Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Το "ομόφωνο" Ψήφισμα του Δ.Σ. κατά του Αντιδημοκρατικού Άρθρου 41 του Νόμου 4954/2022 και η ΠΑΡΑΦΩΝΙΑ του Μίλτου Μπαντή

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 18ης Ιουλίου 2022, από τα μέλη του Σώματος του Δ.Σ., υιοθετήθηκε, σχεδόν ομόφωνα, το ψήφισμα της Δημοτικής παράταξης, «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ: ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ», του κυρίου Αλέξη Σωτηρόπουλου, αναφορικά με τον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο 4954/2022 (ΦΕΚ Α 136/9-7-2022).

 

{σ.σ.: Γράψαμε σχεδόν ομόφωνα γιατί, ο δημοτικός σύμβουλος Μιλτιάδης Μπαντής δήλωσε ότι απέχει από την ψηφοφορία. Για ακόμη μία φορά έπεσε η μάσκα του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Μαζί για τον Βύρωνα»  και Προέδρου της ΔΕΕΠ (Διοικούσα Επιτροπή Εκλογικής Περιφέρειας) Νοτίου Τομέα Αθηνών. Απείχε από την ψηφοφορία, αλλά ουσιαστικά συντάχθηκε στο κέλευσμα μιας αντιδημοκρατικής λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Είναι ο ίδιος δημοτικός σύμβουλος που πριν λίγο καιρό, παρακαλούσε την Δημοτική Αρχή του Άκη Κατωπόδη να συνδιοικήσουν μαζί το Δήμο, είναι ο ίδιος που, το 2010, ως Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, επέτρεψε να συντελεστεί «το έγκλημα» της υποβάθμισης του περιβάλλοντος στην περιοχή «Εργάνη», για το οποίο καταδικάστηκε τελικά ο πρώην Δήμαρχος Ν. Χαρδαλιάς.}

Παραθέτουμε την Απόφαση του Δ.Σ. που έλαβε τον αριθμό 67/2022

ΑΔΑ: 68Η7Ω9Ε-Ω78

Ο Πρόεδρος έθεσε υπόψη των μελών του Σώματος ψήφισμα που κατατέθηκε για συζήτηση και ψήφιση από τον επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ: ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ», κ. Σωτηρόπουλο Αλέξιο, περί καταδίκης με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο της απόπειρας περαιτέρω φίμωσης των παρατάξεων της αντιπολίτευσης που επιχειρείται με τον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο 4954/2022 (ΦΕΚ Α 136/9-7-2022) και ακολούθως κάλεσε τα μέλη να ψηφίσουν. 

Ο Δημοτικός σύμβουλος κ. Μπαντής Μιλτιάδης δήλωσε ότι απέχει από την ψηφοφορία.

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
μετά το πέρας της διαδικασίας
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

Υιοθετεί το κάτωθι ψήφισμα της Δημοτικής παράταξης, «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ: ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ», ως έχει : 

Το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Βύρωνα καταδικάζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την απόπειρα περαιτέρω φίμωσης των παρατάξεων της αντιπολίτευσης που επιχειρείται με τον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο 4954/2022 (ΦΕΚ Α 136/9-7-2022). 

Αφού το Δημοτικό Συμβούλιο και η πλειοψηφία του απογυμνώθηκαν - στο όνομα της «αποτελεσματικότητας» - από πλείστες ουσιαστικές αρμοδιότητες που πέρασαν με νομοθετικές αλλαγές τα τρία (3) τελευταία έτη στην αρμοδιότητα των Επιτροπών του Δημοτικού Συμβουλίου, στις οποίες ο νόμος δίνει τεχνητή πλειοψηφία στην εκάστοτε δημοτική αρχή. 

Αφού καταργήθηκε ουσιαστικά για σημαντικές αρμοδιότητες που παρέμειναν στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως η ψήφιση του προϋπολογισμού, η δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας. 

Η Κυβέρνηση αποφάσισε να κάνει ένα βήμα περαιτέρω και να προχωρήσει και στην φίμωση των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης με το νέο άρθρο 41 του ν. 4954/2022 που τροποποιεί το άρθρο 67 παρ. 7 του ν. 3852/2010 (Καλλικράτης) σχετικά με την σύγκληση και λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου. Με το νέο αυτό άρθρο στερείται η αντιπολίτευση του δικαιώματος να προτείνει κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την συζήτηση κατεπείγοντος θέματος, δικαίωμα που πλέον διατηρούν μόνο ο δήμαρχος και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου. 

Έτσι η συζήτηση κατεπειγόντων θεμάτων από το Δημοτικό Συμβούλιο επαφίεται όχι στην κρίση του ιδίου του κυρίαρχου αυτού σώματος, αλλά αποκλειστικά στην κρίση του Δημάρχου και του προερχομένου υποχρεωτικά από την παράταξή του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, που είναι και οι μόνοι που μπορούν να προτείνουν στο σώμα την συζήτηση ενός τέτοιου θέματος εκτός ημερήσιας διάταξης. Πρόκειται για σαφέστατη αντιδημοκρατική μεθόδευση που έχει στόχο να απαλλάξει την εκάστοτε δημοτική αρχή από την άμεση ενοχλητική συζήτηση και ενδεχομένως λήψη απόφασης επί κατεπειγόντων ζητημάτων στο δημοτικό συμβούλιο, στο οποίο αυτή πολλές φορές δεν διαθέτει την πλειοψηφία και αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση των δημοκρατικών διαδικασιών του απογυμνωμένου ουσιαστικών αρμοδιοτήτων δημοτικού συμβουλίου και την φίμωση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης. 

Ενόψει των ανωτέρω το Δημοτικό Συμβούλιο Βύρωνα ζητά την άμεση επαναφορά της καταργηθείσας δυνατότητας των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να προτείνουν στο Δημοτικό Συμβούλιο δια των επικεφαλής τους την συζήτηση κατεπειγόντων θεμάτων και δηλώνει ότι σε ένδειξη ελάχιστης αντίδρασης και δημοκρατικής ευαισθησίας δεν πρόκειται να εφαρμόσει αυτή τον αντιδημοκρατικό περιορισμό και θα συνεχίσει στις συνεδριάσεις του να θέτει υπό την κρίση του δημοτικού συμβουλίου κατεπείγοντα θέματα που θα προτείνουν να συζητηθούν οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης. 

Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 67/2022

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΥΡΩΝΕΙ ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ
Ο Πρόεδρος
Πλακίδας Γεώργιος

....................................................................................................... 

Παραθέτουμε επίσης, από την ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ, Τεύχος A’ 136/09.07.2022, δείτε ΕΔΩ, το Άρθρο 41, του Νόμου 4954/2022, σχετικά με τις νέες διατάξεις για την Αυτοδιοίκηση:

Άρθρο 41 

Απόφαση του δημοτικού συμβουλίου επί θεμάτων εκτός ημερησίας διάταξη: Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 67 ν. 3852/2010 

«Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 67 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) μετά από τις λέξεις «ή του δημάρχου» διαγράφονται οι λέξεις «ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης» και η παρ. 7 διαμορφώνεται ως εξής: «7. Ο πρόεδρος καταρτίζει την ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο δήμαρχος, η εκτελεστική επιτροπή, καθώς και η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής. Οι σύμβουλοι επικεφαλής δημοτικής παράταξης έχουν το δικαίωμα δύο (2) μέρες προ της δημοσίευσης της πρόσκλησης της παρ. 4 να προτείνουν τη συμπλήρωση της ημερήσιας διάταξης με επείγοντα θέματα, τα οποία ο πρόεδρος δύναται να εντάξει στα προς συζήτηση θέματα της ημερήσιας διάταξης. Αν ο πρόεδρος δεν εγκρίνει την ένταξη των θεμάτων αυτών, το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του, που λαμβάνεται από την πλειοψηφία των παρόντων μελών του μετά από το πέρας της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης μπορεί είτε να λάβει απόφαση συζήτησης και λήψης απόφασης επί των θεμάτων αυτών είτε να αναβάλει τη συζήτηση αυτών για ειδική συνεδρίαση, η οποία διεξάγεται εντός των δεκαπέντε (15) επόμενων ημερών από την ολοκλήρωση της τακτικής του συνεδρίασης. Το δημοτικό συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση εισήγηση του προέδρου ή του δημάρχου και χωρίς συζήτηση, με την πλειοψηφία των παρόντων μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη, είναι κατεπείγον να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι’ αυτό πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Κατά προτεραιότητα και πάντα μετά τον δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους οι επικεφαλής των παρατάξεων, σύμφωνα με τη σειρά εκλογής.».

Βύρωνας, η πόλη μας

Ιούλιος 2022


Τρίτη 2 Αυγούστου 2022

Για το αίσχος στα πεζοδρόμια, υπεύθυνη είναι η Δημοτική Αρχή των Κατωπόδη-Καραγιάννη

Πλατεία Φατσέα


Πλατεία Βυζαντίου


Τα υπόλοιπα μαζί με τις εξελίξεις... από Σεπτέμβριο!

Υ.Γ.: Στο πεζοδρόμιο της πλατείας Φατσέα υπάρχει και αλυσίδα ανάμεσα στα τραπέζια και τις καρέκλες...

Ενάργεια

2 Αυγούστου 2022

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2022

ΡΕΚ-ΒΥΡΩΝΑ: Η δημοτική αρχή Βύρωνα, αντί να απολογείται, πανηγυρίζει!!!

Η δημοτική αρχή Βύρωνα, αντί να απολογείται, πανηγυρίζει!!!

 

Αντί η δημοτική αρχή Βύρωνα, να απολογείται γιατί τόσο καιρό υπήρχαν παράνομα τραπεζοκαθίσματα συγκεκριμένου καταστήματος στο Άγιο Λάζαρο, με δελτίο τύπου πανηγυρίζει ότι κινήθηκε ταχύτατα και υλοποιώντας την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου τα απομάκρυνε, δείτε το άρθρο:  https://www.dimosbyrona.gr/article.php?id=11138

Φυσικά αποκρύπτει ότι τα τραπεζοκαθίσματα υπήρχαν παράνομα εκεί για πολλούς μήνες, χωρίς το συγκεκριμένο κατάστημα να έχει άδεια από το δήμο, με την ανοχή και συναίνεση της δημοτικής αρχής. Επανειλημμένα είχαν γίνει καταγγελίες για την κατάσταση που αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι της οδού Ανακρέοντος στο δήμο και στις αστυνομικές αρχές. Που ήταν τόσους μήνες η δημοτική αρχή; Γιατί άφηνε τα τραπεζοκαθίσματα; Πως εισπράχθηκαν χρήματα από το δήμο για τα τραπεζοκαθίσματα ενώ δεν είχε δοθεί άδεια; 

Η ταχύτατη αντίδραση που περιγράφει, ήταν ένα μήνα μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που έγινε στις 27/6/22, στο οποίο εκπρόσωπος των κατοίκων που μένουν στην οδό Ανακρέοντος περιέγραψαν την άσχημη και επικίνδυνη κατάσταση που επικρατούσε καταθέτοντας και την επιστολή που είχαν στείλει στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, τη ΓΑΔΑ, το δήμαρχο Βύρωνα και στο δημοτικό συμβούλιο Βύρωνα. 

{σ.σ.: Υπάρχουν  και πιο σοβαρές καταγγελίες, που πέρασαν από το Δημοτικό Συμβούλιο, πήγαν στην Γενική Αστυνομική Δ/νση, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, στο Γραφείο Πρωθυπουργού... αλλά δυστυχώς τα τραπεζοκαθίσματα είναι ακόμη εκεί!!! 3 χρόνια παρανομίας, δίχως άδεια ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων! Η κατάσταση περιγράφεται και στο με Αριθμό Πρωτοκόλλου: 14467-22/7/2022 Αίτημα πολιτών.}

Οι κάτοικοι μετά την απραξία της δημοτικής αρχής επανήλθαν στο δημοτικό συμβούλιο της 18/7/22 με παρουσία και επιστολή, ζητώντας να υλοποιηθεί η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της 27/6/22 που μέχρι 18/7/22 δεν είχε υλοποιηθεί.

Στο δημοτικό συμβούλιο της 18/7/22 αναδείχθηκε η ένδεια, απραξία και παρελκυστική τακτική που ακολουθούσε η δημοτική αρχή σε αυτό το θέμα, η οποία κάτω από την πίεση των κατοίκων και δημοτικού συμβουλίου αναγκάστηκε να τα απομακρύνει.

Στο ερώτημα όμως γιατί δεν έκανε τίποτα μέχρι τότε, δεν απαντάει και επιλέγει την τακτική να κάνει το μαύρο άσπρο, να αυτοσυγχαίρεται και να πανηγυρίζει, όπως κάνει και η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τις πυρκαγιές. 

Φυσικά και στο κορυφαίο ερώτημα της άναρχης κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων σε όλο το δήμο με τραπεζοκαθίσματα, καταπατώντας τα δικαιώματα των πεζών, η δημοτική αρχή ακολουθεί την ίδια παρελκυστική τακτική, επικαλούμενη αδυναμία ελέγχου επιχειρώντας να μεταφέρει να επιμερίσει τις ευθύνες της στο δημοτικό συμβούλιο.

Χρειάζεται άραγε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για να τηρηθεί ο νόμος και οι κανονισμοί;

 

Όλοι όσοι ζούμε και περπατάμε στο Βύρωνα, γνωρίζουμε καταστήματα που παρανόμως καταπατούν - καταλαμβάνουν ολόκληρα πεζοδρόμια, εμποδίζοντας τη διέλευση των πεζών, άλλα βάζουν τραπεζοκαθίσματα στο οδόστρωμα. Τι προτίθεται να κάνει η δημοτική αρχή γι αυτά; Τι θα κάνει γι αυτά που με τα ντεσιμπέλ της μουσικής τους ενοχλούν τους περιοίκους;

Υποκριτικά δηλώνει ότι θα τηρηθεί η νομιμότητα. Ποιον νομίζουν ότι κοροϊδεύουν; 

Απαιτούμε να ζούμε σε μια πόλη που θα μπορούμε να περπατάμε ελεύθερα. Οι δημόσιοι κοινόχρηστοι χώροι, ανήκουν σε όλους τους κατοίκους αυτής της πόλης.


Βύρωνας, 29/7/22

ΡΕΚ-ΒΥΡΩΝΑ: Πόσο εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον η απόφαση για το 4ο νηπιαγωγείο;

Πόσο εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον η απόφαση για το 4ο νηπιαγωγείο;


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στις 28/7/22 στο δημαρχείο Βύρωνα κατακυρώθηκε η δημοπρασία για την μίσθωση ακινήτου για το 4ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα, η οποία αν υπογραφεί θα ισχύσει για 12 χρόνια μετά την υπογραφή της, με μηνιαίο μίσθωμα 2.300 €, για ένα ισόγειο χώρο 121,80 τ.μ, σε παλαιό κτίσμα.

Το ότι δεν παρουσιάστηκε κανείς άλλος μειοδότης στη δημοπρασία, ότι έπρεπε αναγκαστικά να μετεγκατασταθούν τα 2 τμήματα του νηπιαγωγείου και ότι δεν υπάρχουν αντίστοιχοι χώροι σε ακτίνα 400 μέτρων από το σχολείο του Χαραλαμπόπουλου που στεγάζονταν τα δύο τμήματα του 4ου νηπιαγωγείου, είναι φτηνές δικαιολογίες.

Η δημοτική αρχή Βύρωνα γνώριζε εδώ και 4 χρόνια ότι θα έπρεπε να γίνει αυτή η μετεγκατάσταση. Η μόνη ενέργεια δημοσιοποίησης του θέματος ήταν η υποχρεωτική δημοσίευση σε δύο τοπικές εφημερίδες των δήμων Μεταμόρφωσης και Νέας Ιωνίας στις 24 και 25 Ιουνίου 2022, αντίστοιχα.

Τι έκανε 4 χρόνια  γι αυτό το θέμα; 

Όταν το μόνο για το οποίο ενδιαφέρεται είναι η επικοινωνιακή πολιτική και βομβαρδίζει καθημερινά με μέιλ εικονικής πραγματικότητας τους δημότες, με αντίστοιχες δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα του δήμου, που έχει μετατραπεί σε εργαλείο προπαγάνδας και προσωπικής προβολής, γιατί δεν δημοσίευε και την αναζήτηση κατάλληλου χώρου για τη στέγαση του νηπιαγωγείου, ώστε να ενημερωθούν οι κάτοικοι και οι ενδιαφερόμενοι με κτήρια για ενοικίαση;

Όταν η δημοτική αρχή πληρώνει για καταχωρήσεις σε τοπικές εφημερίδες του Βύρωνα, γιατί δεν δημοσίευε και αυτή την αναζήτηση κτηρίου στον τοπικό τύπο; 

{σ.σ: Διαβάστε το άρθρο που γράψαμε την Τρίτη 21 Ιουνίου 2022, αξίζει τον κόπο:

Ένας «φωτογραφικός διαγωνισμός», για νηπιαγωγείο του Βύρωνα, στη Διαύγεια… https://vironasipolimas.blogspot.com/2022/05/blog-post_31.html }

Ακόμα και με τη μεθόδευση που ακολούθησε για να οδηγήσει σε τετελεσμένα γεγονότα, γιατί θέλει να το μισθώσει για 12 χρόνια και όχι για 2 ή 3 χρόνια, ώστε να έχει το χρόνο να βρει καταλληλότερο και φθηνότερο κτήριο; Δεν πλήττεται το δημόσιο συμφέρον με την απόφαση αυτή;

Θα πάνε όλα τα παιδιά των 2 τμημάτων του 4ου νηπιαγωγείου στο συγκεκριμένο χώρο; Αν όχι που θα πάνε τα υπόλοιπα; Μήπως σε άλλο ακατάλληλο χώρο κοντά σε βενζινάδικο;

Τα μέλη της επιτροπής καταλληλότητας είναι ικανοποιημένα από το χώρο και το ενοίκιο ανταποκρίνεται σε αυτά που προσφέρει;

Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο οίκημα δεν πληροί τις προϋποθέσεις για κάλυψη των σύγχρονων αναγκών στέγασης ενός νηπιαγωγείου.

Την τριμελή επιτροπή που εξέτασε την προσφορά αποτελούσαν ο Δήμαρχος Βύρωνα Γρηγόρης Κατωπόδης, ο Αντιδήμαρχος τεχνικών Υπηρεσιών Μιχάλης Καραγιάννης και ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Αδαμόπουλος. Η δημοπρασία κατακυρώθηκε με την υπογραφή των δύο πρώτων στο πρακτικό. Ο τρίτος διαφώνησε και αρνήθηκε να το προσυπογράψει.

Αν υπογραφεί αυτή η απόφαση, το δημόσιο θα καταβάλλει για ένα κτήριο πιθανής κατασκευής της δεκαετίας του ΄60 ή του ΄70, που δεν ικανοποιεί της σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν θα φιλοξενήσει το σύνολο των παιδιών, το ποσό των 331.200 € σε 12 χρόνια. Θεωρούμε τραγική αυτή την επιλογή όπως και τη δικαιολογία ότι τα χρήματα αυτά θα τα καταβάλλει το δημόσιο και όχι ο δήμος. Τα χρήματα του δημοσίου δεν είναι άραγε δικά μας χρήματα που πληρώνουμε μέσω των φόρων;

 

Βύρωνας, 01/8/22