Ευχόμαστε σε εσάς και τις οικογένειές σας
Καλά Χριστούγεννα
με υγεία, αγάπη και αλληλεγγύη.
Θερμές ευχές, Χρόνια Πολλά!
Ένωση Πολιτών "Ενάργεια"
22 Δεκεμβρίου 2022
Ευχόμαστε σε εσάς και τις οικογένειές σας
Καλά Χριστούγεννα
με υγεία, αγάπη και αλληλεγγύη.
Θερμές ευχές, Χρόνια Πολλά!
Ένωση Πολιτών "Ενάργεια"
22 Δεκεμβρίου 2022
Αγαπητ-οί/ές συμπολίτ-ες/ισσες, από τις 19 Σεπτεμβρίου 2018 που η Τεχνικός Υπάλληλος της Διεύθυνσης Δόμησης του Δήμου Αθηναίων, Πολιτικός Μηχανικός κα Μητρούλια Ασπασία, είχε διενεργήσει -κατόπιν αναφοράς μας- αυτοψία στο κτίσμα της οδού Κωνσταντιλιέρη και είχε συντάξει την Έκθεση Επικινδύνου Κτίσματος, την οποία κατά αποκλειστικότητα σας είχαμε παρουσιάσει, την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018, στο άρθρο μας «ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ / ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΤΙΣΜΑΤΟΣ – ΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΛΙΕΡΗ 76-80», δείτε εδώ: https://vironasipolimas.blogspot.com/2018/10/76-80.html, πέρασαν τέσσερα (4) ολόκληρα χρόνια για να κάνει η Δημοτική Αρχή αυτό που έπρεπε.
Από μόνη της; Όχι βέβαια!
Χρειάστηκε να επανέλθουμε στο θέμα ξανά, ξανά, και πάλι ξανά, και ακόμη μία φορά με το Αρ. Πρωτοκόλλου: 20444 (Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 6 Οκτωβρίου 2022) Αίτημα με Θέμα: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΤΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΛΛΙΕΡΗ, αρ. 76-80, το οποίο, την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα (Βύρωνας, η πόλη μας) με τίτλο: «Τί θα γίνει επιτέλους με το επικίνδυνο κτίσμα της οδού Κωνσταντιλιέρη και τον περιβάλλοντα χώρο αυτού;» δείτε εδώ: https://vironasipolimas.blogspot.com/2022/10/blog-post_10.html
Αίτημα το οποίο δημοσιεύθηκε επίσης στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ» (φύλλο Οκτωβρίου 2022) του κ. Βασίλη Δεμπόνου (υποψηφίου Δημάρχου Βύρωνα), οπότε η Διοίκηση του Δήμου (Γρηγόρης Κατωπόδης & Μιχάλης Καραγιάννης) συνειδητοποίησε ότι «δεν την έπαιρνε άλλο», δεν είχε άλλα περιθώρια για να χρονοτριβεί και προχώρησε τις μέρες αυτές στην κατεδάφιση του επικίνδυνου κτίσματος.
«Τους αναγκάσαμε να το ρίξουν» λοιπόν, και αυτό, όπως για παράδειγμα συνέβη με το κτίσμα της οδού Χρ. Σμύρνης και Παν. Τσαλδάρη, καθώς επίσης και με άλλα ετοιμόρροπα και επικίνδυνα κτίσματα (συνυπολογίζουμε και τη δράση της κίνησης των πολιτών "Βύρωνας και τριγύρω"), αλλά αγαπητοί αναγνώστες μην περιμένετε κάτι άλλο σημαντικό από εμάς, τους πολίτες της Ενάργειας, για τουλάχιστον 10 μήνες, δηλαδή, μέχρι να διεξαχθούν οι εκλογές.
Επιτέλους, οι κύριοι της Δημοτικής Αρχής Βύρωνα ας παρουσιάσουν και κάποιο έργο από μόνοι τους, διαφορετικά, ας καθίσουν καλύτερα σπίτι τους...
Ενάργεια
21 Δεκεμβρίου 2022
Φορολογικός παράδεισος το χωριό του Αι Βασίλη στο Θέατρο Βράχων; Αυτό αναρωτιέται ένας συμπολίτης μας, ο κ. Β. Τ., ο οποίος επισκέφτηκε τον χώρο την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022 και μας έστειλε το παρακάτω άρθρο με το φωτογραφικό υλικό.
"Μόνο ως φορολογικός παράδεισος, κάτι σαν τα Cayman Islands (=Κέιμαν Νήσοι ή τα Νησιά Κέιμαν), θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το χωριό του Αι Βασίλη στο Θέατρο Βράχων.
Εκτός από την είσοδο, που υπήρχε POS για τα πανάκριβα εισιτήρια και κοβόντουσαν αποδείξεις, είναι ζήτημα αν υπήρχαν, στις υπόλοιπες επιχειρήσεις εντός του χώρου, άλλα 1-2 POS…
Κάποιες ταμιακές που έβγαζαν αποδείξεις ήταν νόμιμες;
Στις περισσότερες περιπτώσεις απλά δεν είχε να σου δώσει απόδειξη κανείς.
Τροχόσπιτα δεκαετίας του 1990 στεγάζουν επιχειρήσεις ΚΥΕ (Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) με λουκουμάδες, ρακόμελα, γλυκά κλπ.
Είναι πιστοποιημένα τα προϊόντα; Διαθέτουν άδεια οι πωλητές;
Πωλούνται μέχρι και απαγορευμένα πλαστικά καλαμάκια εντός του χώρου σε ένα περίπτερο.
Το παγοδρόμιο δεν λειτουργούσε λόγω βλάβης, και όταν λειτουργούσε ούτε αυτό έδινε αποδείξεις.
Καλώδια σε καναλάκια δεξιά και αριστερά, έχει υπογράψει κάποιος υπεύθυνος για την εγκατάσταση;
Παιχνίδια που λειτουργούν με ηλεκτρισμό είχαν αφεθεί κάτω από την βροχή. Αν συμβεί κάτι ποιος θα έχει την ευθύνη;
Ακόμα και εθελοντικές οργανώσεις πωλούν αναμνηστικά προς ενίσχυση χωρίς απόδειξη (άμα είναι να πληρώσουμε και εφορία σου λέει, τι θα μας μείνει για ενίσχυση;).
Επιπροσθέτως:
Τα πρανή του λόφου πάνω από το θέατρο είχαν ελεγχθεί πριν την εγκατάσταση του χωριού του Αι Βασίλη;
Σε άθλια κατάσταση τα θέατρα βράχων. Πως δεν έχουν πέσει ενώ είναι γεμάτα κόσμο κανείς δεν ξέρει (βλέπε το φωτογραφικό υλικό).
Κάτσε σου λέει να δούμε αν θα είναι θετική η απόφαση του Αρείου Πάγου. Αν χάσουμε και την έκταση του λόφου Κοπανά γιατί να τα επισκευάσουμε...
Άνθρωπος που γνωρίζει καταστάσεις και πράγματα μας είπε ότι αν αποφασίσει να κάνει έφοδο η ΑΑΔΕ και το Υγειονομικό θα πέφτουν κεφάλια σαν τον Νικηταρά τον τουρκοφάγο.
Αδρομερής μα πέρα ως πέρα αληθινή περιγραφή για το Χωριό του Αι Βασίλη, ένα ακόμα πυροτέχνημα της δημοτικής αρχής Βύρωνα".
Βύρωνας, 18 Δεκεμβρίου 2022
Εις κάποιον φανταστικόν Δήμον της φανταστικής Ελλάδος μας, πρίν έτη πολλά (εξ' ου και η καθαρεύουσα) υπήρχε Δήμαρχος ακμαίος, απ' όλους πιο ωραίος, που ετοιμάζετο την πόλη του όπως στολίσει διά τας εορτάς. Έπρεπε δε και να προετοιμάζετο σιγά-σιγά διότι με το νέον έτος θα ελάμβανον χώρα και οι εκλογαί, προς ανάδειξη νέου δημοτικού άρχοντα.
Μία τινά πρωίαν και ενώ ο Δήμαρχος κατεύθασε εις το γραφείον του και πριν προλάβει να καθίσει με τον καφέ και το σιγαρέττο του, εξάφνου ενεφανίσθησαν εις το δημαρχείον εκπρόσωποι των καταστημάτων των υπεραγορών της πόλεως του.
«Καλή σας ημέρα, κύριε Δήμαρχε» του λέγουν στολίζοντας τον με αβροφροσύνες και ο ίδιος τέτοια πολλά τους έλεγε επίσης.
-Έχομεν θέμα, κ. Δήμαρχε, ήρθε η εορταστική περίοδος και θέλομεν όπως και εμείς ανοίξωμεν τα καταστήματα μας καθώς ορίζει ο νόμος, τας Κυριακάς.
-Ανοίξτε τα λοιπόν, αφού το ορίζει ο νόμος, εγώ, δημοτικός άρχων είμαι, ο νόμος είναι υπεράνων όλων.
-Μα υπάρχει θέμα κ. Δήμαρχε... όποτε ανοίγομεν τας υπεραγοράς μας τας Κυριακάς, κάποιοι βάνδαλοι σπούσαν τας βιτρίνας των.
-Ε τότε να μην ανοίξετε ή τοποθετήσατε φύλακας έξωθεν, δεν μπορώ να σας δώσω μία κάποιαν λύσιν.
-Μα, κύριε Δήμαρχε, όπως γνωρίζομεν, σεις έχετε κάποιο έλεγχο επί αυτών των βανδάλων. Διατί δεν τους απευθύνεστε ώστε να σταματήσουν τας φθοράς των;
Κι εκείνη την στιγμή ο Δήμαρχος εις έξαλλη κατάσταση απεκρίθει.
«Τι είπατε; Τι είπατε; Τι είπατε; πως εγώ συγχρωτίζομαι με αλητήριους και μηδενιστάς; Σεις που αναγκάζετε τους εργαζόμενους σας όπως δουλέψουν τας Κυριακάς υπό τον φόβον απολύσεως και με μισθόν ελάχιστον; Εξέλθετε του γραφείου μου κύριοι πάραυτα!»
Κι εκείνοι τότε έφυγον, αλλά του είπαν πως θα επανέλθουν!
Εκνευρισμένος ο δήμαρχος κάθισε πάλι στο γραφείο του με το σιγαρέττο του ενώ του λέγει ο γραμματικός του...
-Μην εκνευρίζεσθε κύριε Δήμαρχε, σεις είστε ο άριστος και ουχί αυτοί οι αχρείοι καταστηματάρχες!
«This is a work of fiction. Names, characters, places and incidents either are products of the author’s imagination or are used fictitiously. Any resemblance to actual events or locales or persons, living or dead, is entirely coincidental».
«Το
παρόν αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Τα πρόσωπα, τα ονόματα και οι
καταστάσεις είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα είναι
συμπτωματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».
Άρθρο του Φανταστικού Πολίτη, η δε φωτογραφία του κειμένου από εδώ: https://www.dc.com/blog/2022/03/18/the-worst-mayors-of-gotham-city-ever
18 Δεκεμβρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η «Δημοτική Κίνηση Πολιτών Βύρωνα: Δύναμη Ελπίδας» ήδη από το καλοκαίρι του 2019 έχει καταγγείλει τις αντιδημοκρατικές και αντισυνταγματικές διατάξεις του λεγόμενου «νόμου Θεοδωρικάκου», με τις οποίες η κυβέρνηση επιχείρησε να αλλάξει, μετά την διενέργεια των αυτοδιοικητικών εκλογών, την συγκρότηση και τις αρμοδιότητες των Οικονομικών Επιτροπών και των Επιτροπών Ποιότητας Ζωής των ΟΤΑ. Με τις διατάξεις αυτές απογυμνώθηκαν από ουσιαστικές αρμοδιότητες τα δημοτικά συμβούλια και οι σχετικές αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στην Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όπου δόθηκε με τις ίδιες διατάξεις επίπλαστη πλειοψηφία στην εκάστοτε δημοτική αρχή, χωρίς καμία αναλογικότητα προς τον αριθμό των δημοτικών συμβούλων που διέθετε. Απαξιώθηκαν έτσι τα δημοτικά συμβούλια που στερήθηκαν ουσιαστικών αρμοδιοτήτων και έγιναν διακοσμητικά όργανα, προκειμένου να μπορούν οι δημοτικές αρχές να αγνοούν ανεμπόδιστα την πλειοψηφία σ` αυτά και να παίρνουν τις αποφάσεις που θέλουν στις Επιτροπές, όπου τους δόθηκε η πλειοψηφία.
Πλέον αυτό που κατήγγειλε τότε σύσσωμη η αντιπολίτευση, φορείς και παρατάξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και πλήθος επιστημόνωνεπικυρώθηκε και με αμετάκλητη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της χώρας έκρινε με την υπ` αριθμόν 2377/2022 απόφαση της Ολομέλειας του ότι είναι αντισυνταγματική η μετά τη διενέργεια των εκλογών αλλαγή του συστήματος διοίκησης των ΟΤΑ με τους ν. 4623/2019 και 4625/2019, που τροποποίησαν τη σύνθεση και τις αρμοδιότητες των Οικονομικών Επιτροπών και των Επιτροπών Ποιότητας Ζωής και κατά συνέπεια και τις αρμοδιότητες των δημοτικών συμβουλίων, απ` τα οποία αφαιρέθηκαν σημαντικές αποφάσεις.
Σε μία δημοκρατικά ευνομούμενη χώρα με κράτος δικαίου μετά την δημοσίευση της απόφασης αυτής είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί μία δημοτική αρχή να συνεχίσει να ασκεί μέσω των Επιτροπών (Οικονομικής και Ποιότητας Ζωής) αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν σ` αυτές με νόμους μετά τις εκλογές του 2019 με διατάξεις που κρίθηκαν αντισυνταγματικές.
Παρόλα αυτά, δυστυχώς, η δημοτική αρχή Βύρωνα - συντασσόμενη πλήρως με την Κυβέρνηση που προσπαθεί να «ροκανίσει» τον χρόνο για να συνεχίσουν να εφαρμόζονται οι αντιδημοκρατικές ρυθμίσεις της για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μέχρι τις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές – επιμένει να συνεχίζει να εφαρμόζει ένα νομοθετικό πλαίσιο που έχει κριθεί με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο αντισυνταγματικό από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, βάζοντας τον Δήμο μας σε περιπέτειες. Έτσι, στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου την 6-12-2022 η δημοτική αρχή δήλωσε ότι θα εμμείνει μέχρι την έκδοση νεότερης εγκυκλίου από το Υπουργείο Εσωτερικών στην εφαρμογή των αντισυνταγματικών διατάξεων και θα συνεχίσει να λαμβάνει σημαντικές αποφάσεις που δεσμεύουν τον Δήμο μας για χρόνια στις Επιτροπές του Δήμου, δεδομένου ότι δεν υπάρχει συναίνεση για την πολιτική της στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ενόψει των ανωτέρω:
- Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στην κοινωνία του Βύρωνα την στάση της δημοτικής αρχής να αγνοεί την εκδοθείσα απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και να συνεχίζει να εφαρμόζει ένα αντισυνταγματικό νομοθετικό πλαίσιο, γεγονός που θα βάλει τον Δήμο μας σε περιπέτειες. Δεν μπορούν να λαμβάνονται αποφάσεις με βάση νόμο που έχει ήδη κριθεί αντισυνταγματικός.
- Καλούμε την υπεύθυνη για το σημερινό αδιέξοδο Κυβέρνηση να εκδώσει άμεσα εγκύκλιο για την αποκατάσταση της δημοκρατικής νομιμότητας στη λειτουργία των Δήμων συμφώνως με όσα επιτάσσει η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και το Σύνταγμα μας. Δεν μπορεί να αγνοεί την απόφαση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των προερχόμενων κατά πλειοψηφία από τον κομματικό της φορέα δημοτικών αρχών, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα έχει η στάση της για τους θεσμούς και το δημόσιο συμφέρον.
- Καλούμε επίσης την δημοτική αρχή Βύρωνα να απόσχει - μέχρι την έκδοση της ανωτέρω εγκυκλίου - από την άσκηση αρμοδιοτήτων που μεταβιβάστηκαν στην Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής από τον Αύγουστο του 2019 μέχρι σήμερα και ανήκουν στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα δεσμεύουν και την επόμενη δημοτική αρχή. Εάν επιθυμεί να ληφθούν αποφάσεις σε τέτοια θέματα, ας τα φέρει να συζητηθούν στο αρμόδιο Δημοτικό Συμβούλιο.
- Δηλώνουμε τέλος ότι μέχρι την αποκατάσταση της νομιμότητας η παράταξή μας δεν πρόκειται να νομιμοποιήσει με την συμμετοχή των δημοτικών συμβούλων της παράνομες αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και ότι θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο για τη διασφάλιση της δημοκρατικής αυτής νομιμότητας στη λήψη των αποφάσεων από τα αρμόδια όργανα του Δήμου Βύρωνα και την ακύρωση όσων παράνομων αποφάσεων ληφθούν εν τω μεταξύ με ευθύνη της δημοτικής αρχής.
Βύρωνας, 7 Δεκεμβρίου 2022
Αλέξης Σωτηρόπουλος
Νεκτάριος Αποστολάκης
Ορέστης Καππάτος
Θανάσης Κλειάσιος
Θανάσης Οικονόμου
Λευτέρης Τριανταφύλλου
Εν αναμονή της καθαρογραφής της Τελεσίδικης Δικαστικής Απόφασης, της υπ’ αριθμ. 983/23-07-2021 Εκδικασθείσας Υπόθεσης στον Άρειο Πάγο, για τη σχολάζουσα κληρονομιά «Μανούσου», που περικλείεται από τις οδούς Νίκου Νικηφορίδη, Ν. Αρώνη και Τιμοθέου, η Ένωση Πολιτών «Ενάργεια» και η κίνηση Πολιτών «Βύρωνας και τριγύρω» καταθέσαμε, από κοινού, νέο Αίτημα (Αρ. Πρωτοκόλλου: 24789 - Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 28/11/2022) για συζήτηση της υπόθεσης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Γιατί δεν ανεχόμαστε πλέον άλλη αδράνεια από τη Δημοτική Αρχή, και δεν θα ανεχτούμε άλλα λάθη, όπως αυτά που έγιναν στην υπόθεση του λόφου Κοπανά και στην υπόθεση του οικοπέδου στην περιοχή Νεράιδα, δεν θα ανεχτούμε άλλα ψέματα και παρελκυστικές τακτικές, δεν θα ανεχτούμε άλλους βαυκαλισμούς!!!
Γιατί μην ξεχνάς αναγνώστη, πολίτη/κάτοικε του Βύρωνα, ότι για το συγκεκριμένο χώρο, την τριετία 2007-2009, όλοι μας, για την απαλλοτρίωσή του, ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ 3.000.000 ευρώ!
Χρήματα τα οποία «παρανόμως» κατέληξαν στον κορβανά, γιατί όπως είχε δηλώσει ο Γ. Επιθεωρητής κ. Κατσαρός, στις 11 Ιουνίου 2015, σε τηλεφωνική συνομιλία μας, «το δυνητικό τέλος πρέπει να χρησιμοποιείται για το σκοπό που έχει επιβληθεί»…
Χρήματα για τα οποία η Διοικούσα Αρχή όταν της ζητήσαμε την «οικονομική πραγματογνωμοσύνη της διαχείρισης των εσόδων και των δαπανών του δυνητικού τέλους» κώφευσε… όπως άλλωστε έκανε και όλη η αντιπολίτευση! Διαβάστε το άρθρο μας: «Ένα Τέλος που κόστισε στους πολίτες του Βύρωνα 9.000.000 ευρώ δεν πρέπει να έχει τέλος!» https://vironasipolimas.blogspot.com/2022/07/9000000.html
Φαίνεται τελικά ότι οι υπογράφοντες το παρακάτω αίτημα είμαστε η μόνη ουσιαστική μαχητική αντιπολίτευση στην πόλη... και ας μην αρέσει αυτό σε κάποιους!
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
της Ένωσης Πολιτών «Ενάργεια» και
της Κίνησης Πολιτών «Βύρωνας και τριγύρω»
ΠΡΟΣ
ΔΗΜΟ ΒΥΡΩΝΑ
Κοινοποίηση προς:
-Δημοτικές Παρατάξεις, δια του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα, κ. Γ. Πλακίδα
-Τοπικό Τύπο
-Επιτροπή Κατοίκων Σχολάζουσας Κληρονομιάς
ΘΕΜΑ: «Αίτημα για συζήτηση στο Δ.Σ. της υπόθεσης της σχολάζουσας κληρονομιάς της οδού Ν. Νικηφορίδη- Μίσθωση και Δέσμευση – Υλοποίηση της Απόφασης 28/2022»
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα,
Όπως γνωρίζετε, πιθανώς να βρισκόμαστε ακόμη στην αναμονή για την καθαρογραφή της Τελεσίδικης Δικαστικής Απόφασης της υπ’ αριθμ. 983/23-07-2021 Εκδικασθείσας Υπόθεσης για τη σχολάζουσα κληρονομιά «Μανούσου» (που περικλείεται από τις οδούς Νίκου Νικηφορίδη, Ν. Αρώνη και Τιμοθέου), στο Βύρωνα.
Επειδή, με την Απόφαση 28/2022 (13-04-2022) του Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Αρχή δεσμεύεται (δείτε την ΑΔΑ: ΨΤ0ΛΩ9Ε-02Γ):
α) για «την δίχως καθυστέρηση διεκδίκηση του χώρου από το Δημόσιο, προς όφελος της περιοχής και της πόλης του Βύρωνα»
και
β) για την «ανάθεση στην αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου να εισηγηθεί στο Δ.Σ. εναλλακτικούς τρόπους απόκτησης του συγκεκριμένου Χώρου»,
για το λόγο αυτό, εμείς, οι πολίτες, Αιτούμεθα:
1) Την άμεση συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να ενημερωθούν οι Δημοτικές Παρατάξεις και οι πολίτες του Βύρωνα σχετικά με τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, οκτώ (8) μήνες μετά την Απόφαση του Δ.Σ.
2) Την ΑΜΕΣΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ του χώρου της σχολάζουσας κληρονομιάς «Μανούσου»:
α) Μέσα από διαδικασίες μίσθωσης, από το Δήμο, για νομικούς λόγους,
-όπως για παράδειγμα σας είχε προταθεί, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018, από τριμελή επιτροπή, αποτελούμενη από την κυρία Ε.Π. και τους κ. Δ.Λ. και Ν.Β., που είχαν επισκεφτεί τον Δήμαρχο κ. Γρηγόρη Κατωπόδη στο γραφείο του, και μεταξύ άλλων ζητήθηκε η διαμεσολάβηση προς την Κηδεμόνα κα Στρανομίτη για την επισκευή/ανακατασκευή, με ίδια κεφάλαια (δηλαδή από ένα μέλος της 3μελούς επιτροπής), του χώρου του παλαιού Συμβολαιογραφείου της σχολάζουσας κληρονομιάς, με σκοπό τη δημιουργία Παιδικού Σταθμού, με μίσθωση 50 ετών, και επιστροφή του χώρου, μετά τη λήξη της μίσθωσης, ως κοινόχρηστου πλέον στο Δήμο, για την οποία πρόταση «από την πλευρά της διοίκησης, δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, παρότι συμφωνήθηκε το αντίθετο!» όπως ανέφερε το άρθρο «ΚΩΔΙΚΟΣ 7322.0023***, εν αδήλω!» της ιστοσελίδας «Βύρωνας, η πόλη μας» (Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2018), δείτε εδώ: https://vironasipolimas.
-όπως επίσης σας προτάθηκε, από τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο κ. Βασίλη Δεμπόνο, στις 21 Ιανουαρίου 2021, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ειδικού Σκοπού για τη σχολάζουσα κληρονομιά,
-όπως μας πρότειναν βουλευτές της Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, τους οποίους επισκεφτήκαμε επί τούτου, τους τελευταίους 6 μήνες...
και
β) Με νέα Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου για καθορισμό των οικοπέδων σε κοινόχρηστους χώρους, όπως είχε συμβεί και το έτος 2007, με τις Αποφάσεις 147/2007 και 368/2007, που όμως δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, καθώς επίσης και με εξασφάλιση μέσω της κατάρτισης Επιχειρησιακού Σχεδίου, βάσει του Άρθρου 92 παρ. 1 και 2.δ του ν.4759/2020 «Επιχειρησιακό σχέδιο για την εξασφάλιση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων».
3) Την άμεση υλοποίηση της Απόφασης 28/2022 (13-04-2022) του Δ.Σ. δίχως καθυστερήσεις για όσον αφορά:
α) Τη λήψη μέτρων προφύλαξης περιμετρικά του κτίσματος του παλαιού Συμβολαιογραφείου (Ν. Νικηφορίδη & Ν. Αρώνη), για την ασφάλεια των περαστικών και την αποφυγή κάποιου δυστυχήματος από την πτώση δομικών στοιχείων λόγω της, από άποψη στατική και δομική, επικινδυνότητάς του, γιατί όπως έχουμε εξηγήσει πολλές φορές, υπάρχει εσωτερική κατάρρευση του Α’ ορόφου (σύμφωνα με δήλωση της κηδεμόνος κας Α. Στρανομίτη και μαρτυρία του μεσίτη κ. Γιώργου Λυμπερόπουλου), ενώ εξωτερικά παρατηρείται σαθρότητα των μπαλκονιών με αποκόλληση σοβάδων που πέφτουν στο πεζοδρόμιο.
β) Την ανακατασκευή των πεζοδρομίων των οδών Τιμοθέου και Νίκου Νικηφορίδη, δηλαδή, στην βόρεια πλευρά του θερινού Κινηματογράφου «Λάουρα» και του παλαιού βενζινάδικου αντίστοιχα, σύμφωνα όμως με τις τεχνικές προδιαγραφές, όχι με απλό τσιμέντο…
4) Σε συνέχεια του, με Αρ. Πρωτοκόλλου: 23968/16-11-2022, εγγράφου που αποστείλαμε με κοινοποίηση προς το Δήμο Βύρωνα, που είχε ως θέμα την "παράνομη" Επιχειρηματική δραστηριότητα στο παλαιό βενζινάδικο της σχολάζουσας κληρονομίας, καθώς επίσης και του, με Αριθμ. Πρωτ.: 171748/23-11-2022, διαβιβαστικού εγγράφου της Υπηρεσίας του Τμήματος Γ’ των Σχολαζουσών Κληρονομιών του Υπουργείου Οικονομικών, προς την Κηδεμόνα, για το συγκεκριμένο θέμα, Απαιτούμε, σε συνεργασία με τη κηδεμόνα της σχολάζουσας κληρονομιάς κα Στρανομίτη, την άμεση Παρέμβαση του Εισαγγελέα, για απομάκρυνση των σταθμευμένων αυτοκινήτων από το χώρο του βενζινάδικου.
***Ο Κωδικός 7322.0023, προέρχεται από το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων 2017 της Δημοτικής Αρχής, με τίτλο Έργου-Δράσης: «Διαμόρφωση κοινοχρήστου χώρου με υπόγειους χώρους στάθμευσης στην οδό Νικηφορίδη.»
«Ενάργεια» και «Βύρωνας και τριγύρω»
28 Νοεμβρίου 2022
Η δημοτική παράταξη "Αριστερή Παρέμβαση Βύρωνα" με αφορμή το, με αριθμό Πρωτοκόλλου 24821/28-11-2022, αίτημα*** της Ένωσης Πολιτών της "Ενάργειας" και της Κίνησης Πολιτών "Βύρωνας και τριγύρω", με θέμα "Εκκρεμεί η απάντηση και προς τον Συνήγορο του Πολίτη αναφορικά με τη γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας για την Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης του Τ.Ε.Ε", ζήτησε η υπόθεση να συζητηθεί άμεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο:
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ
Ζητάμε να γίνει άμεσα θέμα συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο η «Υλοποίηση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου ημ. 9/3/2020 που εντέλει την Νομική Υπηρεσία του Δήμου να μελετήσει την έκθεση του Πραγματογνώμονα και να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τις αναγκαίες ενέργειες που προτείνει».
Αυτή η ενημέρωση δεν έχει γίνει μέχρι τώρα. Πρόκειται για το έργο «Επιφανειακή διευθέτηση ομβρίων υδάτων - αποκατάσταση βατότητας πεζοδρομίων για χρήση από ΑΜΕΑ» για τις ασφαλτοστρώσεις εργολαβίας του 2010-2011, κόστους 3.789.252,81 €, που παρουσιάζει εκτεταμένες κακοτεχνίες και εντοπίστηκε ότι δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες προδιαγραφές. Επίσης, ζητάμε να παραστούν στη συνεδρίαση οι προϊστάμενοι της Τεχνικής και της Νομικής Υπηρεσίας για να μας ενημερώσουν.
Οι αξιώσεις του δήμου για την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος λήγουν το Μάιο του 2023 και άρα είναι επείγον να υπάρξει ενημέρωση για τις ενέργειες που έχουν γίνει ή προτείνεται να γίνουν.
Για το ζήτημα αυτό 155 κάτοικοι, οι συλλογικότητες «Βύρωνας και τριγύρω» και «Ενάργεια», έχουν ζητήσει από 1/3/2022 από τη δημοτική αρχή να υπάρξει ενημέρωση. Το ίδιο έκανε και ο «Συνήγορος του Πολίτη» που ενημερώθηκε για το αίτημα με τις υπογραφές των κατοίκων και την έλλειψη ανταπόκρισής σας. Το ίδιο πρόβλημα θέσαμε και εμείς ως Αριστερή Παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο ημ. 28/9/2022.
Παρόλα αυτά ακόμα δεν έχετε δώσει απαντήσεις και έχετε ξεπεράσει κατά πολύ το εύλογο χρονικό διάστημα των 50 ημερών μέσα στο οποίο υποχρεώνεστε να απαντήσετε. Μάλιστα ο «Συνήγορος του Πολίτη» που και αυτός αγνοήθηκε επανέρχεται με νέα επιστολή του ημ. 5/12/2022.
Διαμαρτυρόμαστε για αυτή τη στάση της δημοτικής αρχής που περιφρονεί τους κατοίκους, αλλά και τους φορείς που ελέγχουν τη λειτουργία των θεσμών και δεν τηρεί τις υποχρεώσεις που διέπουν τη λειτουργία των δήμων και ζητάμε την άμεση συζήτηση επί του θέματος.
6/12/2022
Για την Αριστερή Παρέμβαση Βύρωνα
Η δημοτική σύμβουλος
Μαρία Μπικάκη
Η δημοτική αρχή Βύρωνα, παρά την απόφαση της ολομέλειας του ΣΤΕ, συνεχίζει να προχωρά αγκαλιά με το «νόμο Θεοδωρικάκου», εφαρμόζοντας παράνομες και αντισυνταγματικές διατάξεις.
Με την αρίθμ. 2377/2022 απόφαση της ολομέλειας του ΣΤΕ, οι νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης κρίθηκαν παράνομες και αντισυνταγματικές. Αυτό που λέγαμε δλδ από την αρχή, όταν καταγγέλλαμε την κυβέρνηση και καλούσαμε τη δημοτική αρχή να μην τις εφαρμόσει αφού δεν ήταν αναγκαστικές. Η εν λόγω απόφαση του ΣΤΕ, αποκαθιστά εν μέρει έστω και με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, την αντιδημοκρατική εκτροπή που έχει επιβληθεί.
Από την πρώτη στιγμή, στις 31/8/19 στην ορκωμοσία του δημοτικού συμβουλίου Βύρωνα, καταγγείλαμε τις νομοθετικές παρεμβάσεις της Ν.Δ. με τον λεγόμενο «νόμο Θεοδωρικάκου», με τις οποίες η κυβέρνηση με πραξικοπηματικό τρόπο ακύρωσε τη λαϊκή βούληση στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019. Παρεμβάσεις με τις οποίες απαξίωσε τα δημοτικά συμβούλια μεταφέροντας αποφασιστικές τους αρμοδιότητες στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, στις οποίες οι παρατάξεις των δημάρχων με το νόμο Θεοδωρικάκου είχαν την πλειοψηφία, ασχέτως αν ήταν μειοψηφία στα δημοτικά συμβούλια. Και γι αυτό το λόγο δεν συμμετείχαμε στη συγκρότησή τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο δήμος Βύρωνα, στον οποίο η δημοτική αρχή έχει 9 από τους 41 δημοτικούς συμβούλους και στις Επιτροπές έχει τα 5 από τα 9 μέλη. Ο νόμος Θεοδωρικάκου παρότι δεν είχε αναγκαστική εφαρμογή, η δημοτική αρχή Βύρωνα που στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος «κατήγγελλε» το νόμο, όπως και η ίδια, από την πρώτη στιγμή τον εφάρμοσε πλήρως, παρακάμπτοντας το δημοτικό συμβούλιο.
Με τη δημοσίευση της απόφασης του ΣΤΕ στείλαμε στις 05/12/22, παραμονή της Οικονομικής Επιτροπής, επιστολή στη δημοτική αρχή και στους δημοτικούς συμβούλους Βύρωνα, ζητώντας:
1) Να γίνει συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για την απόφαση του ΣΤΕ, που έκρινε παράνομες και αντισυνταγματικές τις νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης και η δημοτική αρχή Βύρωνα τις αξιοποίησε,
2) να αναβληθούν οι συνεδριάσεις των Επιτροπών για σοβαρά ζητήματα, μέχρι να γίνει το Δ.Σ.,
3) η συζήτηση των θεμάτων που η αρμοδιότητά τους μεταφέρθηκε στις Επιτροπές και η λήψη των αποφάσεων να γίνεται στα δημοτικά συμβούλια, κάτι που δεν απαγορευόταν άλλωστε ούτε από τις νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης που η ολομέλεια του ΣΤΕ έκρινε παράνομες και αντισυνταγματικές.
Στις 06/12/22 παραβρεθήκαμε στην Οικονομική Επιτροπή, παρότι δεν συμμετέχουμε, ζητώντας για άλλη μια φορά την εφαρμογή της απόφασης της ολομέλειας του ΣΤΕ. Αίτημα που κατέθεσαν και οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης που συμμετέχουν στην Επιτροπή. Ειδικότερα για το 7ο θέμα που αφορούσε «την ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου φωτισμού του δήμου Βύρωνα με την προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων τύπου led», ζητήθηκε να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο αφού η οποιαδήποτε απόφαση θα είναι δεσμευτική για τον δήμο την επόμενη δεκαετία.
Η απάντησή της ήταν ότι θα ακολουθήσει τις οδηγίες του ΥΠΕΣ. Δηλαδή της κυβέρνησης και αυτών που ψήφισαν τους νόμους που κρίθηκαν παράνομοι και αντισυνταγματικοί, παρότι έχει δυνατότητα να αποφασίζει για όλα τα θέματα στο δημοτικό συμβούλιο.
Η στάση αυτή προκάλεσε την αποχώρηση από την Οικονομική Επιτροπή όλων των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης που συμμετέχουν, όπως και τη δική μας. Η δημοτική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ δεν δέχθηκε να αναβληθεί η συνεδρίαση και να συζητηθεί και να αποφασιστεί το θέμα «της ενεργειακής αναβάθμισης του δικτύου φωτισμού του δήμου Βύρωνα με την προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων τύπου led» στο δημοτικό συμβούλιο. Επέμεινε και ψήφισε μόνη της με 5 ψήφους, παρά την αποχώρηση όλης της αντιπολίτευσης, δεσμεύοντας το δήμο Βύρωνα για την επόμενη δεκαετία, να εκχωρήσει το δημοτικό ηλεκτροφωτισμό σε ιδιωτική εταιρεία με το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ, υποθηκεύοντας τα δημοτικά τέλη. Αυτή η αντιδημοκρατική πρακτική δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για τη σκοπιμότητά της.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, σύσσωμη η αντιπολίτευση κατέθεσε αίτημα για να συζητηθεί στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της συμμόρφωσης και προσαρμογής του Δήμου Βύρωνα στη συνταγματική νομιμότητα, σύμφωνα με την απόφαση 2377/2022 του ΣΤΕ.
Η δημοτική αρχή Βύρωνα, παρά την απόφαση της ολομέλειας του ΣΤΕ, συνεχίζει να προχωρά αγκαλιά με το νόμο Θεοδωρικάκου, εφαρμόζοντας παράνομες και αντισυνταγματικές διατάξεις.
Η διαφωνία μας είναι δεδομένη με τη λειτουργία των επιτροπών αυτών και πριν τις αντισυνταγματικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης Ν.Δ., όπως διαφωνούμε πλήρως με το θεσμικό πλαίσιο της αυτοδιοίκησης. Μια αυτοδιοίκηση που έχει καταργηθεί στην πράξη, αποτελεί υποτομέα των κυβερνήσεων που υλοποιεί τις νεοφιλελεύθερες αντιλαϊκές πολιτικές και οι δημοτικές αρχές σε ρόλο διεκπεραιωτή μετατρέπουν τους δήμους σε επιχειρήσεις και τους δημότες σε πελάτες, ακυρώνουν το δημόσιο κοινωνικό ρόλο τους, εκχωρώντας τις λειτουργίες τους σε επιχειρηματίες.
-Απαιτούμε την άμεση συμμόρφωση του Δήμου Βύρωνα με την αριθμ. 2377/2022 απόφαση της ολομέλειας του ΣΤΕ
-Αγωνιζόμαστε για να ανατρέψουμε συνολικά το αντιλαϊκό νεοφιλελεύθερο πλαίσιο στους δήμους για να μπορέσει η αυτοδιοίκηση να σταθεί στις ανάγκες των πολιτών και της πόλης.
Για μια ζωή που μας αξίζει σε μια πόλη που μας ανήκει
Βύρωνας 08/12/22
Το άρθρο αυτό γράφεται έντεκα (11) μήνες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές και με αφορμή το τελευταίο (29/10/2022) κείμενο-παρακαταθήκη του Σωτήρη Παπαμιχαήλ (Εφημερίδα Δήμος & Πολιτεία), που έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μέχρι να φτάσουμε σε μία εξαίσια πόλη. Ανέφερε ο Σωτήρης: «Και εδώ αρχίζει ο ρόλος των δημοτικών αρχόντων αλλά και των δημοτών. Επιβάλλεται η συμμετοχή των δημοτών στα κοινά. Επιβάλλεται να διεκδικήσουμε και να πιέσουμε. Επιβάλλεται να ακουστούμε, και αυτό δεν γίνεται ψηφίζοντας μοντέλα και γενικά αδιάφορους διάσημους, που αγνοούν την πόλη, τα προβλήματα και τις ανάγκες της. Να τους ψηφίζουμε μόνο και μόνο γιατί γνωρίζουμε το όνομά τους; Πρέπει να ψηφίσουμε ανθρώπους που αγαπούν την πόλη, ανθρώπους που νοιάζονται για αυτή, με δείγματα γραφής, με προσπάθειες, με έργα, με την καθημερινή τους συνεισφορά. Και πρέπει να τους ελέγχουμε».
Και αυτό κάνουμε εμείς οι πολίτες. Τους ελέγχουμε! Διαρκώς!
Γιατί, όταν ένας πολιτικός ή Δήμαρχος, προεκλογικά, κάνει χρήση της φράσης «δεσμεύομαι», εάν δεν θέλει να θεωρηθεί ΨΕΥΤΗΣ, ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ή ότι εξαπατά κατά τον Ποινικό Κώδικα (άρθρο 162) τον εκλογέα, τότε, είναι υποχρεωμένος κατά τη διάρκεια της θητείας του να προβεί στην υλοποίηση της δέσμευσης!
Τί μας ανακοίνωνε, στις 8 Οκτωβρίου 2014, αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι με την κατάληψη στην Ανάληψη, ο Δήμαρχος κ. Γρηγόρης Κατωπόδης;
«Μία από τις αρχές μας, που αποτέλεσε και προεκλογική μας δέσμευση, είναι ότι θα αξιοποιηθούν τα κλειστά δημοτικά αναψυκτήρια, με σκοπό τη δημόσια χρήση τους, ανοιχτή σε όλους τους κατοίκους και σε όλες τις συλλογικότητες που σέβονται τη δημοκρατία και δεν δημιουργούν αποκλεισμούς».
Για το ίδιο θέμα, τί δήλωνε-απαντούσε, τον Μάρτιο του 2019, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μιχάλης Καραγιάννης; «Όσον αφορά στις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής για την κατάληψη του Αναψυκτηρίου της Ανάληψης, ισχύει ότι δήλωσε ο Δήμαρχος: "θα αξιοποιηθούν τα Δημοτικά κλειστά Αναψυκτήρια. Η Δημοτική Αρχή έχει προγραμματισμό και βούληση να προχωρήσει στην υλοποίηση όσων εξήγγειλε"»...
Οκτώ (8) χρόνια μετά, κανένας προγραμματισμός, καμία βούληση, καμία υλοποίηση των όσων είχε εξαγγείλει και υποσχεθεί η παρούσα –δίχως αρχές- Δημοτική Αρχή! Μονάχα, «Αλληλεγγύη και δύναμη στην κατάληψη ντουγρού!»
Εκατοντάδες και τα παραδείγματα της αδιαφορίας της Δημοτικής Αρχής!
Ιδού ένα χαρακτηριστικό από αυτά: Τί απαντούσε σε ερώτηση πολιτών (ΑΠ: 12542/9-07-2020) αναφορικά με την καταστρατήγηση των Συνταγματικώς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των πεζών και Αμεα στο πεζοδρόμιο της οδού Χρ. Σμύρνης (αρ. 132-138), ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μιχάλης Καραγιάννης, στην 14η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21ης Ιουλίου 2020;
«Εντάξει, το ΜΠΑΖΑΡ πρέπει να πάμε να το ενοχλήσουμε γιατί καταλαμβάνει το πεζοδρόμιο, βάζει τα αυτοκίνητα εκεί… … Εντάξει, το πολύ-πολύ να βάλουμε μια σειρά κολωνάκια να τελειώνει η ιστορία».
27 μήνες μετά τη δήλωση, ενδιαφέρθηκε ή έπραξε μήπως κάτι ο Αντιδήμαρχος; Η απάντηση είναι: ΌΧΙ!
Από το 2014 (βλέπε φωτογραφικό υλικό) οι πεζοί κατεβαίνουν και περπατούν στο δρόμο, σε ένα σημείο όπου, εξαιτίας της κλίσης της οδού και της ταχύτητας με την οποία εισέρχονται στην οδό Χρ. Σμύρνης τα προερχόμενα από την οδό Βουτζά αυτοκίνητα ή λεωφορεία, ο κίνδυνος πρόκλησης δυστυχήματος είναι αυξημένος!
Συμπολίτες, η πόλη του Βύρωνα δεν θέλει πλέον τέτοιους Δημοτικούς άρχοντες! Όπως ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ πλέον και εκείνους που κάποτε τη διοίκησαν (Γώγος-Μπαντής) και ως αντιπολίτευση παρέμειναν για χρόνια αδιάφοροι και αδρανείς στα προβλήματά της, μικρά ή μεγάλα. Ας ακολουθήσουμε επιτέλους τα λόγια του Σωτήρη!
Ενάργεια
7 Νοεμβρίου 2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΒΥΡΩΝΑ
Υπόθεση οικόπεδου Νεράιδας:
Η ενηλικίωση της ιστορίας για τη δημιουργία μιας πλατείας σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή της πόλης
Τον Φεβρουάριο που μας πέρασε έκλεισαν 21 χρόνια από τότε που ο Δήμος Βύρωνα εκδήλωσε την πρόθεσή του να δημιουργήσει κοινόχρηστο χώρο στο οικόπεδο στη γωνία των οδών Χρυσοθέμιδος και Παναγή Τσαλδάρη και είχε καταθέσει το ποσό των 368.594,12€ για την απαλλοτρίωση του χώρου.
Από τότε μέχρι και σήμερα, αυτή η πρόθεση δεν κατάφερε να γίνει πραγματικότητα.
Η ευθύνη γι αυτό βαρύνει αναλογικά όλες τις δημοτικές αρχές, το κύριο βάρος όμως φέρει η σημερινή δημοτική αρχή αφού μετά την αριθμ. 2054/2012 απόφαση του ΣΤΕ δεν εκκρεμούσε πλέον καμία δικαστική διαδικασία που θα μπορούσε να καθυστερήσει την υλοποίησή της.
Η δημοτική αρχή Χαρδαλιά τη διετία 2012-14 προφανώς δεν έτρεξε το θέμα.
Η σημερινή δημοτική αρχή όμως «κατάφερε» κάτι που χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια: Μετά από 8 χρόνια που διοικεί το δήμο, αν η σχετική διαδικασία μπορέσει να προχωρήσει, κάτι που το θέλει όλο το δημοτικό συμβούλιο, θα επιβαρύνει επιπλέον το ταμείο του δήμου που είναι λεφτά των δημοτών, τουλάχιστον κατά 110.000€ (αύξηση αντικειμενικών αξιών κλπ).
Από το 2014 πολίτες και συλλογικότητες της είχαν επισημάνει επανειλημμένα ότι δεν είχε απεριόριστο χρόνο, ζητούσαν τη συζήτηση του θέματος στα δημοτικά συμβούλια και απαντήσεις για τις ενέργειές της. Αιτήματα που συνεπικουρούνταν από δημοτικές παρατάξεις.
Η δημοτική αρχή όμως, όπως φάνηκε στο δημ. Συμβούλιο της 31-10- 22, όποτε αποφάσιζε να ενημερώσει κατά καιρούς το δ.σ., στερούνταν σοβαρότητας και υπευθυνότητας, δίνοντας μάλιστα και ψευδή στοιχεία στους δημοτικούς συμβούλους.
Έλεγε ότι καταβάλει προσπάθειες συνεννόησης με την ιδιοκτήτρια του οικοπέδου για να το αγοράσει σε μικρότερη τιμή από τα 368.000€ που ήταν κατατεθειμένα στο ΤΠΔ. Η μόνιμη επωδός ιδιαίτερα το 2018-9 ήταν ότι το θέμα θα τελειώσει και είμαστε σε καλό δρόμο. Σε μία από τις ερωτήσεις μας δε το 2019, η απάντησή της ήταν πως δεν μπορούσε να ενημερώσει δημοσίως το δημοτικό συμβούλιο για να μην χαλάσει η διαδικασία η οποία ήταν στα «τελειώματα».
Το «τελείωμα» τελικά, ήταν να περάσουν 15 χρόνια από την έγκριση του σχεδίου πόλης που όριζε το οικόπεδο ως χώρο πλατείας και να έχει τη δυνατότητα σύμφωνα με τον νόμο 4759/20 η ιδιοκτήτρια να ζητήσει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου ώστε το οικόπεδο να γίνει οικοδομήσιμο. Έτσι η δημοτική αρχή κάλεσε το δημοτικό συμβούλιο στις 20-9-21 να πάρει απόφαση για εκ νέου ρυμοτομική απαλλοτρίωση. Δηλαδή, ξανά από την αρχή, ξανά στο σημείο που ήμασταν πριν 16 χρόνια.
Στο δημοτικό συμβούλιο της 18-7-22 στο οποίο αναγκάστηκε να κάνει ενημέρωση για το θέμα με 4μηνη καθυστέρηση μετά από το από 03/22 αίτημα των πολιτών, υπήρχε έγγραφη δέσμευση στην εισήγηση του δημάρχου ότι για λήψη αποφάσεων θα έφερνε ξανά το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο. Άλλη μία δέσμευση που την πήρε ο αέρας. Το θέμα πέρασε από την Οικονομική Επιτροπή, με χρήση του νόμου Θεοδωρικάκου τον οποίο είχε παλιότερα καταγγείλει.
Στο δημοτικό συμβούλιο στις 31-10-22 η δημοτική αρχή αναγκάστηκε να δεχθεί ερωτήσεις για τον χειρισμό του θέματος. Οι απαντήσεις που έδωσε ήταν γεμάτες αντιφάσεις, ενώ για άλλη μια φορά, ο δήμαρχος είπε ότι «δεν μπορεί να πει περισσότερα δημόσια». Όπως δεν μπορούσε να πει δημόσια και το 2019-2020 και 21 όταν μας διαβεβαίωνε ότι το θέμα τελείωνε.
Από το παραπάνω δημοτικό συμβούλιο αυτά που αναδείχθηκαν είναι ότι η δημοτική αρχή:
-Ενώ μπορούσε να προχωρήσει στη διαδικασία για την εξασφάλιση του προς απαλλοτρίωση χώρου ώστε να έχει αποδοθεί ως πλατεία, δεν το έκανε.
-Επέλεξε, όπως είπε, την αγορά του οικοπέδου, για να κοστίσει φθηνότερα στο δήμο. Για την αγοραπωλησία όμως χρειάζονται δύο. Από τα επίσημα στοιχεία όμως που έχουν δοθεί στο δημοτικό συμβούλιο, δεν προκύπτει αντίστοιχο ενδιαφέρον από την πλευρά της ιδιοκτήτριας, η εύρεση της οποίας έχει καταστεί αδύνατη μέχρι σήμερα. Οπότε δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσει προς αυτή την κατεύθυνση. Η «μυστική διπλωματία» 2019-2021 που επελέγη με διαβεβαιώσεις ότι τελείωνε το θέμα, δεν οδήγησαν πουθενά.
-Τα στοιχεία που παρείχε στο δημοτικό συμβούλιο όλα αυτά τα χρόνια, δεν ήταν ακριβή.
-Ο δρόμος που έχει επιλέξει να ακολουθήσει τώρα είναι κατόπιν προφορικής υπόδειξης υπαλλήλου της περιφέρειας, χωρίς να περιγράφεται σε κάποιο νόμο. Μακάρι το θέμα να τελειώσει έτσι, πράγμα για το οποίο διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις. Εδώ προκύπτει και το ερώτημα, αν αυτή είναι η διαδικασία που έπρεπε να γίνει, γιατί δεν έγινε νωρίτερα;
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι με ευθύνη της δημοτικής αρχής στη διαχείριση του θέματος, για να αποκτήσουν η πόλη και οι κάτοικοί της στην περιοχή της Νεράιδας μια πλατεία, εκτός από την καθυστέρηση 8 χρόνων, θα πληρωθούν -σύμφωνα με την δημοτική αρχή- 110.000€ παραπάνω από το αρχικό ποσό, που φυσικά επιβαρύνει το ταμείο του δήμου.
Η θέση μας είναι ότι το θέμα αυτό έπρεπε να είχε τελειώσει χθες και όχι να παραπέμπεται ξανά στο μέλλον. Με τις παρεμβάσεις μας στο δημοτικό συμβούλιο κινηθήκαμε σε αυτή την κατεύθυνση. Έστω και τώρα όμως και υπό αυτές τις συνθήκες, η κινητοποίηση, η δράση των κατοίκων για το αυτονόητο της βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους, θα μπορούσε να δώσει λύση.
Δεν παραλείπουμε τέλος να επισημάνουμε πως ο ν. 4759/20 ορίζει ότι ο δήμος οφείλει (αρ.92) να καταρτίσει επιχειρησιακό σχέδιο για τους χαρακτηρισμένους από το σχέδιο πόλης κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους.
Βύρωνας 14-11-2022
Σημείωση: Η φωτογραφία προέρχεται από την εφημερίδα "Επικοινωνία"
Αντίο, φίλε Σωτήρη!
Θα μείνεις για πάντα αξέχαστος. Σε ευχαριστούμε για το πολύ, στο λίγο χρόνο που σε γνωρίσαμε.
Ξημερώματα Κυριακής 6ης Νοεμβρίου, έφυγε ο αγωνιστής και οραματιστής της ζωής, Σωτήρης Παπαμιχαήλ.
Ένας ξεχωριστός άνθρωπος, «πηγή έμπνευσης για όσους τον γνώρισαν από κοντά, αντιμετώπισε την μάχη που έδωσε τους τελευταίους μήνες, ακόμα κι αυτές τις δύσκολες ώρες, με χιούμορ, αισιοδοξία και ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ!
Η αγάπη του για την πόλη μας, το πάθος και οι αγώνες του να την δει να γίνεται μια πόλη που αξίζει στους κατοίκους της, είναι κάτι που κρατάμε ως πολύτιμο φυλαχτό και φάρο. Μας άφησε κληρονομιά τις σκέψεις του στο τελευταίο άρθρο του «ο δικός μου Βύρωνας».» (Δήμος & Πολιτεία)
Το 2014 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος με τη δημοτική παράταξη ΣΤΑΣΗ ΒΥΡΩΝΑ, όταν όμως διαπίστωσε ότι εκείνη "μεταλλάχθηκε", ανεξαρτητοποιήθηκε και
συνέχισε τον αγώνα για μια καλύτερη ζωή, σε μια ανθρώπινη πόλη. Το 2019 ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την «Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα».
Σε χαιρετούμε φίλε Σωτήρη...
Η ιστοσελίδα "Βύρωνας, η πόλη μας" και η "Ενάργεια"
9 Νοεμβρίου 2022