Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

Κίνδυνος πάνω από την Εστία του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, στην οδό Ερυθραίας

Το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού Τ.Τ. Βύρωνα στόλισε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο του και προγραμμάτισε εκδήλωση στην εστία του, στην οδό Ερυθραίας αρ. 26, και προσκαλεί τον κόσμο την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου και ώρες 11 π.μ. έως 6 μ.μ. να παρευρεθεί.

Δυστυχώς όμως υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα:

Πάνω από την είσοδο του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, στην οδό Ερυθραίας, η μαρκίζα και ολόκληρη η οπίσθια επιφάνεια του σχολικού συγκροτήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου παρουσιάζουν ρηγματώσεις, διαβρώσεις και σοβαρές αποσαρθρώσεις, η δε αποκόλληση δομικών στοιχείων  (= σοβάδων) μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή, με κίνδυνο να χτυπηθεί κάποιος/α. Δείτε το ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό.

Η Δημοτική Αρχή του κ. Αλέξιου Σωτηρόπουλου, για την κατάσταση και την επικινδυνότητα της μαρκίζας του σχολικού κτηρίου, έχει ενημερωθεί από την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 και ώρα: 1.19 μ.μ., μέσω μηνύματος του ηλ. ταχυδρομείου, με θέμα: "ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ: ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΜΑΡΚΙΖΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ",το οποίο κατέληγε ως εξής: «Του προβλήματος πρέπει να επιληφθείτε, χθες!»

Κι όμως, μέχρι στιγμής από τους αρμόδιους του δήμου δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο προφύλαξης της σωματικής ακεραιότητας  των διερχομένων από το συγκεκριμένο πεζοδρόμιο της οδού Ερυθραίας.

Και όπως έγραψε η «Ρωγμή στην ενημέρωση» μπορεί  διαρκώς οι (εκάστοτε) διοικούντες τον Δήμο να καθησυχάζουν γονείς, εκπαιδευτικούς ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες συντηρήσεις των σχολικών συγκροτημάτων και είναι όλα έτοιμα, ελεγμένα, αλλά όλως παραδόξως όλο και κάτι συμβαίνει και συχνά πυκνά πέφτουν σοβάδες σε σχολεία.

Διαβάστε επίσης το άρθρο της Δευτέρας 18 Νοεμβρίου 2024 με τίτλο: 

ΣΚΑΝΔΑΛΟ με τους Πρωτοβάθμιους Προσεισμικούς Ελέγχους και τις ψευτοεπισκευές στις δομές του Δήμου.

Βύρωνας, η πόλη μας

29 Νοεμβρίου 2024

Κινηματογραφικές Βραδιές Βύρωνα: «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 μέρες», του Κριστιάν Μουντζίου. Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

Οι Κινηματογραφικές Βραδιές του Δήμου Βύρωνα 2024-2025, με το νέο κύκλο προβολών, με τίτλο: «Σκιές και ψίθυροι» - “Κινηματογραφικές ρωγμές στον καθρέφτη της ευτυχίας”, συνεχίζονται με την προβολή της εξαίρετης ταινίας «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 μέρες», του Ρουμάνου σκηνοθέτη Κριστιάν Μουντζίου, που προβάλλεται την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 8 μ.μ., στον  Δημοτικό κινηματογράφο «Νέα Ελβετία», Νέας Ελβετίας 34 & Σεβαστείας, με  Είσοδο Ελεύθερη.

Η ταινία «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 μέρες» του Κριστιάν Μουντζίου έχει βραβευθεί το 2007 στο Φεστιβάλ των Καννών με τον Χρυσό Φοίνικα. 

Σκηνοθεσία - Σενάριο: Κριστιάν Μουντζίου (ενδεικτική φιλμογραφία: «Πίσω από τους λόφους» (2012), «Η αποφοίτηση» για την οποία το 2016 έλαβε το βραβείο του καλύτερου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ των Καννών).
Φωτογραφία: Όλεγκ Μούτου.
Παίζουν: Ανα-Μαρία Μαρίνκα, Λόρα Βασιλίου, Βλαντ Ιβάνοφ, Λουντμίλα Γκεοργκίου, Αλεξάνδρου Ποτεσιάν κ.ά.
Διάρκεια: 113΄ λεπτά.

Μετά την προβολή ακολουθεί συζήτηση με τον κριτικό κινηματογράφου Χρήστο Μήτση.

ΥΠΟΘΕΣΗ - ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ: 

Ας μιλήσουμε πρώτα για την κατασκευή, για τη φόρμα! Έχει δική της, καθαρά δική της γραφή. Και με αυτή την έννοια είναι ένα πρωτογενές καλλιτεχνικό έργο. Ένα έργο που δε μιμείται, που δε «μοιάζει» με κάτι άλλο. Αρχίζει πολύ αργά και σιγά σιγά αναπτύσσει ταχύτητες. Όμως, όχι στην εναλλαγή των πλάνων (γρήγορο μοντάζ), όπως γίνεται στις ταινίες περιπέτειας. Όχι! Οι ταχύτητες εδώ είναι στους εσωτερικούς ρυθμούς. Στην εσωτερικότητα των πλάνων, τα οποία, χωρίς να προστίθενται νέα πρόσωπα ή νέες καταστάσεις σε αυτά, σιγά σιγά γεμίζουν από εσωτερικές εντάσεις και συναισθήματα και μοιάζουν, εκεί προς το τέλος, ότι θα εκραγούν. Η ταινία σε μαγκώνει από το σβέρκο και σε τρέχει!

Βρισκόμαστε στα τελευταία χρόνια της περιόδου του Τσαουσέσκου. Οι εκτρώσεις είναι απαγορευμένες στη Ρουμανία (όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης). Μια νεαρή φοιτήτρια (Οτίλια) βοηθάει τη φίλη της και συμφοιτήτριά της Γκαμπίτσα να κάνει παράνομη έκτρωση. Οι δυο κοπέλες έρχονται σε επαφή με έναν σκοτεινό «γιατρό».

Η ταινία με εξαιρετικό κινηματογραφικά τρόπο παρακολουθεί όλες τις μικρές «λεπτομέρειες» της «επιχείρησης». Παρακολουθεί τα δυο κορίτσια και τους φόβους τους. Φόβους να μη συλληφθούν, αλλά και φόβους να πάει καλά η ίδια η έκτρωση, αφού υπάρχει κίνδυνος αιμορραγίας, μόλυνσης κλπ. Και μόνον αυτή η αγωνία είναι αρκετή για να γυριστεί μια ταινία!

Ο Κριστιάν Μουνγκίου δεν περιορίζεται στα δυο κορίτσια και στην αγωνία τους. Περιγράφει άριστα και το περιβάλλον. Τα άλλα πρόσωπα που συνδέονται, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, με τα κορίτσια και την έκτρωση. Το φίλο της κοπέλας που βοηθάει τη φίλη της, τους γονείς του φίλου της και τους φίλους των γονέων του. Βλέπουμε ακόμα διάφορους υπαλλήλους ξενοδοχείων, «τυπικούς» αστυνομικούς και βέβαια το «γιατρό». Όμως, πέρα από τα πρόσωπα και πάνω από τα πρόσωπα νιώθουμε (χωρίς να βλέπουμε) να αιωρείται το «ευρύτερο» περιβάλλον. Ένα αόρατο απειλητικό (χωρίς να φαίνεται) περιβάλλον.

Παρακολουθώντας την ταινία, θέλεις δε θέλεις νιώθεις να βρίσκεσαι χωμένος μέχρι το λαιμό στον κόσμο του Κάφκα. Σε πιάνει και σένα άγχος! Οι χώροι, τα έπιπλα, οι σκιές και τα «άχρωμα» χρώματα, οι διάλογοι, η χαμηλή εκφορά του λόγου, τα πρόσωπα των ηθοποιών, οι κινήσεις τους, η πολύ λυτή ερμηνεία τους, όλα αυτά συντείνουν στο να μεταφερθείς σε έναν «άλλο» κόσμο. Νιώθεις να απειλείσαι από παντού. Πηγή: https://www.rizospastis.gr/story.do?id=4266005

Φωτογραφίες από εδώ: https://www.dvd-trailers.gr/tainia/4_mines_3_ebdomades_kai_2_meres_2007/#gallery-27

Βύρωνας, η πόλη μας
29 Νοεμβρίου 2024


Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Η διακεκριμένη Ακαδημαϊκός Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ "Βυρωνιώτισσα του Αιώνα"

Ο Δήμος Βύρωνα με ιδιαίτερη συγκίνηση και υπερηφάνεια ανακοίνωσε ότι, μετά από την ψηφοφορία των πολιτών του, που έλαβε χώρα από τις 27 Σεπτεμβρίου έως 30 Οκτωβρίου, ανακηρύσσει τη διακεκριμένη βυζαντινολόγο ιστορικό και ακαδημαϊκό Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ ως τη «Βυρωνιώτισσα του Αιώνα».

Η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ αποτελεί μια εμβληματική προσωπικότητα διεθνούς κύρους, που έχει τιμήσει την πόλη μας με την πλούσια και πολύπλευρη προσφορά της και αποτελεί μία από τις κορυφαίες πνευματικές προσωπικότητες που ανέδειξε ο Ελληνισμός και ιδιαίτερα ο Μικρασιατικός, τον 20ο αιώνα. Γεννήθηκε στον Βύρωνα στις 29 Αυγούστου του 1926 σ’ ένα προσφυγικό σπιτάκι στην οδό Κοινωνίας των Εθνών 21 (σημερινή Κολοκοτρώνη) από πολυμελή προσφυγική οικογένεια, από τα Μουδανιά της Μ. Ασίας.

Φοίτησε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο («Χαραλαμπόπουλου», δείτε άνω φωτογραφία, στην 4η σειρά από κάτω, 8η από τα αριστερά) και στην συνέχεια στο Δ’ Γυμνάσιο Θηλέων στο Παγκράτι. Στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής, ούσα μαθήτρια, ανέπτυξε σημαντική δράση στην Εθνική Αντίσταση, στην αρχή ως μέλος της ανεξάρτητης οργάνωσης «Σπίθα» και στη συνέχεια μέσα από τις γραμμές της ΕΠΟΝ. Μετά από την απελευθέρωση φοίτησε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας και, αφού αποφοίτησε, εργάσθηκε ως ερευνήτρια το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών.

Το 1953 συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, το 1955 διορίσθηκε στο Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών της  Γαλλίας, το 1964 έγινε διευθύντρια του Κέντρου και το 1967 έγινε καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Σορβόννης. Ως η πρώτη γυναίκα πρύτανης του Πανεπιστημίου της Σορβόννης και κορυφαία βυζαντινολόγος, έχει αναδείξει την Ελληνική ιστορία και πολιτισμό σε όλο τον κόσμο, αποτελώντας πρότυπο γνώσης, δύναμης και ακεραιότητας. Στον ευρύτερο χώρο της ιστορίας και του πολιτισμού διεθνώς η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ θα μείνει ως η πρωτοπόρος ερευνήτρια που ανέδειξε την πεμπτουσία του Βυζαντινού πολιτισμού. Είναι επίσης η πρώτη γυναίκα στην ιστορία της Ευρώπης, που αναδείχθηκε πρύτανης της Ακαδημίας του Παρισιού. Στη συνέχεια οι πανευρωπαϊκοί πανεπιστημιακοί τίτλοι διαδέχονται ο ένας τον άλλον.

Ωστόσο, δεν ξεχνά ποτέ την πατρίδα της την Ελλάδα. Αποτελεί άλλωστε αναπόσπαστο μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Πλήθος οι διαλέξεις και οι συνεντεύξεις της στην Αθήνα. Άλλωστε στην διάρκεια της παρουσίας της στην Γαλλική Πανεπιστημιακή σκηνή λειτουργούν στο Παρίσι 40 έδρες που αφορούν την Ελληνική ιστορία και τον Ελληνικό πολιτισμό.

Δεν ξεχνάει όμως και τον Βύρωνα, το μικρό προσφυγικό συνοικισμό όπου γεννήθηκε και έζησε ιδίως τα πρώτα 24 δημιουργικά χρόνια της ζωής της σ’ ένα μικρό διαμέρισμα, στην οδό Ουσακίου 8. Όπως έχει αναφέρει η ίδια, η ταυτότητα της ως Βυρωνιώτισσα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ευαισθησίας της απέναντι στην ιστορία, τον άνθρωπο και τον πολιτισμό.

Η αναγνώριση αυτή, ως «Βυρωνιώτισσα του αιώνα» αποτελεί ελάχιστο φόρο τιμής προς μια γυναίκα που έχει εμπνεύσει γενιές, προάγοντας την επιστήμη, την παιδεία και την ανθρωπιστική σκέψη. Ο Βύρωνας με την ψήφο των πολιτών του αντλεί έμπνευση από το παράδειγμα της και τιμά την ιστορία και την προσφορά της, κρατώντας ζωντανό το πνεύμα της και θέλοντας να διδάξει στους νέους τις αξίες της ιστορικής γνώσης, της ισότητας και της αριστείας. 

Η ημερομηνία και ο τρόπος απόδοσης τιμής από τον Δήμο στην μεγάλη αυτή Βυρωνιώτισσα, φωτεινό παράδειγμα για το πως μία γυναίκα από μία μικρή προσφυγική κοινωνία μπορεί να φτάσει στην κορυφή της παγκόσμιας ακαδημαϊκής κοινότητας, παραμένοντας άρρηκτα συνδεδεμένη με τις ρίζες της, θα ανακοινωθεί προσεχώς σε συνεννόηση μαζί της, σύμφωνα με το Γραφείο Επικοινωνίας, Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων.

Βύρωνας, η πόλη μας

22 Νοεμβρίου 2024

Πηγή: Δήμος Βύρωνα

Σχόλιο: Συμφωνούμε με την τελική "απόφαση" των πολιτών αλλά η Δημοτική Αρχή θα έπρεπε να δώσει "περισσότερες" εξηγήσεις για την διαδικασία της επιλογής και της ψηφοφορίας...

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

ΣΚΑΝΔΑΛΟ με τους Πρωτοβάθμιους Προσεισμικούς Ελέγχους και τις ψευτοεπισκευές στις δομές του Δήμου.

Η από 29 Αυγούστου 2024 απάντηση του Δημάρχου Βύρωνα, κ. Αλέξιου Σωτηρόπουλου, σε ερώτηση σχετικά με τους Πρωτοβάθμιους Προσεισμικούς Ελέγχους, που πραγματοποιήθηκαν το 2021 - 2022 σε δυο δομές της πόλης μας, έφερε στην επιφάνεια ένα ΣΚΑΝΔΑΛΟ που θα πρέπει άμεσα να απασχολήσει τις δημοτικές παρατάξεις, που δεν έχουν διοικήσει τον Δήμο την τελευταία 14ετία (Λαϊκή Συσπείρωση, Έξυπνος Βύρωνας, ΑΡ.ΠΑ-ΡΕΚ),  και επειγόντως να διερευνηθεί!

Συγκεκριμένα, στην, από 29 Φεβρουαρίου 2024 και με Αρ. Πρωτ.: 4815, Ερώτηση της συλλογικότητας «Ενάργεια» για το πότε πραγματοποιήθηκαν οι Πρωτοβάθμιοι Προσεισμικοί Έλεγχοι στον 8ο Παιδικό Σταθμό και το 13ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα, η Δημοτική Αρχή απάντησε δηλώνοντας ότι: «για τον 8ο Παιδικό Σταθμό πραγματοποιήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2021 ενώ για το 13ο Νηπιαγωγείο στις 14 Ιανουαρίου 2022».

Και εδώ τίθεται το ερώτημα για την αξιοπιστία του Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου (Ταχύς Οπτικός - Μακροσκοπικός έλεγχος) γιατί πως είναι δυνατόν αυτοί που διενήργησαν τους ελέγχους, στα προαναφερόμενα ακίνητα των δυο δομών, να μην παρατήρησαν τα σοβαρά δομικά προβλήματα που εμφανίζονταν στις εξωτερικές επιφάνειες των κτηρίων  που τα καθιστούσαν επικίνδυνα για την ασφάλεια των πολιτών και των παιδιών; Για παράδειγμα, στον 8ο Παιδικό Σταθμό υπήρχαν και φαινόντουσαν, κυρίως, στην οδό Κορδελίου! Βλέπε ενδεικτική φώτο, Απρίλιος 2023. Οι ρωγμές δεν έγιναν έτσι ξαφνικά.

 
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ:

Στις 27 Μαΐου 2023, σε μακροσκοπική αυτοψία που κάναμε στο ακίνητο που στεγάζει τον 8ο Παιδικό Σταθμό Βύρωνα, ο οποίος βρίσκεται στην οδό Αναλήψεως αρ. 46, διαπιστώσαμε ότι αυτό παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα, από δομική άποψη, και γι’ αυτό γράψαμε το ακόλουθο άρθρο: Επικίνδυνος ο 8ος Παιδικός Σταθμός Βύρωνα. Όσοι/ες δεν γνωρίζετε την υπόθεση, ανοίξτε τον παραπάνω σύνδεσμο για να δείτε το ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό.

Τα προβλήματα αυτά δεν δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο από την ημέρα που πραγματοποιήθηκε ο Πρωτοβάθμιος Προσεισμικός Έλεγχος!

Η Δημοτική Αρχή των Άκη Κατωπόδη (Δημάρχου Βύρωνα)  και Μιχάλη Καραγιάννη (Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών), παρότι ενημερώθηκε για το άρθρο, δεν έπραξε απολύτως τίποτα για να επισκευαστεί άμεσα ο 8ος Παιδικός Σταθμός.

Στις 20 Ιουνίου 2023, ο εκπρόσωπος της "Ενάργειας" μαζί με την Προϊσταμένη του Παιδικού Σταθμού συνάντησαν τον Δήμαρχο, ο οποίος δήλωσε ότι υπεύθυνος για τις επισκευές ήταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου.

Στις 14 Αυγούστου 2023 επειδή σε λίγες μέρες θα λειτουργούσαν ξανά οι Παιδικοί Σταθμοί και ο συγκεκριμένος, όπως και το 13 Νηπιαγωγείο, δεν είχαν επισκευαστεί, καταγγείλαμε την επικινδυνότητά τους  στο Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών (Τ.Ε.Κ.) του Δήμου Αθηναίων.

Η Δημοτική Αρχή που ενημερώθηκε ότι την Τρίτη 29 Αυγούστου 2023 θα διενεργείτο αυτοψία Πολιτικού Μηχανικού του Τ.Ε.Κ., έτρεξε και ψευτοέβαψε λίγες επιφάνειες των ακινήτων (πασαλείμματα συγκάλυψης των σαθρών επιφανειών έκανε), αλλά η επιμονή μας τους «ξεγύμνωσε»! Διαβάστε το άρθρο της Τετάρτης 30 Αυγούστου 2023 εδώ: Ας κάνουμε ένα βαψιματάκι στον 8ο Παιδικό Σταθμό, να μην φωνάζουν, και… πάμε και όπου βγει! 

Την 1η Σεπτεμβρίου 2023 μας κοινοποιήθηκε η, από 29 Αυγούστου 2023, Έκθεση της διενέργειας αυτοψίας της Πολιτικού Μηχανικού του Τ.Ε.Κ. η οποία ανέφερε: «Ο Δήμος Βύρωνα στον οποίο απευθύνεται το παρόν, παρακαλείται όπως, με το πέρας των εργασιών, αποστείλει στην Υπηρεσία μας βεβαίωση καλής εκτέλεσης αυτών υπογεγραμμένη από τον επιβλέποντα Μηχανικό. Η βεβαίωση καλής εκτέλεσης θα προσκομιστεί και για τα δυο εν θέματι κτήρια» (ως γνωστόν το δεύτερο ακίνητο στο οποίο αναφέρεται είναι το 13ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα, που ανήκει στην οικογένεια του Μίλτου Μπαντή, υποψήφιο δήμαρχο την περίοδο εκείνη, και επικεφαλής της παράταξης «Βύρωνας Μπροστά»).

Με άλλα λόγια, παρά την πρόχειρη επισκευή-πασάλειμμα με την οποία η τέως Δημοτική Αρχή επιχείρησε να συγκαλύψει την επικινδυνότητα των δυο δομών, η Έκθεση της Πολιτικού Μηχανικού του Τ.Ε.Κ., δικαίωνε την ενέργεια της καταγγελίας των πολιτών.

Έτσι, η τότε διοίκηση εξαναγκάστηκε, στις 10 Σεπτεμβρίου 2023, να τοποθετήσει σκαλωσιά και λινάτσα στην μια πλευρά του Παιδικού Σταθμού ώστε να γίνουν (τουλάχιστον πιο σωστές) οι απαιτούμενες επισκευές στον 8ο Παιδικό Σταθμό.

Αλλά το πρόβλημα δεν λύθηκε. Γιατί, ναι μεν η Δημοτική Αρχή επισκεύασε την ανατολική πλευρά τον κτηρίου, από τη πλευρά της οδού Κορδελιου, όχι όμως και την πρόσοψη του ακινήτου του Παιδικού Σταθμού, που βλέπει στην οδό Αναλήψεως.

Και τι σκαρφίστηκαν οι της τέως Δημοτικής Αρχής μέχρι να ολοκληρωνόντουσαν οι εργασίες στο κτήριο που εξακολουθούσε να είναι επικίνδυνο από δομική άποψη;

Κατέβασαν την τέντα που προστατεύει την αυλή εκεί που καθημερινά προαυλίζονται τα παιδάκια ώστε να αποφύγουν πιθανό ατύχημα από πτώση σοβάδων από την αποσαθρωμένη πρόσοψη του κτίσματος.

Δείτε το φωτογραφικό υλικό στο άρθρο της Πέμπτης 28 Σεπτεμβρίου 2023: Οι κουτοπόνηροι της Δημοτικής Αρχής Βύρωνα όλο μηχανεύονται…

Ας επιστρέψουμε όμως στην Απάντηση της Δημοτικής Αρχής, του κ. Αλέξιου Σωτηρόπουλου, η οποία αναφέρει: 

«Επισκευές σε 8ο Βρεφικό Σταθμό-13ο νηπιαγωγείο:
Οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν περιγράφονται στο υπ. αρ 6824/2024 έγγραφο προς τη Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων και ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο 2023.
Οι εργασίες έγιναν στα πλαίσια των εργασιών συντήρησης σε Σχολικά και Δημ. Κτίρια που προβλέπονται κάθε έτος π.χ. τον Απρίλιο του 2024 έγιναν ανάλογες μικροπαρεμβάσεις σε επιχρίσματα στα παραπάνω κτίρια
.» 

Σχολιασμός: Πως είναι δυνατόν στην πρώτη παράγραφο της απάντησης της Διοίκησης του Δήμου να αναφέρεται ότι οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στις δυο (2) δομές ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2023, όταν στην δεύτερη παράγραφο η απάντηση της Δημοτικής Αρχής αναφέρει ότι τον Απρίλιο του 2024, ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ, ΑΠΟ 29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΜΕ ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 4815, ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ «ΕΝΑΡΓΕΙΑΣ», έγιναν ανάλογες μικροπαρεμβάσεις σε επιχρίσματα στα παραπάνω κτήρια; Ο εμπαιγμός των πολιτών, από τις Διοικήσεις Κατωπόδη-Σωτηρόπουλου, «πάει σύννεφο»!

Μετά τις μικροπαρεμβάσεις-πασαλείμματα που έγιναν τον Απρίλιο του 2024, δείτε στο ακόλουθο φωτογραφικό υλικό (κυρίως της 16ης Νοεμβρίου 2024) πως έχει σήμερα η κατάσταση των δυο δομών, που υποτίθεται είχαν επισκευαστεί (sic!) τόσο στις 29 Αυγούστου του 2023, όσο και τον Σεπτέμβριο του 2023. Με τα ερωτηματικά  μέσα στους κύκλους επισημαίνονται προβλήματα που δεν καλύφθηκαν από τα πασαλείμματα! Καλά, δεν ντρέπονται;;; Εκτός των άλλων, οι γονείς δεν προσέχουν που αφήνουν τα παιδιά τους; το προσωπικό των Παιδικών Σταθμών ή Νηπιαγωγείων γιατί δεν μίλησε για την κατάσταση των δομών; οι Προϊστάμενοι έκαναν κάποια ενέργεια;

α) 8ος Παιδικός Σταθμός:


β) 13ο Νηπιαγωγείο, 16 Νοεμβρίου 2024:


 
Δείτε ξανά την περιβόητη φωτογραφία του 2023 από το ακίνητο που ανήκει στην οικογένεια του Μίλτου Μπαντή και που στεγάζει το 13ο Νηπιαγωγείο:
 

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την ΛΕΙΨΗ απάντηση της Δημοτικής Αρχής του κ. Σωτηρόπουλου είχε γίνει πρωτοβάθμιος προσεισμικός έλεγχος σε όλα τα Σχολικά και Δημοτικά Κτήρια. Στα συγκεκριμένα ακίνητα ανέφερε ότι ολοκληρώθηκαν για το 13o νηπιαγωγείο την 14/1/2022 και για τον 8o Παιδικό Σταθμό την 22/12/2021.

ΨΕΓΟΥΜΕ την Δημοτική Αρχή γιατί θα μπορούσε να απαντήσει και στην ερώτηση πόσο κόστισε όλο αυτό το τσίρκο των διπλών και τριπλών παρεμβάσεων-επισκευών-πασαλειμμάτων στις δυο δομές και ποιός χρεώθηκε τελικά τις δαπάνες των εργασιών; Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων ή ο Δήμος; 

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ότι  για τις ίδιες ερωτήσεις που είχαμε υποβάλει προς το Δήμο Βύρωνα (Διοίκηση Γρηγόρη Κατωπόδη), στις 29 Αυγούστου 2023, με θέμα: «ΥΠΗΡΞΕ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 13ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΥΡΩΝΑ;» και το οποίο είχε λάβει τον Αρ. Πρωτοκόλλου: 20370/ 29/08/2023, από την προηγούμενη, ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, Δημοτική Αρχή, του κ. Γρηγόρη Κατωπόδη, δεν υπήρξε καμία απάντηση, γι' αυτό και επανήλθαμε στο θέμα το 2024 ύστερα από διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη!!! Επαναλαμβάνουμε ότι κακώς εξακολουθεί να βρίσκεται στο Δημοτικό Συμβούλιο ο τέως Δήμαρχος κ. Κατωπόδης. Πρέπει να παραιτηθεί, χθες. Δεν έχει να προσφέρει τίποτα καλό στην πόλη του Βύρωνα. Και είναι λυπηρό γιατί στα ίχνη του βαδίζει, δυστυχώς, και ο νυν Δήμαρχος (Αλέξιος Σωτηρόπουλος), για όσον αφορά το, κατά τον Συνήγορο του Πολίτη, "φαινόμενο της Κακοδιοίκησης"!!!

Βύρωνας, η πόλη μας
18 Νοεμβρίου 2024 

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

Κινηματογραφικές Βραδιές: «Έλα να δεις», το αριστούργημα το Έλεμ Κλιμοφ, Παρασκευή 15 Νοεμβρίου

Οι Κινηματογραφικές Βραδιές του Δήμου Βύρωνα 2024-2025 συνεχίζονται με το νέο κύκλο προβολών, με τίτλο: “Σκιές και ψίθυροι” - «Κινηματογραφικές ρωγμές στον καθρέφτη της ευτυχίας», και την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024, και ώρα 8 μ.μ., στο Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» (Λουίζα), Νέας Ελβετίας 34 & Σεβαστείας, με είσοδο ελεύθερη προβάλλεται η έγχρωμη Σοβιετική αντιπολεμική ταινία του 1985 με τίτλο «Έλα να δεις» (Idi I Smorti / Come And See), του σκηνοθέτη Έλεμ Κλίμοφ.

 
•    Σενάριο: Αλες Αντάμοβιτς, Ελεμ Κλίμοφ
•    Φωτογραφία: Αλεξέι Ροντιόνοφ
•    Μοντάζ: Βαλέριγια Μπέλοβα
•    Μουσική: Ολεγκ Γιαντσένκο
   Πρωταγωνιστούν: Αλεξέι Κραμτσέφκο, Ολγκα Μιρόνοβα, Λιουμπομίρας Λαουσιαβίσιους, Βλάντας Μπαγκντόνας, Γιούρι Λουμίστε
•    Διάρκεια: 142 λεπτά
  

Η ταινία βραβεύτηκε στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Μόσχας του 1985 με τη διάκριση της Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο FIPRESCI.

Μετά την προβολή ακολουθεί συζήτηση με τον ιστορικό Κώστα Ράπτη καθηγητή Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΥΠΟΘΕΣΗ:

Στο επίκεντρο της ιστορίας ο 12χρονος Φλόρια που ξεθάβει ένα χαμένο όπλο και κατατάσσεται στον Κόκκινο Στρατό ανυπομονώντας να ζήσει σαν παρτιζάνος. Η φαντασίωσή του όμως διαλύεται όταν έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Οι συμπολεμιστές του, τον αφήνουν πίσω για να τον προστατεύσουν και εκείνος απομένει μόνος. Συναντά την έφηβη Γκλάσα που κι αυτή έμεινε μόνη της.

Μαζί επιστρέφουν στο χωριό του Φλόρια, όπου ανακαλύπτουν ότι όλοι οι κάτοικοι - και η οικογένειά του - έχουν σφαγιαστεί. Ο Φλόρια συνεχίζει την περιπλάνηση και ξεκινά για μια νέα αποστολή: να βρει τροφή για τους αβοήθητους κατοίκους του γειτονικού χωριού. Στο δρόμο, θα γίνει αυτόπτης μάρτυρας της σφαγής. Βλέπει τους Ναζί να στοιβάζουν τους ανήμπορους άμαχους σε μια αποθήκη και να βάζουν φωτιά, αφανίζοντας μαζί και την αθωότητα του Φλόρια, που εμφανώς αρχίζει να γερνά. Αντιμέτωπος με την κτηνωδία, τα μαλλιά του ασπρίζουν και το πρόσωπό του γεμίζει ρυτίδες.

Δεν μετανιώνω που έκανα αυτήν την ταινία - λέει ο Ελεμ Κλίμοφ. Κάποιος πρέπει να κάνει τη διαφορά πού και πού, ώστε να γίνει κάτι αξιόλογο! Εδώ βρίσκεται το μυστικό της καλής δουλειάς. Να μπορείς να προσφέρεις στον κόσμο κάτι πραγματικά σοβαρό, πραγματικά, μεστό νοήματος!

Ο σκηνοθέτης Ελεμ Κλίμοφ, γεννήθηκε στο Στάλινγκραντ στις 9 Ιουλίου 1933 σε οικογένεια κομμουνιστών. Το όνομά του είναι ακρωνύμιο των Ενγκελς/ Λένιν/ Μαρξ. Το 1957 αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Αεροπορίας. Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία κι έπειτα μπήκε στο VGIK, την περίφημη ανώτατη Κρατική Σχολή Κινηματογράφου, από όπου αποφοίτησε το 1964. Δούλεψε ως κινηματογραφιστής κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες του σοβιετικού κράτους, μια περίοδο μεταίχμιο, που ο κινηματογράφος στρεφόταν από τον κοινωνικό ρεαλισμό προς πεδία περισσότερο προσωπικών δραμάτων ανιχνεύοντας το άτομο / πρόσωπο και το ρόλο του σε μια κοινωνία σε τροχιά αλλαγής. Ο Κλίμοφ κατόρθωσε να γυρίσει μόνο πέντε μεγάλου μήκους ταινίες κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Το κύκνειο άσμα του «ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ» - ταινία για την τεσσαρακοστή επέτειο της Αντιφασιστικής Νίκης - αποτελεί μια από τις πιο συγκλονιστικές, αντιπολεμικές ταινίες παγκοσμίως. Βραβεύτηκε με τη διάκριση της Καλύτερης Ταινίας και του Βραβείου FIPRESCI, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Μόσχας του 1985. Ο Κλίμοφ πέθανε στις 26 Οκτωβρίου του 2003.

«Ένιωθα πολύ άσχημα που δεν είχα γυρίσει μια ταινία για τον πόλεμο - διηγείται ο σκηνοθέτης. Γεννήθηκα στο Στάλινγκραντ και σαν παιδί είχα φυσικά βιώσει όλους τους βομβαρδισμούς. Μας θυμάμαι να διασχίζουμε τον Βόλγα και να περνάμε τα Ουράλια, η μητέρα μου, ο αδερφός μου βρέφος κι εγώ. Ήταν Οκτώβρης του 1942. Καθόμαστε κάτω από ένα υπόστεγο στο πλοιάριο. Το Στάλινγκραντ εκτεινόταν στα δεξιά του ποταμού. Ήταν μια μακριά - σαν σωλήνας - πόλη, είχε μήκος ατέλειωτα χιλιόμετρα και στο βάθος του ορίζοντα άρχιζε η στέπα και τα βουνά. Η πόλη ολόκληρη είχε τυλιχτεί στις φλόγες... ακόμα και το ποτάμι καιγόταν! Είχαν βομβαρδίσει έναν πετρελαϊκό σταθμό που έπεσε στο ποτάμι και το νερό πήρε φωτιά. Μας βομβάρδιζαν συνεχώς, το νερό έβραζε ...».

«Οι μανάδες κάλυπταν τα παιδιά με τα κορμιά τους. Έριχναν πάνω μας κουβέρτες, μαξιλάρια ό,τι έβρισκαν. Εγώ κρυφοκοιτούσα, ήμουν περίεργος. Ο πατέρας μου είχε μείνει στο Στάλινγκραντ να πολεμήσει. Είμαι φορτισμένος με ανεξίτηλες αναμνήσεις από κείνη την κόλαση που μέσα μου μένει πάντα ζωντανή! Αυτή, η προσωπική μου μαρτυρία, ήταν ο κύριος λόγος που με ώθησε να γυρίσω μια ταινία για τον πόλεμο».

«Ένας ακόμη λόγος ήταν η αίσθηση ότι ο κόσμος βρισκόταν τότε στο χείλος της καταστροφής. Νιώθαμε στο πετσί μας, ότι, όπου να 'ναι, θα ξεσπούσε ένας Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο Ψυχρός Πόλεμος είχε φτάσει σε σημείο που η παραμικρή ανισορροπία θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια καταστροφή.

Ένας τελευταίος λόγος είχε να κάνει με την ταινία μου "ΑΓΩΝΙΑ" (ένα αμφιλεγόμενο project για την 60στή επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης, μια αξιοσημείωτη συνάθροιση επικαίρων, παλαιών φωτογραφιών και σταδιακά ταμπλό που αναδημιουργούν τις τελευταίες μέρες της Αυτοκρατορικής Ρώσικης Αυλής). Είχα απογοητευτεί από μένα - λέει ο Κλίμοφ. Είχα εξαιρετικό πρωτογενές υλικό και ένα θαυμάσιο επιτελείο. Δεν στάθηκα ικανός να εκφράσω όλες αυτές, τις ιδιαίτερα πολύπλοκες συναισθηματικές καταστάσεις, που ήθελα να διερευνήσω. Δεν ήμουν έτοιμος γι' αυτό και μου βγήκε έτσι ένα σύμπλεγμα κατωτερότητας. Έψαχνα για το υλικό που θα μπορούσε να με αποκαταστήσει "στα μάτια μου". Τυχαία, έπεσε στα χέρια μου ένα μυθιστόρημα του Λευκορώσου Αλες Αντάμοβιτς γόνου οικογένειας ανταρτών που έφηβος την εποχή του πολέμου, θυμόταν τα πάντα. Διάβασα το "Η Ιστορία του Κατίν", υλικό εξαίρετο λόγω της ζωντανής αφήγησης και της επιδεξιότητας στην περιγραφή της ναζιστικής κατοχής στη Λευκορωσία και της γενοκτονίας του πληθυσμού!»

«Γνωρίστηκα μαζί του, τον συμπάθησα πολύ και αρχίσαμε να γράφουμε μαζί το σενάριο, ακολουθώντας το πνεύμα του βιβλίου. Τελειώσαμε και αρχίσαμε να ψάχνουμε για τοποθεσίες και ηθοποιούς. Ξέραμε ότι ο πρωταγωνιστής θα ήταν ένα μικρό αγόρι. Απαιτητικός ο ρόλος με ακραίες συναισθηματικές καταστάσεις. Βρήκαμε ένα τέτοιο παιδί από τη Σιβηρία, 12 χρόνων. Τότε, τυχαία μας φανερώθηκε και ο τίτλος της ταινίας: ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ».

Το φιλμ του Ελεμ Κλίμοφ αποτελεί ένα συγκλονιστικό έπος των φρικαλεοτήτων των ναζί και συνιστά απόλυτη καταδίκη του πολέμου. Η ιδέα, σε ό,τι αφορά το οπτικό αποτέλεσμα ήταν εξαρχής να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με ντοκιμαντέρ. Η εικόνα έπρεπε να εκπέμπει α-χρωματική αίσθηση, η κάμερα - συχνά στον ώμο - έπρεπε να δημιουργεί την εντύπωση της υποκειμενικότητας στην παρατήρηση και την κίνησή της, στην καρδιά των γεγονότων και τα ειδικά εφέ να μη φαντάζουν κίβδηλα. Τα κοστούμια σε αποχρώσεις σκούρες, ώστε να μην ξεχωρίζουν τα χρώματα. Τα πάντα βρίσκονταν σε αυστηρή αρμονία. Ακόμα και οι εκρήξεις που είναι αυθεντικές στις σκηνές με τους ναζί. Δημιουργήθηκε μια τέτοια ατμόσφαιρα που οι ηθοποιοί ένιωθαν στο μεδούλι τους πραγματικό τρόμο. Πολλά απ' αυτά πραγματοποιούνταν για πρώτη φορά στην ιστορία του σινεμά.

«Αρχίσαμε», διηγείται ο Ελεμ Κλίμοφ, «τα ιδιαίτερα χρονοβόρα και δύσκολα για τον μικρό πρωταγωνιστή γυρίσματα στη Λευκορωσία. Ο μικρός ερασιτέχνης ηθοποιός θα μπορούσε να καταλήξει στο ψυχιατρείο, λόγω των εμπειριών απόγνωσης που βίωσε κι όχι μόνο στη σκηνή που πνίγονταν στο βάλτο. Ο βάλτος ήταν πραγματικός, ο αέρας γεμάτος αναθυμιάσεις με διοξείδιο του άνθρακα να αιωρείται. Μια φορά, μια ρουκέτα εξερράγη στον αέρα ενώ ένα αλεξίπτωτο έπεφτε την ίδια ώρα. Και όλο αυτό, έπρεπε να το μοντάρουμε σε μια σεκάνς. Ηταν και εκείνη η τρομαγμένη αγελάδα που παραλίγο να μας λιώσει όλους...». 

Ο μικρός Φλόρια εκμυστηρεύτηκε ότι το χειρότερο γι' αυτόν ήταν οι σκηνές στον ξύλινο αχυρώνα, εκεί που είχε στοιβαχθεί ολόκληρο το χωριό. «Εκεί μέσα έζησα τη χειρότερη εμπειρία. Κόντεψα να τρελαθώ».

Το 1943 η ναζιστική λαίλαπα ισοπέδωσε πυρπολώντας τα 628 χωριά κι έκαψε ζωντανούς γυναικόπαιδα και ηλικιωμένους, το ένα τέταρτο δηλαδή του πληθυσμού. Αυτό είναι ένα μόνο μέρος της πληθώρας των αδιανόητων φρικαλεοτήτων και βιαιοπραγιών που οδήγησαν στο θάνατο 2 εκατομμύρια 200 χιλιάδες Λευκορώσων, με τις μνήμες από το ολοκαύτωμα ακόμα ολοζώντανες! Οι εικόνες καταστροφής στην ταινία είναι από τις πιο μεγαλειώδεις μαζικές σκηνές του σύγχρονου κινηματογράφου, ενώ επιτυγχάνεται ένα τέτοιο επίπεδο ασυνήθους έντασης μέσα από το ορμητικό μοντάζ και τις δυνατές τόσο σε οπτικό όσο και σε ακουστικό επίπεδο εικόνες που αφήνουν στο θεατή μια σχεδόν φυσική αίσθηση ερήμωσης. Η απεικόνιση της βίας βγαίνει από τα σπλάχνα της ταινίας με τον ίδιο τρόπο που αυτή προσεγγίζει και το υπερρεαλιστικό στοιχείο, κάτι που την καθιστά στιλιστικά πειραματική...

Ο Αμερικανός ηθοποιός Σον Πεν μιλώντας για την ταινία του Κλίμοφ αναφέρει ότι πριν κάποια χρόνια ο πατέρας του, βετεράνος σε περισσότερες από 36 αποστολές στο Βερολίνο κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, του τηλεφώνησε και του είπε να αφήσει στην άκρη ό,τι κι αν έκανε για να πάει στο Πανεπιστήμιο του Λος Αντζελες (UCLA), γιατί το τμήμα μιας σχολής είχε προγραμματίσει την προβολή μιας ρώσικης ταινίας, ενός κάποιου σκηνοθέτη ονόματι Κλίμοφ την οποία επ' ουδενί έπρεπε να χάσει. Στον πατέρα μου - λέει ο Πεν - δεν άρεσαν οι πολεμικές ταινίες, αφενός για τις ανακρίβειές τους και αφετέρου για τη ρομαντική θεώρηση των μαχών. Η ταινία όμως αυτή, το «ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ» - συνεχίζει ο Πεν - ήταν μια εξαιρετική αντιπολεμική μαρτυρία που θα μείνει χαραγμένη μέσα μου όχι μόνο λόγω της κινηματογραφικής της ποιότητας, αλλά κυρίως για την ποιότητα της ανθρωπιάς της.

Με τον ένα ή άλλο τρόπο, τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν. «Ηταν μεγάλη έκπληξη για μένα ότι εκατομμύρια άνθρωποι τόσο εδώ όσο και στο εξωτερικό την είδαν - αναφέρει ο Κλίμοφ. Σε πολλές χώρες αγοράστηκε και προβάλλεται ακόμα. Τα βραβεία και οι διακρίσεις που έλαβε δεν αποτελούν παράγοντα που συνέβαλε στη δημοτικότητά της. Και αν οι άνθρωποι είχαν πιο γερά νεύρα, το κοινό της ταινίας θα ήταν απείρως μεγαλύτερο. Το φιλμ είναι αρκετά συγκρατημένο παρότι θα μπορούσαμε να είχαμε δείξει περισσότερες και οδυνηρότερες φρικαλεότητες, αληθινές και ακριβείς, γιατί το θέμα αυτό είναι ιερό, ώστε να τολμήσει κανείς να το παραχαράξει. Ομως, κανείς δεν θα άντεχε να τις δει αυτές τις εικόνες και η δουλειά μας θα πήγαινε πρακτικά χαμένη. Υπάρχει απόλυτη κατανόηση για τις γυναίκες που εκφράζουν το φόβο τους και για τις περιπτώσεις ακόμα, στη Ρωσία και την Ουγγαρία, που θεατές «έφυγαν» από την αίθουσα μέσα σε ασθενοφόρο. Ωστόσο, η ζωή της ταινίας συνεχίζει την πορεία της στις οθόνες πλήθους χωρών.

Μετά τη συγκλονιστική δοκιμασία με την ταινία «ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ» ο Ελεμ Κλίμοφ δεν μπόρεσε να δουλέψει ξανά και έβαλε ο ίδιος τέρμα στην καριέρα του για πολλούς και διάφορους λόγους. Το πολιτικό σκηνικό μιας Ρωσίας που άλλαζε με ταχύτατους ρυθμούς και οι επιπτώσεις που αυτές οι αλλαγές συνεπάγονταν για τον πολιτισμικό τομέα, έπληξαν τον Κλίμοφ που είχε διοριστεί το 1986, Πρώτος Γραμματέας της Ενωσης Σοβιετικών Σκηνοθετών. Η παλαιά φρουρά τώρα αντικαθίσταται με μια καινούργια και ο Κλίμοφ βρίσκεται αντιμέτωπος με προβλήματα που προέρχονται από τη φρουρά των σκηνοθετών που ανέδειξε η Περεστρόικα του Γκορμπατσόφ. Ο μεγάλος δάσκαλος απέτυχε στις προσπάθειες σπερματέγχυσης ενός καινούργιου και δυναμικού κινηματογράφου, στα πρότυπα του σπουδαίου Σοβιετικού προγόνου του. Γνωστός καθώς ήταν και για τις ιδεολογικές του πεποιθήσεις, προτίμησε να παραιτηθεί από τη θέση του, δυο χρόνια αργότερα...

Πηγή: Ριζοσπάστης (Πέμπτη 3 Μάη 2012) https://www.rizospastis.gr/story.do?id=6830869

Ο κριτικός κινηματογράφου Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει για το παραγνωρισμένο αριστούργημα του Έλεμ Κλίμοφ:

«Όπως ο Κόπολα ποίησε ποίηση μέσα από τη βαρβαρότητα, ο Μάλικ εφάρμοσε Μότσαρτ στη στιχουργική των τοπίων του, και ο Αϊζενστάιν έμπλεξε το φιλμ στα γρανάζια της προπαγάνδας, έτσι και ο Έλεμ Κλίμοφ περιγράφει το saga της ανεξάντλητης κτηνωδίας των Ναζί μέσα από καταπληκτικές ρεαλιστικές συνθέσεις, χωρίς να σκηνοθετεί μια ανιαρά ρεαλιστική αντιπολεμική ταινία. Οι εικόνες του είναι αξέχαστες, οι αλλαγές στο mood της ταινίας αμέτρητες, και η οδύσσεια του παιδιού στο αφανισμένο τοπίο μια συλλογική μαρτυρία ολόκληρη και μαζί μια ταινία που αποτέλεσε την αιχμή χωρίς συνέχεια της αναγέννησης του ασαφούς, ορμητικού μετασοβιετικού κινηματογράφου της περεστρόικα. Το "Ρέκβιεμ για μια Σφαγή", όπως τιτλοφορείται στα γαλλικά, είναι μεγάλη ταινία, εφάμιλλη των καλύτερων του είδους».

Πηγή: Lifo https://www.lifo.gr/guide/cinema/ela-na-dis


Ο κριτικός κινηματογράφου Ηλίας Δημόπουλος γράφει για το μνημειώδες έργο του Κλίμοφ:

«Υπάρχει σινεμά που συστηματικά αποδρά της επιπόλαιης περιγραφής του, σινεμά που ακόμα και η οξύτερη γραφή αδυνατεί από φύσεως να μεταβολίσει την φυσική αντίδραση που προκαλεί. Το «Έλα να Δεις» είναι τέτοιο σινεμά. «Ο Γιος του Σαούλ» είναι πνευματικό του παιδί - και δεν καλύπτει πάνω από δυο μέτρα γης που το «Έλα να Δεις» επιβλέπει στο σχεδόν υπερφυσικό (ψυχολογικό, υπαρξιακό, ιστορικό, καθαρά σωματικό) της σύνολο. Φήμες λένε πως το «1917» του Σαμ Μέντες επιχειρεί σε ανάλογα εδάφη, επηρεασμένο κι αυτό από το έργο του Κλίμοφ. Αναμένουμε.

Για την ώρα μένουμε εδώ, σ' αυτό το ογκολιθικό αντιπολεμικό έργο, το λατρευτικά υποστηριζόμενο από τους θεατές του αλλά και το δυστυχώς λιγότερο παλλαϊκά διαδεδομένο απ' όσο προφανέστατα θα έπρεπε να είναι. Ένα έργο που περιγράφει, όπως μόνο ο κινηματογράφος δύναται, την φρίκη και την κτηνωδία του Πολέμου. Με την υποκειμενική κάμερα, τον εφιαλτικό ήχο, τον από εδώ και μόνο θρυλικό για την όψη του σινεμά Αλεξέι Κραβτσένκο, ο Κλίμοφ απεικόνισε το μετα-ανθρώπινο το πολέμου, την αφύσικη αγωνία, τον υπέρμετρο τρόμο, το τέλος του ανθρώπου, να μην το πολυλογούμε.

Αυτό είναι σινεμά χωρίς δίχτυ ασφαλείας, ουσιαστικά επικίνδυνο (φήμες περιγράφουν καταρρεύσεις θεατών εκείνη την εποχή, άλλοι λένε πως ασπρίσαν τα μαλλιά του 15χρονου Κραβτσένκο μ' αυτά που έβλεπε), σινεμά που βέβαια τρέλανε τις σοβιετικές αρχές, που έκαναν οκτώ (8) χρόνια να εγκρίνουν το σενάριο. Σήμερα, στην αποευαισθητοποιημένη εποχή μας, μπορεί να φανούν υπερβολικές οι φήμες που το συνοδεύουν. Από ανθρώπους που διαγωνίζονται σε αντοχές αναισθησίας, μάλλον. Κι έτσι όμως το «Έλα να Δεις» θα αποδεικνύεται τρανότερο γιατί σ' ένα άλλο επίπεδο αυτή την οδυνηρή απώλεια της ευαισθησίας πραγματεύεται».

Πηγή: Cinemamagazine https://www.cinemagazine.gr/nea/arthro/come_and_see_restoration_at_theatres-131010954/

Βύρωνας, η πόλη μας
14 Νοεμβρίου 2024