Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Ο ΒΥΡΩΝΑΣ ΩΣ ΔΗΜΟΣ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥ



Όταν η αυθαιρεσία και η παρανομία, που αποβαίνουν σε βάρος των Συνταγματικώς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των πολιτών, Αυτοπροτείνονται ως νομιμότητα και αναίσχυντα θεσμοποιούνται από την πρώην και νυν Δημοτική και Αστυνομική Διοίκηση της πόλης, με την διαχρονικά συνένοχη σιωπή των δημοτικών συμβούλων, τότε ποιες είναι οι επιλογές που πρέπει να κάνει ένας ενεργός πολίτης;

  1. Η Αυτοδικία;
  2. Η ολομέτωπη Σύγκρουση βάσει του Άρθρου 259* του Ποινικού Κώδικα;
  3. Ή το σιχτίρισμα, η Αποστροφή και η εγκατάλειψη κάθε προσπάθειας;

Απόκειται σε εσάς να αποφασίσετε.

Παρακαλούμε, Ψηφίστε!


*Άρθρο 259 του ΠΚ, Παράβαση καθήκοντος:
"Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή για να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλο τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, αν η πράξη αυτή δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη".

Παραθέτουμε επίσης την ανάλυση του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα, που αφορά την «Παράβαση καθήκοντος», από τον έγκριτο νομικό και καθηγητή ποινικού δικαίου, κ. Νικόλαο ΔΕΡΜΕΝΟΥΔΗ: 
«Σκοπός της σχετικής διάταξης είναι το συμφέρον της ομαλής και ορθής διοικήσεως, η προστασία του κράτους και των πολιτών από παραβάσεις (ενέργειες ή παραλείψεις) του υπαλλήλου κατά τη διαχείριση της δημόσιας εξουσίας, ως έκφραση πολιτειακής βούλησης μέσα στον κύκλο των δημόσιων υποθέσεων. 
Ειδικά η θέσπιση της διάταξης αυτής του άρθρου 259 ΠΚ μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει, ειδικά στις μέρες μας όπου τα σχετικά φαινόμενα δυστυχώς αφθονούν, ως το φιλελεύθερο προπύργιο κάθε πολίτη εναντίον κάθε είδους κρατικής αυθαιρεσίας».






Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

ΑΥΤΟΙ, ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ... ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ

Περπατώντας στην οδό Παν. Τσαλδάρη (από Εμπεδοκλέους, στάση "Νεράϊδα") και εν συνεχεία στην οδό Συβρισσαρίου, μέσα σε μια απόσταση μόλις 60 μέτρων, διαπιστώσαμε 3 (τρείς) εξαιρετικές περιπτώσεις παρανομίας:  

1η ΠερίπτωσηΣτη συμβολή των οδών Εσοδίων Παναγίας & Παν. Τσαλδάρη
 
Στάθμευση πάνω στο πεζοδρόμιο. Μήπως πρέπει να είμαστε και ευγνώμονες που άφησαν 30 εκατοστά απόσταση από τον τοίχο;


2η Περίπτωση: Στην οδό Συβρισσαρίου




Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ !




Εκτός αυτού, διαβάζουμε από το Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη (ΝΟΜΟΣ 3094/2003 “Συνήγορος του Πολίτη και άλλες διατάξεις”, άρθρο 4, παράγραφος 6) με θέμα, "Η ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ" :

Η κατασκευή σκαλοπατιών επί πεζοδρομίων για την εξασφάλιση πρόσβασης σε οικίες.
Σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 2 του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (ν. 1577/85) «έξω από τη ρυμοτομική γραμμή απαγορεύεται να κατασκευάζονται σκαλοπάτια για την εξυπηρέτηση των κτηρίων. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η κατασκευή τους, ύστερα από άδεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, αν μετά την ανέγερση του κτηρίου έχει μεταβληθεί η υψομετρική στάθμη του δρόμου.» Κατά την περίπτωση εφαρμογής της εξαίρεσης του κανόνα, θεωρούμε ότι θα πρέπει να εξετάζεται η δυνατότητα τροποποιήσεως του πεζοδρομίου κατά τρόπο που θα διασφαλίζει επαρκή χώρο για την κίνηση των πεζών.


3η Περίπτωση: Στη συμβολή των οδών Συβρισσαρίου & Ιακώβου Μερκουριάδη

Αυτοκίνητο ΙΧΕ μερικώς σταθμευμένο πάνω στο πεζοδρόμιο, πάνω στη διαγράμμιση της διέλευσης πεζών ... και όχι μόνον, γιατί



από την οδό Ιακώβου Μερκουριάδη διέρχονται τα λεωφορεία του 227, τα οποία στρίβουν στην συμβολή αυτής με την οδό Συβρισσαρίου, όπου υπάρχει (έστω ξαπλωμένη, αλλά υπάρχει) ενδεικτική πινακίδα περί απαγόρευσης της στάσης και στάθμευσης στον συγκεκριμένο χώρο.  




ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΛΟΓΙΑ;

Συνεχίζεται και ολοκληρώνεται στις 7 Απριλίου η Κινηματογραφική Λέσχη στο Δήμο Βύρωνα



Συνεχίζεται και ολοκληρώνεται στις 7 Απριλίου 2017 η Κινηματογραφική Λέσχη στο Δήμο Βύρωνα με τις εξής ταινίες:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/3/2017
«ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ» Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Ελληνική ταινία (1985) με τους Δημήτρη Καταλειφό, Θέμιδα Μπαζάκα
Το χρονικό μιας δύσκολης εποχής της πατρίδας μας τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια μέχρι και το τέλος της δικτατορίας των συνταγματαρχών, μέσα από την ιστορία ενός νεαρού ζευγαριού αριστερών που σ' αυτά τα είκοσι χρόνια συναντήθηκε μόλις τέσσερις φορές.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/4/2017
«Η ΑΝΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΛΥΚΟΙ» Σκηνοθεσία: Κάρλος Σάουρα
Ισπανική ταινία (1973) με την Τζέραλντιν Τσάπλιν
Αλληγορική ταινία για μια υπηρέτρια σ' ένα αστικό σπίτι με τρία αφεντικά που ενσαρκώνουν την εξουσία: το στρατό, την εκκλησία, το κεφάλαιο στην Ισπανία του Φράνκο το 1972.

Ο κύκλος ταινιών της φετινής περιόδου, από  21/10/2016  έως 7/4/2017, είχε τίτλο «Σκοτεινός Αιώνας – Στα χρόνια των δικτατοριών» και ήταν αφιερωμένος «σε ταινίες/ορόσημα που αποτύπωσαν με ενάργεια το φασιστικό φαινόμενο και ταυτόχρονα, σε μορφικό επίπεδο, άφησαν ένα διακριτό ίχνος στο χώρο της 7ης Τέχνης» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο σημείωμα του ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, που ευγενικά προσφέρθηκε και επιμελήθηκε το φετινό πρόγραμμα και επέλεξε τις ταινίες που ο ίδιος προλογίζει στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» (πρώην Λουΐζα), όπου προβάλλονται.

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΑΦΕΙΑ ΤΩΝ 757 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ

Αλήθεια πόσοι γνωρίζουν το άρθρο 43 του Νόμου 1566/1985 (ΦΕΚ 167 τ. Α) που αναφέρει ότι: 
«Σε κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί σχολική βιβλιοθήκη για χρήση των μαθητών, του διδακτικού προσωπικού και των κατοίκων της έδρας και της περιοχής του σχολείου»;



Το βιβλίο δεν θα σε προδώσει ποτέ

Μας το έκανε γνωστό, στις 20 Ιουλίου 2016, ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης με την έγγραφη απάντησή του σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών και κυρίως με την εξαγγελία περί επαναλειτουργίας των 757 βιβλιοθηκών του προγράμματος Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης). 

Για την ιστορία να αναφέρουμε εδώ ότι, η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια δημιουργίας σχολικών βιβλιοθηκών έγινε την περίοδο 1999-2000 με ένα πρόγραμμα που συγχρηματοδοτήθηκε από το Β΄ Κοινοτικό Πλαίσιο  Στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από Εθνικούς πόρους. Αρχικά ιδρύθηκαν 499 βιβλιοθήκες σε Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας και το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε - με χρηματοδότηση από το  Γ΄ Κοινοτικό πλαίσιο Στήριξης - την περίοδο 2009-2010 με τη δημιουργία άλλων 158 σχολικών βιβλιοθηκών. 

Υποστηρίζεται ότι το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα προέβλεπε την σύσταση 3500 βιβλιοθηκών, με βιβλία αξίας 200 εκατομμυρίων ευρώ. Τελικά όμως συστάθηκαν μόνον οι 757 βιβλιοθήκες (πιθανώς γιατί τα χρήματα φαγ… δεν υπολογίστηκαν σωστά, όπως γίνεται πάντα!) με χιλιάδες βιβλία, καταλόγους, φωτοτυπικά μηχανήματα, Η/υπολογιστές, τηλεοράσεις, στερεοφωνικά συγκροτήματα, προτζέκτορες, που έπρεπε να λειτουργούν όλη τη μέρα για τους μαθητές, τους καθηγητές και όλους τους κατοίκους της περιοχής και με έναν καθηγητή ως υπεύθυνο, ο οποίος θα απασχολείτο αποκλειστικά με τη βιβλιοθήκη. 

Ως υπεύθυνοι ορίστηκαν εκπαιδευτικοί με πλήρη απασχόληση, που πίστεψαν στο θεσμό και οι οποίοι έλαβαν πολύωρη επιμόρφωση σε όλες τις λειτουργίες της βιβλιοθήκης (40 ώρες στη χρήση της υπολογιστικής υποδομής και 40 ώρες στη βιβλιοθηκονομία και το πρόγραμμα ΑΒΕΚΤ), αγάπησαν τις βιβλιοθήκες και προσπάθησαν ώστε αυτές να μην είναι απλώς μία  «αποθήκη βιβλίων», αλλά ένας ζωντανός χώρος γνώσης, δημιουργίας και πολιτισμού.

Γιατί, εκτός από τη λειτουργία των με χιλιάδες δανεισμούς βιβλίων, έγιναν χώρος μελέτης, αλλά και διδασκαλίας, για τους μαθητές των σχολικών μονάδων, μα και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας . Επιπλέον, οργανώθηκαν και διεξήχθησαν σε αυτές πολλές και σημαντικές εκδηλώσεις και με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών όπως, μαθητικές εργασίες, ομιλίες, παρουσιάσεις βιβλίων με προσκλήσεις λογοτεχνών και άλλων πνευματικών ανθρώπων, εκθέσεις βιβλίων,  μουσικές εκδηλώσεις, προβολές ταινιών ποικίλου περιεχομένου, και πολλά ακόμη.
Σε πολλά σχολεία, ιδίως στην επαρχία, η σχολική βιβλιοθήκη μεταβλήθηκε σε στέκι για πολλά παιδιά, ενώ βοήθησε να απελευθερωθεί η δημιουργικότητα των, με εφημερίδες, ιστολόγια κλπ.


Και αφού συγκροτήθηκαν και παρότι πολλές από αυτές λειτούργησαν υποδειγματικά, χάρη σε κάποιους εμπνευσμένους εκπαιδευτικούς με ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση στο θέμα, όπως αναφέραμε, οι σχολικές βιβλιοθήκες αφέθηκαν στην τύχη τους και έπαυσαν να λειτουργούν συστηματικά εδώ και έξη χρόνια με απόφαση της πρώην υπουργού Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου, διότι το Υπουργείο δεν ανανέωσε τη διετή θητεία των υπεύθυνων και αυτό έγινε για να εξοικονομηθεί σημαντικός αριθμός Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Άφησε δε τη λειτουργία των βιβλιοθηκών, στην ευθύνη του κάθε διευθυντή σχολικής μονάδας, δηλαδή, στη λειτουργία εκ των ενόντων, με το άνοιγμα των μια φορά την εβδομάδα ή 1-2 ώρες κάθε μέρα, ανάλογα με το εάν κάποιος καθηγητής είχε κενό, χωρίς υπεύθυνο, δίχως να αξιοποιείται η ηλεκτρονική υποδομή που υπήρχε σε αυτές. 
Τέλος, η πολιτεία έπαψε να ενδιαφέρεται για τη συντήρηση και την ανανέωσή τους.

Πέρασαν εννέα (9) μήνες από τις 28 Ιουνίου 2016 όταν βουλευτές, του κυβερνώντος κόμματος, του ΣΥΡΙΖΑ, ενδιαφέρθηκαν για το «κλείσιμο» ουσιαστικά των 757 Σχολικών Βιβλιοθηκών και κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, προς τον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Φίλη και την οποία παραθέτουμε:

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, εντάχθηκε με καθυστέρηση δεκαετιών στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι πρώτες δημιουργήθηκαν από φιλότιμες προσπάθειες εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων καθώς και τοπικούς φορείς και λειτουργούν σε αυτόνομη βάση. Ο μεγάλος όμως αριθμός σχολικών βιβλιοθηκών (757) δημιουργήθηκε την προηγούμενη δεκαετία, σε όλη την Ελλάδα σε πλαίσιο αυστηρών προδιαγραφών μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος  Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Κάθε μία διαθέτει συλλογή 5.000 τίτλων εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας (περιοδικών, βιβλίων και πολυμέσων) με οπτικοακουστικό εξοπλισμό καθώς και πρόσβαση στο διαδίκτυο. 

Οι 757 σχολικές βιβλιοθήκες, που ήταν εμβλήματα τιμής κι έργου όσων  τυχερών Γυμνασίων και Λυκείων διέθεταν μία από αυτές, έπαυσαν να λειτουργούν συστηματικά εδώ και πέντε χρόνια με απόφαση της πρώην υπουργού Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου, για να εξοικονομηθεί σημαντικός αριθμός Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Στην πραγματικότητα από την αρχή της δημιουργίας τους, η πολιτεία δεν στήριξε όπως θα έπρεπε το ρόλο τους. Δεν υπήρξε ποτέ συστηματική ενημέρωση και επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών για τον τρόπο χρήσης τους, για τις υπηρεσίες  που μπορούν αυτές να προσφέρουν και την εν γένει συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν δόθηκε ποτέ η ετήσια επιχορήγηση που αναφερόταν ρητά στο αρχικό πλαίσιο λειτουργίας τους προκειμένου να συντηρούνται, να αναβαθμίζονται και να διοργανώνονται εντός αυτών εκδηλώσεις που θα  αποτελούν πόλο έλξης για τους μαθητές. Δεν δημιουργήθηκε ποτέ στο Υπουργείο Παιδείας ένα Κέντρο Στήριξης των Σχολικών Βιβλιοθηκών που να στελεχώνεται από ομάδα βιβλιοθηκονόμων και πληροφορικών ώστε να βοηθούν και να δίνουν λύσεις στα πολλά προβλήματα που καθημερινά παρουσιάζονται στις βιβλιοθήκες. 

Το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια τρόπους εκ των ενόντων προκειμένου να λειτουργούν οι σχολικές βιβλιοθήκες,  που δεν διασφαλίζουν τη συστηματική λειτουργία τους.  
Έτσι τα έτη της κρίσης, ο θεσμός αυτός απαξιώθηκε. Εξαιτίας όλων αυτών των παραγόντων, ορισμένες σχολικές βιβλιοθήκες έχουν οδηγηθεί σε προσωρινό κλείσιμο όπως και κάποιες, ευτυχώς προς το παρόν λίγες, κινδυνεύουν ακόμη και με διάλυση.
Επειδή το βιβλίο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στη διαδικασία της αγωγής, της εκπαίδευσης, της ανάπτυξης και της διάπλασης της προσωπικότητας των μαθητών. 
Επειδή η σχολική βιβλιοθήκη μέσα στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί τον κινητήριο μοχλό στη διαδικασία της μάθησης προσφέροντας  αναμφίβολα αστείρευτη πηγή γνώσης στους μαθητές αφού τους ενθαρρύνει να μελετούν και να αναζητούν την πληροφορία   από πηγές πέραν των στενών ορίων των σχολικών εγχειριδίων.
Επειδή αυτές οι 757 σχολικές  βιβλιοθήκες, αποτελούν το λίκνο της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε καιρούς κρίσης η συστηματική χρήση τους, κυρίως από άτομα ηλικίας που διαπλάθουν χαρακτήρα, μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αναβάθμιση  των ποιοτικών χαρακτηριστικών μίας  κοινωνίας.
Επειδή το Υπουργείο πρόκειται άμεσα να νομοθετήσει υπέρ σημαντικών καινοτομιών ύστερα και από τα συμπεράσματα που απέρρευσαν από τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.
 
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός:

1) Στο νέο εκπαιδευτικό σύστημα που οραματίζεται και σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας ποια θέση σκοπεύει να δώσει στο θεσμό της σχολικής βιβλιοθήκης.

2) Τι προτίθεται να κάνει για την επαναλειτουργία των 757 βιβλιοθηκών;

3) Σχεδιάζει την ένταξη της επαναλειτουργία τους σε κάποιο νέο  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα- ΕΣΠΑ;

4) Με ποιο τρόπο σχεδιάζει το υπουργείο παιδείας να εντάξει τη χρήση των σύγχρονων βιβλιοθηκών στην εκπαιδευτική διαδικασία αφήνοντας πίσω τον παρωχημένο ρόλο της απλής δανειστικής βιβλιοθήκης;

5) Σκοπεύει σε πιλοτική έστω βάση, να προκηρύξει ανά νομό ορισμένες οργανικές θέσεις υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών που να έχουν αρχικά στην εποπτεία τους ίσως περισσότερες της μίας σχολικής βιβλιοθήκης, από όμορες και προσεγγίσιμες σχετικά μεταξύ τους σχολικές μονάδες (δύο ή μάξιμουμ τρεις τον αριθμό), δίνοντας έτσι  τη δυνατότητα λειτουργίας ορισμένων εξ αυτών αρχικά σε εβδομαδιαία βάση.

6) Σκοπεύει να αναζητήσει από τις πλεονάζουσες ειδικότητες εκπαιδευτικούς γι’ αυτό το σκοπό;

7) Δεδομένου του γεγονότος ότι ο ρόλος του βιβλιοθηκονόμου απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, υπάρχει πρόθεση από το Υπουργείο  να συνεργαστεί με τα τμήματα βιβλιοθηκονομίας των ΤΕΙ ή του Ιονίου Πανεπιστημίου ώστε  να αναλάβουν εκείνα την επιμόρφωση των ανωτέρω ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών με μικρό πιθανώς κόστος;

Στις 20 Ιουλίου 2016, στη γραπτή του απάντηση προς τους βουλευτές ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης έκανε γνωστά τα ακόλουθα:

«Σύμφωνα με το άρθρο 43 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167 τ. Α)  “Σε κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί «σχολική βιβλιοθήκη» για χρήση των μαθητών, του διδακτικού προσωπικού και των κατοίκων της έδρας και της περιοχής του σχολείου.” 
Οι σχολικές βιβλιοθήκες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής μονάδας και εξυπηρετούν τη σχολική κοινότητα σε πολλαπλό επίπεδο, είτε με την αρωγή στην πραγματοποίηση των ερευνητικών έργων, είτε με το να παρέχουν τις απαραίτητες γνώσεις σε κάθε γνωστικό πεδίο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. 
Σε όλη τη χώρα έχουν δημιουργηθεί 757 σχολικές βιβλιοθήκες σε ισάριθμες σχολικές μονάδες μέσω του Β’ και Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Στις 757 σχολικές βιβλιοθήκες Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. απασχολήθηκαν αφοσιωμένοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υλοποίησαν μεγάλο αριθμό σχολικών προγραμμάτων προς όφελος των μαθητών και των σχολικών μονάδων. 
Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. καταβάλλει κάθε προσπάθεια να συνεχιστεί, παρά τις γενικότερες οικονομικές δυσκολίες και τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό που οφείλονται στην οικονομική και κοινωνική κρίση, η όσο το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία των 757 Σχολικών Βιβλιοθηκών ΕΠΕΑΕΚ. 
Για το σκοπό αυτό, εξέδωσε την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ19/204787/Δ2/15-12-2015 (ΑΔΑ: 6Ω6Β4653ΠΣ-ΖΝ9) εγκύκλιο με θέμα «Λειτουργία των 757 Σχολικών Βιβλιοθηκών ΕΠΕΑΕΚ για το σχολικό έτος 2015-2016», στο οποίο προτείνει μέτρα για κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο αξιοποίηση των συγκεκριμένων βιβλιοθηκών.
Επιπρόσθετα , κατά τη διαδικασία του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία τονίστηκε επανειλημμένα ότι η σχολική βιβλιοθήκη αποτελεί σημαντικό κύτταρο της σχολικής ζωής, έναν χώρο συνάντησης και δημιουργικών δραστηριοτήτων με ευρύτερο μορφωτικό και πολιτιστικό ρόλο. 
Ταυτόχρονα, είναι φανερό από το ευρύτερο πλαίσιο της συζήτησης για τη μεταρρύθμιση της σχολικής εκπαίδευσης και την ενίσχυση του δημοκρατικού σχολείου ότι λειτουργία και η χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης συνδέεται στενά με τα νέα προγράμματα σπουδών και τις νέες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο το ΥΠ.Π.Ε.Θ. σκοπεύει να προχωρήσει (α) στην επικαιροποίηση των στοιχείων που αφορούν στην κατάσταση των υποδομών, τη δικτύωση και τον τρόπο λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών και (β) στην ενίσχυση των σχολικών βιβλιοθηκών και τον εμπλουτισμό τους με ψηφιακό υλικό που θα μπορεί να υποστηρίξει την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία. 
Ήδη πολλές σχολικές βιβλιοθήκες λειτουργούν ως «υβριδικές» (με έντυπο και ψηφιακό /ψηφιοποιημένο υλικό)».

Ενώ παράλληλα σε δηλώσεις του στα Μέσα Ενημέρωσης, ο πρώην Υπουργός Παιδείας, είχε εξαγγείλει το άνοιγμα των σχολικών βιβλιοθηκών οι οποίες είχαν κλείσει τα χρόνια της κρίσης και συγκεκριμένα είχε αναφέρει:
«Φέτος (δηλαδή, την σχολική περίοδο 2016-17) αρχίζουμε μεθοδικά να τις ανοίγουμε όχι σαν μια αποθήκη βιβλίων, όπου εργάζεται κάποιος για να συμπληρώσει το ωράριό του, αλλά σαν ένα θεσμό κεντρικό για το σχολείο, όπου ο μαθητής, με την καθοδήγηση του βιβλιοθηκονόμου και του δασκάλου που θα είναι επιμορφωμένος με τη λειτουργία των βιβλιοθηκών, θα μπορεί να ανοίγει τους ορίζοντές του…».

Τι έγινε στο διάστημα που μεσολάβησε;
Απολύτως Τίποτα!


Την καλλίτερη απάντηση έδωσαν στην τελευταία παράγραφο επιστολής-άρθρου τους, που έθεσαν υπ΄όψιν του πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη, οι υπεύθυνες* της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 1ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου Κρήτης φιλόλογοι  Βάλια Παπαδάκη & Αργυρώ Μανούσακα:
"…θα θέλαμε να επισημάνουμε πως κάθε υπεύθυνος πολίτης αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας, είναι διατεθειμένος να υποστεί προσωπικές θυσίες και δεν περιμένει οι κυβερνώντες να λύσουν ως διά μαγείας τα προβλήματα. Περιμένει όμως από αυτούς να αποφεύγουν τις άστοχες και ισοπεδωτικές δηλώσεις, να είναι ενημερωμένοι για τα ζητήματα που χειρίζονται και να επιδεικνύουν τη δέουσα σοβαρότητα και υπευθυνότητα".

Μήπως οι πολιτικοί ιθύνοντες σκέφτονται να τις πωλήσουν κι αυτές σε ιδιώτες ή δεν σκέφτονται απολύτως τίποτα και θα τις αφήσουν να «γεράσουν», υπολειτουργώντας (ή μη λειτουργώντας) μαζί με τον πληθυσμό;
Μια λύση θα ήταν οι σχολικές βιβλιοθήκες, για να επιτελέσουν τον σκοπό που δημιουργήθηκαν, να (ξανά)λειτουργήσουν από τους άνεργους πτυχιούχους βιβλιοθηκονόμους, οι οποίοι θα έκαναν ταυτόχρονα την πρακτική τους. 

Στο ερώτημα τώρα εάν χρειάζονται τελικά οι σχολικές βιβλιοθήκες ή μήπως είναι δαπανηρή πολυτέλεια σε μια χρεωκοπημένη χώρα, εσείς τι απαντάτε;


*[Το άρθρο βασίστηκε στο κείμενο των φιλολόγων Βάλια Παπαδάκη & Αργυρώ Μανούσακα]






Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017

Τοποθέτηση - απαντήσεις σε ερωτήματα - απόψεις - προτάσεις που τέθηκαν κατά τη διάρκεια της Ειδικής Δημόσιας Συνεδρίασης της 19ης Φεβρουαρίου 2017, της Αντιδημάρχου Πολιτισμού, Παιδείας και Νέας Γενιάς Ελένης Βασιλοπούλου

Αναδημοσιεύουμε από την ιστοσελίδα του Δήμου Βύρωνα την απάντηση της πρώην Αντιδημάρχου παιδείας κας Βασιλοπούλου σχετικά με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη που περιέχεται στον απολογισμό της δράσης της, κατά τη διάρκεια των 2,5 ετών θητείας της.
Εμείς να προσθέσουμε σε αυτήν, την Αναβίωση (για πρώτη φορά στο δήμο μας) του Εθίμου του Αι Γιάννη του Κλήδονα ή Λαμπαδάρη, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016.   


Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, 
Αξιότιμε Δήμαρχε και Αντιδήμαρχοι – Πρόεδρε του Δ.Σ., 
Αγαπητές συνδημότισσες και συνδημότες, 
Θα καταθέσω στη σημερινή Ειδική Συνεδρίαση μερικά χαρακτηριστικά στοιχεία της δράσης μας στον τομέα του Πολιτισμού και σε σχέση με την Παιδεία και τα Σχολεία μας και τη Νέα Γενιά. 

Όμως θα ήθελα πριν, να περιγράψω εν συντομία τους βασικούς μας στόχους και τα κρίσιμα θέματα που οφείλαμε αναλαμβάνοντας την διοίκηση του Δήμου να αντιμετωπίσουμε. 
Η οικονομική κατάσταση του Δήμου, του Νομικού Προσώπου του Πολιτισμού, οι υποδομές και σωρεία εκκρεμοτήτων με προμήθειες, χρέη κ.λπ. μας υποχρέωσαν στην αναστολή λειτουργίας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης ως χώρου που βρισκόταν σε νοικιασμένο χώρο στην οδό Καισαρείας και υπολειτουργούσε χωρίς ειδικευμένο προσωπικό, πλαίσιο και στόχους. 

Αυτή είναι η κακή είδηση η καλή είναι ότι η ομάδα φίλων που συστάθηκε πριν την επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου, ενεργοποίησε την πρώτη χρονιά μια μεγάλη ομάδα βιβλιόφιλων, καθηγητών, εκπαιδευτικών, πανεπιστημιακών, συγγραφέων κ.λπ. που συναντήθηκαν σε παρουσιάσεις βιβλίων, λέσχες ανάγνωσης και έβαλαν τα θεμέλια του 1ου διαγωνισμού λογοτεχνικής έκφρασης για εφήβους και νέους «στο βλέμμα του Byron». 

Μέσα στο 2016 διενεργήθηκε ο 2ος διαγωνισμός με θέμα το προσφυγικό και οργανώθηκε με μεράκι και αγάπη η πρώτη νεανική λογοτεχνική συντροφιά από τα παιδιά του 1ου διαγωνισμού με συντονίστρια τη Δήμητρα Νούση. Αυτό το Δ.Σ. μπορεί να παίρνει ομόφωνες αποφάσεις και μια απ’ αυτές είναι ότι αφορά τη δημοτική βιβλιοθήκη και τη δράση της μέχρι στιγμής!!! 
Αυτή τη στιγμή σε όλους τους δήμους της χώρας και στις δημοτικές βιβλιοθήκες βρίσκονται οι δύο εκδόσεις 2015 και 2016 και δεχόμαστε καθημερινά πολλά θετικά σχόλια για αυτή τη δράση και δίνουμε τα «φώτα» μας για να προχωρήσουν κι άλλοι δήμοι σε ανάλογες πρωτοβουλίες. 
Τα κέρδη μιας μόνο δράσης, πρωτότυπα από «τα κάτω» με έμπνευση και πάθος, με εθελοντική προσφορά, χωρίς προηγούμενο στην πόλη είναι τεράστια. 
Δώσαμε βήμα σε νέα παιδιά να εκφραστούν, προβάλαμε με ότι μέσα διαθέτουμε μια νέα γενιά που προβληματίζεται, δημιουργεί, ονειρεύεται, ανοίγουμε διαύλους επικοινωνίας τόσο μέσα στη χώρα μας όσο και έξω απ’ αυτή.

Ήδη προχωρά και μετά την παρουσία του α΄ γραμματέα της Ρωσικής Πρεσβείας, στην απονομή του Δεκέμβρη, ένα φιλόδοξο σχέδιο αδελφοποιήσεων και μορφωτικών – πολιτιστικών ανταλλαγών. 

Η έκθεση φωτογραφίας της Ντίνας Κουμπούλη που συνόδευσε την απονομή των παιδιών προσφύγων θα συνεχίσει το ταξίδι της στην πόλη μια και κάθε σχολείο θ’ αποκτήσει ένα έργο στο πλαίσιο του 32ου Παιδικού Φεστιβάλ που έχει θέμα «Προσφυγιά – ξενιτιά – μετανάστευση». 
Κάποιες φωτογραφίες βρίσκονται και την έκδοση του λογοτεχνικού διαγωνισμού. 
Σε σχέση με το βιβλίο να αναφέρω την πολύ ενδιαφέρουσα καθιέρωση των βιβλιοπαρουσιάσεων που δίνει την ευκαιρία για επαφή και συζήτηση με τους συγγραφείς και ειδικά τους δημότες μας όπως ο Γεράσιμος Έρτσος και η Ιωάννα Περατινού –Καλογιάννη, ο εισαγγελέας Πάρις Αδάμης, ο Δημήτρης Θεοφάνης , η Σοφία Θωμοπούλου, ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο Πάνος Τριγάζης, ηΣούλα Παπαϊώνννου, ο Απόστολος Κοκόλιας.

Χάρη στη συνεργασία μας με τον διακεκριμένο σκηνοθέτη Στέλιο Χαραλαμπόπουλο οργανώσαμε Κινηματογραφική Λέσχη με αφιέρωμα στον «Σκοτεινό Αιώνα» και τις δικτατορίες του στην Ελλάδα και την Ευρώπη. 
Ο θεσμός των προβολών παρά τις πολλές τεχνικές αδυναμίες έχει αγκαλιαστεί από τους κινηματογραφόφιλους, πολλές σημαντικές προσωπικότητες βρέθηκαν κοντά μας στις συζητήσεις όπως ο ποιητής Γιώργος Χρονάς, ο ποιητής Χρήστος Ρουμελιωτάκης, ο ψυχίατρος Δημήτρης Οικονομίδης, ο Χρήστος Μήτσης κριτικός, ο Αλέξανδρος Ίσαρης, ο Κώστας Τερζής, ο Ηλίας Νικολακόπουλος, ο συγγραφές Δημήτρης Παλαιογόπουλος. 
Θέλω και από εδώ να ευχαριστήσω τον Στέλιο Χαραλαμπόπουλο για την ανιδιοτελή προσφορά του στην πόλη μας. 
Να πούμε εδώ ότι οι κινηματογραφικές αναζητήσεις είχαν άλλο ένα σοβαρό κέρδος τη συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου με εκπαιδευτικές προβολές για τα σχολεία μας και με την πολύτιμη παρουσία των επιστημόνων.

Πραγματοποιήθηκε το Α΄ Φεστιβάλ στον Καρέα σε συνεργασία με τους δεκαέξι (16) φορείς, μια ιδιαίτερη γειτονιά, πολυπολιτισμική και δημιουργική. 
Η πολύ θετική εμπειρία της πρώτης διοργάνωσης με μεγάλο πλούτο δραστηριοτήτων μας οδηγεί στο Β’ Φεστιβάλ φέτος με θέμα το περιβάλλον και τον Υμηττό.

Η προσπάθεια για το άνοιγμα του Σταθοπούλειου είχε σαν αποτέλεσμα την οργάνωση δράσεων στο χώρο κυρίως για τους τοπικούς φορείς αλλά και στη διάρκεια του Παιδικού Φεστιβάλ με έκθεση των σχολείων, ενώ ήδη είναι σε εξέλιξη σειρά εικαστικών εκθέσεων με έναρξη της ατομικής έκθεσης της Φλώρας Διαμαντή.

Εδώ να πούμε ότι το άνοιγμα χώρων που παρέμειναν εγκαταλειμμένοι από την προηγούμενη διοίκηση έδωσε τη δυνατότητα όχι μόνο στο Δήμο αλλά και σε όλους τους φορείς της πόλης για σειρά εκδηλώσεων και το λέω αυτό ειδικά για τα «Άστρα».
Στον τομέα των καλλιτεχνικών εργαστηρίων, θεσμού πολύ αγαπημένου από μικρούς και μεγάλους δημότες και δημότισσες, να επισημάνουμε ότι η οκτάωρη απασχόληση των δασκάλων αποφέρει καρπούς τόσο στο συνολικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των πολιτιστικών προγραμμάτων αλλά και σε νέα τμήματα.
Δύο λοιπόν νέα τμήματα ενηλίκων, το ένα αποτελούμενο από εκπαιδευτικούς, ετοιμάζει την πρώτη του εμφάνιση. 
Θεωρώ πολύ σημαντική τη συνεργασία Δήμου και εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων ακριβώς γιατί σχετίζονται με τη νέα γενιά αλλά και με τους γονείς που βρίσκονται σε παραγωγική ηλικία. Έχουν ενδιαφέρον για το σχολείο, ενεργοποιούνται στους συλλόγους, ποικιλότροπα. Τα σχολεία είναι οι πλέον μαζικοί χώροι της πόλης. 

Η πόλη μας, ανήκει με πολλούς τρόπους σ’ όλο τον κόσμο. 
Πρώτη η Ντάνκαν με το σπίτι του χορού μοναδικό στην Ελλάδα κτίριο γι’ αυτό το σκοπό από το 1903. 
Το όνομα που δόθηκε στο συνοικισμό προς τιμή των 100 χρόνων από το θάνατο του Byron. 
Το «Φεστιβάλ στη Σκιά των Βράχων» όπου συρρέουν χιλιάδες θεατές κάθε χρόνο. 
Ο διαγωνισμός λογοτεχνικής έκφρασης για νέους, ένας θεσμός με υψηλούς στόχους.

Ας γίνουμε αντάξιοι των μεγάλων οραμάτων, ας παλέψουμε ενωμένοι και πάνω από τις όποιες πολιτικές αντιλήψεις μας για ευγενείς στόχους , πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά.

Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΞΑΝΑ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΒΥΡΩΝΑ




Πριν λίγο καιρό, συγκεκριμένα την 26η Ιανουαρίου 2017, αναρτήσαμε στο blog μια καταγγελία που αφορούσε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Βύρωνα, λόγω του ότι, στην ιστοσελίδα του δήμου εξακολουθούσε να εμφανίζεται ως χώρος στέγασης αυτής η οδός Καισαρείας (& Κυδωνιων) 122, έτσι, όποιος ενδιαφερόταν να την επισκεφτεί βρισκόταν προ εκπλήξεως, αφού η βιβλιοθήκη είχε κλείσει και είχε μεταφερθεί.


Παραθέτουμε ξανά την ανάρτηση:
"Το βιβλίο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στη διαδικασία της αγωγής, της εκπαίδευσης, της ανάπτυξης και της διάπλασης της προσωπικότητας των μαθητών" (Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ 28/6/2016).

Πριν από δύο (2) χρόνια η παρούσα Δημοτική Αρχή μιλούσε για Νέο ξεκίνημα για την Δημοτική Βιβλιοθήκη Βύρωνα, η οποία στεγαζόταν στην οδό Καισαρείας και Κυδωνιών 122, και διοργάνωνε εκδήλωση με θέμα «Συνάντηση των φίλων του Βιβλίου» το Σάββατο 29 Δεκεμβρίου του 2014.

Χθες μία μητέρα μαζί με το παιδί της επισκέφτηκε το χώρο που στεγαζόταν η Βιβλιοθήκη και διαπίστωσε ότι αυτή δεν υφίσταται πλέον.
Επικοινώνησε με τη γραμματεία του Δήμου και την ενημέρωσαν ότι εδώ και καιρό έχει μετακομίσει (αλήθεια που;), αλλά ακόμη δεν έχει συσταθεί …


Είναι απαραίτητο να ενημερώσουμε ότι, η Δημοτική βιβλιοθήκη έκλεισε γιατί το ποσό που όφειλε ο δήμος σε ενοίκια προς τον ιδιοκτήτη κ. Μ.  ξεπερνούσε τα 5.000 ευρώ, με αποτέλεσμα, να ζητηθεί από τον ιδιοκτήτη, να εγκαταλείψει ο δήμος τον χώρο στέγασης.

Σύμφωνα δε με τις δηλώσεις της πρώην Αντιδημάρχου Παιδείας κας Ε. Βασιλοπούλου και του Αντιδημάρχου της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Μ.  Καραγιάννη,  
η Δημοτική Βιβλιοθήκη θα στεγαστεί στον χώρο του Παλαιού Δημαρχείου, παραμένει όμως άγνωστο το πότε θα συσταθεί αυτή για να λειτουργήσει ξανά.



 

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

Η Ανοικτή Πρωτοβουλία Αγώνα Βύρωνα ζητά να συζητηθεί στο Δημ. Συμβούλιο το θέμα με τους πλειστηριασμούς κατοικιών

Η συλλογικότητα Ανοικτή Πρωτοβουλία Αγώνα Βύρωνα (ΑΠΑΒ) κατέθεσε το παρακάτω κείμενο, με την συλλογή δεκάδων υπογραφών, προκειμένου να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου βάσει των παραγράφων 6 & 7 του Άρθρου 5 του Κανονισμού Λειτουργίας  αυτού.

κ. Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,
κ. Δήμαρχε,

Τα τελευταία επτά χρόνια το δικαίωμα στην ιδιοκατοίκηση χτυπιέται από τα μνημόνια και τις νομοθετικές ρυθμίσεις των κυβερνήσεων. Σε μια περίοδο ανεργίας, δραστικής μείωσης μισθών και συντάξεων, απληρωσιάς και αύξησης του κόστους διαβίωσης, έρχεται να προστεθεί στην πολλαπλή φορολόγηση της κατοικίας και η συνεχιζόμενη επιβάρυνση με ΕΝΦΙΑ και είναι φυσικό παρεπόμενο η αδυναμία πληρωμής των δόσεων τραπεζικών δανείων και των χαρατσιών της εφορίας από την πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών.


Δραματική γίνεται η κατάσταση για όσους είχαν πάρει δάνεια με υποθήκη τα σπίτια τους. Κατασχέσεις χρημάτων -ακινήτων και πλειστηριασμοί σπιτιών από τράπεζες, εφορία, δήμους, ασφαλιστικά ταμεία, οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και προετοιμάζονται ακόμα περισσότεροι και πιο εντατικά την επόμενη περίοδο που τα funds θα αγοράσουν δάνεια μαζί με τις υποθήκες τους. Η προστασία για την πρώτη κατοικία αφορά μόνο όσους είχαν τις προϋποθέσεις αλλά και τα χρήματα να προσφύγουν στα δικαστήρια και μόνο για τους πλειστηριασμούς από τράπεζες.

Μέσα από το πλήγμα στην ιδιοκατοίκηση για χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά που  επιβάλλουν η Ε.Ε., το ΔΝΤ, η ΕΚΤ και οι δανειστικοί μηχανισμοί τους με τις κατασχέσεις κατοικιών πλήττεται γενικά το δικαίωμα στη στέγαση για όλους τους ανθρώπους που θα χάσουν το σπίτι τους, αφού δεν θα έχουν να πληρώσουν ούτε ενοίκιο. Οι κυβερνήσεις πρώην και νυν φέρουν ευθύνη για την προώθηση και υλοποίηση αυτής της πολιτικής. 
Το μέλλον μας, δεν μπορεί να είναι η φτώχεια του λαού, οι εξώσεις και η αύξηση του αριθμού των αστέγων.


Ζητάμε από το Δημοτικό Συμβούλιο και τη Δημοτική Αρχή του Βύρωνα να πάρουν θέση και να αποφασίσουν συνολικά και κατά αίτημα ότι
  • Κανένα σπίτι των λαϊκών νοικοκυριών του Βύρωνα δεν θα περάσει στα χέρια τραπεζίτη, κράτους, κορακιού, fund. 
  • Θα αποτρέψουν πλειστηριασμούς και εξώσεις για τα σπίτια των κατοίκων του Βύρωνα, παίρνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα για την παρεμπόδισή τους. 
  • Θα σταθούν δίπλα στα κινήματα και στους κατοίκους για να μη χάσει κανένας το σπίτι του και να μην υπάρξουν μέτρα βίας και καταστολής. 
  • Θα συμβάλλουν με τις κοινωνικές υπηρεσίες  των δήμων για την υπεράσπιση των πληττόμενων κατοίκων. 
  • Θα απαιτήσουν να απαγορευτεί νομοθετικά η κατάσχεση και ο πλειστηριασμός κατοικίας των λαϊκών νοικοκυριών. 
  • Θα σταματήσει η πολλαπλή εξοντωτική  φορολόγηση της κατοικίας. 
  • Θα διαγραφούν τα χρέη των λαϊκών νοικοκυριών. 
  • Δεσμεύονται ότι δεν θα προχωρήσουν σε  καμιά κατάσχεση για χρέη προς το δήμο των λαϊκών νοικοκυριών. 
 Ανοικτή Πρωτοβουλία Αγώνα Βύρωνα, 
ενάντια στα χαράτσια και τους πλειστηριασμούς.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2017