Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΑΤΣΕΑ: ΑΝΤΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑ;

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε λίγη ώρα από τώρα, η Διοίκηση του Δήμου θα παρουσιάσει στις δημοτικές παρατάξεις το όραμά της για την πλατεία Φατσέα, ενώ σε λίγες μέρες, συγκεκριμένα την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, εκπνέει και η προθεσμία υποβολής προτάσεων ή ενστάσεων για τον σχεδιασμό της, στην υποτιθέμενη -του τύπου «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε» διαβούλευση… 

Ας μας πει η διοίκηση, που τελειώνει η ΠΡΑΣΙΑ των γύρω οικημάτων;  Ας προσδιορίσει την έννοια των πεζοδρομίων και ας ΔΗΛΩΣΕΙ το εμβαδόν του κοινόχρηστου χώρου της πλατείας. 

 

Ας μας πει η διοίκηση, γιατί στο σκαρίφημά της προσδιορίζει την ύπαρξη των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος; Ο σχεδιασμός της πλατείας γίνεται γι’ αυτά; Από ότι φαίνεται μάλλον ναι!

Η ανάπλαση της κάθε πλατείας πρέπει να γίνεται με τις ανάγκες του ΑΥΡΙΟ και όχι του σήμερα. Πως προδικάζει λοιπόν η διοίκηση ότι τα γύρω καταστήματα θα εξακολουθούν να υπάρχουν ως έχουν ή θα αντικατασταθούν πάλι από καταστήματα Υ.Ε. και όχι από καταστήματα ρουχισμού, λογιστικά γραφεία κλπ και ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ, από σήμερα, να εξασφαλίσει –φωτογραφικά πλέον- και να κατασκευάσει χώρους για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ιδιωτικών συμφερόντων με ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΤΕΘΟΎΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ; ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ !

 
Η δική μας θέση ήταν, είναι και θα είναι ξεκάθαρη: Από τη στιγμή που τα γύρω της πλατείας καταστήματα Υ.Ε. κάνουν ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ χρήση της ΠΡΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ, κλείνοντας τους χώρους με τραπεζοκαθίσματα, αντί, η πρασιά, ο ιδιόκτητος αυτός χώρος, να φυτεύεται, όπως ξεκάθαρα λέει η νομοθεσία, ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ την περαιτέρω ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων επί των πεζοδρομίων ή επί των πλατειών, γιατί διαφορετικά νομιμοποιούμε τις αυθαιρεσίες και τις παρανομίες των όποιων καταστηματαρχών! Ας μεταβούν οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων στην κεντρική πλατεία του Δήμου Νέας Σμύρνης (δείτε την παρακάτω φωτογραφία) και ας παραδειγματιστούν. Αφήνουμε έξω το σχεδιασμό των πλατειών του όμορου Δήμου Δάφνης-Υμηττού.

 

Εν ολίγοις ή η πλατεία θα πρέπει να παραμείνει ως έχει ή θα πρέπει να σχεδιαστεί για το μέλλον, ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ και ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΕΝΙΚΑ και όχι για τους καταστηματάρχες, δηλαδή, ανεξάρτητα από το πελατειακό καθεστώς που επικρατεί εδώ και μια δεκαετία.

Οι πλατείες της πόλης μας χρειάζονται ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ και όχι το τσιμέντο, τους κυβόλιθους ή τα σιντριβάνια.

Η σχεδίαση της ανάπλασης, δεν πρέπει να γίνει στο πόδι, αλλά θα πρέπει να συνδυάζει το παρελθόν με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, για τις ανάγκες της πόλης και των πολιτών.

 

Οι φωτογραφίες είναι από το άρθρο της Καθημερινής "Νέα Σμύρνη: Όλη η πόλη, μια μεγάλη πλατεία" https://www.kathimerini.gr/society/1082629/nea-smyrni-oli-i-poli-mia-megali-plateia/

 
 

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Βύρωνα νομιμοποίησε παράνομο στέγαστρο;

ΠαραΚΑΛΟΥΜΕ τον αξιότιμο Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής κ. Ντόβολο Γεώργιο (Φιλόλογο) και το μέλος αυτής κ. Δεμπόνο Βασίλειο (Δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω), αμφοτέρων δημοτικών συμβούλων της δημοτικής παράταξης «Νέα Εποχή Βύρωνα», αλλά ΚΑΛΟΥΜΕ και τα υπόλοιπα μέλη αυτής (κα Σφακιανάκη, κ. Οικονόμου) σε όποιες δημοτικές παρατάξεις και αν ανήκουν οι δημοτικοί σύμβουλοι, όπως δημοσίως αιτιολογήσουν την απόφασή τους για το 1ο θέμα: «Αίτηση της MERSO EE για έγκριση κατασκευής στεγάστρου σε κοινόχρηστο χώρο» της ημερήσιας διάταξης της Τακτικής -δια ζώσης, και κεκλεισμένων των θυρών- συνεδρίασης (της Ε.Π.Ζ.) της 12ης Οκτωβρίου 2020.

 
Τους παραΚΑΛΟΥΜΕ δημοσίως να απαντήσουν εάν, το στέγαστρο με τα δύο σταθερά κάθετα στηρίγματα που εικονίζεται στην παραπάνω φωτογραφία, είναι νόμιμο, και εάν πληροί τις προδιαγραφές και τις προϋποθέσεις τοποθέτησης "σκιαδίων", όπως αναλυτικά αναφέρει, στο Κεφάλαιο Ζ, παρ. 2, ο Κανονισμός Χρήσης και Παραχώρησης των Κοινοχρήστων Χώρων Δήμου Βύρωνα (που έχει εγκριθεί με την 26/2016 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου) και όπως ισχυρίζεται ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου στο Εισηγητικό του (της 8ης Οκτωβρίου 2020) σημείωμα.

Παραθέτουμε το Κεφάλαιο Ζ, παρ. 2 του Κανονισμού:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ.: ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 

2. Σκιάδια 

α. "Τα σκιάδια μπορεί να έχουν κυκλική ή τετράγωνη κάτοψη και μόνο ένα κατακόρυφο στοιχείο στήριξης στο έδαφος. Πρέπει να έχουν μηχανισμό που επιτρέπει το κλείσιμό τους και δεν επιτρέπεται σε αυτά να στερεώνονται, κατακόρυφα ή οριζόντια, οποιουδήποτε είδους πρόσθετα στοιχεία. Επίσης επιτρέπεται να κατασκευάζονται κινητά προστεγάσματα (τέντες) χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα, τα οποία προεξέχουν το μέγιστο κατά ενάμισι (1,5) μέτρο σε οριζόντια προβολή από αυτό σε απόσταση μικρότερη των 0,5 μέτρων από το ρείθρο, σε υποχρεωτικό ύψος τουλάχιστον τρία (3) μέτρα.
β. Το ελεύθερο ύψος του σκιαδίου δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 2,10μ. και το συνολικό ύψος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο των 3,50μ. Το μέγεθος των σκιαδίων προσδιορίζεται κατά περίπτωση, σε συνάρτηση με τις διαστάσεις του παραχωρούμενου χώρου και τα χαρακτηριστικά του κοινόχρηστου χώρου.
γ. Η στήριξη κάθε σκιαδίου επί του δαπέδου είναι ανεξάρτητη και γίνεται με τρόπο ανάλογο του μεγέθους του, ώστε να εξασφαλίζεται η στατική επάρκεια και η σταθερότητά του σκιαδίου. Για μεγάλου μεγέθους ομπρέλες και εφόσον απαιτείται σταθερή στερέωση επί του δαπέδου του κοινόχρηστου χώρου, αυτή πρέπει να γίνεται με τρόπο που δεν απαιτεί αποξήλωση της δαπεδόστρωσης ή εκτεταμένη φθορά της. Μετά την προσωρινή ή οριστική απομάκρυνση του σκιαδίου, δεν μπορεί να παραμένουν ή να εξέχουν στοιχεία στο δάπεδο του κοινόχρηστου χώρου, ενώ σε περίπτωση που η στήριξη του σκιαδίου προκάλεσε φθορά, η ευθύνη αποκατάστασης βαρύνει το κατάστημα Υ.Ε.
δ. Τα σκιάδια, πρέπει να είναι κατασκευασμένα από καλής ποιότητας υλικά. Η καθαριότητα, συντήρηση ή αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς αποτελεί υποχρέωση του καταστήματος Υ.Ε.
ε. Το πανί των σκιαδίων μπορεί να είναι μονόχρωμο ή δίχρωμο και πάντως ανοιχτόχρωμο, με..."

Η επιδίωξή μας, από τη στιγμή που δεν καταστρατηγούνται δικαιώματα πεζών, δεν έχει να κάνει με τον παραχωρημένο κοινόχρηστο χώρο, άλλωστε ουδέποτε ήμασταν ενάντια στην επιχειρηματικότητα, αλλά έχει να κάνει με τη διαχρονική νοοτροπία των Δημοτικών Αρχών (Υπηρεσιών και δημοτικών συμβούλων) στο να κλείνουν τα μάτια και να ευλογούν τη παρανομία

Γιατί ουσιαστικά περί παρανομίας πρόκειται! Το στέγαστρο που τοποθετήθηκε στον παραχωρημένο κοινόχρηστο χώρο για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στη συμβολή των οδών Φορμίωνος και Μυσίας μετά την απόφαση της Επιτροπής, δεν διαφέρει σε τίποτα από το στέγαστρο που καταγγέλθηκε, και για το οποίο ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 5ης Οκτωβρίου 2020, είχε δηλώσει ότι η κατασκευή ήταν παράνομη και γι' αυτό οι ορθοστάτες "αποξηλώθηκαν"... προσωρινώς (δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες).

 
Δηλαδή τελικά, συγκρίνοντας τις φωτογραφίες, «άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς»!
Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής χορήγησε άδεια κατασκευής προστεγάσματος (τέντας) με κάθετα στηρίγματα επί κοινοχρήστου χώρου, ΕΝΑΝΤΙΑ στην Απόφαση 3447/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που αναφέρει ότι, "σύμφωνα με το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία του πολεοδομικού σχεδιασμού στον οποίο υπάγονται και οι κοινόχρηστοι χώροι, τον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό και την πολεοδομική νομοθεσία απαγορεύεται ρητά η κατασκευή προστεγάσματος με κάθετα στηρίγματα στους πεζόδρομους, πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους".
 
ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ» ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ.
 
Εμείς, οι πολίτες της "Ενάργειας" θα περιμένουμε την δημόσια τοποθέτηση όλων των μελών της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής καθώς και των παρατάξεων στις οποίες ανήκουν. Όπως περιμένουμε και τις τοποθετήσεις εκείνων των δημοτικών παρατάξεων που δεν συμμετέχουν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Θυμίζουμε σε όλους το χαρακτηριστικό απόσπασμα της ομιλίας της Πόρσια από το θεατρικό έργο του Σαίξπηρ ο «Έμπορος της Βενετίας»:
«Δε γίνεται, δεν είναι μες στη Βενετιά εξουσία
που να μπορεί ν’ αλλάξει καταστημένο διάταγμα.
Θα καταχωρηθεί σαν προηγούμενο,
και πλήθος λάθη θα ξεχυθούν απ’ αυτό το παράδειγμα στην πολιτεία. Αυτό δεν γίνεται».   
 
Δείτε ακόμη, εδώ, στο 25 λεπτό στο Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=yqPAVWCf9gQ  τι είχε δηλώσει για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, της 5ης Οκτωβρίου 2020, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου.
 
Για το ίδιο θέμα διαβάστε επίσης το άρθρο μας της 6ης Οκτωβρίου https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/10/1.html    

Βύρωνας, 29 Οκτωβρίου 2020
 
ΠΡΟΣΘΗΚΗ
 
Το θέμα στο άρθρο δεν είναι η παραχώρηση του κοινόχρηστου χώρου προς ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ούτε και η ξύλινη κατασκευή deck, θα λέγαμε ούτε και το ίδιο το στέγαστρο, αλλά, είναι η νομιμοποίηση από το θεσμό της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Βύρωνα, ενός -ΚΑΠΟΙΟΥ- στεγάστρου –ΤΟΥ ΌΠΟΙΟΥ ΣΤΕΓΑΣΤΡΟΥ- που αντίκειται στον ψηφισθέντα από το Δημοτικό Συμβούλιο Κανονισμό και που προσκρούει στη νομοθεσία και στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
 
ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ» ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ.
 
Υπενθυμίζουμε ότι, το άρθρο που αναρτήσαμε στις 6 Οκτωβρίου και του οποίου τον σύνδεσμο ενσωματώσαμε σε αυτό της 29ης Οκτωβρίου, ξεκινούσε ως εξής: «Εφιστούμε την προσοχή στους δημοτικούς συμβούλους που απαρτίζουν την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της πόλη μας να είναι πολύ προσεκτικοί στα θέματα που ψηφίζουν. Αν δεν γνωρίζουν νομοθεσίες ή άλλα στοιχεία να είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί…».
Στο κείμενο, για την καλύτερη ενημέρωσή ΟΛΩΝ σας, παραθέσαμε και το Κεφάλαιο Ζ, παρ. 2 του Κανονισμού αλλά και την ουσία της Απόφασης του ΣτΕ.
 
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ (ΑΦΟΡΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ) το άρθρο μας: «3,40 μ - 1,70 μ = Εξαπάτηση + Καταισχύνη. Στον ιδιωτικό τομέα θα είχαν άμεσα εκδιωχθεί κλοτσηδόν!» https://vironasipolimas.blogspot.com/2018/09/340-170.html που έχει να κάνει ακριβώς με μια παρόμοια διαδρομή εισήγησης και απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (μην αναφέρουμε και την διαδρομή εισήγησης για τα δένδρα του Παλαιού Δημαρχείου)… 
 
Επειδή –σύμφωνα με πληροφορίες- κατά τη συνεδρίαση της 12ης Οκτωβρίου 2020, στην Ε.Π.Ζ. παρευρέθησαν και οι επικεφαλής Χρήστος Γώγος, Μίλτος Μπαντής, Βασιλική Σάρολα, και έλαβαν το λόγο για το θέμα, ζητάμε από τις δημοτικές παρατάξεις και τους δημοτικούς συμβούλους της Επιτροπής που έλαβαν την ομόφωνη απόφαση να τοποθετηθούν δημοσίως.

Καλούνται λοιπόν οι δημοτικοί σύμβουλοι να μας αιτιολογήσουν το “σκεπτικό” της απόφασής τους, ούτως ώστε και Εμείς οι πολίτες να καταλάβουμε ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΒΥΡΩΝΑ (;)  και δεν εφαρμόζονται Κανονισμός και νομοθεσία, γιατί σε δυόμισι χρόνια από σήμερα θα κληθούμε να ασκήσουμε στις Αυτοδιοικητικές εκλογές το δημοκρατικό μας δικαίωμα, και πρέπει να γνωρίζουμε καθαρά τις όποιες επιλογές μας… Εάν υπάρχει κάτι σάπιο ας φροντίσουν ΕΚΕΙΝΟΙ να το καθαρίσουν εδώ και τώρα.
 
ΥΓ:
Όσον αφορά το εάν είμαστε ή όχι κατά της επιχειρηματικότητας –και ειδικά των καταστημάτων Υ.Ε- στην πόλη μας, την απάντηση, εκείνοι που μας αμφισβητούν, θα την έχουν/λάβουν με στοιχεία μέσα στον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο του 2020.
 
Συλλογικότητα “Ενάργεια”
Βύρωνας, 1 Νοεμβρίου 2020
 

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

28η Οκτωβρίου 1940


«Αίσθημα ευθύνης, που είχαμε ξεσυνηθίσει να βλέπουμε στους λαούς. Υπάρχει τριγύρω μου ένα ανώνυμο θαύμα, που κανείς πριν δεν το υποψιαζότανε. Ένα πράγμα που ξεμυτίζει και φυτρώνει σαν το φρέσκο χορτάρι».
Από το ημερολόγιο του Γιώργου Σεφέρη


 

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020

Οι φορείς της εξουσίας και η εργοδοσία βάζουν το οικονομικό κόστος πάνω από τις ζωές των ανθρώπων

Οι φορείς της εξουσίας και η εργοδοσία βάζουν το οικονομικό κόστος πάνω από τις ζωές των ανθρώπων

Άρθρο του Χρήστου Παναγιωτόπουλου

Διανύουμε ως κοινωνία μια δύσκολη εποχή. Η πανδημία του κορωνοϊού βάζει σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές των ανθρώπων και σίγουρα επιδρά και στον τρόπο οργάνωσης της παραγωγής, των υπηρεσιών, της εργασίας  και της οικονομίας.

Η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν  μπορεί ακόμα να προσδιορίσει το εύρος και το βάθος χρόνου αυτής της υγειονομικής απειλής. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό στα νοσοκομεία, ο αριθμός των νεκρών καθημερινά αυξάνει. Ο απλός κόσμος προσπαθεί και αυτός να προστατευτεί παρά τις αντιφατικές δηλώσεις κατά διάστημα των ειδικών "Χαρδαλιάδων".

Οι φορείς της εξουσίας εξαγγέλλουν μέτρα, υγειονομικά πρωτόκολλα  που δεν εφαρμόζονται,  γιατί πρέπει να δαπανήσουν χρήματα και τότε τα μέτρα χαλαρώνουν και τεχνηέντως μιλούν για την προσωπική ευθύνη.

Υπάρχει μερίδιο ευθύνης στους  πολίτες που δεν εφαρμόζουν τα μέτρα, «αλλά να μην βάλουμε τα ΚΑΤΩ – ΠΑΝΩ».

Ποτέ οι φορείς της εξουσίας δεν εκπαίδευσαν και ευαισθητοποίησαν τον λαό μας στο να αποκτήσει υγειονομική συνείδηση και αλληλεγγύη (τα χρήματα που θα χρειάζονταν τα έκαναν δωράκια στους «έχοντες» ως φοροαπαλλαγές). Και έρχονται τώρα να ζητήσουν μερίδιο ατομικής  ευθύνης, την ίδια στιγμή που στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στους μεγάλους χώρους δουλειάς, στις συναθροίσεις της εκκλησίας, στα σχολεία κλπ. οι άνθρωποι συνωστίζονται  και γίνεται «πανηγύρι» διευκολύνοντας τη μετάδοση του ιού.

Τα υπουργεία, οι Δήμοι και Περιφέρειες, δημόσιοι οργανισμοί, εφαρμόζουν τα μέτρα ή βγάζουν ανακοινώσεις, κάνουν δηλώσεις, επικοινωνιακού χαρακτήρα και τελικά όταν πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη, να δαπανήσουν χρήματα αρχίζουν τα δύσκολα.

Όσοι χρησιμοποιούν τα Μ.Μ.Μεταφοράς γνωρίζουν ότι τα μέτρα δεν τηρούνται. Το σύστημα τρέμει μην και αυξηθούν τα κρούσματα γιατί δεν υπάρχουν ΜΕΘ για όσους νοσήσουν, μετακινούν νοσοκομειακό προσωπικό προς τις ΜΕΘ, αποδυναμώνοντας νοσοκομεία αντί να προσλάβουν στο αναγκαίο μόνιμο προσωπικό.

Στα σχολεία, οι μαθητές στην τάξη πολλές φορές ξεπερνούν ακόμα και τους 25, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός καθαριστριών. Μέρος των εργαζομένων στους δήμους γίνεται λάστιχο για να καλυφτούν οι ελλείψεις προσωπικού.

Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση για να επιβάλει την σιωπή  και την καταστολή σε όλα, βρίσκει τα χρήματα να κάνει προσλήψεις κατά προτεραιότητα στα σώματα ασφαλείας. Ο υπουργός εσωτερικών ανήγγειλε ότι στο δημόσιο θα γίνουν 12.500 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού,  όταν τη δεκαετία της κρίσης, από το δημόσιο έφυγαν πάνω από 150.000 μόνιμοι εργαζόμενοι και οι υπηρεσίες του δημοσίου είναι δραματικά υποστελεχωμένες. Μέχρι πότε  νομίζουν ότι μπορούν να μας κοροϊδεύουν;

Η ιστορία έχει δείξει ότι κάθε κρίση -οικονομική, υγειονομική- αποτελεί και μια ευκαιρία για να επιβληθούν αντιδραστικές αλλαγές, ανατροπές που θα μείνουν και μετά. Τα σύνηθες υποζύγια και θύματα είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι, μικρά και μεσαία στρώματα, οι νέοι και νέες που βλέπουν τα όνειρα τους να συνθλίβονται και να τους ετοιμάζουν μια ζωή χειρότερη από των γονέων τους.

Και η δημοτική αρχή της πόλης τι κάνει;

Ο Δήμαρχος Βύρωνα κ. Κατωπόδης που έχει την ευθύνη για τη διοίκηση της πόλης, με συνεντεύξεις σε διάφορα Μ.Μ.Ε. και site, σωστά επισημαίνει ότι «Δεν μπορεί να πέφτουν όλα στην πλάτη της Αυτοδιοίκησης» και επισημαίνει ότι έστειλε δύο επιστολές προς τους υπουργούς Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ζητώντας τους να αναλάβουν την ευθύνη διεξαγωγής τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού Covid-19 σε μαθητές και καθηγητές, κάτι που αποτελεί αίτημα, τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και των γονέων και κηδεμόνων. Τα τεστ αυτά μπορούν να διεξαχθούν και με την ευθύνη του Δήμου Βύρωνα, εφόσον υπάρξει η απαιτούμενη χρηματοδότηση από την πλευρά της πολιτείας

Όμως ο κ Δήμαρχος οφείλει αυτά που διεκδικεί με… επιστολές από την κυβέρνηση, να ισχύουν και για τα του οίκου του, δηλαδή και στον Δήμο που έχει την ευθύνη της διοίκησης.

Η δημοτική αρχή όμως αρκείται στο να αποστέλλει τα υγειονομικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ στους εργαζόμενους αλλά δεν είναι σε θέση να τα τηρήσει και να τα εφαρμόσει. Τα τηρεί κατά το δοκούν, χωρίς να είναι σε θέση να προστατέψει τους εργαζόμενους που έχουν απόλυτη σχέση η υγεία τους με την υγεία των πολιτών με τους οποίους έρχεται σε επαφή (βλ. Παιδικούς Σταθμούς, ΚΕΠ, Κοινωνική πολιτική κ.λ.π. ).

ΔΕΝ μερίμνησε  να πραγματοποιήσει τεστ κατά την επάνοδο των εργαζομένων από τις άδειες του καλοκαιριού.

ΔΕΝ  επαρκούν τα καθαριστικά και δεν διατίθενται τα κατάλληλα προϊόντα απολύμανσης των χώρων και των υλικών (παιχνίδια παιδιών) σύμφωνα με έλεγχο της Περιφέρειας. Τρέχει να μπαλώσει όταν προκύψει η ανάγκη. 

Το σχέδιο δράσης αντιμετώπισης της πανδημίας που έχει ο Δήμος δεν είναι τίποτα άλλο από αντιγραφή εγκυκλίων, περιορίζεται στην επανάληψη αυτών και ακόμα η  εφαρμογή τους στην πράξη απέχει πολύ. Δεν παίρνονται πρωτοβουλίες, διεκδικήσεις για θέματα που αφορούν διάφορες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού στην περίοδο του κορωνοϊού. Δεν πάρθηκε κάποια πρωτοβουλία για να προστατευτούν οι πολίτες που στοιβάζονται στα μέσα μεταφοράς, για μαθητές που βρίσκονται  20 και 25 στην τάξη. Να απαιτηθεί να συνταγογραφείται το ΤΕΣΤ και να χορηγείται δωρεάν.

Εκτός από τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας που ζητούν να γίνουν  τεστ, το ίδιο αίτημα έχει καταθέσει στον Δήμο από τον Αύγουστο  και το Σωματείο Εργαζομένων στον Δήμο, για να γίνουν τεστ στους εργαζόμενους του Δήμου ξεκινώντας από ορισμένους εργασιακούς χώρους όπως οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί, το Κ.Ε.Π, η διεύθυνση κοινωνικής πολιτικής και σταδιακά σε όλους τους εργαζομένους.

Η απάντηση ήταν ότι "απευθυνθήκαμε στον ΕΟΔΥ και δεν μας κάνει τα Τεστ". Στη συνέχεια κάτω και από την πίεση του σωματείου, αλλά και από την ίδια την πιεστική κατάσταση που διαμορφώνεται, η δημοτική αρχή προχώρησε σε σύναψη σύμβασης με ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο για δωρεάν τεστ σε εργαζόμενους που εμφανίζουν συμπτώματα. Υπαναχωρεί από την αρχική δέσμευση της ότι θα γίνουν Τεστ με προτεραιότητα στους εργαζόμενους των δημοτικών παιδικών σταθμών και στη συνέχεια και σε άλλους χώρους. Μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει Τεστ, εκτός από ορισμένους εργαζόμενους που είχαν κρούσμα κορωνοϊού στο περιβάλλον τους.

Την ίδια στιγμή τα υγειονομικά πρωτόκολλα δεν τηρούνται στην ολότητά τους. Στους παιδικούς σταθμούς για παράδειγμα οι εργαζόμενοι ζητούν θερμόμετρα μετώπου και δεν υπάρχουν σε όλους τους σταθμούς. Δεν υπάρχει  χώρος υποδοχής σε κάθε παιδικό σταθμό για τη διαχείριση τυχόν κρούσματος και ειδική στολή στον εργαζόμενο που έχει την ευθύνη διαχείρισης του κρούσματος. Πρέπει  να γίνονται συχνά απολυμάνσεις, προληπτικά  σε χώρους όπως το αμαξοστάσιο της καθαριότητας, στα απορριμματοφόρα, σε χώρους όπως η υπηρεσία πρασίνου, το Δημαρχείο, το ΚΕΠ κλπ. δεν γίνονται.

Στους εργαζόμενους χορηγήθηκαν με καθυστέρηση δυο χρόνων μέσα ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π) κακής ποιότητας, ενώ δεν υπάρχουν ούτε φωριαμοί για το ρουχισμό εργασίας. Με τα ρούχα εργασίας πηγαινοέρχονται στα σπίτια τους οι εργαζόμενοι που περισυλλέγουν απορρίμματα, καθαρίζουν τους δρόμους, πράγμα απαράδεκτο.

Μάσκες μιας χρήσης στο εργατοτεχνικό προσωπικό σταμάτησαν να χορηγούνται  με το επιχείρημα, ότι χορηγούνται μάσκες με τα ΜΑΠ, παρόλο ότι οι εργαζόμενοι  διαμαρτύρονται ότι δεν τους εξυπηρετούν για καθημερινή χρήση.  Αρκετές φορές οι εργαζόμενοι καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να έχουν τα απαραίτητα μέσα ατομικής υγιεινής. Τα πάρκα, οι παιδικές χάρες οι πλατείες, δεν απολυμαίνονται, δεν πλένονται εάν δεν υπάρξει κρούσμα. Η Δημοτική συγκοινωνία ξεκίνησε τη λειτουργία της μετά από έξι μήνες. Τα ΚΑΠΗ, με απόφαση της κυβέρνησης, δεν λειτουργούν από τον Μάρτιο στερώντας από τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα.

Όλα τα παραπάνω, έχουν επανειλημμένα αναφερθεί από το σωματείο εργαζομένων στο Δήμο. Έχουν γίνει αγωνιστικές παραστάσεις.

Τι έχει να πει ο κ. Δήμαρχος για όλα αυτά; Τι προτίθεται να κάνει η δημοτική αρχή; 

Ή μήπως τελικά όλοι οι φορείς της εξουσίας και η εργοδοσία βάζουν το οικονομικό κόστος ΠΑΝΩ από τις ζωές των ανθρώπων;

Αν όχι, τότε γιατί στη συγκεκριμένη περίοδο του κορωνοϊού δεν επιλέγει μια διαφορετική στάση αγωνιστικής διεκδίκησης ενεργοποιώντας τους φορείς, τους πολίτες, το Δημοτικό Συμβούλιο, τους δημότες... μακριά και έξω από την πολιτική της διαχείρισης και μόνον. Γιατί δεν θέλει να σταθεί μπροστά με νέους τρόπους, που μαζί με τους φορείς να γίνουν παραστάσεις στα υπουργεία διεκδικώντας έκτακτη οικονομική επιχορήγηση για το καλό όλων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις για την προστασία της υγείας των δημοτών μας;

Γιατί ακολουθεί πιστά  το «αλάθητο του Πάππα» την ίδια στιγμή που οι δημότες του στενάζουν κάτω από φόβο της επιδημίας, τον περιορισμό δικαιωμάτων, ζουν τον εφιάλτη της ανεργίας  και την επιβολή της καταστολής στο δικαίωμα των νέων ανθρώπων να ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή;

Γιατί λειτουργεί ως ιμάντας μεταβίβασης της κυβερνητικής πολιτικής και δεν παίρνει πρωτοβουλίες συσπείρωσης και ευαισθητοποίησης των κατοίκων του Δήμου μας προς μια κατεύθυνση που θα ανοίγει δρόμους προστασίας των ευάλωτων ομάδων και δρόμους αλληλεγγύης και ελπίδας;

Η Δημοτική αρχή, ο Δήμαρχος της πόλης ως φορέας άσκησης  και διαχείρισης της τοπικής εξουσίας κρίνεται καθημερινά από τους πολίτες. Θα πρέπει και να διεκδικεί από τους φορείς της πιο πάνω εξουσίας -κυβέρνηση, περιφέρεια-, να ενεργοποιεί τους πολίτες, αλλά και να διοικεί με τρόπο τέτοιο που να λύνει προβλήματα, να βελτιώνει καθημερινά  τη ζωή των πολιτών.  
Χωρίς καμία διάθεση μηδενισμού, υπάρχει μεγάλο έλλειμμα στην πολιτική της.

Η δημοτική αρχή είτε δεν θέλει, -δέσμια της νεοφιλελεύθερης διαχειριστικής πολιτικής της- είτε δεν μπορεί να κινηθεί σε διεκδικητική κατεύθυνση.

Χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα για την προστασία της υγείας των πολιτών και των εργαζομένων. Για να ζούμε σε μια ασφαλή, καθαρή και ανθρώπινη πόλη.

Χρειάζεται  ενεργοποίηση των  ΚΑΤΩ. Να σπάσουμε το φόβο, την καταστολή, να παίρνουμε   μέτρα αλλά να μην σωπαίνουμε και συναινούμε στην αντιλαϊκή, αντεργατική πολιτική και στο περιορισμό των δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.

Γιατί στο σάπιο καπιταλιστικό σύστημα που ζούμε, οι φορείς της εξουσίας του, η εργοδοσία, βάζουν τα κέρδη και την οικονομία τους,  πάνω από τις ζωές των ανθρώπων.

Βύρωνας, 27 Οκτώβρη 2020

Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Εργαζόμενος στο Δήμο Βύρωνα Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου Βύρωνα



Δελτίο Τύπου της ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΒΥΡΩΝΑ για τα θέματα παιδείας

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για τα προβλήματα της παιδείας στην πόλη μας ευθύνεται και η δημοτική αρχή.
Για την διακοπή του μονοθεματικού δημοτικού συμβουλίου για την παιδεία, έχει την αποκλειστική ευθύνη.
 

Το προγραμματισμένο μονοθεματικό Δημοτικό Συμβούλιο Βύρωνα της Τετάρτης 21 Οκτώβρη για τη συζήτηση των θεμάτων της παιδείας στο Βύρωνα, αναβλήθηκε μετά την αντίδραση της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου και της Ένωσης Γονέων Βύρωνα και θα συνεχιστεί στις 23 Νοέμβρη.

Η δημοτική αρχή με την ανακοίνωσή της παραπλανά για άλλη μια φορά τους πολίτες του Βύρωνα. Μεταθέτει τις ευθύνες στο δημοτικό συμβούλιο, ότι η αναβολή έγινε τάχα για αντιπολιτευτικούς λόγους, θέλοντας να αποκρύψει τις ευθύνες που είναι αποκλειστικά δικές της.
Αντιμετώπισε με χαρακτηριστική προχειρότητα τη συζήτηση ενός τόσο σοβαρού θέματος, αφού όχι μόνο δεν είχε εισήγηση αλλά δεν είχε προσκαλέσει και το σύνολο των εμπλεκόμενων στη σχολική κοινότητα. Γι αυτό και εμείς ζητήσαμε τη διακοπή και τη συνέχισή του σε χρόνο που θα διασφαλιστεί η παρουσία όλων των εμπλεκόμενων.

Η τοποθέτηση της δημοτικής αρχής στο δημοτικό συμβούλιο, ότι στο επόμενο συμβούλιο που θα γίνει με το ίδιο θέμα τον Νοέμβρη «δεν θα πάρουμε αποφάσεις, δεν θα υπάρχει εισήγηση, αλλά μια ομιλία του Δήμαρχου και ομιλίες των επικεφαλής των παρατάξεων και θα είναι ενημερωτικού χαρακτήρα»,  δεν μας βρίσκει σύμφωνους και είναι ενδεικτικό για το πώς αυτή αντιλαμβάνεται τη συζήτηση ενός τόσο σοβαρού θέματος.

Εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά που καθυστερημένα και μετά από πίεση του δημοτικού συμβουλίου και της σχολικής κοινότητας συζητούνται θέματα παιδείας. Η συζήτηση αυτή έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Όταν όμως στο δημοτικό συμβούλιο στις 09/9/20 ρωτήσαμε αν είχε κάνει κάποια σύσκεψη η δημοτική αρχή με τη σχολική κοινότητα, η απάντηση ήταν ότι όλα είναι έτοιμα και δεν κρίθηκε αναγκαίο κάτι τέτοιο.

Για εμάς η συζήτηση αυτού του θέματος, έστω και τώρα, επιβάλλεται να είναι εποικοδομητική και ουσιαστική και να ληφθούν δεσμευτικές αποφάσεις από το δημοτικό συμβούλιο που θα εγγυηθούν τη λύση των προβλημάτων της παιδείας στην πόλη μας.

Την κύρια ευθύνη για τα υπάρχοντα προβλήματα έχουν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, που διαχειρίζονται την παιδεία σαν μια αναγκαστική υποχρέωση που προσπαθούν να διευθετήσουν με το μικρότερο δυνατό κόστος αλλά και οι δημοτικές αρχές, όπως η σημερινή, που υλοποιούν αδιαμαρτύρητα αυτές τις πολιτικές και όταν πιεστούν, η διεκδίκησή τους περιορίζεται σε ένα έγγραφο αίτημα στο αρμόδιο υπουργείο.

Η ανακύκλωση της συζήτησης για χρονίζοντα προβλήματα και η δήλωση αδυναμίας να λυθούν δεν έχει νόημα. Το δημοτικό συμβούλιο συνολικά και συλλογικά έχει ευθύνη απέναντι σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Τα προβλήματα παιδείας πρέπει να συζητούνται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων έγκαιρα ώστε να δίνονται λύσεις στην ώρα τους. 

Ο Δήμος μπορεί και οφείλει να δώσει άμεσα λύσεις σε μια σειρά προβλημάτων της σχολικής κοινότητας που του αναλογούν: Συντήρηση των υποδομών, καθαριότητα, εφαρμογή όλων των προβλεπόμενων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ελλείψεις αιθουσών για νηπιαγωγεία (είναι ντροπή να τοποθετούνται προκατ αίθουσες), ακατάλληλοι παιδικοί σταθμοί, είναι μερικά από τα επείγοντα ζητήματα.

Ως ΡΕΚ θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα για δημόσια, δωρεάν παιδεία που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σημερινής εποχής, προς όφελος της κοινωνίας.

Βύρωνας, 27/10/2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ πολιτών σχετικά με την ακαταλληλότητα του πρώην 4ου Παιδικού Σταθμού και νυν παράρτημα του 12ου Νηπιαγωγείου

 Κινήσεις Πολιτών "Ενάργεια" & "Βύρωνας και Τριγύρω"

ΠΡΟΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
ΤΟΠΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ  
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΡΩΗΝ 4ος ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ - ΝΥΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (παράρτημα του 12ου Νηπιαγωγείου Βύρωνα επί της οδού Ταύρου, κτήριο που έχει χαρακτηριστεί ως ακατάλληλο για την λειτουργία παιδικού σταθμού, σχολείου) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ - ΑΜΕΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ - ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ

Επειδή, οι ενώσεις πολιτών «Ενάργεια» & «Βύρωνας και Τριγύρω» πιστεύουμε ότι η διοίκηση του Δήμου Βύρωνα στις περισσότερες περιπτώσεις των προβλημάτων της πόλης δεν έκανε τίποτα άλλο από το απλώς να διαχειρίζεται και να συντηρεί τις καταστάσεις όπως ακριβώς τις παρέλαβε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, δίχως καμία προσπάθεια επίλυσης αυτών με όραμα και με προγραμματισμό (υπενθυμίζουμε την περίπτωση των Παιδικών χαρών του Δήμου), 

στις 30 Ιουλίου 2020 προχωρήσαμε στην ενέργεια της “ριζοσπαστικής καταγγελίας” προς όλους τους αρμόδιους φορείς αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στο ακατάλληλο κτήριο του 4ου Παιδικού Σταθμού Βύρωνα στην οδό Ταύρου. 

Το 2016 σε συνάντηση με την (σημερινή) Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Παιδείας & Νέας Γενιάς κα Λεμονιά Κλωνάρη σχετικά με τον 4ο Παιδικό Σταθμό Βύρωνα και τα προβλήματά του, η Αντιδήμαρχος, στην ερώτησή μας "γιατί δεν κλείνετε τον Παιδικό Σταθμό αφού δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας;" είχε απαντήσει ως εξής: "Αναλαμβάνετε εσείς την ευθύνη να τον κλείσετε;”

Κι ενώ η Δημοτική Αρχή είχε στη διάθεσή της τέσσερα (4) ολόκληρα χρόνια για να αναζητήσει άλλο κτήριο στέγασης του Παιδικού Σταθμού, σήμερα, προχωρεί απλώς σε μετασκευή του Παιδικού Σταθμού σε Νηπιαγωγείο (παράρτημα του 12ου Νηπιαγωγείου), στην ίδια ακατάλληλη κτηριακή υποδομή, η οποία μάλιστα βρίσκεται στην απαγορευτική -βάσει της νομοθεσίας- απόσταση των 28 μέτρων από πρατήριο βενζίνης.

Αφού είδαμε ότι κυριολεκτικά δεν «κουνήθηκε φύλλο» και διαπιστώσαμε ότι προφανώς δεν τους ενδιαφέρει τίποτα (τόσα και τόσα γίνονται και μετά τρέχουν σε δικαστήρια κλπ) θα έλεγε κανείς ότι, ναι, αναλάβαμε την ευθύνη... 

Την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020 λάβαμε από την Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών και συγκεκριμένα από το Α΄ Γραφείο Πυρασφάλειας την με Αρ. Πρωτ.: 13899 Φ. 701.1 Απάντηση για την αυτοψία που πραγματοποίησε στο κτήριο του Παιδικού Σταθμού, όπου

εν ολίγοις το πόρισμα καταλήγει στο ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις έγκρισης των σχεδίων κάτοψης έχουν διαφοροποιηθεί και για την σύννομη λειτουργία δίδεται προθεσμία 20 ημερών προκειμένου να προσκομιστεί στην Πυροσβεστική Υπηρεσία νέα μελέτη καθώς και κατόψεις ενεργητικής πυροπροστασίας, λαμβάνοντας τόσο τα προληπτικά, όσο και τα κατασταλτικά μέσα.

Στην περίπτωση μη συμμόρφωσης θα επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο.

Εμείς αναμένουμε την άμεση συμμόρφωση του δήμου, καλούμε σε συμπαράσταση όλες τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, καθώς και το Σωματείο εργαζομένων του Βύρωνα, και διατρανώνουμε ότι, ο αγώνας μας θα συνεχιστεί μέχρι το οριστικό κλείσιμο αυτού του ακατάλληλου και επικίνδυνου για τα παιδιά Παιδικού σταθμού!

Βύρωνας, 27 Οκτωβρίου 2020



Υπενθυμίζουμε το άρθρο: Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020, «Εάν πρέπει να κλείσει, να κλείσει! ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΚΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ (ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ) ΣΤΟΝ 4ο ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΥΡΩΝΑ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ» https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/07/4.html