ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από εδώ:
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ: Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ
Τη Δευτέρα 6/11/2017 συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο ο προϋπολογισμός του δήμου Βύρωνα για το 2018 και καταψηφίστηκε. Η δημοτική αρχή επέλεξε να παρουσιάσει έναν προϋπολογισμό, που ακολουθεί τις κατευθύνσεις που χαράζει η αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική των μνημονίων της ΕΕ, ΔΝΤ, κεφαλαίου με αφαίμαξη των κατοίκων, συρρίκνωση της κοινωνικής πολιτικής, δαπάνες που ευνοούν το οικονομικό κατεστημένο, προώθηση της επισφαλούς εργασίας και του μοντέλου δήμος-επιχείρηση, δημότης-πελάτης.
Ο προϋπολογισμός του 2018 ανέρχεται σε 40,75 εκατ. € έναντι 38,34 εκατ. € το 2017. Παρουσιάζει αύξηση 2,4 εκατ. € σε σχέση με πέρυσι, κυρίως από προβλέψεις για χρηματοδότηση έργων 9,8 εκατ. € έναντι 1,7 εκατ. € του 2017.
Τα χρήματα από τα δημοτικά τέλη, τα τέλη παροχής υπηρεσιών (νεκροταφείο, κ.α.) και οι εισφορές, που πληρώνουν οι κάτοικοι, αυξάνονται κατά 4,24% και θα φτάσουν, συνολικά τα 8,73 εκατ. το 2018 από 8,38 εκατ. € που θα εισπράξει το 2017. Αυτά αποτελούν το μισό περίπου των τακτικών εσόδων του δήμου. Το άλλο μισό, η κρατική επιχορήγηση προβλέπεται μειωμένη σε 10,74 εκ. € το 2018 από 10,86 εκ. € το 2017. Αλλά και αυτά προέρχονται από την αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων, το φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, τον ΦΠΑ, από φόρους δηλαδή που έχουμε πληρώσει. Όμως, η εισροή για αυτά μπορεί να μην ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, και αν πάρουμε υπ όψιν ότι η υλοποίηση του προϋπολογισμού φτάνει περίπου το 70%, άρα γύρω στα 28 εκ. € με τα μόνα σίγουρα έσοδα να προέρχονται από τους κατοίκους.
Κοινωνικές παροχές στηρίζονται σε χρηματοδότηση από ευκαιριακά προγράμματα ΕΣΠΑ, με φανερή μεθόδευση όταν σταματούν αυτά τα προγράμματα, η λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών να περνά εκβιαστικά είτε σε ιδιωτικές εταιρείες, είτε σε μικτές συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, είτε σε αναζήτηση ΚΟΙΝΣΕΠ. Η ανταποδοτική λειτουργία απλώνεται στο σύνολο των υπηρεσιών, μετατρέποντας το Δήμο σε διαμεσολαβητή και επιχείρηση με το δημότη-πελάτη. Πολιτιστικές, αθλητικές δραστηριότητες παρέχονται με πληρωμή.
Την περίοδο που οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται συνεχώς, η ανεργία τσακίζει κόκαλα, η φορολογία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πλήττει όλο και περισσότερο τους χαμηλόμισθους, συνταξιούχους, μικροεπαγγελματίες, θα περίμενε κανείς να υπάρχει μία ελάφρυνση στα τέλη και στους φόρους που πληρώνουν οι δημότες στο δήμο. Η δημοτική αρχή, αντί αυτού, διατηρεί τα υπέρογκα δημοτικά τέλη που είχαν ψηφιστεί επί Χαρδαλιά και τότε τα είχε καταψηφίσει. Υιοθετεί και εφαρμόζει τη φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης, αυξάνει το σύνολο της άμεσης και έμμεσης φορολογίας των δημοτών. Συμπερασματικά τα έσοδα, προέρχονται κατά το μεγαλύτερο μέρος από την υπερφορολόγηση των κατοίκων μέσω του δήμου και τα ποσά συμπληρώνουν οι κρατικοί πόροι προερχόμενοι και αυτοί από τη λαϊκή φορομπηξία.
Για τα έργα ακολουθείται η πολιτική Χαρδαλιά. Δεν προβλέπονται έργα υποδομής, όπως δημιουργία ελεύθερων χώρων, πχ Βουτζά, εξεύρεση χώρων για παιδικούς σταθμούς, κοινωνικές παροχές, σχολεία, βελτίωση και επέκταση του αποχετευτικού, αντισεισμική θωράκιση των σχολείων κ.α. Χώροι που είναι προς απαλλοτρίωση πάνω από μία δεκαετία όπως στη Νικηφορίδη, Χρυσοθέμιδος και Τσαλδάρη έχουν βαλτώσει, χωρίς να έχει γίνει καμία ενέργεια από πλευράς Δημ.Αρχής και χωρίς να προβλέπονται αντίστοιχα κονδύλια.
Προβλέπονται 9,8 εκατ. € για διάφορα έργα και από αυτά το μεγαλύτερο μέρος για ανακατασκευές, πχ 2,89 εκ. € για ανασφαλτώσεις, όπως το ράβε ξήλωνε στη Χρ. Σμύρνης. Χαρακτηριστικό, της προχειρότητας είναι ότι ενώ, παλιότερα η τεχνική υπηρεσία έλεγε ότι στις οδούς Ν. Ελβετίας και Καισαρείας πρέπει να γίνει πρώτα το αποχετευτικό και μετά να ανασφαλτωθεί, τελικά ανασφαλτώθηκε χωρίς να γίνει η αντίστοιχη υποδομή.
Οι παιδικές χαρές και οι λίγοι χώροι αναψυχής και πρασίνου που υπάρχουν, αφέθηκαν ασυντήρητοι όλα τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλες φθορές και να χρειάζονται για συντήρηση και ανακατασκευή πρόβλεψη για 976.000 €. Πολιτική που έχουμε ξαναζήσει με τη Δημ. Αρχή Χαρδαλιά. Επίσης, προβλέπονται 4,14 εκ. € για ανάπλαση της περιοχής των προσφυγικών του Καρέα, ενώ το συγκεκριμένο έργο, υπήρχε στον προϋπολογισμό του 2015 από την ίδια Δημ. Αρχή με το ποσό των 3,8 εκατ € και δεν εκτελέστηκε.
Όπως διαπιστώνεται και με τον προϋπολογισμό οι εργασιακές σχέσεις αλλάζουν. Οι μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας μειώνονται και διευρύνονται όλες οι μορφές ελαστικών σχέσεων (συμβασιούχοι, «ωφελούμενοι», παροχή υπηρεσιών με αντίτιμο, κ.α). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπηρεσία κοινωνικής πολιτικής δεν μισθοδοτεί κανέναν μόνιμο εργαζόμενο και λειτουργεί μόνο με έκτακτο προσωπικό. Παράλληλα, η κατεύθυνση του αστικού κατεστημένου, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ για ιδιωτικοποιήσεις διαπερνά τη δημοτική πολιτική. Συζητούν να δοθεί η φύλαξη των σχολείων σε ιδιωτική εταιρεία.
Ο προϋπολογισμός του 2018 δεν ανταποκρίνεται στις λαϊκές ανάγκες, αφού τις αντιμετωπίζει ως επιλέξιμες, που θα εξυπηρετούνται, όταν και αν υπάρχει χρηματοδότησή τους από διάφορα προγράμματα της Ε.Ε., ενώ όταν τελειώνουν τα προγράμματα θα παρέχονται ανταποδοτικά με καταβολή χρημάτων. Είναι εφαρμογή μιας πολιτικής πλήρους υπακοής και διαχείρισης στα ασφυκτικά θεσμικά και οικονομικά όρια που επιβάλλουν ο Καλλικράτης και το Οικονομικό Παρατηρητήριο, που θεσμοθέτησαν τα μνημόνια κυβέρνησης, Ε.Ε., ΔΝΤ κεφαλαίου. Πολιτική αποδοχής των περικοπών των πόρων του κράτους από την κυβέρνηση προς τους ΟΤ«Α» κατά 60%.
Η οικονομική πολιτική του δήμου συμβάλλει να μάθει ο λαός να ζει στην ανέχεια και στη μιζέρια, από τη μια πληρώνοντας όλο και βαρύτερη φορολογία σε ένα δημόσιο που στέλνει τα λεφτά στους δανειστές και στις επιδοτήσεις του κεφαλαίου και από την άλλη να πλήττεται από τις περικοπές στις δημόσιες δαπάνες πρόνοιας, κοινωνικής πολιτικής και ποιότητας ζωής.
Ο προϋπολογισμός εκφράζει και υλοποιεί μια αντιλαϊκή πολιτική από την οποία απουσιάζει ο προσανατολισμός για αναδιανομή προς όφελος των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και ενεργοποίηση του λαού του Βύρωνα, για διεκδικήσεις, ρήξεις και συγκρούσεις με τις επιταγές της τρόικας, για ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, κεφαλαίου, Ε.Ε. και ΔΝΤ. Και επειδή ως γνωστόν αυτό που μετράει δεν είναι οι δικαιολογίες, όπως ότι «δεν γίνεται αλλιώς», αλλά το αποτέλεσμα, κρίνουμε ότι αυτός ο προϋπολογισμός αποτυπώνει την αντιλαϊκή φορομπηχτική φιλομνημονιακή πολιτική της Δημ. Αρχής του ΣΥΡΙΖΑ και για αυτό τον καταψηφίσαμε.
Και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι καταψήφισαν από αυτή τη σκοπιά τον προϋπολογισμό. Ενώ άλλοι από τις παρατάξεις που διοικούσαν το δήμο τα προηγούμενα χρόνια τον καταψήφισαν, όχι γιατί διαφωνούν για το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του, αλλά για καθαρά αντιπολιτευτικούς λόγους, επειδή δεν τον κατέθεσαν και δεν τον υλοποιούν οι ίδιοι. Τελικά ο προϋπολογισμός της Στάσης Βύρωνα, έλαβε 19 ψήφους έναντι 18 κατά και δύο αποχές, με αποτέλεσμα να μη συγκεντρώσει την πλειοψηφία. Αναμένεται ότι η δημοτική αρχή θα επανέλθει σε μια νέα προσπάθεια για την έγκρισή του. Συνεχίζουμε να:
- Διεκδικούμε ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών κόντρα στις απαιτήσεις τρόικας, κεφαλαίου κυβέρνησης.
- Καλούμε σε συλλογική οργάνωση και πάλη για τα δικαιώματά μας, κόντρα στις αντιλαϊκές πολιτικές, τρόικας, κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών.
Τα χρήματα από τα δημοτικά τέλη, τα τέλη παροχής υπηρεσιών (νεκροταφείο, κ.α.) και οι εισφορές, που πληρώνουν οι κάτοικοι, αυξάνονται κατά 4,24% και θα φτάσουν, συνολικά τα 8,73 εκατ. το 2018 από 8,38 εκατ. € που θα εισπράξει το 2017. Αυτά αποτελούν το μισό περίπου των τακτικών εσόδων του δήμου. Το άλλο μισό, η κρατική επιχορήγηση προβλέπεται μειωμένη σε 10,74 εκ. € το 2018 από 10,86 εκ. € το 2017. Αλλά και αυτά προέρχονται από την αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων, το φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, τον ΦΠΑ, από φόρους δηλαδή που έχουμε πληρώσει. Όμως, η εισροή για αυτά μπορεί να μην ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, και αν πάρουμε υπ όψιν ότι η υλοποίηση του προϋπολογισμού φτάνει περίπου το 70%, άρα γύρω στα 28 εκ. € με τα μόνα σίγουρα έσοδα να προέρχονται από τους κατοίκους.
Κοινωνικές παροχές στηρίζονται σε χρηματοδότηση από ευκαιριακά προγράμματα ΕΣΠΑ, με φανερή μεθόδευση όταν σταματούν αυτά τα προγράμματα, η λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών να περνά εκβιαστικά είτε σε ιδιωτικές εταιρείες, είτε σε μικτές συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, είτε σε αναζήτηση ΚΟΙΝΣΕΠ. Η ανταποδοτική λειτουργία απλώνεται στο σύνολο των υπηρεσιών, μετατρέποντας το Δήμο σε διαμεσολαβητή και επιχείρηση με το δημότη-πελάτη. Πολιτιστικές, αθλητικές δραστηριότητες παρέχονται με πληρωμή.
Την περίοδο που οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται συνεχώς, η ανεργία τσακίζει κόκαλα, η φορολογία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πλήττει όλο και περισσότερο τους χαμηλόμισθους, συνταξιούχους, μικροεπαγγελματίες, θα περίμενε κανείς να υπάρχει μία ελάφρυνση στα τέλη και στους φόρους που πληρώνουν οι δημότες στο δήμο. Η δημοτική αρχή, αντί αυτού, διατηρεί τα υπέρογκα δημοτικά τέλη που είχαν ψηφιστεί επί Χαρδαλιά και τότε τα είχε καταψηφίσει. Υιοθετεί και εφαρμόζει τη φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης, αυξάνει το σύνολο της άμεσης και έμμεσης φορολογίας των δημοτών. Συμπερασματικά τα έσοδα, προέρχονται κατά το μεγαλύτερο μέρος από την υπερφορολόγηση των κατοίκων μέσω του δήμου και τα ποσά συμπληρώνουν οι κρατικοί πόροι προερχόμενοι και αυτοί από τη λαϊκή φορομπηξία.
Για τα έργα ακολουθείται η πολιτική Χαρδαλιά. Δεν προβλέπονται έργα υποδομής, όπως δημιουργία ελεύθερων χώρων, πχ Βουτζά, εξεύρεση χώρων για παιδικούς σταθμούς, κοινωνικές παροχές, σχολεία, βελτίωση και επέκταση του αποχετευτικού, αντισεισμική θωράκιση των σχολείων κ.α. Χώροι που είναι προς απαλλοτρίωση πάνω από μία δεκαετία όπως στη Νικηφορίδη, Χρυσοθέμιδος και Τσαλδάρη έχουν βαλτώσει, χωρίς να έχει γίνει καμία ενέργεια από πλευράς Δημ.Αρχής και χωρίς να προβλέπονται αντίστοιχα κονδύλια.
Προβλέπονται 9,8 εκατ. € για διάφορα έργα και από αυτά το μεγαλύτερο μέρος για ανακατασκευές, πχ 2,89 εκ. € για ανασφαλτώσεις, όπως το ράβε ξήλωνε στη Χρ. Σμύρνης. Χαρακτηριστικό, της προχειρότητας είναι ότι ενώ, παλιότερα η τεχνική υπηρεσία έλεγε ότι στις οδούς Ν. Ελβετίας και Καισαρείας πρέπει να γίνει πρώτα το αποχετευτικό και μετά να ανασφαλτωθεί, τελικά ανασφαλτώθηκε χωρίς να γίνει η αντίστοιχη υποδομή.
Οι παιδικές χαρές και οι λίγοι χώροι αναψυχής και πρασίνου που υπάρχουν, αφέθηκαν ασυντήρητοι όλα τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλες φθορές και να χρειάζονται για συντήρηση και ανακατασκευή πρόβλεψη για 976.000 €. Πολιτική που έχουμε ξαναζήσει με τη Δημ. Αρχή Χαρδαλιά. Επίσης, προβλέπονται 4,14 εκ. € για ανάπλαση της περιοχής των προσφυγικών του Καρέα, ενώ το συγκεκριμένο έργο, υπήρχε στον προϋπολογισμό του 2015 από την ίδια Δημ. Αρχή με το ποσό των 3,8 εκατ € και δεν εκτελέστηκε.
Όπως διαπιστώνεται και με τον προϋπολογισμό οι εργασιακές σχέσεις αλλάζουν. Οι μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας μειώνονται και διευρύνονται όλες οι μορφές ελαστικών σχέσεων (συμβασιούχοι, «ωφελούμενοι», παροχή υπηρεσιών με αντίτιμο, κ.α). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπηρεσία κοινωνικής πολιτικής δεν μισθοδοτεί κανέναν μόνιμο εργαζόμενο και λειτουργεί μόνο με έκτακτο προσωπικό. Παράλληλα, η κατεύθυνση του αστικού κατεστημένου, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ για ιδιωτικοποιήσεις διαπερνά τη δημοτική πολιτική. Συζητούν να δοθεί η φύλαξη των σχολείων σε ιδιωτική εταιρεία.
Ο προϋπολογισμός του 2018 δεν ανταποκρίνεται στις λαϊκές ανάγκες, αφού τις αντιμετωπίζει ως επιλέξιμες, που θα εξυπηρετούνται, όταν και αν υπάρχει χρηματοδότησή τους από διάφορα προγράμματα της Ε.Ε., ενώ όταν τελειώνουν τα προγράμματα θα παρέχονται ανταποδοτικά με καταβολή χρημάτων. Είναι εφαρμογή μιας πολιτικής πλήρους υπακοής και διαχείρισης στα ασφυκτικά θεσμικά και οικονομικά όρια που επιβάλλουν ο Καλλικράτης και το Οικονομικό Παρατηρητήριο, που θεσμοθέτησαν τα μνημόνια κυβέρνησης, Ε.Ε., ΔΝΤ κεφαλαίου. Πολιτική αποδοχής των περικοπών των πόρων του κράτους από την κυβέρνηση προς τους ΟΤ«Α» κατά 60%.
Η οικονομική πολιτική του δήμου συμβάλλει να μάθει ο λαός να ζει στην ανέχεια και στη μιζέρια, από τη μια πληρώνοντας όλο και βαρύτερη φορολογία σε ένα δημόσιο που στέλνει τα λεφτά στους δανειστές και στις επιδοτήσεις του κεφαλαίου και από την άλλη να πλήττεται από τις περικοπές στις δημόσιες δαπάνες πρόνοιας, κοινωνικής πολιτικής και ποιότητας ζωής.
Ο προϋπολογισμός εκφράζει και υλοποιεί μια αντιλαϊκή πολιτική από την οποία απουσιάζει ο προσανατολισμός για αναδιανομή προς όφελος των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και ενεργοποίηση του λαού του Βύρωνα, για διεκδικήσεις, ρήξεις και συγκρούσεις με τις επιταγές της τρόικας, για ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, κεφαλαίου, Ε.Ε. και ΔΝΤ. Και επειδή ως γνωστόν αυτό που μετράει δεν είναι οι δικαιολογίες, όπως ότι «δεν γίνεται αλλιώς», αλλά το αποτέλεσμα, κρίνουμε ότι αυτός ο προϋπολογισμός αποτυπώνει την αντιλαϊκή φορομπηχτική φιλομνημονιακή πολιτική της Δημ. Αρχής του ΣΥΡΙΖΑ και για αυτό τον καταψηφίσαμε.
Και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι καταψήφισαν από αυτή τη σκοπιά τον προϋπολογισμό. Ενώ άλλοι από τις παρατάξεις που διοικούσαν το δήμο τα προηγούμενα χρόνια τον καταψήφισαν, όχι γιατί διαφωνούν για το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του, αλλά για καθαρά αντιπολιτευτικούς λόγους, επειδή δεν τον κατέθεσαν και δεν τον υλοποιούν οι ίδιοι. Τελικά ο προϋπολογισμός της Στάσης Βύρωνα, έλαβε 19 ψήφους έναντι 18 κατά και δύο αποχές, με αποτέλεσμα να μη συγκεντρώσει την πλειοψηφία. Αναμένεται ότι η δημοτική αρχή θα επανέλθει σε μια νέα προσπάθεια για την έγκρισή του. Συνεχίζουμε να:
- Διεκδικούμε ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών κόντρα στις απαιτήσεις τρόικας, κεφαλαίου κυβέρνησης.
- Καλούμε σε συλλογική οργάνωση και πάλη για τα δικαιώματά μας, κόντρα στις αντιλαϊκές πολιτικές, τρόικας, κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου