Δευτέρα 11 Αυγούστου 2025

"Κίνηση Πολιτών Βύρωνα": Ερωτήσεις προς την δημοτική αρχή σχετικά με τις υποχρεώσεις της για την καθαριότητα της πόλης

Στις 8 Αυγούστου 2025 η συλλογικότητα "Κίνηση Πολιτών Βύρωνα" υπέβαλε προς τη Δημοτική Αρχή ερωτήσεις αναφορικά με την Καθαριότητα στην πόλη του Βύρωνα με θέμα: Υποχρεώσεις του Δήμου για καθαριότητα: Ερωτήσεις προς την δημοτική αρχή (οι οποίες έλαβαν τον Αρ. Πρωτοκόλλου: 23259 και Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 08/08/2025) ενώ παράλληλα ανάρτησε στην ιστοσελίδα της το ακόλουθο άρθρο που -για λόγους δεοντολογίας- αναδημοσιεύουμε με κάποια χρονική καθυστέρηση.




Η διαφορά λόγων και πραγματικότητας

Σύμφωνα με άρθρο της ιστοσελίδας «Ρωγμή στην Ενημέρωση» (7 Αυγούστου 2025, δείτε εδώ: https://rogmistinenimerosi2.blogspot.com/2025/08/blog-post_7.html), πολλοί κάτοικοι του Βύρωνα δεν βλέπουν κανένα «πλυστικό κάδων» σε δράση, παρά τις διαψεύσεις της Δημοτικής Υπηρεσίας Καθαριότητας ότι οι κάδοι πλένονται κανονικά, ειδικά τους θερινούς μήνες. Οι μολυσμένοι, δυσοσμούντες κάδοι που γίνονται εστίες μικροβίων προκαλούν δίκαιη δυσπιστία.

Στο άρθρο της κίνησης μας (14 Ιουνίου 2025), τονίζεται ότι η κατάσταση με σκουπίδια και μπάζα στους δρόμους είναι καθημερινή και ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Ζητείται άμεση πρόσληψη ή μονιμοποίηση συμβασιούχων ώστε να αντιμετωπιστούν τα σωρευμένα προβλήματα καθαριότητας.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

Έλλειψη διαφάνειας και αποδείξεων: Αν και η δημοτική αρχή ισχυρίζεται ότι οι κάδοι πλένονται με ειδικό όχημα, η έλλειψη φωτογραφικού ή βιντεοληπτικού υλικού εν δράσει από την απορώμενη Υπηρεσία ενισχύει την απογοήτευση των κατοίκων. Μία ανακοίνωση διάψευσης από την υπηρεσία καθαριότητας δεν φέρνει την άνοιξη. 

Υποστελέχωση και υποδομές: Η σταθερή παρουσία σκουπιδιών και μπάζων, όπως καταγράφεται από πολίτες, αποδεικνύει ότι η Υπηρεσία Καθαριότητας υπολειτουργεί και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες μίας σύγχρονης πόλης.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΜΕΣΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ

1. Τεκμηρίωση

– Δημοσιοποίηση σύντομων βίντεο (video-report) που να δείχνουν το πλυστικό να λειτουργεί στα σημεία που υπάρχουν παράπονα. 

– Τοποθέτηση αυτοκόλλητων «πλύθηκε στις... [ημερομηνία]» επάνω σε πλυθέντες κάδους.

2. Ενίσχυση Προσωπικού

– Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ή μονιμοποίηση συμβασιούχων, ειδικά εν όψει δύσκολων περιόδων όπως ο καύσωνας 

3. Συχνότητα και Διαφάνεια Πλύσεων

– Αυστηρό πρόγραμμα καθαρισμού: αύξηση των πλύσεων σε όλες τις περιοχές του Δήμου.

– Δημιουργία online χάρτη ή εφαρμογής όπου οι πολίτες να βλέπουν πότε έγινε τελευταία φορά πλύση στον κάδο της γειτονιάς τους.

4. Υλικοτεχνικός Εκσυγχρονισμός

– Προμηθεία/χρήση περισσότερων πλυστικών οχημάτων, κακής κατάστασης κάδοι να αντικαθίστανται με νέους, όπως ήδη έχει ξεκινήσει (π.χ. αντικατάσταση σιδερένιων με πλαστικούς, αλλά συνολικά χρειάζονται ακόμη περισσότεροι) 

5. Κοινωνική Ευαισθητοποίηση

– Εκστρατείες ενημέρωσης πολιτών για την απόρριψη ογκωδών αντικειμένων.

– Οργάνωση ενημερωτικών δράσεων στα σχολεία και καταστήματα.

Η καθαριότητα δεν είναι πολυτέλεια, είναι δημόσιο δικαίωμα. Τα παράπονα των πολιτών στον Βύρωνα δεν είναι ανεδαφικά – καταδεικνύουν θεσμική καθυστέρηση. Ο δήμος οφείλει να λειτουργήσει με διαφάνεια, να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη και να αποδείξει στην πράξη τις υπηρεσίες που υποχρεούται να παρέχει.

=======================================

Δείτε τις ερωτήσεις της Κίνησης Πολιτών Βύρωνα, προς τη Δημοτική Αρχή:    

Προς: Δήμαρχο και Αντιδήμαρχο Καθαριότητας Δήμου Βύρωνα

Θέμα: Καθαριότητα και Πλύσιμο Κάδων Απορριμμάτων – Ζητήματα και Απαντήσεις

Αξιότιμοι κύριοι,

Έπειτα από επανειλημμένα δημοσιεύματα σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και σοβαρά παράπονα πολιτών σχετικά με την υγειονομική κατάσταση των κάδων απορριμμάτων στον Δήμο μας, θα θέλαμε να σας απευθύνουμε τα παρακάτω ερωτήματα, προσδοκώντας σε επίσημες και τεκμηριωμένες απαντήσεις:

1. Ποια είναι η συχνότητα πλυσίματος των κάδων απορριμμάτων ανά γειτονιά; Παρακαλούμε όπως μας παραθέσετε τα σχετικά στοιχεία, καθώς και πότε πραγματοποιήθηκε η τελευταία καταγεγραμμένη πλύση ανά περιοχή. Η ανακοίνωση σας είναι ανεπαρκής και δεν παρέχει αποδεικτικά στοιχεία.

2. Υπάρχει διαθέσιμο λειτουργικό πλυστικό όχημα; Αν ναι, πού έχει κινηθεί τον τελευταίο μήνα; Υπάρχει πρόθεση να προμηθευτεί ο Δήμος επιπλέον εξοπλισμό;

3. Τι εφαρμογή έχει το σύστημα "Microlife Antifly" που αναγράφεται σε αυτοκόλλητα στους κάδους; Ποιο είναι το κόστος του για τους δημότες, πότε εφαρμόστηκε και ποια είναι η αποτελεσματικότητά του σύμφωνα με εσωτερικά ή εξωτερικά στοιχεία αξιολόγησης;

4. Ποιος είναι ο αριθμός των εργαζομένων στην καθαριότητα σήμερα και ποιο το σχέδιο ενίσχυσης της υπηρεσίας; Λαμβάνοντας υπόψη και τις σχετικές αναφορές για έλλειψη προσωπικού, υπάρχει πρόβλεψη για προσλήψεις ή μονιμοποιήσεις;

5. Πώς απαντάτε στην κοινή αίσθηση των πολιτών ότι "οι κάδοι δεν πλένονται"; Υπάρχει σκέψη να υιοθετήσετε διαφανείς πρακτικές, όπως η επικόλληση αυτοκόλλητων «Πλύθηκε στις...» ή η ανάρτηση βίντεο από το έργο της καθαριότητας;

6. Για ποιο λόγο δεν απαντά ο Δήμος στις επίσημες ερωτήσεις πολιτών μέσω e-mail ή πρωτοκόλλου; Υπάρχει πρόθεση βελτίωσης της διαφάνειας και της επικοινωνίας με τους δημότες;

Η δημόσια υγεία και η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων είναι θεμελιώδεις υποχρεώσεις της δημοτικής αρχής. Αναμένουμε από την πλευρά σας σαφείς και δημόσια αναρτημένες απαντήσεις ώστε να υπάρξει αποκατάσταση εμπιστοσύνης και ουσιαστικός διάλογος.

Κίνηση Πολιτών Βύρωνα

Πηγή: https://vironastrigiro.blogspot.com/2025/08/blog-post.html

Βύρωνας, η πόλη μας / 11 Αυγούστου 2025

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου