Σχόλια και ερωτήματα σχετικά με το ενημερωτικό σημείωμα, της 5ης Οκτωβρίου 2020, των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου.
Κυρίες Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, συμπολίτες,
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 5ης Οκτωβρίου 2020, που διεξήχθη με τηλεδιάσκεψη, η Δημοτική Αρχή και ο Πρόεδρος του Δ.Σ., φρόντισαν ώστε, εμείς οι πολίτες, που φέραμε ένα συγκεκριμένο θέμα για συζήτηση, να μην έχουμε ούτε λόγο, να μην έχουμε ούτε «φωνή», αγνοώντας τον Κανονισμό καθώς και το σχετικό έγγραφο Εξουσιοδότησης που είχαμε συντάξει για την εκπροσώπησή μας από όλες τις Δημοτικές Παρατάξεις του λεγόμενου προοδευτικού χώρου της αντιπολίτευσης.
Επειδή την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020 παραλάβαμε (και για νομική χρήση) το αντίγραφο των Πρακτικών της «ερήμην υποτιθέμενης συζήτησης» του θέματος «Αίτημα για συζήτηση στο Δ.Σ. των φθορών στις ασφαλτοστρώσεις – μπετοστρώσεις και χορήγηση στοιχείων» (Αρ. Πρωτ.: 12452/07-07-2020) απαντάμε σήμερα, έστω και μετά από 40 μέρες, σαν να ήμασταν παρόντες σε εκείνη τη συνεδρίαση, μόνον σε ότι αφορά το Ενημερωτικό Σημείωμα των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, γιατί πιστεύουμε ότι τα θέματα στο Δημοτικό Συμβούλιο έρχονται για συζήτηση και για ανταλλαγή απόψεων με σκοπό την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πόλη μας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν προσφέρεται ούτε για προσχεδιασμένα μονόπρακτα ψυχοδράματα συκοφάντησης με ανυπόστατες κατηγορίες, που ως κύριο σκοπό έχουν τον αποπροσανατολισμό, ούτε και για αστόχαστα "αστοχήματα".
Στο τέλος του κειμένου παραθέτουμε από το Youtube το 30λεπτο απόσπασμα της «υποτιθέμενης συζήτησης», αλλά και την απάντηση/αντίκρουση που δώσαμε στους επικοινωνιακούς χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής.
1. ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:
“Η τοπική φθορά στο μπετοστρωμένο οδόστρωμα της οδού ΧΑΡΙΔΗΜΟΥ και της οδού Π. ΤΣΑΛΔΑΡΗ καθώς και σε δυο-τρεις άλλες περιπτώσεις (συνολικού εμβαδού λίγων τετραγωνικών μέτρων) αποτελούν τοπικές αστοχίες, που οφείλονται σε διάφορες κατά περίπτωση αιτίες (προβλήματα υπόβασης, χρήσης μετά την διάστρωση κλπ) και αντιμετωπίζονται από τον εργολάβο εάν είναι στο χρόνο συντήρησης και σε κάθε άλλη περίπτωση από το συνεργείο του Δήμου”.
Αναφορικά με τις φθορές των συγκεκριμένων οδοστρωμάτων, ΑΠΑΝΤΑΜΕ:
Φέραμε το θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο όχι για να παρακολουθήσουμε μιαν όπερα μπούφα, αλλά για να λάβουμε από την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου απαντήσεις με σαφήνεια και όχι γενικότητες του τύπου «τοπικές αστοχίες»…
-Η οδός Χαριδήμου, η οποία μπετοστρώθηκε τον Ιούλιο του 2019, παρουσιάζει φθορές ΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΙΜΕΣ σε όλο το μήκος και πλάτος της. Με απλά λόγια, η μπετόστρωση είναι «για τα μπάζα»! Τι σκοπεύει να κάνει γι’ αυτό η Δημοτική Αρχή; Τι σκοπεύει όμως να πράξει και η αντιπολίτευση του Δήμου; Γιατί δεν παίρνει θέση;
-Η Τεχνική Υπηρεσία, γιατί στο ενημερωτικό της σημείωμα δεν φρόντισε να απαντήσει, συν τοις άλλοις, στο εάν οι φθορές της, μπετοστρωμένης για ερπυστριοφόρα οχήματα, οδού Π. Τσαλδάρη, -που παρεμπιπτόντως δεν είναι μόνο λίγων τετραγωνικών μέτρων, αλλά δυστυχώς διατρέχουν σχεδόν όλο το μήκος της, από Δικαιάρχου έως Εμπεδοκλέους- αντιμετωπίζονται από το συνεργείο του Δήμου ή τον εργολάβο, δηλαδή, εάν η αντιμετώπισή της είναι μέσα στον χρόνο συντήρησης; Δεν το γνώριζε; Ή μήπως για ευνόητους λόγους δεν την συνέφερε να απαντήσει;
-Ποιες κατά την Υπηρεσία του Δήμου είναι οι άλλες δυο-τρεις -πέντε, δέκα, δεκαπέντε, λέμε εμείς- περιπτώσεις; Γιατί δεν προσδιόρισε σε ποιους δρόμους της πόλης μας τις εντόπισε; Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 5ης Οκτωβρίου 2020 ο Αντιδήμαρχος Τ.Υ. δήλωσε ότι την επομένη –ναι, την επομένη της συνεδρίασης, δηλαδή, τρεις (3) μήνες μετά τη υποβολή του αιτήματος των πολιτών- θα έβγαινε κλιμάκιο για να διενεργήσει αυτοψία στους δρόμους. Τι απέγινε; Θα μάθουμε;
Υπενθυμίζουμε ότι το αίτημα των συλλογικοτήτων «Ενάργεια» & «Βύρωνας και τριγύρω» περιλάμβανε και τα εξής:
β) Να μας χορηγηθούν οι συμβάσεις των μπετοστρώσεων καθώς και τα Πρωτόκολλα Οριστικής παραλαβής των παραπάνω έργων.
γ) Να δημιουργηθεί μια διαπαραταξιακή Επιτροπή, με τη συμμετοχή και των Μηχανικών της συλλογικότητας «Ενάργεια» και της κίνησης πολιτών «Βύρωνας και τριγύρω», που θα καταγράψει όλα τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στα έργα οδοποιίας που έχουν μέχρι σήμερα εκτελεστεί (ασφαλτοστρώσεις-μπετοστρώσεις 2017-2018) ή εκτελούνται αυτή τη στιγμή (2019-2020) και η οποία θα ελέγξει τα προαναφερθέντα στοιχεία του β) αιτήματος.
-Γιατί η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου επαναλαμβάνει συνέχεια ως δικαιολογία των φθορών το ίδιο και το ίδιο επιχείρημα; «Χρήση μετά την διάστρωση»! Το έχει εξαντλήσει με τις ασφαλτοστρώσεις-πλακοστρώσεις του 2010-2011.
Εάν, τότε, πραγματικά συνέβη αυτό, η Τ.Υ. θα έπρεπε να είχε λάβει τα μέτρα της ώστε να διασφαλίσει την αρτιότητα των ασφαλτοστρώσεων-μπετοστρώσεων της διοίκησης Άκη Κατωπόδη. Ο επιβλέπων μηχανικός της φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την εκ του αποτελέσματος της αβλεψίας του διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Φωτογραφικό υλικό για τις προαναφερόμενες περιπτώσεις μπορείτε να δείτε στο άρθρο της Τετάρτης 20 Μαΐου 2020 με τίτλο: «Ο Δήμαρχος που νόμιζε ότι έχτιζε Παρθενώνες» https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/05/blog-post_72.html
2. ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:
“Η οδός Φιλοκτήτου είχε ενταχθεί στο τελευταίο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων. Τα κριτήρια που εντάχθηκαν οι οδοί στο πρόγραμμα έγινε με κριτήρια τεχνικά, κυκλοφοριακά, χρονικό διάστημα από προηγούμενη ασφαλτόστρωση και όχι μόνο με οπτικά κριτήρια”.
Αναφορικά με την ασφαλτόστρωση της οδού Φιλοκτήτου, ΑΠΑΝΤΑΜΕ:
Το ερώτημα τέθηκε επειδή η συγκεκριμένη οδός, μήκους περίπου εκατό μέτρων, και με μικρή κυκλοφορία οχημάτων, εντάσσεται σε κάθε πρόγραμμα ασφαλτόστρωσης του Δήμου Βύρωνα. Απόδειξη για αυτό υπάρχει στην με Αρ. Πρωτ.: 16182/10-06-2010 Αίτηση η οποία ανέφερε: «… η οδός ΦΙΛΟΚΤΗΤΟΥ, ασφαλτοστρώθηκε τουλάχιστον δυο (2) φορές την τελευταία πενταετία» (δείτε παρακάτω στην παραπομπή*).
Η οδός Φιλοκτήτου ασφαλτοστρώθηκε ξανά, προς τα τέλη Ιουνίου 2020, την ίδια εβδομάδα με την οδό Β. Ηπείρου, δίχως το οδόστρωμά της ή το υπόστρωμα αυτής να παρουσιάζει την παραμικρή φθορά όπως της προαναφερόμενης οδού, αν και το τελικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο από πλευράς ποιότητας ασφαλτόστρωσης, και ενώ, εκατοντάδες δρόμοι της πόλης μας, με σημαντικές φθορές στο οδόστρωμά τους, δεν έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα ασφαλτόστρωσης ούτε μια φορά την τελευταία εικοσαετία!
*Παραπομπή: Στο σημείο αυτό αξίζει να μεταφερθείτε στο προ 10ετίας παρελθόν και να διαβάσετε το άρθρο μας: «Κάτοικοι, απαιτώντας ΤΟ ΙΣΟΝ και ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΝ, ζητούν την ασφαλτόστρωση του δρόμου τους» https://vironasipolimas.blogspot.com/2010/10/blog-post.html
Δείτε επίσης φωτογραφικό υλικό από το φρεζάρισμα της οδού Φιλοκτήτου, 29 Ιουνίου 2020.
3. ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:
“Γενικά οι φθορές και οι «τρύπες» που εμφανίστηκαν συνήθως οφείλονται σε προβλήματα της υπόβασης (κενά που έχουν δημιουργηθεί από διαρροές νερού κλπ) τα οποία επιδεινώνονται και “φαίνονται” μετά από τις εργασίες ασφαλτόστρωσης.
Η αντιμετώπισή τους γίνεται από το συνεργείο του Δήμου με τα τεχνικά μέσα που διαθέτει, εάν όπως προαναφέρθηκε δεν είναι εντός χρόνου συντήρησης του έργου”.
Αναφορικά με τις «τρύπες» που εμφανίζονται στους δρόμους της πόλης μας, ΑΠΑΝΤΑΜΕ:
Η απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας στο ερώτημά μας περί του τρόπου αντιμετώπισής των φυσικά και δεν είναι αυτή που πρέπει ή αυτή που θα έπρεπε να ακουστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης.
Με πολύ απλά λόγια, για να μας κατανοούν και οι αναγνώστες, σε κάθε τέτοια περίπτωση πρέπει να γίνει διάνοιξη της τρύπας, εύρεση του προβλήματος, πλήρωσή της με αδρανή υλικά, σε όλο το βάθος και πλάτος αυτής, και αργότερα να γίνει νέα τοπική ασφαλτόστρωση.
Η αντιμετώπιση που γίνεται από τα συνεργεία του Δήμου, μόνο με επιτόπια ρίψη αδρανών υλικών και με πίσσα, έχει ως αποτέλεσμα την μετά από λίγο διάστημα εμφάνιση κρατήρων στους δρόμους. Το φαινόμενο σωβεί. Η Τεχνική Υπηρεσία απλώς μπαλώνει, δεν λύνει το πρόβλημα!
Δείτε για παράδειγμα τις χαρακτηριστικές φωτογραφίες με τους "κρατήρες" από τις οδούς Ευαγγελικής Σχολής και Κύπρου