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο «Επιχορηγήσεις εποπτευόμενων φορέων του ΥΠ.ΕΣ.- Κάλυψη ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
Με την απόφαση αυτή επωφελείται σημαντικά ο Δήμος Βύρωνα καθώς ενισχύεται οικονομικά από την κυβέρνηση για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών, μεγάλο μέρος των οποίων αφορά τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις από εκτελεσθέντα έργα και προμήθειες προηγουμένων ετών.
Η επιχορήγηση αυτή είναι μια σημαντική συμβολή στην προσπάθεια που γίνεται από την Δημοτική Αρχή με την αρωγή των Οικονομικών του Υπηρεσιών, για την οικονομική εξυγίανση του Δήμου.
Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας προς το τέλος του 2017, θα δώσει μια επιπλέον δυνατότητα στο Δήμο Βύρωνα να περάσει σε μια νέα περίοδο ανάπτυξης προς όφελος της πόλης και των δημοτών της".
Και
β) με την αναχρηματοδότηση ύψους περίπου 5.000.000 Ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων;
Κατά την γνώμη μας πρόκειται μάλλον για μια επινοημένη και πλασματική οικονομική ανάκαμψη και είναι επιτακτική ανάγκη, η οικονομική κατάσταση που είχε περιέλθει ο δήμος, αλλά και η διαχείριση αυτής,
να συζητηθεί ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ στο δημοτικό συμβούλιο
ώστε, σύμφωνα με την προεκλογική δέσμευση του δημάρχου, να ληφθεί απόφαση ορισμού ανεξάρτητης αρχής προς διενέργεια ελέγχου των οικονομικών στοιχείων των παρελθόντων χρήσεων.
Οι αδρανείς δημοτικές παρατάξεις τίθενται προ των ευθυνών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου