Διαβάστε και Διαδώστε
Επειδή σε λίγες ημέρες πρόκειται να μας κοινοποιηθεί το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης που είχε διενεργηθεί, σύμφωνα με το αριθ. πρωτ. ΕΜΠ.οικ.60/29-6-2016
έγγραφο-έκθεση ελέγχου καταγγελίας του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων
Έργων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017, και αφορούσε τέσσερις (4) πλακόστρωτους δρόμους του δήμου Βύρωνα, συγκεκριμένα τις οδούς: Αρύββου, Βρυούλων, Νεοπτολέμου & Παναγή Τσαλδάρη, προκειμένου να ελεγχθούν οι αιτίες που προκάλεσαν, σε ένα έργο πλακόστρωσης του β΄εξαμήνου του 2010, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, τόσο μεγάλες ζημιές, ανοίγουμε σήμερα τον "Φάκελο της ... Νομιμοφάνειας", και αποκαλύπτουμε, με ντοκουμέντα-έγγραφα, ένα ΜέγαΣκάνδαλο!
Ένα Νομιμοφανές Έγγραφο
Εάν διαβάσει κανείς την 3η σελίδα του εγγράφου του Πρωτοκόλλου Οριστικής Παραλαβής του έργου στο οποίο αναφερθήκαμε, με τίτλο "Επιφανειακή Διευθέτηση ομβρίων υδάτων - Αποκατάσταση βατότητας πεζοδρομίων για χρήση από Αμεα", στην παράγραφο 14, θα διαπιστώσει το εξής παράξενο:
«14. Στις 12-7-2012 (αρ. πρωτ. ΣΕΕΔΔ/Φ.1Δ/6967/211/Α/2012) ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΣΕΕΔΔ, σύμφωνα με την οποία δεν διαπιστώθηκε κάποιο πρόβλημα στο έργο, ούτε ποσοτικά, ούτε ποιοτικά».
Από το ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ του έργου |
Από αυτό το "ούτε ποιοτικά" προέκυψε το Ερώτημα:
Πως ήταν δυνατόν το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης να γνωστοποιεί έκθεση στην οποία αναφέρει ότι, Ποιοτικά, δεν είχε διαπιστωθεί πρόβλημα στο έργο, όταν, Αποστολή του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. είναι η διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, με την επισήμανση φαινομένων κακοδιοίκησης, διαφθοράς, αδιαφανών διαδικασιών, αναποτελεσματικότητας, χαμηλής παραγωγικότητας και κακής ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών και όταν οι Βασικοί άξονες - στόχοι του (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) είναι:
Πως ήταν δυνατόν το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης να γνωστοποιεί έκθεση στην οποία αναφέρει ότι, Ποιοτικά, δεν είχε διαπιστωθεί πρόβλημα στο έργο, όταν, Αποστολή του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. είναι η διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, με την επισήμανση φαινομένων κακοδιοίκησης, διαφθοράς, αδιαφανών διαδικασιών, αναποτελεσματικότητας, χαμηλής παραγωγικότητας και κακής ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών και όταν οι Βασικοί άξονες - στόχοι του (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) είναι:
-Η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και η αύξηση της αποδοτικότητας της διοικητικής δράσης.
-Η βελτίωση της ποιότητας και επάρκειας των παρεχόμενων από τη Δημόσια Διοίκηση υπηρεσιών.
-Η οικονομικότητα της διοικητικής λειτουργίας και ο περιορισμός της σπατάλης.
-Η προστασία των αρχών της νομιμότητας και η κατοχύρωση της διαφάνειας στις διοικητικές πράξεις.
-Η βελτίωση της ποιότητας και επάρκειας των παρεχόμενων από τη Δημόσια Διοίκηση υπηρεσιών.
-Η οικονομικότητα της διοικητικής λειτουργίας και ο περιορισμός της σπατάλης.
-Η προστασία των αρχών της νομιμότητας και η κατοχύρωση της διαφάνειας στις διοικητικές πράξεις.
Ο έλεγχος, ήταν ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ του Σ.Ε.Δ.Ε
και όχι του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.
Ο έλεγχος, ήταν ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ του Σ.Ε.Δ.Ε και όχι του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. γιατί, Αποστολή του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (ΣΕΔΕ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 1418/1984 όπως ισχύει, είναι η επιθεώρηση (τακτική και έκτακτη) των έργων που εκτελούνται από τους φορείς του Δημοσίου σύμφωνα με τη νομοθεσία των Δημοσίων Έργων, σε όλη την Επικράτεια, ενώ, η επιθεώρησή του (ΣΕΔΕ) εκτείνεται σε όλες τις φάσεις παραγωγής των έργων, και συγκεκριμένα από τη μελέτη, μέχρι την οριστική παραλαβή αυτών, και έχει διττό χαρακτήρα: προληπτικό υπό την έννοια της ενημέρωσης των φορέων υλοποίησης των έργων για παραλείψεις και σφάλματα που παρατηρούνται στη διαχείριση και ποιότητα των έργων, και κατασταλτικό με την επισήμανση των παραβάσεων που επισύρουν διοικητικές ή ποινικές κυρώσεις των αρμόδιων οργάνων.
Πως λοιπόν έγινε ποιοτικός έλεγχος ενός έργου οδοποιίας από αναρμόδια υπηρεσία;
Στο ερώτημα: "γιατί υπήρξε εμπλοκή του ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΥ Σ.Ε.Ε.Δ.Δ., ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ Σ.Ε.Δ.Ε;" το οποίο τέθηκε κατά την διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2016, δεν υπήρξε καμία απάντηση από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
Εμείς, επειδή "οσμιστήκαμε" την ευωδιαστή δυσωδία που αναδύει σε όλους τους τομείς το σάπιο γραφειοκρατικό σύστημα της χώρας, όπου, ως συνήθως, "βγαίνουν όλοι λάδι", θελήσαμε να μοιραστούμε μαζί σας την εμπειρία αυτή, αφήνοντας τα συμπεράσματα σε Εσάς, με μόνο μία παράκληση προς εσάς, τη μετάδοση, τη διάδοση, την κοινοποίηση των πληροφοριών αυτών, επειδή πιστεύουμε ότι, οι πολίτες θέλουν, δικαιούνται, και πρέπει να γνωρίζουν!
Στο ερώτημα: "γιατί υπήρξε εμπλοκή του ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΥ Σ.Ε.Ε.Δ.Δ., ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ Σ.Ε.Δ.Ε;" το οποίο τέθηκε κατά την διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2016, δεν υπήρξε καμία απάντηση από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
Εμείς, επειδή "οσμιστήκαμε" την ευωδιαστή δυσωδία που αναδύει σε όλους τους τομείς το σάπιο γραφειοκρατικό σύστημα της χώρας, όπου, ως συνήθως, "βγαίνουν όλοι λάδι", θελήσαμε να μοιραστούμε μαζί σας την εμπειρία αυτή, αφήνοντας τα συμπεράσματα σε Εσάς, με μόνο μία παράκληση προς εσάς, τη μετάδοση, τη διάδοση, την κοινοποίηση των πληροφοριών αυτών, επειδή πιστεύουμε ότι, οι πολίτες θέλουν, δικαιούνται, και πρέπει να γνωρίζουν!
ΔΩΣΤΕ ΠΡΟΣΟΧΗ !
Η παράλληλη καταγγελία που ανέτρεψε τα πάντα
Το Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. αρνείται το έλεγχο, όταν το Υπουργείο Δικαιοσύνης δρομολογεί τις εξελίξεις!
Και τη στιγμή που το Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. με την παρακάτω επιστολή (Αρ.Πρωτ: ΣΕΕΔΔ/Φ4/4112/24-3-2016) ανακοίνωνε στους 11 πολίτες ότι δεν εξέδωσε εντολή επιθεώρησης-ελέγχου της καταγγελίας (πως θα μπορούσε άλλωστε το Σώμα να ελέγξει τον εαυτό του, αφού εμπλεκόταν όπως αναφέραμε παραπάνω στο Πρωτόκολλο Παραλαβής του έργου),
το Υπουργείο Δικαιοσύνης διαβίβαζε την αναφορά προς το Σώμα Ελεγκτών Δημοσίων Έργων (ΣΕΔΕ) και τον Γενικό Επιθεωρητή Δημοσίας Διοίκησης, και παρακαλούσε για τις κατά νόμο ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και την ενημέρωση του για τα αποτελέσματα του σχετικού ελέγχου!
Ανατροπή Σχεδίων!
Εάν οι πολίτες δεν είχαν ενεργήσει με τον τρόπο αυτό, δηλαδή, με την διπλή, ταυτόχρονη, καταγγελία της υπόθεσης και είχαν αποταθεί, μόνον, στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), κάθε περαιτέρω αναφορά στο θέμα αυτό, θα είχε δυστυχώς ως απάντηση την λέξη ... παρείλκε!
Κι όμως ήταν υποχρέωση της Διοίκησης Γ. Κατωπόδη
Και όλα αυτά έγιναν εν αγνοία της Δημοτικής Αρχής του κ. Κατωπόδη, η οποία ενώ, είχε την υποχρέωση να προχωρήσει, αυτή η ίδια, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνταν για τη διερεύνηση της υπόθεσης, βάσει των όσων είχε αναφέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο**, της 22 Ιουλίου 2015, ο δημ. σύμβουλος και αρχηγός της Δημοτικής Κίνησης Πολιτών Βύρωνα κ. Α. Σωτηρόπουλος, (του οποίου, απόσπασμα των λόγων του από τα πρακτικά της συζήτησης, παραθέτουμε εδώ: «Εγώ θα πρότεινα να ζητήσει ο Δήμος από την αρμόδια Ελεγκτική Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών να ελέγξει το έργο και ταυτοχρόνως να ελεγχθεί από τη Νομική μας Υπηρεσία η σύμβαση και ο Νόμος περί Δημοσίων Έργων, να δούμε τι δυνατότητες έχουμε, είτε να διεκδικήσουμε κάποια αποζημίωση, είτε τουλάχιστον αποκατάσταση του έργου από την εταιρεία. Δηλαδή καλά το διαπιστώσαμε. Από τη στιγμή που το διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα και είναι και πολύ σύντομο το χρονικό διάστημα, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μ’ αυτό») αντί γι' αυτό λοιπόν, η Διοίκηση Κατωπόδη προτίμησε να προχωρήσει σε διαγωνισμό για νέες ανασφαλτώσεις, που συμπεριλάμβαναν και τους δρόμους με τις υπό εξέταση κατεστραμμένες πλακοστρώσεις της εργολαβίας του 2010-2011, αδιαφορώντας πλήρως για το εάν, με την ενέργεια αυτή ενδεχομένως θα κουκούλωνε την όποια κακοτεχνία, και ουσιαστικά θα συγκάλυπτε την υπόθεση.
Ευτυχώς, "το σχέδιο δεν τους βγήκε", αφού τους πρόλαβε το ΣΕΔΕ, με τη γνωμοδότησή του για διενέργεια πραγματογνωμοσύνης.
** Σημείωση:
Η συζήτηση του θέματος είχε γίνει κατόπιν αιτήματος πολιτών. Διαβάστε δύο αποσπάσματα:
"Εμείς οι κάτοικοι του Βύρωνα, έχουμε απαυδήσει να είμαστε οι θεατές της διαρκώς ζημιογόνου, κλαυσιγέλωτης κατάστασης των αναθέσεων έργων οδοποιίας, όπου οι δρόμοι καταστρέφονται μετά από κάποιους μήνες ή μέσα σε ελάχιστα χρόνια, δηλαδή, των έργων αμφιβόλου ποιότητας, όπου υπάρχει πλουτισμός των εργολάβων, ένεκα της ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗΣ (μας), αλλά, ουδέποτε τιμωρία των υπευθύνων"
"Κ. Δήμαρχε, κυρία Πρόεδρε,
Έχετε υποχρέωση να αναδείξετε τούτο το ζήτημα γιατί, ως νέα Δημοτική Αρχή,
μη εμπεπλεγμένη στην ανάθεση και εκτέλεση των αναφερθέντων έργων, δεν έχετε τίποτα να αποκρύψετε, άρα, ούτε λόγο να αρνηθείτε το αίτημα αυτό, περί του ελέγχου των συγκεκριμένων ανατεθέντων εργολαβιών προς διαλεύκανση των.
Σας καλούμε επίσης, στην προσπάθεια αυτή, να σταθείτε αρωγός κι όχι εμπόδιο με διαμόρφωση πολιτικής {Η πολιτική είναι η τέχνη να εμποδίζεις τους ανθρώπους να ανακατεύονται σε όσα τους αφορούν: Πωλ Βάλερυ}, για να βρεθεί, από κοινού, λύση ώστε:
να εξαλειφθεί επιτέλους η μάστιγα των κακοτεχνιών, της αδιαφάνειας και της καταστροφικής διασπάθισης των χρημάτων των κατοίκων του δήμου Βύρωνα, ενός Δήμου Υπερχρεωμένου, με χρέος που ξεπερνά τα 22.000.000 Ευρώ."
Σκάνδαλο = συμπεριφορά, πράξη ή γεγονός που αντίκειται ή αντιτίθεται στα γενικώς παραδεκτά και προκαλεί στο κοινωνικό σύνολο αγανάκτηση, αναστάτωση ή αντιδράσεις (Βικιλεξικό)
Συνεχίζεται .... με το Πόρισμα της Πραγματογνωμοσύνης,
αλλά και με την συμπεριφορά ορισμένων δημοτικών συμβούλων