Πέμπτη 27 Απριλίου 2023

1η του Μάη 2023: Ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Βύρωνα

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

Η 1η του Μάη είναι μέρα σύμβολο στον αγώνα των εργαζομένων όλου του κόσμου, για δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Η 1η του Μάη είναι μέρα απεργιακού αγώνα!

136 χρόνια μετά την αιματοβαμμένη πρωτομαγιά του Σικάγο για το 8ωρο και 102 χρόνια μετά την καθιέρωση με νόμο του 8ωρου στην Ελλάδα, μια κατάκτηση που για να κατοχυρωθεί χρειάστηκαν ποτάμια αίματος και σκληροί αγώνες της τάξης μας.

Φέτος η Πρωτομαγιά έρχεται σε μία περίοδο που χαρακτηρίστηκε από μεγαλειώδεις εργατικούς αγώνες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία και σε άλλες χώρες, όπου εκατομμύρια εργαζόμενοι με διάρκεια, με πρωτόγνωρη μαζικότητα και αντοχή, βγαίνουν στους δρόμους, απεργούν, διεκδικούν και διαδηλώνουν απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που κλιμακώνουν όλες οι κυβερνήσεις, υπηρετώντας τα συμφέροντα και τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Απέναντι στις φωνές που μας καλούν να μη διεκδικούμε, να μείνουμε στο δρόμο του «ρεαλισμού» με σκυμμένο το κεφάλι, να εγκλωβιζόμαστε σε κυβερνητικές εναλλαγές επιλογής του «μικρότερου κακού» και στον μονόδρομο της εξουσίας των αφεντικών, οι εργατικές κινητοποιήσεις σε μια σειρά χώρες, στέλνουν ελπιδοφόρα μηνύματα αγωνιστικής ανάτασης.

Οι πολιτικές τους θέλουν να μας γυρίσουν εκατό χρόνια πίσω.
α) Καταργούν το 8ωρο και μας ξαναγυρνάνε στις 10 ώρες δουλειά την ημέρα..
β) Αυξάνονται οι ώρες της υπερωρίας σε 150 για όλους τους κλάδους, ενώ παράλληλα με το παραπάνω καταργείται πλήρως η πληρωμή τους.
γ) Καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας καθώς η «διευθέτηση του χρόνου εργασίας» θα γίνεται με ατομικές συμβάσεις εργασίας. Έτσι ο κάθε εργάτης, ο κάθε εργαζόμενος θα είναι μόνος απέναντι στον εργοδότη.
δ) Χτυπιέται βάναυσα και με πολλούς τρόπους η δυνατότητα οργάνωσης και αντίστασης των εργαζομένων και καταργείται το δικαίωμα στην απεργία.

Αυτή η πολιτική στάση αποδεικνύει ότι σε όλη την Ευρώπη σήμερα, υπάρχει μια κοινή πολιτική υπεράσπισης των καπιταλιστικών κερδών, με κάθε τίμημα για τις ζωές μας. Δεν είναι ο Μητσοτάκης, ή το κακό το ριζικό μας, ή κάποια υποτιθέμενη ελληνική ιδιομορφία. Στο κέντρο της Ευρώπης υλοποιείται και προωθείται η ίδια βάρβαρη επιλογή, συντονισμένη με τις συμφωνίες που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, το χρηματοπιστωτικό σύστημα και οι τράπεζες και φυσικά το κεφάλαιο και τα αφεντικά. Είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της παραχώρησης στο κεφάλαιο κάθε πλευρά της ανθρώπινης ζωής, της απογείωσης της εργατική εκμετάλλευσης. Είναι η πολιτική που τη βλέπουμε από τα Τέμπη και τα εργοδοτικά εγκλήματα-«ατυχήματα» στους χώρους δουλειάς, μέχρι τους νόμους για δουλειά μέχρι τα βαθιά γεράματα. Η πολιτική που υλοποιείται εδώ και χρόνια σε όλη τη μνημονιακή και μεταμνημονιακή περίοδο και στηρίζεται από τα κόμματα της ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Ακροδεξιά είτε από τη θέση της κυβέρνησης είτε της αντιπολίτευσης.

Η κυβέρνηση πολλαπλασιάζει τα εργαλεία που έχουν οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές στα χέρια τους για να διευρύνουν την επιχειρηματική λειτουργία των δήμων. Οι αναπτυξιακοί οργανισμοί φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, οι ιδιωτικοποιήσεις επεκτείνονται, δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν με ελαστικές σχέσεις εργασίας και μειωμένα δικαιώματα.

Ο μόνος δρόμος είναι ο δρόμος του αγώνα και η εργατική αλληλεγγύη των εργατών όλου του κόσμου.
Με αφορμή το έγκλημα των Τεμπών περισσότεροι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα νέοι μπήκαν στον δρόμο του αγώνα.
Οι Γάλλοι εργαζόμενοι μας στέλνουν μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και πραγματικής κλιμάκωσης.

  • Παλεύουμε για να ανοίξουμε ένα νέο δρόμο στην ελληνική κοινωνία. Που στο κέντρο θα είναι τα συμφέροντα των εργαζόμενων όχι το κέρδος των καπιταλιστών. Χωρίς παλιά και νέα μνημόνια και χρέος.  
  • Παλεύουμε για τα σύγχρονα δικαιώματα και τις ανάγκες μας.
  • ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ  για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης από τα δεσμά της εκμετάλλευσης.

Δεν πρέπει να αποδεχθούμε το μέλλον που σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς!

Διεκδικούμε:

  • Καμιά αύξηση χρόνου εργασίας. Κάτω τα χέρια από το 8ωρο! Όχι στην «ευέλικτη απασχόληση». Όχι στην ζωή λάστιχο. Σταθερή και ασφαλισμένη δουλειά για όλους.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες των δήμων. Καμία απόλυση εργαζόμενου. Καμία ιδιωτικοποίηση υπηρεσίας.
  • Όχι στις ατομικές συμβάσεις εργασίας. Πλήρης επαναφορά της ισχύος των ΣΣΕ, κατάργηση όλου του αντεργατικού μνημονιακού πλαισίου.
  • Κάτω τα χέρια από τους αγώνες και τα σωματεία. Καμιά κυβερνητική/κρατική παρέμβαση. Όχι στον εργοδοτικό κυβερνητικό συνδικαλισμό.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη απεργία και στις απεργιακές συγκεντρώσεις.


Το Δ.Σ


Οι διαχρονικοί «απατεώνες της ασφάλτου» του Δήμου Βύρωνα

Στις 21 Μαρτίου 2023 η Δημοτική Αρχή Βύρωνα (διοίκηση Άκη Κατωπόδη) εξαναγκάστηκε να προχωρήσει στην αναζήτηση των ευθυνών, με βάση τον Αστικό Κώδικα, για κακοτεχνίες μιας εργολαβίας πλακοστρώσεων που είχαν πραγματοποιηθεί την χρονική περίοδο 2010-2011, επί δημαρχίας Ν. Χαρδαλιά.

Παρότι την Αγωγή που κατέθεσε κατά της εταιρείας ακόμη δεν την έχει κοινοποιήσει στους δημοτικούς συμβούλους, πρέπει να επισημάνουμε ότι, η ενέργεια αυτή της Δημοτικής Αρχής θα δημιουργήσει δεδικασμένο, που αναγκαστικά θα παρασύρει και την ίδια στην αναζήτηση ευθυνών και για τις δικές της κακοτεχνίες στις εργολαβίες (2017-2020) ανασφάλτωσης/μπετόστρωσης των δρόμων της πόλης μας.

Από την πλευρά μας, εμείς, οι πολίτες (της «Ενάργειας», της κίνησης «Βύρωνας και τριγύρω» και της «Δημοκρατικής Ενότητας») θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε (μόνοι μας ή με τη βοήθεια όσων Δημοτικών Παρατάξεων "τολμούν") για "την επιβολή των κατά νόμο διοικητικών ποινών και  συνάμα την άμεση δίωξη και παραπομπή στην δικαιοσύνη, όσων εργολάβων ενέχονται στις αναφερόμενες παρανομίες καταλήστευσης του μόχθου του ελληνικού λαού και του αναφερόμενου Δήμου", όπως είχε γράψει (για τις σημερινές κακοτεχνίες στους δρόμους) και ο κ. Δημήτριος Σουλιώτης (Κοινωνικό Φαρμακείο Βύρωνα).

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ αυτό που (σκοπίμως) παραβλέπουν οι περισσότερες δημοτικές παρατάξεις:


Την ύπαρξη του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (Σ.Ε.Δ.Ε.), του οποίου η επιθεώρηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 1418/1984, εκτείνεται σε όλες τις φάσεις παραγωγής των έργων, και συγκεκριμένα από τη μελέτη, μέχρι την οριστική παραλαβή αυτών, και έχει διττό χαρακτήρα: προληπτικό υπό την έννοια της ενημέρωσης των φορέων υλοποίησης των έργων για παραλείψεις και σφάλματα που παρατηρούνται στη διαχείριση και ποιότητα των έργων, και κατασταλτικό με την επισήμανση των παραβάσεων που επισύρουν διοικητικές ή ποινικές κυρώσεις των αρμόδιων οργάνων.

Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσετε το άρθρο (της Κυριακής 23 Απριλίου 2023) της «Δημοκρατικής Ενότητας Βύρωνα» που έχει τίτλο:

ΟΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ «ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

https://dimokratiki-enotita-virona.blogspot.com/2023/04/blog-post.html


Ενάργεια, 27 Απριλίου 2023

Πέμπτη 20 Απριλίου 2023

Σε εξαθλίωση το Δημοτικό Στάδιο Βύρωνα


Το Δημοτικό Στάδιο Βύρωνα, το οποίο χτίστηκε το 1990, βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση! 

Μειώνουμε την λεκτική περιγραφή της εγκατάλειψης και της εξαθλίωσης του Σταδίου, ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος για το φωτογραφικό υλικό. 

Να αναφέρουμε μονάχα ότι, εξαιτίας της φθοράς του συνθετικού τάπητα (ταρτάν) του στίβου, σύμφωνα με μαρτυρίες, πολλοί αθλούμενοι έχουν υποστεί κακώσεις/τραυματισμούς των μυών (θλάσεις κλπ).


Το σίγουρο πάντως είναι ότι, η Δημοτική Αρχή του κ. Άκη Κατωπόδη, η οποία από το 2014 ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου, δεν έκανε απολύτως τίποτα για το θέμα της συντήρησής του.

Το ερώτημα όμως που προκύπτει είναι εάν τουλάχιστον προέβη σε κάποια ενέργεια για τη μελλοντική αποκατάστασή του και τη βελτίωση των υποδομών του. Και το ερώτημα αυτό, που κατατέθηκε από την Ένωση Πολιτών της "Ενάργειας", στις 23 Μαρτίου 2023 (Αρ. Πρωτ.: 6734), περιμένει απάντηση...  

Δείτε το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί: 












Το άρθρο δημοσιεύθηκε και στην εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ" (Μάρτιος 2023, Τεύχος 16). 

Ενάργεια

20 Απριλίου 2023

Τρίτη 18 Απριλίου 2023

Σχολικά συγκροτήματα μιας κατώτερης Δημοτικής Αρχής και μιας υποδεέστερης αντιπολίτευσης

Η υπόθεση της πτώσης σοβάδων στο σχολικό συγκρότημα του 1ου Γυμνασίου και 1ου Λυκείου Βύρωνα και ο τρόπος αντιμετώπισή της από τη Δημοτική Αρχή επιβεβαίωσε, για ακόμη μια φορά, τη «γύμνια» της Διοίκησης του Γρηγόρη Κατωπόδη. Αναδείχτηκαν οι χρόνιες ευθύνες των διοικούντων και αποδείχτηκε περίτρανα ότι οι συγκεκριμένοι αιρετοί είναι κατώτεροι των περιστάσεων.

Από την άλλη όμως, η υπόθεση ανέδειξε και την ανικανότητα τόσο της Α (Χρήστος Γώγος) όσο και της Β (Μίλτος Μπαντής) αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 11ης Απριλίου 2023  οι δύο προαναφερόμενοι επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων -και για 3η φορά υποψήφιοι Δήμαρχοι- επιδόθηκαν απλώς στο εύκολο κυνήγι του αποδιοπομπαίου χίμαρου, με μια ανύπαρκτη και στείρα αντιπολιτευτική τακτική που δεν τιμά την εμπιστοσύνη όσων τους ανέδειξαν στον θεσμικό ρόλο της αντιπολίτευσης (μείζονος και ελάσσονος).

Αξιωματική αντιπολίτευση σημαίνει ερευνώ, ανακαλύπτω προβλήματα και κάνω προτάσεις πιέζοντας για την επίλυσή των. Την οικτρή κατάσταση των σχολείων του Βύρωνα οι κύριοι -που κάνουν το «χρέος τους» μόνον όταν προσέρχονται στην αίθουσα του δημοτικού καταστήματος, δηλαδή μόνο στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου-  γιατί δεν την έβλεπαν; Και, κυρίως, γατί δεν την γνώριζαν; Ακόμα κι ένας άσχετος με τα θέματα του δήμου, με μια ματιά, θα μπορούσε να εντοπίσει τα οφθαλμοφανώς επικίνδυνα σχολικά κτήρια που χρήζουν άμεσης επέμβασης, όπως για παράδειγμα τα 3ο και 5ο Λύκεια Βύρωνα, αρκεί βέβαια να γυρνούσε στην πόλη και να παρατηρούσε... Δείτε το φωτογραφικό υλικό. Το σχολικό συγκρότημα των 3ο και 5ο Γενικών Λυκείων Βύρωνα δεν πέρασαν τον Πρωτοβάθμιο Έλεγχο!



Λένε ότι, μια καλή Δημοτική Αρχή συχνά τη φτιάχνει μια εξίσου καλή αντιπολίτευση. Δυστυχώς όμως στην πόλη του Βύρωνα από την μια έχουμε μια απελπιστικά ανίκανη Δημοτική Αρχή και από την άλλη «μια» εξίσου ανίκανη αντιπολίτευση, η οποία τυγχάνει να αντιπολιτεύεται τον εαυτό της…

=========================

Αναφορικά με τον Προσεισμικό Έλεγχο των Δημόσιων Κτηρίων 

Σύμφωνα με πρόσφατη (Μάρτιος 2023) Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο προσεισμικός έλεγχος στα δημόσια κτήρια ανατίθεται πλέον στο Τ.Ε.Ε

"Ανατίθεται στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) η υλοποίηση δράσης για τη διενέργεια πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου των κτηρίων, που στεγάζονται φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου Τομέα καθώς και κρίσιμες εν γένει λειτουργίες του ιδιωτικού Τομέα.

Παράλληλα, ο «Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας» (Ο.Α.Σ.Π.) διατηρεί την εποπτεία της υλοποίησης του προαναφερόμενου ελέγχου καθώς και την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής των σχετικών αποτελεσμάτων.

Προς τούτο, το Τ.Ε.Ε. και ο Ο.Α.Σ.Π. συνεργάζονται με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.).

Προβλέπεται επίσης η δυνατότητα χρηματοδότησης των προαναφερόμενων δράσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ, το Πράσινο Ταμείο, το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και λοιπά αναπτυξιακά Προγράμματα ευρωπαϊκά ή διεθνή".

=========================

Αναφορικά με τον Προσεισμικό έλεγχο των κτηρίων ο Πολιτικός Μηχανικός, Υπ. Διδακτορας ΕΜΠ κ. Βασίλης Τσίτσος, μας εξηγεί:

«Η μέθοδος περιλαμβάνει σε αδρές γραμμές τις εξής τρεις επάλληλες φάσεις:

(1) Ταχύς οπτικός έλεγχος (Τ.Ο.Ε.) της δομικής και μη δομικής τρωτότητας σε όλα τα σχολικά κτήρια. Βαθμονόμηση και αξιολόγηση των δεδομένων που προκύπτουν από τον Τ.Ο.Ε. και επιλογή εκείνης της ομάδας επισφαλών κτηρίων για τα οποία απαιτείται οπωσδήποτε περαιτέρω έλεγχος.

(2) Εφαρμογή στα κτήρια αυτά επί τόπου μη καταστροφικών δοκιμών, επαλήθευση διατομών και οπλισμών σε κρίσιμες διατομές, εκτέλεση προσεγγιστικών υπολογισμών αντοχής καθώς και καταγραφή μιας σειράς άλλων δομικών χαρακτηριστικών. Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δεύτερης φάσης και προσδιορισμός εκείνων των κτηρίων που χρήζουν άμεσης αντισεισμικής μελέτης ενίσχυσης σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής.

(3) Εκπόνηση μελετών ενίσχυσης και υλοποίηση των ενισχύσεων.

Για τις ανάγκες της πρώτης φάσης, του πρωτοβάθμιου ελέγχου ή Ταχέως Οπτικού Ελέγχου (Τ.Ο.Ε.),  προσαρμόστηκαν τα υπάρχοντα Δελτία Προσεισμικού Ελέγχου του ΟΑΣΠ. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη και βαθμολογούνται αφορούν στον δομικό τύπο του κτηρίου (σκυρόδεμα, φέρουσα τοιχοποιία κ.α), τα σεισμολογικά και γεωτεχνικά στοιχεία της περιοχής, θέματα μόρφωσης του φορέα (μαλακός όροφος, μη κανονική διάταξη τοιχοπλήρωσης, οριζόντια ή καθ’ ύψος μη κανονικότητα, μεγάλο ύψος, ενδεχόμενο στρέψης, κοντά υποστυλώματα κ.α.) ενώ λαμβάνεται υπόψη η κατάσταση συντήρησης του κτηρίου, ο αριθμός των μαθητών και η διάρκεια χρήσης του κτηρίου (ολοήμερο, νυχτερινό, αίθουσα, ΑΠΧ κ.α.).

Να σημειωθεί ότι ο εκτελούμενος  πρωτοβάθμιος οπτικός έλεγχος (Τ.Ο.Ε.) δεν είναι δυνατόν να οδηγήσει σε απολύτως ασφαλή συμπεράσματα για την επάρκεια ενός σχολικού κτηρίου έναντι μελλοντικών σεισμών, άγνωστης μάλιστα έντασης. Ο έλεγχος αυτός, αποτελεί το πρώτο βήμα μιας χρονοβόρου και πολυδάπανης προσπάθειας μακράς πνοής και μπορεί να εντοπίσει μόνον τα οφθαλμοφανώς επικίνδυνα κτήρια που χρήζουν άμεσης επέμβασης. Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων απαιτείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχων με την εκπόνηση των εξειδικευμένων λεπτομερών μελετών της δεύτερης και τρίτης φάσης, οι οποίες θα ποσοτικοποιήσουν το σεισμικό κίνδυνο με πολύ μικρότερες αβεβαιότητες και θα καταλήξουν σε τυχόν ανάγκη επεμβάσεων ενίσχυσης.

Στις ομάδες διενέργειας του Τ.Ο.Ε. πάντως είχε δοθεί η εντολή άμεσης αναφοράς οφθαλμοφανών προβλημάτων για την τάχιστη αντιμετώπισή τους.

Πρέπει δε να καταστεί σαφές, ότι ο μόνος ασφαλής τρόπος να εκτιμηθεί η σεισμική επάρκεια ή ανεπάρκεια ενός κτηρίου είναι με τη διενέργεια μελέτης αποτίμησης χρησιμοποιώντας τους σύγχρονους κανονισμούς όπως ο ΚΑΝ.ΕΠΕ (Κανονισμός Επεμβάσεων) για τα κτήρια οπλισμένου σκυροδέματος ή ο υπό έκδοση ΚΑΔΕΤ (Κανονισμός για Αποτίμηση και Δομητικές Επεμβάσεις Τοιχοποιίας) για τα κτήρια από φέρουσα τοιχοποιία.

Η διαδικασία απαιτεί την λεπτομερή αποτύπωση του φέροντος οργανισμού του κτηρίου, την μαθηματική του προσομοίωση και την επίλυση με εξειδικευμένο λογισμικό. Η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα επίπονη, χρονοβόρα και έχει υψηλό κόστος. Είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλο αριθμό σχολικών κτηρίων, ιδιαίτερα σε μια χρονική περίοδο που οι σχετικοί πόροι είναι περιορισμένοι.

Ακόμα όμως και να μπορούσε να εφαρμοστεί, αυτό θα οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε πολλές περιπτώσεις  κτηρίων που θα έχριζαν αντισεισμικής ενίσχυσης, με πολλές οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις. Σημαντικό ρόλο παίζει το επίπεδο αντισεισμικής συμπεριφοράς (στάθμη επιτελεστικότητας) που θεωρεί η πολιτεία ανεκτό για ένα υφιστάμενο κτήριο. Είναι λογικό ότι ένα κτήριο που έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί με παλαιότερους κανονισμούς δεν μπορεί να έχει το επίπεδο ασφαλείας ενός σύγχρονου.

Ένας υψηλός στόχος οδηγεί σε δυσθεώρητα  προβλήματα, ένας χαμηλός στόχος δεν λύνει το πρόβλημα».





https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/312707_proseismikos-eleghos-sholikon-ktirion-mia-imitelis-prospatheia

Ενάργεια

18 Απριλίου 2023